Tarvitseeko edes perustella oikeasti. Kyllä nää hemmetin kaljaturnaukset voisi lopettaa ihan kokonaan, silä aivan tarpeeksi on jo arvoturnauksia muutenkin, ja näitä ei kai kukaan laske oikeasti niihin mukaan..no paitsi ehkä juurikin Suomalaiset, joka onkin -ainakin minulle- täysi mysteeri.Miksi EHT on muka höpöhöpö turnaus?
En ainakaan itse saa vähäisintäkään fiilistä näihin, ja mlekin samaan kategoriaan menee jo mömmöm-kisatkin.
Kun jotain teennäisesti järkättyjä "arvoturnauksia" on jatkuvasti, niin väkisinkin kärsii inflaation koko touhu. Tosin sen myönnän, että niin kauan kuin porukkaa jaksaa mennä kaljoittelemaan näihin halleihin, näinkin sankoin joukoin, niin kai ne rahat niiltä pois otetaan kun niitä kerran ihan väkisin tarjoavat. Täyttä hulluutta.
Oikea kuvio voisi ollla jotakuinkin samanlainen kun jalkapallossakin. Mömmöm-kista neljän vuoden välein -kuten Olympialaisetkin- ja siihen rytmiin vaikkapa parittomiin vuosiin pyörimään joko Canada-Cup tai EM-perseily, mutta ei molempia. Ja tässäkin on jo aivan liikaa arvoturnauksia, eli mulle riittäisi se mömmömmien ja Olympialaisten rytmi, eli arvoturnaus joka toinen vuosi. Jalkapalossa kun en hirveästi laske taas arvoa Olympialaisille, nin siellä -jo laajan tasonkin vuoksi- ymmärtää tuon EM-kisan, joka taas jääkiekossa on vähn yhtä tyhjän kanssa, koska taso nyt kuitenkin on varsin kuraa sen pienen ydinjouko ulkopuolella, joka kertoo siis hyvinkin karusti sen, miten marginaalilaji kiekko kuitenkin on, vaikka sitä monessa maassa harrastetaankin höntsähengessä.
Sen nyt ymmärtää, että Suomi-pojalle se kiekkoilu merkkaa koko elämää, koska Suomalaiset eivät juuri muussa pärjää, ja joillekin se kansallinen itsetunto on jotenkin kantava voima elämässä, ja juuri siksi kaikenlaset höpöhöpöturnauksetkin ovat tervetullutta täytettä elämään.