Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 897 540
  • 21 705

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Klassikkolinjalla mennään jälleen.
...
Näissä kappaleissa on monta merkityksellisiä minulle:
- Muisto vain jää - Pidän tätä huikeinpana suomenkielisenä käännöskappaleena koskaan. Se täytti Tom Jonesin huippumenestyneen version niin melodisesti kuin sanoituksen sisällöllisestikin - huippu!
- White room - Creamin helmi, lähes Procol Harumin A Whiter Shade of Pale -luokkaa tunnelmaltaan ja melodialtaan, 60-luvun parhaimmistoa...
- Sultans of Swing - Tämä kappale herätti minut kuulemaan ja kuuntelemaan Mark Knopflerin kitarointia - ihan maagista, olin myyty mies...

Tällä kertaa mennään näillä.
...
Muistan vielä kuin eilisen päivän, kun sain Uriah Heepin Look at Yourself LP:n käsiini. Levy pyörimään ja hetikohta sukat pyörimään jaloissa... teki lähtemättömän vaikutuksen. July Morning tuntui silloin paljon "kohtalokkaammalta" kuin nyt, mutta kokonaisuutena hieno albumi. Ulkoasusta vielä sen verran, että pahviversiossa oli tuo keskikohta kromikiiltoisena upotuksena julkisivulla.

Deep Purplen paluu-albumi Perfect Strangers meni minulta jo ohi, mutta 70-luvun alussa oli yksi kuunnelluimpia yhtyeitä mun makkarissani. Deep Purple in Rock ja Child in Time oli KOKEMUS - joskus sotken tuon kappaleen ja Uriah Heepin July Morningin keskenään... hetkeksi...

En tiedä, millä vuosikymmenellä olet syntynyt @CuJo#31, mutta meissä on jotain peruuttamattoman samaa... otan osaa...
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Näissä kappaleissa on monta merkityksellisiä minulle:
- Muisto vain jää - Pidän tätä huikeinpana suomenkielisenä käännöskappaleena koskaan. Se täytti Tom Jonesin huippumenestyneen version niin melodisesti kuin sanoituksen sisällöllisestikin - huippu!
White room - Creamin helmi, lähes Procol Harumin A Whiter Shade of Pale -luokkaa tunnelmaltaan ja melodialataan, 60-luvun parhaimmistoa...
Sultans of Swing - Tämä kappale herätti minut kuulemaan ja kuuntelemaan Mark Knopflerin kitarointia - ihan maagista, olin myyty mies...


Muistan vielä kuin eilisen päivän, kun sain Uriah Heepin Look at Yourself LP:n käsiini. Levy pyörimään ja hetikohta sukat pyörimään jaloissa... teki lähtemättömän vaikutuksen. July Morning tuntui silloin paljon "kohtalokkaammalta" kuin nyt, mutta kokonaisuutena hieno albumi. Ulkoasusta vielä sen verran, että pahviversiossa oli tuo keskikohta kromikiiltoisena upotuksena julkisivulla.

Deep Purplen paluu-albumi Perfect Strangers meni minulta jo ohi, mutta 70-luvun alussa oli yksi kuunnelluimpia yhtyeitä mun makkarissani. Deep Purple in Rock ja Child in Time oli KOKEMUS - joskus sotken tuon kappaleen ja Uriah Heepin July Morningin keskenään... hetkeksi...
Kiitos näistä muisteloista. Jotenkin kadehdin sinua kun olet päässyt näitä klassikoita kuuntelemaan ja kokemaan tuoreeltaan. Minä sitten monta vuosikymmentä jälkijunassa.

Mutta tämä seikka kertoo biisien hyvyydestä ja ajattomuudesta. Sukupolvet toisensa perään palaavat näiden pariin.

En tiedä, millä vuosikymmenellä olet syntynyt @CuJo#31, mutta meissä on jotain peruuttamattoman samaa... otan osaa...
Olen luultavasti sinua suunnilleen sukupolvea nuorempaa painosta eli 80-luvun alkupuolelta.

Ei syytä osanottoihin! Musiikkimaku on ainakin molemmilla kohdallaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Onko teillä hetki aikaa kuunnella Pink Floydia?
Aina on aikaa Pink Floydille... Tosin aika ennen The Dark Side of the Moon -albumia yhtye ei sytyttänyt ihmeemmin, mutta... tuo mainittu albumi räjäytti pankin minun sisimmässäni ja on siellä tukevasti edelleen...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Jos olisin elänyt noihin aikoihin (60-luvulla) ja vieläpä asunut Jenkeissä, niin olisin varsin todennäköisesti kuunnellut paljonkin Motownin musiikkia ja käynyt keikoillakin, jos se vaan olisi onnistunut. Tämä on yksi monista hienoista Motown-klassikoista, jotka vain tuntuvat paranevan vuosien myötä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.




Ai että, miten muistan tämän kappaleen. Radio Rock oli auki, siinä sivukorvalla kuunnellessa yhtäkkiä tämä alkoi soimaan. Voisi sanoa, että nuorta miestä vietiin siinä vaiheessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mary Ann Hawkins on vainonnut minua lämppäribändinä jo kolmesti reilun puolen vuoden sisään (Melrose x 2 ja Atomic Swing). Mutta mikäpä siinä, kelpo menoa.

Vielä julkaisematon Helsinki Surf City on nousemassa suosikkibiisikseni, nitoo aika hyvin bändin eri puolet yhteen.




Yleisökin saa laulaa.




Arvotaan seitsemän ja lisänumero.


 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao




Jos olisin elänyt noihin aikoihin (60-luvulla) ja vieläpä asunut Jenkeissä, niin olisin varsin todennäköisesti kuunnellut paljonkin Motownin musiikkia ja käynyt keikoillakin, jos se vaan olisi onnistunut. Tämä on yksi monista hienoista Motown-klassikoista, jotka vain tuntuvat paranevan vuosien myötä.

Odotan tästä Frank Zappa -henkistä mashuppia Freak Out I’ll Be There.

Mulla soi Mastodon. Tää on sellainen kiikunkaakun-bändi ollut mulle kauan jo. Viitsinkö investoida aikaa ja rahaa, kun toisaalta tässä on moni asia kohdallaan mutta ehkä se on liian ördäystä mulle kuitenkin. Crack the Skye oli hieno levy, mutta muutama sen jälkeinen aika keskijyystöpakkopullaa. Nyt sitten sain aikaiseksi hankkia Hushed and Grimin, ja tämähän on aika hieno. Mastodonin Hardwired.

Kehittelin samalla teoriaa. Mastodonin ja Metallican urat menee käsi kädessä.

Kill ’em All - Remission
Metelöivä debyytti.

Ride The Lightning - Leviathan
Uusia elementtejä mukaan.

Master of Puppets - Blood Mountain
Edellisen kiteytymä. Askel kohti tunnettuutta.

…And Justice For All - Crack the Skye
Sana ”progressiivinen” isosti mukaan.

Metallica - The Hunter
Iso hyppäys kohti valtavirtaa.

Load/Reload - Once More Round the Sun
Osittain edellisen linjoilla. ”Psykedelinen” mainittu.

St.Anger
Ei vastinparia. Ei voi olla.

Death Magnetic - Emperor of Sand
Katse taaksepäin. Vanhoja vaikutteita uusien sekaan.

Hardwired - Hushed and Grim
Tupla joka naittaa yhteen koko uran tyylejä.

72 Seasons - ?



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao




Jos olisin elänyt noihin aikoihin (60-luvulla) ja vieläpä asunut Jenkeissä, niin olisin varsin todennäköisesti kuunnellut paljonkin Motownin musiikkia ja käynyt keikoillakin, jos se vaan olisi onnistunut. Tämä on yksi monista hienoista Motown-klassikoista, jotka vain tuntuvat paranevan vuosien myötä.

70-luvulla oli muotia, että Suomessa iskelmälaulajat versioivat ulkomaisia hittejä. Usein myös Motownia. Nämä sitten päätyivät Finnhits-kokelmalevyille ja -kaseteille, joista jälkimmäisiä me tämän ikäiset kuuntelimme pakosta loputtomasti kesälomareissuilla autosoittimesta. No, näitä versioita oli monentasoisia. Minusta tämä on sieltä paremmasta päästä.



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nykyisin, kun unet eivät enää ole märkiä eivätkä pierut kuivia, muistelee mielellään aikoja, kun vielä jaksoi harjoittaa noita.. hmm.. no, sukupuoliyhdyntöjä. Eikä kukaan valkoinen mies tässä maailmassa ole yhtä hyvin kyennyt simuloimaan seksiä musiikiksi kuin Greg Dulli.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös