Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 977 526
  • 22 472

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Dream Theater - Awake

Onhan tämä kova levy. Todella kova.

Olen aina tiennyt, että M10 on mukava ja fiksu mies. Lisäksi hänen musiikkimakunsa on aivan erinomainen.

Dream Theater - Hollow Years - Live at Budokan. Mykistävä tulkinta. Katsokaa YouTubesta.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vetikö ne pitkän keikan vai vaan tän biisin?

Ihan hyvä veto. Pelkäsin, että linkin takaa tulee joku Nirvana coveri.

Keikkaa en ole vielä katsonut vaikka se tallennettuna onkin. Ilmeisesti kuitenkin vetivät vain tuon yhden kappaleen.

Biisiä ei edes Nirvanaksi tunnista, mutta kyllä siinä muuten on helvetisti grungea. Tai no, kun Cobain teki biisit, niin hyvä vaan ettei yritetty edes kopioida.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mariska yhtyeineen pääsi syksyllä julkaisemaan kuin huomaamatta aivan huikean levyn, josta on julkaistu tähän mennessä singleinä "Liekki"-kappale sekä albumin nimikkoraita, "Kukkurukuu". Hienoja biisejä molemmat. Silti maininnan tässä ketjussa ansaitsevat ennen kaikkea kappaleet "Kuolema on kalamies", "Ukon laulu" sekä "Veri on vettä sakeampaa".

Olen vakavasti ihastunut ko. neitoon.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muistaessani kävin noutamassa Jäänsärkijästä Pusciferin Conditions of My Parolen. Tämähän on parasta Maynardia sitten Lateraluksen! APC:lläkin on hetkensä ja aivan ehdottomia yksittäisiä huippuja, mutta näin eheitä kokonaisuuksia ei herra ole hetkeen onnistunut puskemaan ulos. V Is for... oli kaikessa puoli-outoudessaan ihan jees, mutta en uksaltanut odottaa tältä uudemmalta kovin suuria. Pessimisti ei pety tai jotain. Viiniharrastuksensa ohessa herra itse paranee kuin viini vanhetessaan.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Saxon - Ride Like The Wind (Highways Tribute) - YouTube

Täytyy myötää, että multa on mennyt hevin legenda Saxon aika pahasti ohi. Strangers in the Night ja Wheels of Steel nyt soi joskus radiossa, mutta näinkin eeppinen (kamala sana mutta nyt on käytettävä) biisi on mennyt ohi. Jos osaisin niin tekisin Suomen u20:lle kisoihin fiilistelyvideon, jossa tämä soisi taustalla. Ethän sä voi hävitä peliä jos kuuntelet kopissa tätä. Ride like the wind boys!

Edit: Cristopher Crossin biisi tämä onkin, Saxonin cover.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On tää Sielun veljet kuitenkin aika kuranttia tavaraa edelleen. Kiva löytää uudelleen vanhoja bändejä. Ismon laulumaneeritkin ovat vielä jonkinlaisessa kurissa ja nuhteessa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näin on. Nyr kuuntelussa on Kuka teki huorin -levy. L'amourha on mielestäni paras koskaan tehty suomenkielinen levy, mutta aika kärkipäähän menee jokainen Sielun Veljien levyistä.
Mulla noi menevät toisinpäin. Kuka teki huorin on selvällä marginaalilla noista kahdesta parempi. Parhaaksi suomenkieliseksi levyksi en uskalla vielä tituleerata, kun mulla on pikku juttu Kauko Röyhkän kanssa. Mutta kun en osaa päättää, onko paras Onnenpäivä, Lauralle vai Maa on voimaa. Kaikkia vaivaa tosin sama vika, että levyn heikoimmat biisit ovat valovuoden parhaita perässä. Ehkä käsittelenkin niitä yhtenä kokonaisuutena ja pidän tätä mielikuvaa parhaana :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nuo molemmat mainitut Sielun Veljien levyt ovat mahtavia, mutta lasken ehkä silti L'Amourhan hitusen kovemmaksi. Sieltä löytyy nimenomaan todellisia helmiä, kuten Laulu, Josef Josef, Ikävä ja On mulla unelma. Kuka teki huorin on minusta vähän epätasaisempi, joskin siltäkin löytyy komeita helmiä. Näitä ovat nimikappaleen lisäksi mm. Kansallispäivä ja Kristallilapsia.

Bändin debyyttialbumi "Sielun Veljet" kiilaa minun kirjoissa melkeinpä noiden kahden levyn väliin. Siellä on todella komeaa maanisuutta ja raivoisaa jytkettä. Joskus tuo levy saattaa maistua jopa L'Amourhaa enemmän...

Hei Soturit ei ole ikinä iskenyt minuun niin paljoa, vaikka tuoltakin levyltä löytyy toki hyvää vääntöä. Toiseen suuntaan menneet Suomi-Finland ja etenkin Softwood Music ovat jo niin erilaisia, että näiden vertailu aiempiin levyihin on mahdotonta.

Veljien "Otteita Tuomari Nurmion laulukirjasta" oli myös aikanaan positiivinen yllätys. Siitä huomaa, kuinka tuo yhtye teki mitä halusi, ja yleensä aina se myös onnistui.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tää oli heräteostos, mutta osottautui loisto levyksi.

The black keys - Run right back

Tämä Black Keys on kyllä mielenkiintoisin bändi pitkään aikaan mihin on tullut törmättyä, diggaan tästä näiden soundista todella paljon. Bändi oikein huutaa että se pitäisi nähdä jollain klubikeikalla.
Viime kesän Flow -festarikeikka ei saanut hyvää palautetta, oli kuulemma aika nihkeä ja nopea keikka. Mutta joo, ei jukeboksiketjussa enempää. Tässä vielä yksi kipale.

The Black Keys - Little Black Submarines
The Black Keys - YouTube

Hyvä biisi joka vain paranee edetessään.


_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös