Mainos

Kyseenalaiset taklaukset ja mailaniskut Liigassa kaudella 2023–2024

• 490 317
  • 4 217

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Koistisen Jukka-Pekka
Ei tuossa ole mielestäni mitään, mikä tekisi teosta raskauttavan. Vastaavia kamppeja tapahtuu useasti peleissä myös laidan läheisyydessä.

Sinänsä tämä Miettisen ja muiden valitus tuomareista on musiikkia korville. Silloin tietää vastustajan uivan aika syvissä vesissä, kun alkaa tämä jokakeväinen ilmiö. Yleensä se on päättynyt siihen, että Tappara etenee jatkoon. Kannattaisi Miettisenkin etsiä muita keinoja Tapparan voittamiseksi.
Vastaavia kamppeja, joissa pelaaja loukkaantuu? Laitas linkkiä tulemaan niin katsotaan oikein yhdessä. Veikkaan ettei sulta tule enää edes vastausta.

Alempaan niin en itke tuomareista, Fröbergin tilanne meni oikein, mutta pelikieltoa tuosta ei pitäisi tulla. Odotusarvo oli että sarja menee Tapparalle 4-0, niin olen oikein ylpeä miten TPS on pystynyt pyristelemään ja laittamaan Tapparalle kapuloita rattaisiin ja toivon että niitä laitetaan vielä lisää. TPS on uinut syvissä vesissä mutta ei todellakaan tällä hetkellä, valoja päälle.

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
En oo tuo nimimerkki, mutta ihan selvästihän Veli-Matti Savinainen pyrkii menemään tilanteeseen niin että pelaisi vastustajan mailan ensin pois. Perus playoff-lätkää. Ajoitus on pielessä ja tulo tilanteeseen huolimaton joten ei onnistu vaan tulee kamppi ja kakkonen jää tästä viheltämättä. Oikein tosivenytyksellä voisin vitosenkin ehkä, ehkä, ostaa mutta pelikieltopuheet on kyllä jo aivan huumoria. Enkä muuten ollenkaan usko että hän siinä jotenkin ehti noteerata, kuka on vastassa.
Olen puhunut ulosajosta tai jäähystä, en pelikiellosta? Ja ei en ole millään tavalla viitannut siihen että kuka siellä on vastassa. Jäähyn tai vitosen olisin itse tuosta antanut, mutta pelikieltoa en.

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
On kyllä aikamoinen saavutus, jos joku pystyy katsomaan peliä vaikka silmät olisi kiinni.

Ei tuossa ole mielestäni mitään, mikä tekisi teosta raskauttavan. Vastaavia kamppeja tapahtuu useasti peleissä myös laidan läheisyydessä.

Sinänsä tämä Miettisen ja muiden valitus tuomareista on musiikkia korville. Silloin tietää vastustajan uivan aika syvissä vesissä, kun alkaa tämä jokakeväinen ilmiö. Yleensä se on päättynyt siihen, että Tappara etenee jatkoon. Kannattaisi Miettisenkin etsiä muita keinoja Tapparan voittamiseksi. Tuomarit ei kumpaakaan joukkuetta jatkoon pelaa, vaikka mitä tekisi.
Niin no. Teidän areenalla KAIKKI vislaa ihan pienistä kontakteista ja vaatii jäähyä tilanteista jotka ei oo niitä nähnykkään. Voisitteko opetella säännöt?

Suosikkijoukkue
” Sori - ite en juuri.pelejä seuraa, kirjoittelen”
En tiedä viittaako Walkin johonkin tiettyyn tapaukseen, mutta kyllähän tuo on Jämsenin pelille hyvin tyypillistä. Tällä suorituksella esimerkiksi tienattiin eilen ottelun ensimmäinen jäähy.

Tästä kulmasta ei näy kuinka lujaa Pakarisen maila osuu oikeaan jalkaan joka on juuri potkaisemassa vauhtia.

TAPPI32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastaavia kamppeja, joissa pelaaja loukkaantuu? Laitas linkkiä tulemaan niin katsotaan oikein yhdessä. Veikkaan ettei sulta tule enää edes vastausta.
Luulisin sinun ymmärtävän että pelaajia loukkaantuu myös kampituksien yhteydessä. Eikä se tee automaattisesti tilanteesta ison jäähyn saatika pelikiellon arvoista. Jos et ymmärrä, niin et ymmärrä.

Mulle se on oikeastaan ihan sama, mitä mieltä olet. Voit jäädä omasta puolestani vapaasti surkuttelemaan sitä, että Savinainen ei isoa jäähyä saanut. Itse en jaksa tällaisesta asiasta alkaa vänkäämään enempää. Tässä on ottelusarja voitettavana.

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Aina saa hävetä teitä muita. Ei perkele. Minä kerron oikeat tuomiot:

Jordan - Lehterä: Pääosumahan tuossa tulee. Suuntautuu myös liike reilusti ylöspäin ennen kontaktia -> yksi ottelu pelikieltoa.

Fröberg - Juolevi: Heppoinen tilanne. Ulosajo ei vääryys. Pelikieltoa ei kuitenkaan pidä tulla.

Savinainen - Lehtonen: 2min kampitus.

Ei tää oo nii vaikeeta, hei!
Kiitos @Spine kun tulit taas häpeämään turkulaisten puolesta, my god, mikä mahtava innovaatio.

Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta jos laitaan meno tilanteessa yrittämättäkään pelata kiekkoa kamppaat pelaajan pää edellä päin laitaa, kuuluisi tilanne vähintäänkin ottaa tutkittavaksi.

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luulisin sinun ymmärtävän että pelaajia loukkaantuu myös kampituksien yhteydessä. Eikä se tee automaattisesti tilanteesta ison jäähyn saatika pelikiellon arvoista. Jos et ymmärrä, niin et ymmärrä.

Mulle se on oikeastaan ihan sama, mitä mieltä olet. Voit jäädä omasta puolestani vapaasti surkuttelemaan sitä, että Savinainen ei isoa jäähyä saanut.
Laita nyt niitä tilanteita tähän jos sun mielestä niitä tulee jatkuvasti? Sulla on selkeästi vaikeuksia lukea, joten jätän tämän tähän sun kanssasi ja pääset mutelle. "Jos et ymmärrä niin et ymmärrä" Jep.
Mulle on ihan sama mitä sinä ajattelet, eipä tarvi sun ajatuksia enää jatkossa lukea kiitos.

Touko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Aina saa hävetä teitä muita. Ei perkele. Minä kerron oikeat tuomiot:

Jordan - Lehterä: Pääosumahan tuossa tulee. Suuntautuu myös liike reilusti ylöspäin ennen kontaktia -> yksi ottelu pelikieltoa.

Fröberg - Juolevi: Heppoinen tilanne. Ulosajo ei vääryys. Pelikieltoa ei kuitenkaan pidä tulla.

Savinainen - Lehtonen: 2min kampitus.

Ei tää oo nii vaikeeta, hei!
Olisit saatana heti kertonut! Me on vaahdottu täällä sivutolkulla näistä tilanteista ihan turhaan.
Nyt peli poikki ja katse eteenpäin.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Montako ulosajoa olet kampista nähnyt Liigassa vaikka viimeiseltä viideltä vuodelta?
Kampin voi suorittaa monilla eri tavoilla. Tuossa se suoritetaan ylhäältä alaspäin suoritetulla älyttömällä iskulla. Enemmän tuo on huitomista kuin kamppia. Savinaiselta tuskin jäi huomaamatta numeroa selässä.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Montako ulosajoa olet kampista nähnyt Liigassa vaikka viimeiseltä viideltä vuodelta?
No harvinaisiahan nuo ovat, mutta esim. Elmeri Eronen kampitettiin vastaavasti laitaa päin muutamia vuosia sitten ja vastustaja lensi ulos.

TAPPI32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Laita nyt niitä tilanteita tähän jos sun mielestä niitä tulee jatkuvasti? Sulla on selkeästi vaikeuksia lukea, joten jätän tämän tähän sun kanssasi ja pääset mutelle. "Jos et ymmärrä niin et ymmärrä" Jep.
Mulle on ihan sama mitä sinä ajattelet, eipä tarvi sun ajatuksia enää jatkossa lukea kiitos.
Ihanaa, että osaat keskustella asioista, etkä vain provota viestistä toiseen. Ei mun tarvitse mitään linkkejä alkaa sulle tähän laittamaan, ei se mun lukutaito siitä parane. Kampituksia ja loukkaantumisia on tullut tälläkin kaudella lukuisia. Linkkaanko sulle tähän niistä jokaisen? Ollaan varmasti molemmat niitä nähty, vaikka ainakin meikäläinen ilmeisesti pelejä silmät kiinni katselee.

Tsemppiä playoff-kevääseen. Harmi, että Tepsin osalta se taitaa päättyä tähän tuomaritoiminnasta itkemiseen. Mahdollisuus kun olisi Tappara ihan pelillisestikin voittaa, mutta tällä hetkellä matka näyttää aika kiviseltä vaikkeikaan mahdottomalta. Fokus kannattaisi vain laittaa sielläkin oikeisiin asioihin.

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Savinainen - Lehtonen linkattu toisaalla. Watch savinainenlehtonen | Streamable
Ei mitään vikaa, jos Liigan linjalla mennään. Se on surullista. Tollasta sen on ollut koko kauden pelistä toiseen. "Hyvää kamppailua".

Jos näitä huitomisia yritettäisiin ottaa edes vähän alusta pois, en edes uskoisi, että Savinainen olisi tuolla tavalla mennyt tilanteeseen.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BigJ

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihanaa, että osaat keskustella asioista, etkä vain provota viestistä toiseen. Ei mun tarvitse mitään linkkejä alkaa sulle tähän laittamaan, ei se mun lukutaito siitä parane. Kampituksia ja loukkaantumisia on tullut tälläkin kaudella lukuisia. Linkkaanko sulle tähän niistä jokaisen? Ollaan varmasti molemmat niitä nähty, vaikka ainakin meikäläinen ilmeisesti pelejä silmät kiinni katselee.

Tsemppiä playoff-kevääseen. Harmi, että Tepsin osalta se taitaa päättyä tähän tuomaritoiminnasta itkemiseen. Mahdollisuus kun olisi Tappara ihan pelillisestikin voittaa, mutta tällä hetkellä matka näyttää aika kiviseltä vaikkeikaan mahdottomalta. Fokus kannattaisi vain laittaa sielläkin oikeisiin asioihin.
Nyt kun tarjouduit niin linkkaa mulle ne loukkaantumiset jotka johtuivat kampituksista. Kiitos.

Tsemppiä Tampereelle playoff-kevääseen, se ei tule olemaan pitkä ainakaan näillä näytöillä joita TPS:ää vastaan on esitetty.

Suosikkijoukkue
” Sori - ite en juuri.pelejä seuraa, kirjoittelen”
Ei mitään vikaa, jos Liigan linjalla mennään. Se on surullista. Tollasta sen on ollut koko kauden pelistä toiseen. "Hyvää kamppailua".

Jos näitä huitomisia yritettäisiin ottaa edes vähän alusta pois, en edes uskoisi, että Savinainen olisi tuolla tavalla mennyt tilanteeseen.
Aivan helvetin ruma ja vaarallinen isku.

Liigan säännöillä tämä on ilmeisesti takaapäin housuille tulevaa mailahäirintää jota ei rangaista huitomisena.

Ose

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo ei kaadu tuomaritoimintaan sarja varmasti, mutta kurinpitoon voi kaatua.
Siis jos tästä nyt arvotaan tepsin ykkössentterille pelikielto huomiselle, niin voi morjes. Pahaa kyllä pelkään, että on sormi herkässä kun olisi oivan helppo tilaisuus antaa etu Tampereelle ja haitta Turkuun...

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos otteluvalvojan/tilannehuoneen kuvakulmissa näkyy osuma selvästi rintaan. Niin miksi veisivät sitä eteenpäin?

Miksi sitten Liiga ei viestissään linkannut tällaista kuvakulmaa, että osuma tulee selvästi rintaan? Mystisesti vain ilmoitus, että ei etene, vaikka jokainen huomaa tuosta hidastetusta videosta, että pumppausliikkeellä päähän.

Parviaiselta hyvä kannanotto Liigan linjattomuudesta. Sen ymmärrän, että tuomarit tekee virheitä, mutta kurinpidon pitäisi toimia, jos tuomarit ovat mokanneet.

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Eiliset "päätaklaukset" olivat molemmat vaikeita caseja. Kyse millimetritulkinnoista osuuko päähän tai olkapäähän. Play Off tuomarongelmat eivät makaa näissä taklauksissa vaan ihan eri alueilla. Tosin nyt näyttä onneksi viime matsien perusteella siltä että tuomarit ovat jälleen kaivaneet pillit esiin taskuista.

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Savinaisen huitominen Lehtoseen kurinpidon käsittelyyn TPS:n pyynnöstä.
Näitä seurojen tutkintapyyntöjä on tullut tällä kaudella yllättävän paljon verrattuna aikaisempaa (ainakin itsellä on sellainen mielikuva).

Tuntuu että tällä hetkellä tässä pumpussa nimenomaan otteluvalvojat & tilannehuone on se heikko lenkki, koska pääsääntöisesti kurinpito on todella hyvin suorittanut tällä kaudella.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy