Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 893 072
  • 21 665

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen oli Tavastialla Svart Recordsin 10-vuotissynttäreiden kunniaksi aika kova kattaus: Lasten Hautausmaa, Sammal ja Malady. Viimeinen ei ollut ennalta tuttu, mutta osoittautui ihan toimivaksi suomiprogeksi. Niitä nyt tässä kuunnellaan.

Lasten Hautausmaa oli ilmeisesti taukonsa (hurjat puolisen vuotta) aikana lähellä hajoamista, mikäli tulkitsin Kristiina Vaaran välispiikin oikein, mutta jatkoa kuitenkin seuraa. Ovat menossa juhannuksena studioon ja eilen kuultiin yksi maistiainen tulevasta materiaalista.

Sammal puolestaan soitti nyt viimeisen keikkansa alkuperäisellä kokoonpanolla, sillä basisti Lasse Ilano lähtee omille teilleen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
https://youtu.be/Jr5K7epS5No

Sleep Of Monsters - Nihil Nihil Nihil

”I am right as rain and good as gold, I am nihil nihil nihil...”

Ike Vil palaa astialle kymmenen vuoden eläkkeen jälkeen. Helevetin hienoa rockmusiikkia, ja paras suomalainen englanniksi kirjoittava lyyrikko ylivoimaisesti.

Biisissä myös selitys absenssille Babylon Whoresin lopetettua:

I said it all, I became tired
I was wired, I was admired
I was expired, I was retired
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tällä hetkellä kuuntelussa on Planet Case. En ollut aiemmin kuullutkaan koko bändistä juuri mitään, mutta he olivat Sunrise Avenuen lämppärinä tuolla konsertissa. Lämppärinä kun olivat, niin esitys ei ollut pitkäkestoinen, mutta sen puolituntisen aikana tuo bändi onnistui kietomaan mut otteeseensa niin nopeasti, että siitä tuli heittämällä yksi mun lempibändeistä. Erittäin miellyttävää kuunneltavaa.
Osaavat lämppäribändit ovat ehdottomasti plussaa keikoilla. Toukokuussa The Word Aliven keikalla australialaisen Make Them Sufferin tunsinkin jo entuudestaan joten heidän setilleen oli helppo syttyä, mutta olivat nämä kaksi muutakin bändiä oikein miellyttäviä ja Avianan Heavy Feather soi itseasiassa kuulokkeista just äskenkin. No, nyt siirryin jo Linkin Parkin Heavyyn. Kyllä tulee aina haikeet fiilikset Chesteriä kohtaan tätä biisiä kuunnellessa.

Sunrise Avesta tykkään kyllä itsekin myös ja pitänee testata huvikseen tuo Planet Casekin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jatkan Metallican Garace Inc.:in kuuntelua ja vahva tunne on siitä, että seuraavaksi otan käsittelyyn Budgien
Never Turn Your Back on a Friendin no tulipas isolla ja niin kun kopipastasin. Ja oikein kursiivi. Kyllä kelpaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo ei tuota levyltä enempää jaksa. Jos jossain festareilla tuohon törmäisi, voisi vauhti päällä toimiakin.
Kyllä tämä Marko Hietalan "Seitsemän kertaa seitsemän" toimii kyllä hyvin. Toki mä nyt olen sellainen Hietalan fanipoika että kuuntelisin hypnoosissa vaikka mies lukisi omaa veroilmoitustaan jotenkin musiikin tahdissa. Mutta jotain koukuttavaa tuossa on.

Hietalan suomeksi laulama musiikki on kyllä muutenkin mukavan kuuloista. Soololevy on hyvä ja sitten ne Black Sabbathin Dio-eran suomennoksen Sapattivuoden kanssa ovat myös hyviä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kyllä tämä Marko Hietalan "Seitsemän kertaa seitsemän" toimii kyllä hyvin. Toki mä nyt olen sellainen Hietalan fanipoika että kuuntelisin hypnoosissa vaikka mies lukisi omaa veroilmoitustaan jotenkin musiikin tahdissa. Mutta jotain koukuttavaa tuossa on.

Hietalan suomeksi laulama musiikki on kyllä muutenkin mukavan kuuloista. Soololevy on hyvä ja sitten ne Black Sabbathin Dio-eran suomennoksen Sapattivuoden kanssa ovat myös hyviä.
Kai Nightwishin Jaakko Teppo -cover Hilma ja Onni on jo tuttu?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Lords of the New Churchin ykköslevyä. Vaikka jäbät oli melkoisen sekaisin, hienoja biisejä syntyi. No, eihän se toki ole yleisestikään esteenä rock-maailmassa ollut.

Open your eyes
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Noin 12 vuotta sitten ostettu täällä aikaisemmassa viestissä mainitsemani Family Values Tour 2006 live DVD jolta löytyy bändejä, joista moni ei tiennyt vielä noihin aikoihin, poikkeuksina tietysti pääesiintyjät Korn ja Deftones. No kaipa Stone Sourkin oli tuttu jo 2007 vähintään kappaleestaan Through Glass.

Kyllä tää DVD on mulle tavallaan sellanen aarre, jonka olen säilyttänyt teinivuosilta ja jonka parissa on kiva nostalgisoida aina välillä. Citymarketin musiikkiosastolta taisin tämän silloin aikanaan löytää.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Noin 12 vuotta sitten ostettu täällä aikaisemmassa viestissä mainitsemani Family Values Tour 2006 live DVD jolta löytyy bändejä, joista moni ei tiennyt vielä noihin aikoihin, poikkeuksina tietysti pääesiintyjät Korn ja Deftones. No kaipa Stone Sourkin oli tuttu jo 2007 vähintään kappaleestaan Through Glass.

Kyllä tää DVD on mulle tavallaan sellanen aarre, jonka olen säilyttänyt teinivuosilta ja jonka parissa on kiva nostalgisoida aina välillä. Citymarketin musiikkiosastolta taisin tämän silloin aikanaan löytää.
Löytyy muuten vieläkin "legendaarisin" Family Valuesin cd, eli kyseinen touri vuodelta 1998.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Löytyy muuten vieläkin "legendaarisin" Family Valuesin cd, eli kyseinen touri vuodelta 1998.
Jep, tässä kerrottiinkin, että tuolloin 1998 oli se ensimmäinen ja alkuperäinen Family Values-kiertue. Oli kyllä kovia nimiä Kornin mukana tuolloin. Rammstein, Incubus, Limp Bizkit... Rob Zombienkin piti näköjään olla mutta olisi tullut liian kalliiksi järjestäjille, niin korvasivat Rammsteinilla. Metallifaneilla tuskin oli kuitenkaan mitään valittamista tämän vaihdoksen kanssa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jep, tässä kerrottiinkin, että tuolloin 1998 oli se ensimmäinen ja alkuperäinen Family Values-kiertue. Oli kyllä kovia nimiä Kornin mukana tuolloin. Rammstein, Incubus, Limp Bizkit... Rob Zombienkin piti näköjään olla mutta olisi tullut liian kalliiksi järjestäjille, niin korvasivat Rammsteinilla. Metallifaneilla tuskin oli kuitenkaan mitään valittamista tämän vaihdoksen kanssa.
Incubuksen "New Skin" on muuten tuolla livelevyllä kovempi kuin albumiversio. Harmi kun tästä Incubuksen keikasta ei taida olla videomatskua.

Olen joskus aikoja sitten myynyt yhden Family Values'98 -cd:n, mutta piti ostaa se myöhemmin takaisin. Klassikko, jos kyseinen genre yhtään tippuu.

Incubus - New Skin (Family Values '98)
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Irina - kymmenen kirosanaa. Tuntuu, kuin olisin hypännyt 10 vuotta taaksepäin. Äiti aina kuunteli Irinaa. Seuraavaksi sitten Pokka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös