Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2022–2023

  • 388 928
  • 2 990
Suosikkijoukkue
Kärpät, Canes

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kai tuon ehkä laitataklauksena vois nähdä, muttei siitäkään missään nimessä pitäisi pihalle laittaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tästä taklauksesta Barachille 5+20 päähänkohdistuneesta taklauksesta.

Kentän lyhin pelaaja taklasi "päähän". Eiköhän tuokin mene kurinpidon ihmeteltäväksi ja arpakone pyörimään
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Kyllä tämä Barachin ulosajo oli jotain aivan järjetöntä. Itse en näe tässä edes 2min mahdollisuutta. Kyllä säälittävään kuntoon on mennyt tämä sarja. Kyllä tälle nauraa Mäkkärit, Tuulolat ja muut takavuosien pommittajat.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Katoin tossa pelitilanteessa, että olipas komea pommi Barachilta, kun kaveri jäi kikkailemaan omiaan. Sitten mietin, että osuiko se muka päähän? No ei se osunut, mutta taklauksesta ulosajo, kun naisten jääkiekkoa pelataan… eikun…

Lopulta mentiin videoille seuraavalla pelikatkolla. Siis katsomaan oliko tuomarin koskemattomuutta rikottu, ei toki missään vaiheessa tuota Barachin taklausta. Ihan meni taas ilta putkeen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tässä klipin lopussa hidastuksessa näkee taklauksen myös toisesta kamerakulmasta

 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät




Tästä taklauksesta Barachille 5+20 päähänkohdistuneesta taklauksesta.

Ei helvetti. Jos ei välitä omasta joukkueesta, niin välittäisi edes omasta terveydestään. Eihän nyt keskialueella voi alkaa pomputtelemaan kiekkoa pää alhaalla jos aikomus on uraa jatkaa.

Voi tietysti olla, että Morand vain halusi kauden nopeasti päätökseen ja teki kaikkensa, että pääsee pois.

Barach teki sen mitä pitikin ja lanasi ylimielisen kikkailijan pois. Siitä kuuluisi palkinto. Ei ulosajo.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Ihan huumoritouhua. Mä en ymmärrä mitä Liiga näillä toimilla hakee. Yritetäänkö lätkästä tehdä jotain sählyä, jossa kaikilla on hauskaa eikä kenelläkään tule pipiä. Aika rajusti kusee Liiga tällä hetkellä omiin muroihinsa. Liiga on menossa kokoajan enemmän ja enemmän tollaiseen sählymeininkiin eikä taklaaminen enää kannata. Osa ei ole valmiudessa ottaa taklausta ikinä vastaan, vedellään pää munissa tai ollaan laidan vieressä kiekossa kun jossain ulkojäähöntsyissä. Kärsijä on aina taklaaja, joka istui aina joku 5 matsia pelikiellossa. Pelistä katoaa taklausten lisäksi myös tunne ja peli menee enemmän ja enemmän maalintekosimulaatioksi. Ketä tollanen läpsyttely edes jaksaa kiinnostaa, jos ja kun suunta jatkuu samana. Liiga ei itse tätä varmaan edes ymmärrä tai halua ymmärtää. Yritetään tehdä lätkästä niin helvetin turvallista lajin tulevaisuuden ja viihdyttävyyden kustannuksella. Oksettaa.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kyllä kummastelen sitä, miten Luhangan taklaus ei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Tai ihan hyvä, ettei aiheuta, mutta Liigan "linjan" mukaisesti olin aivan varma, että tuosta tulee lisäpenaltia. Suoraan päähänhän Luhangan taklaus Merelää osuu, joskin Merelä itse onkin huonossa asennossa.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Itse kyllä kummastelen sitä, miten Luhangan taklaus ei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Tai ihan hyvä, ettei aiheuta, mutta Liigan "linjan" mukaisesti olin aivan varma, että tuosta tulee lisäpenaltia. Suoraan päähänhän Luhangan taklaus Merelää osuu, joskin Merelä itse onkin huonossa asennossa.
Miten Luhanka olisi voinut pelata tilanteen toisin? Tottakai kaikkeen neuvo on, että lopeta taklaaminen kokonaan.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten Luhanka olisi voinut pelata tilanteen toisin? Tottakai kaikkeen neuvo on, että lopeta taklaaminen kokonaan.

