Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2016–2017

  • 447 881
  • 3 447

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Saipan Saku Salminen polvitaklasi Hannes Björnisen. Radioselostuksen mukaan Salminen levitti vielä jalkaansa ennen kontaktia. Hänet ajettiin ulos. Kurinpitoa seuraa?

EDIT: Onneksi Björninen pystyi jatkamaan peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Radioselostaja varmaan katsoi radiosta tuon jalkojen levityksen... C3 katsomosta näki hyvin tuon tilanteeen. Salminen yritti taklata ja Björninen yritti väistää. Ylävartalo ehti taklauksen alta pois ja polvet kolahti yhteen. Aika yleinen tilanne näissä polvitaklauksissa. Jalka ainakin kantoi luistelua. Favorina ei kiinnostanut loukkaantuiko Björninen tilanteessa vaan näytti heti ovea Salmiselle. Olisi voinut käydä pahemminkin...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Taklaajalla on vastuu siitä, että osuu puhtaasti, ihan sama väistääkö se toinen vai ei. Onneksi ei käynyt pahemmin.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Ja seuraavan kerran tikanpoika toivottavasti miettii edes sen ensimmäisen kerran ennen kuin lähtee sihtaamaan kyynärpäätä toisen kupoliin. Siitä huolimatta, että Mensa on kieltänyt ajattelemasta, sillä haluaa jatkossakin olla seuran älykkäin henkilö.
Katsoppa uudelleen, sihtasiko kyynerpäätä kupoliin.

Valehtelun tarve täällä on eräillä pakkomielteinen.
 

444

Jäsen
Katsoppa uudelleen, sihtasiko kyynerpäätä kupoliin.

Valehtelun tarve täällä on eräillä pakkomielteinen.
En viitsi tuhlata minuutteja elämästäni ihmisperseen toilailuja katsellen. Annetaan Sampon katsella ja hänkin varmasti sitten valehtelee, kun jotenkin hassusti antaa rangaistuksen.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taklaajalla on vastuu siitä, että osuu puhtaasti, ihan sama väistääkö se toinen vai ei. Onneksi ei käynyt pahemmin.
Ei aina. Taklattavan viimehetken äkilliset liikkeet on monesti otettu huomioon ja sampokin aina mainitsee onko tälläisiä esim.päähän kohdistuneissa taklauksissa. Ei toki taida päteä polvitaklauksissa, koska näissä viime hetken liikkeet ovat enemmän sääntö kuin poikkeus.


Epäilen peliä tai kahta jos sampo ei usko tahalliseksi ja Björninen ei loukkaantunut.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Näkisin, että Tikka yritti vain luikahtaa välistä matkalla kiekkoon. Pojan luistelutyyli nyt on vaan vähän kulmikas, joten välillä tulee tommosia ylöspäin suuntautuneita ponnahduksia. Mutta selvää on, ettei tuosta pelikieltoa voi tulla.

Totta puhuenhan tuo on ihan selvä tapaus, josta se pari-kolme peliä tulee. Toki taklattava ei ollut myöskään hereillä, mutta mielestäni aika vastaava kuin Taipaluksen tapaus.

Röhöhö. I saw what you did there..
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Ilmeisesti Iikka Kangasniemikin on saanut osumaa viimeisessä vaihdossa SM-liigan pistepörssikärki sai tällin päähänsä ja jätti haastattelun kesken – "Nyt vähän pätkii" | Yle Urheilu | yle.fi
En vielä ottelutallennetta löytänyt Ruudusta, mutta toivotaan, ettei mitään pahempaa ole käynyt.
Iikka Kangasniemen tälli 8.10.2016 - YouTube

Tuossa on. Jokaiselta varmasti löytyy oma näkokulma, mitä Carson tilanteessa yrittää. Nouseeko olkapää, vaiko ei..
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Iikka Kangasniemen tälli 8.10.2016 - YouTube

Tuossa on. Jokaiselta varmasti löytyy oma näkokulma, mitä Carson tilanteessa yrittää. Nouseeko olkapää, vaiko ei..

Kyynärpäällähän se vetää päähän minun nähdäkseni. Kyllä siitä peli-kolme peliä tulee tuostakin jos tutkintaan menee, ja eikös ollut mennytkin vidotuomarin toimesta? Ja selvennyksenä vielä, että kyllä minun puolesta tuosta rankkua sietääkin saada.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toivottavasti Carson nukkui yönsä huonosti. Oksettava syöpä. T. BB#10
Lahdessa olisin kyllä hiljaa.

Carson ajaa maalille kiekon perässä ja vääntää isompana ja vahvempana ja fyysisempänä puolustavan pelaajan sivuun. Olkapää taitaa osua päähän mutta lähinnä kokoeron takia.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Lahdessa olisin kyllä hiljaa.

Carson ajaa maalille kiekon perässä ja vääntää isompana ja vahvempana ja fyysisempänä puolustavan pelaajan sivuun. Olkapää taitaa osua päähän mutta lähinnä kokoeron takia.
Miksi pitäisi olla hiljaa? Ketä se Blood on nyt ajellu? Kuinka monta kautta meidän pitää oottaa, että saadaan sanoa jonkun toisen pelaajan sikailuista jotain? No hyvä silti, että joku edes puolustelee Carsonin tekemisiä, ni saadaanpahan keskustelua aikaiseksi.

Selkeästihän tuo nostaa vielä kyynerpään Kangasniemen kohdalla, joten selvä tapaus, pelikieltoa vaan tolle mololle.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Selkeästihän tuo nostaa vielä kyynerpään Kangasniemen kohdalla, joten selvä tapaus, pelikieltoa vaan tolle mololle.
Jos Carson nostaisi kyynerpäätä, niin se menisi Kangasniemen pään yli. Kyynärpäähän on Carsonilla samassa tasossa kokoajan, eli aika luonnollisella korkeudella. Kukaan ei pelaa jääkiekkoa kyynärpää kropassa kiinni. Carson ei mielestäni itseasiassa tee mitään liikettä aiheuttaakseen erityisemmin kontaktia, eikä erityisemmin muutenkaan näytä hakevan osumaa. Maila jäässä liukuu maalille, johon Kangasniemikin ajautuu. Katsekin näyttäisi olevan kiekossa.

Kylmä fakta on vain, että kolmantena miehenä ja osuu kyynerpää päähän. Nopeasti veikkaisin kolmea peliä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Siis... Auttakaa mua ymmärtämään.

1) Peliä minuutti jäljellä, joukkue on maalin tappiolla
2) Joukkuekaverilla on kiekko kulmassa ja tämä luistelee syöttöpaikkaa etsien maalia kohti
3) 193cm pakki nousee viivasta maalille, maalia kohti menossa myös 170cm hyökkääjä

Ihanko oikeasti kukaan tuossa taklaisi vastustajaa tahallisesti päähän? Kun kokoeroa on 23cm ja maalille on tunkua, niin joskus kolahtaa.

Tai näin minä sen näen.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
2-3 peliä mutta mielellään Carsonille. Pahempi kuin Pihlmanin taklaus. Onko edes käsittelyyn mennyt?
 

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis... Auttakaa mua ymmärtämään.

1) Peliä minuutti jäljellä, joukkue on maalin tappiolla
2) Joukkuekaverilla on kiekko kulmassa ja tämä luistelee syöttöpaikkaa etsien maalia kohti
3) 193cm pakki nousee viivasta maalille, maalia kohti menossa myös 170cm hyökkääjä

Ihanko oikeasti kukaan tuossa taklaisi vastustajaa tahallisesti päähän? Kun kokoeroa on 23cm ja maalille on tunkua, niin joskus kolahtaa.

Tai näin minä sen näen.
Näen tilanteen samalla tavalla. Koskiranta heittää kiekon maalille ja Carson on liukumassa kohti maalia. Mun mielestä Carson ei edes yritä taklata, vaan huomio on kiekossa.
Koska pelaajat ovat kuitenkin vastuussa omista raajoista ja mailoistaan ja suht selvästi siinä käsivarsi osuu kiekotonta Kangasniemenä päähän, en ihmettele vaikka tästä pelikieltoa tulisikin. Riippuu ihan miten kurinpito asian näkee.
Vahinkohan tuo minun mielestä on, mutta kyllä loukkaantumiseen johtavasta huolimattomuudesta voi myös rankaista.
 
Siis... Auttakaa mua ymmärtämään.

1) Peliä minuutti jäljellä, joukkue on maalin tappiolla
2) Joukkuekaverilla on kiekko kulmassa ja tämä luistelee syöttöpaikkaa etsien maalia kohti
3) 193cm pakki nousee viivasta maalille, maalia kohti menossa myös 170cm hyökkääjä

Ihanko oikeasti kukaan tuossa taklaisi vastustajaa tahallisesti päähän? Kun kokoeroa on 23cm ja maalille on tunkua, niin joskus kolahtaa.

Tai näin minä sen näen.
Koska osuu päähän niin nykylinjalla kakkua tulee. Enää ei ole muulla mitään väliä... Nykylinjalla Anssi Salmela saisi myös pelikieltoa tästä, koska osuu Kudrocia päähän...

Kudroc Aivotärähdys - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös