Valitettavaa pelaajan loukkaantuminen, mutta taklaus on kyllä täysin puhdas.
Omat mietteet Lantasta on vähän kaksjakoiset. Paljon sattuu ja tapahtuu herran kentällä painaessa. Siellä on muutama sellainen niitti, josta oikeutetusti ulos, mutta paljon myös niitä missä ei oikeasti taklauksessa ole mitään vikaa ja ulosajo on pitkälti tullut vastaanottavan pelaajan tekemisen johdosta tai tuomarin varmuuden vuoks "ulos, ku tota sattu". Aika harvassa lopulta on sellaiset oikeasti rumat koiruudet, mistä kertoo kurinpitotuomioidenkin vähyys verrattaen ulosajoihin ja täten en välttämättä näe Lanttaa itse likaisena pelaajana toistaiseksi.
Lantta on yksi harvoista pelaajista meidän Liigassa, joka vie taklauksia isolla prosentilla loppuun asti. Se on jääkiekossa historiallisesti melko iso osa ollut peliä ja trendi sen suhteen on melkolailla jyrkässä laskussa. Nykyään aikalailla jokaikisessä matsissa Liigaa näkee tilanteita, jossa selkeästi pelaaja menossa taklaamaan kiekollista kaveria, mutta jättää kokonaan taklaamatta huomatessaan tämän olevan täysin ulapalla taklausuhasta. Näissä tilanteissa luultavasti 9/10 tuomari laittaisi pesulle vaikka taklaus teknisesti puhdas olisi, joten pelaajat nykyään vaan jättävät taklauksen suorittamatta.
Tämä suuntaus on itselleni katsojan kannalta valitettava, koska jokainen suorittamaton taklaus vastaanottajan huonon valmistautumisen takia johtaa vain entistä enemmän kiekollisen taklausuhan piittaamattomuuteen. Tästä suorana seurauksena sitten huomattavasti isommalla prosentilla, kun joku taklauksen harvoin vie lävitse a) käy huonosti taklattavalle b) lentää taklaaja pihalle c) foorumilla on kauhea vääntö.
Ehkä sitten Lantan kaltaisille pelaajillekkin tämä on mietinnän paikka, että kannattaako jättää ne taklaukset vaan ihan suosiolla suorittamatta, mutta itse näen tämän kyllä olevan ihan ylemmällä tasolla mietinnän paikka taklauspelin suhteen ja nykyinen linja ei ainakaan sitä jääkiekkoa mitä itse toivoisin näkeväni palvele.