No ei varmaan olisikaan, mutta mun pointti oli siis se, että onhan tuollaisista mielestäni tällä kaudella tullut isojakin penalteja, mutta nyt ei tullut matsissakaan kuin kakkonen.
En ole siis vaatimassa Luhangalle pelikieltoja, mutta tätä Liigan linjaa pohdin...
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minkä takia näihin "ei tule jatkoseuraamuksia"-twiitteihin ei voisi laittaa lyhyttä perustelua vaikka twiittiin vastauksena. Sellainen, "Barack ei osumaa päähän, tilanne olisi pitänyt tuomita laitataklauksena 2 min + 10 min", Esimerkkinä.
Tämä olisi hienoa, mutta siinä joutuisi samalla myöntämään, että väärin vihelletty.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lopulta mentiin videoille seuraavalla pelikatkolla. Siis katsomaan oliko tuomarin koskemattomuutta rikottu, ei toki missään vaiheessa tuota Barachin taklausta. Ihan meni taas ilta putkeen.
Tuomareita tuosta on turha syyttää, koska kaikessa viisaudessa on päätetty, että videolta voi käydä katsomassa korkeat mailat ja tuomarin koskemattomuuden, mutta ei muita rikkeitä. Siis runkosarjassa. Pudotuspelissä tuon pitäisi laajeta koskemaan muitakin rikkeitä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tuomareita tuosta on turha syyttää, koska kaikessa viisaudessa on päätetty, että videolta voi käydä katsomassa korkeat mailat ja tuomarin koskemattomuuden, mutta ei muita rikkeitä. Siis runkosarjassa. Pudotuspelissä tuon pitäisi laajeta koskemaan muitakin rikkeitä.
Eikös ison rangaistuksen voi aina tarkastaa videolta? Vai onko sekin vain käänteisesti, eli jos on epäilys, että olisi 5min arvoinen rike mutta ei sitä jos vitonen ei ollutkaan oikea, vaan olisi pitänyt esim 2min antaa?
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikös ison rangaistuksen voi aina tarkastaa videolta? Vai onko sekin vain käänteisesti, eli jos on epäilys, että olisi 5min arvoinen rike mutta ei sitä jos vitonen ei ollutkaan oikea, vaan olisi pitänyt esim 2min antaa?
No ei voi, ja sehän se tyhmyys juuri on. Vain ja ainoastaan korkeat mailat ja tuomarin koskemattomuus. Muita rikkeitä ei voi videolta nyt runkosarjassa katsoa. Eli esimerkiksi pääosumat tuomarien pitää arpoa sen mukaan, mitä näkivät omin silmin jäällä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
No ei voi, ja sehän se tyhmyys juuri on. Vain ja ainoastaan korkeat mailat ja tuomarin koskemattomuus. Muita rikkeitä ei voi videolta nyt runkosarjassa katsoa. Eli esimerkiksi pääosumat tuomarien pitää arpoa sen mukaan, mitä näkivät omin silmin jäällä.
No sehän on sitten yhtä järkevä, kun Venäjän veto-oikeus YK:ssa…
 

Touko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
No sehän on sitten yhtä järkevä, kun Venäjän veto-oikeus YK:ssa…
Ja niille jotka vetoaa pelin pitkittymiseen tarkastusten lisääntyessä totean, että tarkastuksiin voidaan määritellä aika, jonka tuomari voi käyttää videoiden tihrusteluun ja sitten on näyttö pimeänä, niin ei karkaa arpominen liian pitkäksi. Sama sopisi oikein hyvin myös maalin hyväksyttävyyden toteamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös