Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 904 415
  • 21 738

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jesh. Kävin vähän itsekin tutkimassa, ja näyttääkin siltä, että yhteistyökumppani on vaihtunut Black Eyed Peasin will.i.am'iin.
 

Veyll

Jäsen
Olen muuten katsastanut muutamia ennaltatuntemattomia kappaleita, joiden tutustumiseen tämä keskusteluketju on minut innoittanut. Mitä myös olen huomannut noista musiikeista, niin olen useimmista pitänyt; esimerkkinä vaikkapa yllämainittu P.O.D., jota tosin olen aikaisemminkin kuunnellut, sekä ennaltakuulemattomani Brother Firetribe, josta pidin.

Omasta, vajaan 5 000 kappaleen soittolistastani kymmenen suunnitelmallisen painalluksen jälkeen sekoituksen ollessa päällä soittoon pärähti Lenny Kravitzin Again. Mahtava kappale, artistiakaan en ole tiennyt ja oli mukava yllätys saada tietää, että minulla on tämä kappale. Olen siis satunnaisesti tavalla tai toisella onnistunut hankkimaan kappaleita, joita en edes ole tunnistanut nimen perusteella.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Anaal Nathrakh - Domine Non Es Dignus

Taas tuli kaiveltua hiukan tuota soittolistaa ja tälläinen helmi löytyi. Harvoinpa sitä näin perkeleellisen vihaiseen levyyn törmää. Välillä menee jo kyllä täysin sekopäisyyden puolelle, mutta mikäs siinä kun pojjaat hoitaa homman kotiin.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sentenced - Down. Aivan tolkuttoman kova levy jonka kruunaa loistavat sanoitukset.

..On my skin the razor blade is shining bright
The veins show clearly through, my blood is running wild..

hih
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Poets Of The Fall: Signs Of Life

- Toimii ja illalla keikalle!
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
vision kirjoitti:
Oli muuten pirun hyvin tehty, jos kyseessä oli amatööri. Hyvin synkkasi musiikki ja video.

Samaa mieltä.

Tänä viikonloppuna ei ole lätty cd soittimessa juuri vaihtunut, sillä Triviumin uusin The Crusade on pyörinyt läpi vähintään 15 kertaa, ehkäpä vielä enemmän? Pojat ovat vetäneet soundin uusiksi edelliseltä levyltä, ja kuulostavat uusimallaan täysin 80-luvun Metallicalta. Guud.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lordi-Bringing back balls to rock'n'roll

Tuote tai ei, silti kova biisi. Jos Alice Cooperia on matkittava, Lordi tekee sen kyllä hienosti.
 
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät joukkueet.
Borgie kirjoitti:
..Triviumin uusin The Crusade...

Olen myös kuunnellut kyseistä ja voin sanoa että olen hyvin,hyvin pettynyt. The Crusade on Metallica-kopio. Matt Heafy kuulostaa enemmän James Hetfieldiltä kuin Hetfield itse. On vain yksi James Hetfield, sen pitäisi olla pyhä asia.
Albumin viimeinen biisi, The Crusade on taas erittäin hyvä, kenties koska se on instrumentaali?

Harmittaa todella, sillä Triviumin Ember to Inferno ja erityisesti Ascendancy ovat loistavia albumeja. Korjaan, Ascendancy on mestariteos.

Omassa soittimessani viime aikoina ahkerasti on soinut In Flamesin Ordinary Story. Loistava biisi, kenties In Flamesin paras.
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
kädetön_pakki kirjoitti:
Olen myös kuunnellut kyseistä ja voin sanoa että olen hyvin,hyvin pettynyt. The Crusade on Metallica-kopio. Matt Heafy kuulostaa enemmän James Hetfieldiltä kuin Hetfield itse. On vain yksi James Hetfield, sen pitäisi olla pyhä asia.
Albumin viimeinen biisi, The Crusade on taas erittäin hyvä, kenties koska se on instrumentaali?

Harmittaa todella, sillä Triviumin Ember to Inferno ja erityisesti Ascendancy ovat loistavia albumeja. Korjaan, Ascendancy on mestariteos.
Niin, minkäs mies äänelleen voi. Olen ymmärtänyt että selkeämpään ilmaisuun siirryttiin siksi että Mattin ääni ei enää kestänyt huutamista. Itseasiassa vähän tuoreemmilla livevedoilla toinen kitaristi vetää ne kohdat joihin vaaditaan rääkäisy. Itselleni tämä uusi laulu on kolissut ihan hyvin, ehkä sen takia että käytännössä nykyään melkeen joka bändillä ilmaisu on huutolaulua. Muutenkin on piristävää että se perinteisempi hevi, se ilman roots bloody roots-riffiä oleva, tekee paluun mainstreamiin (jos nyt siinä onnistuvat).

ps. Pidän myös huutolaulusta jos se hoidetaan tarpeeksi munakkaalla tavalla. Esimerkiksi uusista kavereista ainakin All that remainsin Philip Labonte on tehnyt vaikutuksen monipuolisuudellaan.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jo useamman päivän on ollut kuuntelussa Mark Knopfler ja erityisesti Shangri-La-levy sekä myös The Ragpicker's dream. Loistavia levyjä molemmat. Jotenkin en ole aiemmin Knopfleriin syventynyt, vaikka Dire Straits oli ja on edelleen yksi kaikkien aikojen suosikeistani. Nyt olen sitten tarttunut miehen omaan musiikkiin ja todellakin pidän!

Huomasin muuten, ettei Jatkoajasta löydy omaa ketjua sen enempää Knopflerille kuin Dire Straitsillekaan. Tämä on lähes häpeällistä, kun kaiken maailman tusinaorkestereille on omat ketjunsa. Itsehän en nyt kuitenkaan sellaista avaa.
 

Cube

Jäsen
Vimes kirjoitti:
Itselleni tämä uusi laulu on kolissut ihan hyvin, ehkä sen takia että käytännössä nykyään melkeen joka bändillä ilmaisu on huutolaulua.
Nämä jos jotkut ovat niitä makuasioita, mutta itseltäni oikeastaan lähti puhtaisiin vaihtamisen myötä ainoa syy kuunnella Triviumia, joka nyt muutenkaan ei mikään ihmeellinen bändi ole ollut. En tosin ole kuullutkaan tuota uutta materiaalia, mutta sama se. Tuskin nyt mistään kovin merkittävästä jään paitsi.

Juuri nyt ei pitäisi varmaan kuunnella yhtään mitään, vaan tehdä hommia, mutta katsotaan nyt, jos sitä vähän ajan päästä laittaisi vähän tuota maudlin of the Wellia soimaan. Siinä on bändi, jonka luulisi ainakin esim. Opeth-faneille sopivan.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Wuthering Heights - The Shadow Cabinet

Namnam, mitä sitä turhaan kiertelemään: vuoden parasta lätty. Jo vajaa kolme vuotta sitten ilmestynyt Far from the Madding Crowd tarjosi todellista killerimateriaalia ja tämä pistää ehkä vielä piirun verran paremmaksi. Erinomainen sekoitus metallin alalajeja aina progea ja kelttivaikutteita myöten. Luulenpa, että muutama tältäkin palstalta, esim. nimim. HN ja Noose osaa arvostaa/arvostaisi tätä huikeutta.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sain viimein ostettua Poisonblackin uusimman eli Lust Stained Despair. Pari kertaa nyt kuunneltu läpi kunnolla ja vakuuttaa todellakin. Edellisen albumin jälkeen laulajan vaihdos sai musiikinkin muuttumaan aika reilustikin. Hieman raskaammaksi on mennyt ja ehkä jopa Sentencedin tyyliseksi laulajan vaihdoksen myötä. Ville Laihiala on ollut aina laulaja minun mieleen. Hieno albumi kaiken kaikkiaan.

Poisonblack kiertää myös Suomea muutaman keikan verran joulukuussa. Aikomuksena olisi vähintään Tavastia käydä katsastamassa.
 

M10

Jäsen
Gojira - From Mars to Venus

Täällä ei ole juuri muut kuin minä puhuneet tästä bändistä. Luulisi että asiat olisi toisin, koska hyvästä metallista pitäviä on jatkiksessa paljon. Gojira veti erittäin hyvän ja energisen keikan Tuska-sunnuntaina. Jengiä ei alussa kauheasti paikalla ollut, mutta pari biisiä kun olivat vetäneet niin ihmiset alkoivat valumaan hyvän musiikin perässä teltalle.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Jedi Mind Tricks - Suicide.
Seuraavaks lähtee raikaamaan Lamb Of God:in levy Sacrament ja TODELLA kovaa!!!
Onneksi tulevat Suomeen kohta.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Katatonia - Discouraged Ones.

Tätä ennen ollut tehokuuntelussa Opeth - Blackwater Park (tjeu. Birge for november)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös