Mainos

Kyseenalaiset taklaukset ja mailaniskut Liigassa kaudella 2024–2025

• 166 822
  • 1 291

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JMJ
Huvittaa hieman nuo 1-2 pelin huutelijat. Pelkästään sen takia pitäisi tulla vähintään 5 peliä extraa että teko tapahtui kättelyn aikana.

Muutenkin aika turha verrata tekoa pelin aikana tapahtuneisiin tekoihin. Kättelyjonossa kukaan ei ole varautunut minkään tyyppisiin potkuihin, tönäisyihin tai lyönteihin, joka tekee teosta paljon vaarallisemman.

Veikataas vaikka 8 pelin kakkua, tuskin tulee edes puolia tuosta

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Ainakin saadaan tänä viikonloppuna ennakkotapauksia:
- Tarkoituksellinen lyöntilaukaus maassa makaavaa päähän on 10 minuutin käytyösrangaistus
- Keskari ilmeisesti yhden ottelun pelikielto (sis. pelirangaistuksen)
- Potkun kopautus toista luistimeen kättelyjonossa (vielä selvittämättä)

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän ketjun aihehan on kyseenalaiset taklaukset ja temput joten niistä keskustellaan luonnollisesti tämän ketjun alla, mikä selittää tuon ”kokoonnutaan taivastelemaan”, ja Kodytekin temppu oli harvinaisen törkeä ja peliinkuulumaton, vieläpä pelin jälkeen mikä taas selittää tämän ”kivien heittelyn”. Vähän sellaista keskustelupalstan meininkiä.

En kyllä yhtään ymmärrä viestisi pointtia, tietysti tällaisista tilanteista vaahdotaan koska ne ovat niin vastoin sitä mitä me toivomme jääkiekko-ottelussa näkevämme.
Osa kirjoittajista vaatii tilanteesta pitkää pelikieltoa ja osa pitää tilannetta jotenkin erityisen vaarallisena. Noista kahdesta kohdasta olen erimielinen. Teon typeryydestä, kunniattomuudesta ja peliin kuulumattomuudesta olen sen sijaan samaa mieltä. Minusta kaksi peliä potkusta ja peli keskarista voisi olla sopiva rangaistus. Isoin rangaistus Kodytekille tulee kuitenkin mainehaitasta ja se on moisesta typeryydestä ihan oikein.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ilu

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Osa kirjoittajista vaatii tilanteesta pitkää pelikieltoa ja osa pitää tilannetta jotenkin erityisen vaarallisena. Noista kahdesta kohdasta olen erimielinen. Teon typeryydestä, kunniattomuudesta ja peliin kuulumattomuudesta olen sen sijaan samaa mieltä. Minusta kaksi peliä potkusta ja peli keskarista voisi olla sopiva rangaistus. Isoin rangaistus Kodytekille tulee kuitenkin mainehaitasta ja se on moisesta typeryydestä ihan oikein.
Kaksi peliä potkusta olisi oikeutettu, jos se olisi tapahtunut pelin aikana. Kättelyjonossa suoritettuna niin raukkamainen vahingoittamisyritys, että pitkä huili olisi täysin oikeutettu.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kättelyjonossa suoritettuna niin raukkamainen vahingoittamisyritys, että pitkä huili olisi täysin oikeutettu.
Tässä varmaan se selkein kipupiste, jossa näkemykseni eroaa valtavirrasta. Samaa mieltä siitä, että teko oli raukkamainen. Erimieltä siitä, että kyseessä olisi ollut vahingoittamisyritys. Jos olisi ollut, vaatisin yhdessä muiden kanssa pitkää pelikieltoa ja esittäisin myös vaateen rikosilmoituksesta ja poliisitutkinnasta.

Québec

Jäsen
Tässä varmaan se selkein kipupiste, jossa näkemykseni eroaa valtavirrasta. Samaa mieltä siitä, että teko oli raukkamainen. Erimieltä siitä, että kyseessä olisi ollut vahingoittamisyritys. Jos olisi ollut, vaatisin yhdessä muiden kanssa pitkää pelikieltoa ja esittäisin myös vaateen rikosilmoituksesta ja poliisitutkinnasta.
Mitäs se Kodytekki sun mielestä siinä sitten yritti?

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mitäs se Kodytekki sun mielestä siinä sitten yritti?
Infos vaan Tiivolaa, että luistimen nauhat löysällä tai jtn. Hyvää hyvyyttään potkaisi. Tai oikeastaan Kodytek vaan luisteli ja Tiivolan jalka vaan sattui tulemaan tielle. Oikeastaan oli täysin Peterin oma vika. Tais Tiivola haluta vaan saikulle, kun itseään yritti vahingoittaa. 1 ottelu itsensä vahingoittamisesta.

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Pakko sanoa, että tuollaisia taklauksia yleensä nähty edarijäsenistön toimesta. Että sinänsä tyydytti kyllä sielua., tämä oman lääkkeen tarjoaminen. Vaikka aika turha oli. Mutta niin on Edari ry:kin.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Minkä ihmeen takia täällä ei puhuta Talajan taklauksesta?? Tyyppi kelaa vaihtoaitiosta asti vauhtia ja juuri ennen taklausta hyppää osuen Kodytekiin?? Ainoastaan keskitytään tuohon kättelytapaukseen ??
Aikamoinen tarina hienosta puhtaasta ja kovasta taklauksesta, näin ne asiat koetaan...

Suosikkijoukkue
Ässät
Minkä ihmeen takia täällä ei puhuta Talajan taklauksesta?? Tyyppi kelaa vaihtoaitiosta asti vauhtia ja juuri ennen taklausta hyppää osuen Kodytekiin?? Ainoastaan keskitytään tuohon kättelytapaukseen ??
Hyi mikä hyppy!

Liitteet

• Nimetön-1.jpg
    Nimetön-1.jpg
    143,2 KB · kertaa luettu: 268
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat

Et silti vastannut mun kysymykseeni illalta. Toisto on kertausten äiti, joten här i från tvättas.

Sun mielestä kättelytilanteen potkusta kuuluisi antaa sen 1-3 peliä?

Mitä jos tässä olisi käynyt pahemmin? Tiivola olisi menettänyt tasapainonsa ja kypärä lentänyt pois päästä, jolloin kaatuessa pää halki ja piiiitkä Saikku? Olisiko tässä tilanteessa myös 1-3 peliä?

Ei sitä nyt seurauksesta voi tuomioita antaa, vaan itse teosta. Tuo on potentiaalisesti niin vaarallinen temppu, että henki voi kaverilta lähteä kun se noin yllättäen tulee.

Ja kyllä, itse olen samaa mieltä, ei tuo ollut mikään yritys vahingoittaa toista, mutta eipä se tainnut olla siellä teidän suunnalla nuorilla veijareilla kun luotiliiviä testaili. Aina voi tapahtua jotain muuta kuin alkuun on suunnitellut, siksi teosta ei seurauksesta.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En pysty muistamaan yhtäkään alle kolmen ottelun pelikieltoa potkaisemisesta. Joskus kauan sitten tullut jopa viisi, ja vielä playoffeissa.
Täällä esitetyissä esimerkeissä viime vuosina potkusta on annettu se 0-3 peliä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä jos tässä olisi käynyt pahemmin? Tiivola olisi menettänyt tasapainonsa ja kypärä lentänyt pois päästä, jolloin kaatuessa pää halki ja piiiitkä Saikku? Olisiko tässä tilanteessa myös 1-3 peliä?

Ei sitä nyt seurauksesta voi tuomioita antaa, vaan itse teosta. Tuo on potentiaalisesti niin vaarallinen temppu, että henki voi kaverilta lähteä kun se noin yllättäen tulee.
Tuossa ei käynyt pahemmin, koska kyseessä oli sen verran köykäinen suoritus. Minusta kaikkia potkuja ei voi laittaa samaan koriin. Voimakkuus, osaumakohta ja millä osalla potkaistaan, ovat vaikuttavia tekijöitä. Ei tuossa ollut hengenlähtö lähellä. Tässä paheksuntaa aiheuttaa minun silmissä se, että potku tehtiin pelin jo loputtua ja sen vuoksi laitankin sen enemmän tuonne epäurheilijamaisuuden suuntaan.

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Potkut jääkiekosta voisi olla ihan ok palkkio tuosta potkusta. Varsinainen peliaika pelataan ja tarvittaessa jatkot päälle. Tämän jälkeen kätellään ja mennään sitten kiroilemaan vaikka sinne bussiin. Olkoot potku tai lyönti tai vaikka mikä tuuppasu, niin se ei urheiluun kuulu pelitilanteen jälkeen.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jos pitäisi ennustaa, 2 peliä potkusta, 1 peli siitä korotuksena, että tapahtui kättelyjonossa ja 1 peli tuosta keskarinheiluttelusta.
Olen aika samoilla linjoilla. 3 peliä potkusta, 1 keskisormesta ja 1-2 peliä ”ylimääräistä” siitä, että tämä tapahtui pelin jälkeen. 5-6 peliä yhteensä. Ihan käsittämätön pimahdus.

Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Tuossa ei käynyt pahemmin, koska kyseessä oli sen verran köykäinen suoritus. Minusta kaikkia potkuja ei voi laittaa samaan koriin. Voimakkuus, osaumakohta ja millä osalla potkaistaan, ovat vaikuttavia tekijöitä. Ei tuossa ollut hengenlähtö lähellä. Tässä paheksuntaa aiheuttaa minun silmissä se, että potku tehtiin pelin jo loputtua ja sen vuoksi laitankin sen enemmän tuonne epäurheilijamaisuuden suuntaan.

Onneksi ei käynyt, ainekset oli paljon pahempaan.

En tiedä oletko koskaan ollut luistimilla, mutta seisoskellut varmasti joskus olet. Mitä tapahtuu jos tukijalka viedään alta pois? Tässä tilanteessa onneksi Tiivolalla oli paino jakautunut molempien jalkojen varaan, mutta jos ei olisi ollut, niin olisi kaatunut ja potentiaalisesti worst case olisi ollut henki pois.

Lisäksi tietysti jos terä olisi osunut, niin siinä omat vaaransa mutta nyt ei niin käynyt.

Mun mielestä tuo oli potentiaalisesti niin vaarallinen temppu, että saisi olla vähintään sen 10 pelin kakku, mutta katsotaan mitä kurinpito löytää lahjasäkistä.

Ei se kännitappelukaan välttämättä ole mikään vahingoittamisyritys kun kaveria hieman läpsäistään poskelle, mutta potentiaali siinä on jopa siihen kuolemaan, siksi tekona tuo potku on omasta mielestä erittäin tuomittava.

Mitähän mahtaisi tulla esim. nyt kamppailu-urheilussa vastaavasta tempusta? Potkaiset kilpakumppania ottelun ratkettua kylkeen. Potentiaalisesti ei edes niin vaarallinen kuin tämä, mutta vastoin kaikkia sääntöjä ja koodistoja.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä tilanteessa onneksi Tiivolalla oli paino jakautunut molempien jalkojen varaan, mutta jos ei olisi ollut, niin olisi kaatunut ja potentiaalisesti worst case olisi ollut henki pois.

Lisäksi tietysti jos terä olisi osunut, niin siinä omat vaaransa mutta nyt ei niin käynyt.
Terä ei voinut osua, koska Kodytek potkaisi nimenomaisesti jalkapöydällä. Potku tapahtui myös samalla hetkellä, kuin kättely ja täten Kodytek piti Tiivolan kädestä kiinni. Ihan hupihommia nuo henki pois jutut. Jonkinlainen suhteellisuus olisi hyvä säilyttäää, vaikka epäurheilijamaisuuden kanssa tässä tekemisissä ollaankin.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Terä ei voinut osua, koska Kodytek potkaisi nimenomaisesti jalkapöydällä.
Sinä se jaksat vängätä, mutta se ei tosin yllätä. Ei vaadi kuin sentin horjahduksen niin terä yhtäkkiä onkin syöpynyt nikamiin.

Mutta tämä tästä, toivottavasti kurinpidolla on järki päässä ja pelikielto on kaksinumeroinen.

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Aika rankasti täällä monesta suusta todetaan, että toinen ei ymmärrä jääkiekosta mitään, jos on eri mieltä jostain asiasta. Minä koen ymmärtäväni jääkiekosta ihan kohtuudella, vaikka olenkin vähemmistössä mielipiteeni kanssa. Olihan tuo idioottimainen teko, mut ei mikään vahingoittamisyritys kuitenkaan. Turhautuneen miehen typerä tökkäys, josta muutaman pelin pelikielto ihan paikallaan muistutuksena kodytekille ja muillekin, ettei tuollainen sovi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy