Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 893 783
  • 21 677

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Pulp: Disco 2000

Ollaanpa nyt rehellisiä. Tämän kiimaisempia teinipojat eivät voi olla. Pulp on se brittipop-bändi, joka sanoittaa kiimaisten teinipoikien äkkipikaisetkin tunteet.

Your name is Deborah (Deborah)
It never suited ya

You were the first girl at school to get breasts
And Martyn said that you were the best


Silti tähän liittyy pieni suru. Tämä kulttuuri joutuu kamppailemaan brutaalin ja sivistymättömän kulttuurin kanssa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen tästä yhtyeestä tykännyt paljonkin. Haloo Helsinki on nimenomaan Helsinki-yhtye, kuten Elli on sitä varmaan halunnutkin.

Niin monta voisi laittaa tähän, mutta kyllä tämä on paras.





Tässä yhtyeessä on parasta se räjähtävyys. Jokainen biisi räjähtää. Siitä mäkin asiantuntijana tykkään.

Hyvin te vedätte! Setä diggaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Haloo Helsinki: Avautumisraita.

En tiedä haluaako tätä bändi muistaa, mutta tämä on kyllä kova. Tiedän että fanit muistavat.

Yksi kovimpia keskisormennäyttöjä suomalaisessa rockissa tällä vuosituhannella. On niin ihanan vihainen biisi!

Silloin kun setä kävi katsomassa tätä lupaavaa nuorisoyhtyettä. Ja usein kävikin.

Mutta ei setä ole lopettanut tykkäämistä. Setä vain tykkää näistä vanhoista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos minulla olisi salaisia suosikkeja, Haloo Helsinki! olisi varmaan yksi niistä, mutta koska minulla ei sellaisia ole, se on vain suosikki. Tuli juuri nähtyä ne kolmena peräkkaisenä torstaina Tavastialla ja jokainen keikka oli ehkä edellistä parempi. Tämän viikon torstaina oli orpo olo, kun ei enää ollutkaan keikkaa.

Mutta juuri nyt soi Kingston Wallin kakkosalbumi. Vuosien varrella on oppinut tajuamaan, että jokainen tämä levyn raita on aika helvetin kova, vaikka tuoreeltaan jotkut meni ehkä vähän yli hilseen. Jäätävästä avauskolmikosta We Cannot Move/ Istwan / Could It Be So? Donna Summer-coverin kautta päätösraita Palekastroon ja kaikki siinä välillä. Pete hemmetti mitä menit tekemään, kuinka monta hienoa levyä jäikään tekemättä.









 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Viime aikoina olen todella tykästynyt tähän orkesteriin. Toki folk metalli on ollut lähellä sydäntäni muutoinkin. Erityisesti Korpiklaani, Metsätöll,ja Kivimetsän druidi ensimmäiset mieleeni tulevat. Puhumattakaan Battleloresta, saatikka Turisaksesta

Bändin uudempi tuotanto eli Helvetioksesta eteenpäin ei ole oikein vakuuttanut minua, kun taas vanhempi tuotanto on lähellä sydäntäni. Viisi ensimmäistä albumia on siksi levyhyllyssä ja päivittäisessä kuuntelussa. Anna Murphyn lähtö bändistä Origins -albumin aikoihin yhdessä Merlin Sutterin (bändin pitkäaikainen rumpali) ja Ivo Henzin kanssa jättivät varsin suuren aukon bändiin ja vaikka tyyli on säilynyt samana uusien vahvistusten kanssa, ei bändin nykyversio iske enää. Fabienne Erni osaa kyllä laulaa, mutta hänestä puuttuu se karisma, jota Anna Murphylla oli runsain mitoin.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Tänään kun tulin toimistolle piti miettiä mikä olisi oiva levy aloittaa uusi viikko. Valinta osui Toolin lateralus levyyn. Voi luoja kuinka tiukka levy tämä on.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Kukapa nyt ei Laura Närhen äänestä pitäisi? Itse olen tykännyt ainakin vuosikymmenen ajan ja nimenomaan hänen soolotuotannostaan. Kemopetrolin musiikki on ihan kuunneltavaa, mutta jos pitäisi valita, kumman tuotantoa alkaisin haalimaan, niin kyllä valinta kallistuisi tuolloin Närheen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös