Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 897 341
  • 21 698

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Yksi rakkaimmista bändeistä minulle jo ainakin 15 vuoden ajan on ollut suomalainen Husky Rescue, johon tutustuin aikalailla vahingossa, kun sattumalta youtubessa näin heidän New light of tomorrow -musavideonsa. Olin täysin myyty heti kymmenen sekuntia biisiä kuunneltuani, mistä oli kiittäminen sekä kaunista musiikkia, mukavia sanoituksia sekä ennen kaikkea Reeta-Leena Vestmanin (os. Korhola) eteeristä ääntä.

Hiljaleen olen haalinut levyhyllyyni kolme bändin albumia (Country Falls, Ship of Light, Ghost is not Real) ja todennäköisesti lisää hankintoja on edessä. Harmittavasti Reeta-Leenan tarina bändin riveissä päättyi jo aikapäiviä sitten, joten joudun tyytymään seuraajan eli ruotsalaisen Johanna Kalénin ääneen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings




Tässä viime päivinä olen käynyt vähän läpi mitä levyjä tänä vuonna onkaan julkaistu ja Mansionin Second Death pitää tietenkin käydä täällä kehumassa. On se vain kova levy. Suomalaisesta Kartanolaisuuden kultista/lahkosta aiheensa ammentava yhtye soittaa jonkinlaista occult doom/rock hommaa. Sonic Ritesissa vetäisivät armottoman kovan keikan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Husky Rescuen Reeta-Leenaa näkee usein teatterin lavoilla, esim Kakolassa oli Veeti Kallion kanssa. Kaunis nainen. Huskyt näin kerran Ruisrock sunnuntain ekana. Lempeä aamu, jengiä vasta hiljalleen tulossa, niemenkärjen olutbaarissa importtioluet nojatuoleissa. Aijai.. Nightless Nights oma suosikki.

Mansion on kyllä livenä huikea. Laulaja Almalla on muuten toinen ihan erilainen projekti Anniina Auf, joka soittaa hämyistä elektroa. Linkki soundcloudiin.

Mut eihän mun sitä pitänyt vaan että ukrainalaisella punk/ska-bändillä Zhadan i Sobaky (Serhiy Zhadan ja Koirat) uusi kipale Rohan (ehkä, niin väitti kääntäjä). Sisältää muutaman ihan ihan hienovaraisen viittauksen johonkin.


 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Heti tähän alkuun täytyy todeta, että olen inhonnut Don Huonoja aivan 1990 -luvulta asti, sillä bändin musiikki soi jatkuvasti koulun mankoissa, nuorisokanavilla radiossa ja vielä sekä Lista -ohjelmassa että Jyrkissä. Toinen suomalainen bändi, jota kohtaan olen tuntenut vastenmielisyyttä yhtä kauan ja pitkälti samoista syistä, on The Rasmus.
Joka tapauksessa tämä on ainoa biisi Don Huonoilta, jota pystyn kuuntelemaan ainakin kaksi tai kolme kertaa viiden vuoden aikana.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Muistoja lähes 20 vuoden takaa. Scissor Sisters ja nimenomaan tämä biisi (sekä video) voittivat minut puolelleen heti ensinäkemältä. Tuollainen iloinen ja värikäs esiintymistyyli olivat syvässä ristiriidassa muiden tuohon aikoihin kuuntelemieni bändien (mm. Marilyn Manson, Zen Cafe, Korn) ja se toi heti minulle mieleen Village Peoplen, joka oli kolahtanut samalla tavalla minuun vuosia aiemmin. Aina ei tarvitse olla vihainen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jäi tovi X3M Eftermiddagin jälkeen kanava puolivahingossa päälle ja kuuntelussa Förfest.

En nyt koskaan suoranaisesti ole ollut mikään viikonmittaisten klubimiksausten kuluttaja, mutta tälleen vaihtelun vuoksi toimii. Unohtuu toviksi aika, paikka ja alkava Liigakierroskin tässä soundimaailmassa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen Mustaa Paraatia lämmitteli traumapop-yhtye Pelko ja yllätti todella positiivisesti. Tässä on sävyjä brittirokista, sekä enemmän vielä 80-luvun alun futu-, ja goottirokista. Lavapreesens oli hallussa ja soundi hienosti tasapainossa.

Ping! @nummenkallio


Olisit nyt maininnut @nummenkallio :lle, että niillä on biisi nimeltä Kouvola...




Pariin kertaan on tullut Pelko nähtyä livenä, ei tosin eilen, vaikka varmaan ilman samanaikaista Lyytin keikkaa olisin mennyt On the Rocksiin - pitäisi se Musta Paraatikin bongata joskus .

Fyysisenä saatavilla olevat äänitteetkin on tullut hankittua.

Nykyinen Pelko on tavallaan kolmas versio, sillä alkuperäisen nelikon hajottua ydinkaksikko Saara ja Niilo tekivät korona-aikana duona syntikkavetoisen Elektro-albumin. "Mainostetaanpa" samalla, että niin se kuin tuo linkittämäsi Ystävät painajaisten EP on imuroitavissa ilmaiseksi bändin Bandcamp-sivulta. (Ei vissiin edes pysty antamaan tippiä.)

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös