Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 913 982
  • 21 807

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dark Tranquility : Projector. Kyllähän tämä puhtaastikin laulettuna toimii ihan kivasti.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Thin Lizzya on tullut tykiteltyä aika lailla viime aikoina. Hyvän fiiliksen musaa.

Lisäksi soittimessa on pyörinyt ahkerasti Datsunsin uusi lätty, Outta sight/Outta mind. Asiallista rokettirollia kaikin puolin.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Evergrey - Blinded

Ko. orkesterin rieskat läpi tuotannon huikeata tasoa. Jos ööö... joku progen ja powerin tyyppinen ratkaisu kiinnostaa, niin levykauppaan marsmars The Inner Circle ja Recreation Day kädessä ulos.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Viestin lähetti HN
Kumpikin kalpenee In Search of Truth:in rinnalla.

Allekirjoitan Hervannan Näkijän mielipiteen täysin. Varsinkin Recreation Dayn voi toimittaa hiuksista sinne jonnekin. Jos nyt oikein hifistellään, niin kyllähän Solitude*Dominance*Tragedy:kin on aivan loistava veto.
 

Sachl

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään on soinut jo muutaman kerran, yllätys yllätys:
O-ZONE Dragostea din tei biisi.

Ensimmäisen kerran kun kuulin sen radiosta niin jotenkin jäi hyvä fiilis siitä kappaleesta niinpä ajattelin kuunella sitä vielä.

Yleensä en tykkää tämän tyylisestä musiikista mutta tämä on jotenkin erikoisen rentouttava biisi jota voi kuunnella milloin vaan.
 
Sigur Ros: ()

Alkukeväälle osunut tutustuminen tähän levyyn oli niin hämmentävä kokemus, että en ole uskaltanut soittaa kiekkoa sitten huhtikuun. Olin nimittäin ehkä oikeasti tulla hulluksi, kun päätin laskuhumaloissani kuunnella tätä kuulokkeilla vanhempieni vierashuoneessa aamu viideltä. Tänään kun säätila on ollut menettelevä ja mieliala suhteellisen stabiili, niin keräsin rohkeutta ja päätin antaa Sigur Rosille jälleen mahdollisuuden.

Jättämällä kappaleet nimeämättä ja laulamalla siansaksaksi antaa Sigur Ros kuulijalle valtavasti mahdollisuuksia omiin tulkintoihin ja mielleyhtymiin. Minulle albumi soi edelleen ahdistavana ja lohduttomana lopun ääniraitana. Aivan kuin vieras laji soittaisi oman planeettansa kansallismusiikkia katsellessaan maapallon savuavia raunioita. Etenkin albumin viitosraidasta sopii kaikkien doom-metallistienkin ottaa mallia murheelliseen musiikkiinsa.

Yksi kierros ()-levyä riitti tälläkin kertaa. Väkivaltaisimmankaan äärimetallin kuunteleminen ei ole tuottanut minulle koskaan mitään vaikeuksia, mutta tämä islantilaisbändi (vai färsaarelaisiako nämä olivat) kykenee kieltämättä upealla säveltaiteellaan koskettamaan mieleni herkkiä kohtia niin voimakkaasti, että levyn kuunteleminen on lähinnä kiusallista. Kummallinen saavutus. Tästä lätystä en luovu, mutta tuskinpa tähän tulee taas hetkeen kajottuakaan.

Lisäksi päivän mittaan ovat soineet The Cure, The sons of yesterday´s black grouse ja parhaillaan Aamunodottaja.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Sigur Ros: ()


Jättämällä kappaleet nimeämättä ja laulamalla siansaksaksi antaa Sigur Ros kuulijalle valtavasti mahdollisuuksia omiin tulkintoihin ja mielleyhtymiin. Minulle albumi soi edelleen ahdistavana ja lohduttomana lopun ääniraitana. Aivan kuin vieras laji soittaisi oman planeettansa kansallismusiikkia katsellessaan maapallon savuavia raunioita. Etenkin albumin viitosraidasta sopii kaikkien doom-metallistienkin ottaa mallia murheelliseen musiikkiinsa.

Yksi kierros ()-levyä riitti tälläkin kertaa. Väkivaltaisimmankaan äärimetallin kuunteleminen ei ole tuottanut minulle koskaan mitään vaikeuksia, mutta tämä islantilaisbändi (vai färsaarelaisiako nämä olivat) kykenee kieltämättä upealla säveltaiteellaan koskettamaan mieleni herkkiä kohtia niin voimakkaasti, että levyn kuunteleminen on lähinnä kiusallista. Kummallinen saavutus. Tästä lätystä en luovu, mutta tuskinpa tähän tulee taas hetkeen kajottuakaan.

Meikäläiselle kyseinen albumi aiheutti aikanaan nukahtamisen kesken kaiken. Niin seesteinen oli tuo albumin alkupuoli.

Sitten, kun parissa viimeisessä raidassa soittajat intoutuivat suorastaan mahtipontisen äänimaton luomiseen, niin havahduin taas hereille.

Myöhemmin olen kyennyt kahlaamaan teoksen läpi valvetilassa ja olen kovin tykästynyt orkesterin tuotokseen. Levy toimii hyvin työpäivän jälkeen, kun haluaa nollata ajatuksensa pois leipätyön murheista.

Niin sanottuna kutumusiikkina levy toimii jossain oikein spesiaalitilanteessa. Tavalliseen seurusteluun riittää hieman vähemmän kaunis musiikki :D

Cosmic_Rodeon kanssa olen samoilla linjoilla siitä, että kertakierros levyä riittää. Näin kokonaisvaltaisesta kokonaisuudesta riittää silti pitkäksi aikaa elämystä.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Tunkki löysi Anttilan alelaarista Charly´s halpiksia ja muutama onnistunut osuma tuntuisi olevan. Nyt soi Music INC ja Charles Tolliver kavereineen. Jaskaa jaskaa...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viimeisen viikonlopun ja alkuviikon saldoa.

Tulevan Suomen vierailun kunniaksi:
Motörhead - Inferno & Ace of Spades

Lisäksi muutkin Ruisrock-esiintyjät ovat saaneet tilaa levylautasella:

Nightwish - Once
Kotiteollisuus - Helvetistä Itään
Mokoma - Täman maailman ruhtinaan hovi
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Itku pitkästä ilosta, Kylmä tila
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Nyt lähtee, ehkä vähän huumorillakin. Sirkkelit on viritetty muniin, nahkahousut tungettu jalkaan kurkun kera ja levylautaselle asetettu W.A.S.P.in The Best of The Best!

T.Wirtasta siteeratakseni: Heavy metal or no metal at all!
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Elmeri Hautamäki
Nyt lähtee, ehkä vähän huumorillakin. Sirkkelit on viritetty muniin, nahkahousut tungettu jalkaan kurkun kera ja levylautaselle asetettu W.A.S.P.in The Best of The Best!

Heh! Sitten ei muuta kuin pohdiskelemaan Animal (fuck like a beast)- biisin syvällistä sanomaa!
 
Turbonegro - Apocalypse Dudes

Kerrassaan loistavaa! Ei oikein löydy sanoja, mutta kyllä ne norjalaisetkin näköjään osaa - ja lujaa!

Ruisrockia odotellessa...

Don't say Motherfucker Motherfucker..!!
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Viestin lähetti HN
T.Wirtanenhan ei suinkaan ole keksinyt tuota nerokasta aforismia itse, vaan se on peräisin legendaarisen Manowar-äijämetalliorkesterin taideteoksesta "Metal Warriors", joka löytyy vuonna 1992 julkaistulta Triumph of Steel -pitkäsoitolta.

En mä niin epäillytkään. Wirtanen on joskus W.A.S.P.-yhtyeestä sekä kasariheavystä ylipäätään käyttänyt kyseistä aforismia. Kaikki on jo tehty ja sanottu moneen kertaan.
 

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti HN
T.Wirtanenhan ei suinkaan ole keksinyt tuota nerokasta aforismia itse, vaan se on peräisin legendaarisen Manowar-äijämetalliorkesterin taideteoksesta "Metal Warriors", joka löytyy vuonna 1992 julkaistulta Triumph of Steel -pitkäsoitolta.
Huvittavintahan asiassa on se, että uhojana on nimenomaan Manowar, myös julistaa omasta musiikistaan mm. "Death to false metal". Jaksaahan se hymyilyttää jonkin aikaa, mutta meikäläiselle Manowarin uskottavuus on kaikessa lapsellisuudessaan aika alhaalla. Tai siis olisi, ellei asiaa ottaisi yleisesti huumorilla.

Ettei nyt tulisi turhan mollaavaa viestiä, niin totean, että levyhyllystäni löytyy toki useampi Manowarin älppäri. Kaljoittelumusiikkia.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämmöistä soinut viime aikoina:

- Duff McKagan - Believe in Me
- Izzy Stradlin - 117°
- Slash's Snakepit - It's Five o'Clock Somewhere
- Neurotic Outsiders - Neurotic Outsiders
- Guns N' Roses - koko tuotanto

ja Velvet Revolver - Contraband.

Kyllähän tuo Revolveri kaikki muut GNR:n entisten jäsenten projektit hakkaa mennen tullen, ei siinä mittään. Ihan kelpo debyytti, tylyä perushardrockia.

Lisäksi soinut mm.:

- Luomo - The Present Lover

Kotimaista electro-housea, aivan loistavaa kamaa Vladislav Delaylta.

- Slowhill - Finndisc

Dj Slow:n ja Rinneradion Tapani Rinteen yhteisprojekti. Mukavan rentoa menoa.

- Hybrid - Morning Sci-fi

Kolmen hengen ryhmäksi laajentuneen brittiaktin toinen kokopitkä. Synkähkö ja tunnelmallinen levy progetrancea ja bigbeatia.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti tuuski
Turbonegro - Apocalypse Dudes

Kyllä vituttaa ettei pääse tätä livenä todistamaan.

Kieltämättä on todistamisen arvoinen, vaikken ollut aiemmin kuullut ralliakaan.

Kilpi - Sielut iskee tulta

Kyllä toimii.
 
Viimeksi muokattu:

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Do dii, ja edelleen Edguyn Hellfire ........

Siis Edguyhan on paras "uusi bändi" sitten .... täytyy oikeen miettiä... Ac/Dc:n. Dio´ahan ei lasketa, sillä legendan uusi bändi ei oikeestaan oo mikään rookie.
At Vance oli kans ihan jees, Tad Morose ja Primal Scream kans. Apuva, miks noitten mun uusien suosikkien soittajien nimi on kaikilla joku Dieter tai Franz tai Ralf. Onko EU tehnyt tuhojaan. Kysytään neuvoa teereltä, vaikken sen poika ookaan.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
HAUSMYLLY - 15V - Suuri puberteettikokoelma

Toimii kuin junan vessa vieläkin. Kyllähän tätä tietenkin louskutetaan kylillä kun ajellaan rinksaa. Ja Hausmylly pitää tietenkin livenä nähdä ens kuussa Uuraisilla...
 

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
At the Gates: Slaughter of the Soul

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta nyt pitäisi varmaan heiluttaa sitä tukkaa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäpä viimeaikojen soitolistaa:

- Poison: Open up and say Ahh
- Meatloaf: Bat out of Hell
- Halford: Resurrection
- Wilma: Lovestore
- Lynyrd Skynyrd: Gimme back my Bullets
- Van Zant: brother to brother
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös