Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 901 065
  • 21 724

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Green Day - 21st Century Breakdown

Parin kuuntelukerran jälkeen kuulostaisi ainakin American Idioitia paremmalta kokonaisuudelta. Kyseisen levyn ongelmahan oli se, että alussa oli ne hitit, joita tulvi joka tuutista ja sitten oli ne loput biisit, jotka jäivät sävellyksellisesti hieman mitäänsanomattomaksi. Tämä levy tuntuu sen sijaan paranevan loppua kohden, jota voitaneen pitää hyvänä asiana kokonaisuuden kannalta. Parhaiten yksittäisistä biiseistä potkii Peacemaker.

Manic Street Preachers - Journal for Plague Lovers

Hieman vaikeammin lähestyttävä levy edeltävään Send Away the Tigersiin verrattuna, sillä yleistunnelma on huomattavasti raskaampi sekä synkempi ja myös selkeät radiohitit loistavat poissaolollaan. Parin kuuntelukerran jälkeen kokonaisuus alkoi kuitenkin aueta ja levy paljastaa kasvonsa. Paha antaa vielä lopullista tuomiota, mutta sanotaanko, että neljän tähden maastossa liikutaan.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Green Day - 21st Century Breakdown

Manic Street Preachers - Journal for Plague Lovers


Kiitoksia vinkistä, samoja levyjä nyt kuuntelen. Samankaltaisia ajatuksiakin. Green Dayn uutukainen vaikuttaa jopa loistavalta. Ainakin 21 -alkuiset ja Peacemaker upposivat eka kuuntelulla.

Manicsin levy oli sitten hieman työläämpi. Viime aikoina olen kuunnellut heiltä eniten Lifeblood -levyä, joten tässä on vähän sulattelemista. Yleiselle soittolistalle kelpuutin kuitenkin ensimmäisenä This Joke Sport Severed -kappaleen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Välillä vähän Grateful Deadin hipinretkuja, nuita netin syövereistä löytyviä keikkaäänityksiä kuuntelen. Pääasiassa kuitenkin Skynyrdiä, huomiseen lataudun. Hilippeet etelänpuukie-iltamat tiijossa Savon piäkaapungissa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Manic Street Preachers - Journal for Plague Lovers

Hieman vaikeammin lähestyttävä levy edeltävään Send Away the Tigersiin verrattuna, sillä yleistunnelma on huomattavasti raskaampi sekä synkempi ja myös selkeät radiohitit loistavat poissaolollaan. Parin kuuntelukerran jälkeen kokonaisuus alkoi kuitenkin aueta ja levy paljastaa kasvonsa. Paha antaa vielä lopullista tuomiota, mutta sanotaanko, että neljän tähden maastossa liikutaan.

Ensimmäisestä kuuntelukerrasta ei tosiaan jäänyt juuri mitään kouraan, mutta toisella kolisee jo paremmin. Pitkästä aikaa vähän haastavampi Manics-albumi. Hittejä levyltä on turha odottaa, eikä edes singlejä aiota kuulemma julkaista. Virginia State Epileptic Colony ja ehkä Marlon J.D. voisivat sävelensä puolesta olla radiotavaraa, mutta etenkään ensimmäinen ei oikein nimensä puolesta kuulosta perinteiseltä hittibiisiltä.

Hommasin levystä japanilaisen version, jolla on kaksi bonusbiisiä. Niillä ei kuitenkaan Richeyn kädenjälki näy eikä kuulu, sillä Alien Orders/Invisible Armies on instrumentaali ja Primitive Painters coveri.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Riverside - Egoist Hedonist

Puolan "Porcupinetreen" uutta levyä tässä kuulostelen. Mukavasti on pojat keittäneet uutta soppaa kasaan. Tuttua äänimaailmaa tietysti on, mutta sen mukana myös ihan uusia virtauksia, joten hienoa, etteivät polje paikallaan. Jopa aika outoja ratkaisuja seassa, mutta tuntuisi toimivan mainiosti, vaikka tämä kyllä taitaa taas vaatia muutaman kuuntelukerran avautuakseen kunnolla.

Tämän kyseisen levyn saa laillisesti (huom. ja tämä on fakta, ihan modesedille vaan tiedoksi jos sattuvat huomaamaan) ladattua netistä, bändi on itse laittanut levynsä jakoon vertaisverkkoon. Spotifyssa ei taida vielä olla kuuntelussa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ensimmäisestä kuuntelukerrasta ei tosiaan jäänyt juuri mitään kouraan, mutta toisella kolisee jo paremmin. Pitkästä aikaa vähän haastavampi Manics-albumi. Hittejä levyltä on turha odottaa, eikä edes singlejä aiota kuulemma julkaista. Virginia State Epileptic Colony ja ehkä Marlon J.D. voisivat sävelensä puolesta olla radiotavaraa, mutta etenkään ensimmäinen ei oikein nimensä puolesta kuulosta perinteiseltä hittibiisiltä.

Hommasin levystä japanilaisen version, jolla on kaksi bonusbiisiä. Niillä ei kuitenkaan Richeyn kädenjälki näy eikä kuulu, sillä Alien Orders/Invisible Armies on instrumentaali ja Primitive Painters coveri.

Itse hommasin tuon tuplasetin jossa tuli vähän ekstraa mukana ja lp:n totta kai. Autossa cd, kotona lp. Hieno levy, ei niinkään Holy Bible 2.0 mitä aluksi pelkäsin, vaan hieno kokonaisuus jossa Richeyn henki kuuluu, ilman että paneutuu sanoituksiin. Syvempi analyysi saadaan aikaan vasta pitkän tovin päästä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jethro Tull: Aqualung (tällä hetkellä Up to Me)

Miksei näistä 70-luvun helmistä ole kukaan mulle kertonut, vasta ihan vastikään olen näistä innostunut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jethro Tull: Aqualung (tällä hetkellä Up to Me)

Miksei näistä 70-luvun helmistä ole kukaan mulle kertonut, vasta ihan vastikään olen näistä innostunut.

Tutustupa myös sen nimisen yhtyeen kuin Genesis 1970-luvun tuotantoon, erityisesti levyihin Selling England By The Pound ja The Lamb Lies Down On Broadway. Itselläni on tällä kuuntelussa viimeksimainittu loistava teemalevy ja etenkin sen biisit The Lamia ja Carpet Crawlers. Näitä pitää kuunnella ihan senkin takia, että ne pitää ensi kesänä esittää livenä ja minä parka olen laulaja.

Vinkki Vintsukalle:

Genesiksen parhaana levynä ja samalla kaikkien aikojen parhaana progelevynä pidän Selling England By The Poundia ja sen avausraitaa Dancing With The Moonlit Knight kaikkien aikojen parhaana progekappaleena. Hyövää kuunnella!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sekalainen valikoima Strapping Young Ladia, Devin Townsendia, Stam1naa ja Meshuggahia pitää mielen virkeänä näin semi-vapaapäivän aamuna. Tulipa oikein mukavat pössikset siitäkin, että Meshuggah veivaa Tampereella Sauna Open Airissa Tomas Haaken äkillisen selkäleikkauksen vuoksi peruutettua kevätkiertuetta paikatakseen.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Riverside - Egoist Hedonist

Puolan "Porcupinetreen" uutta levyä tässä kuulostelen.

Bändin livekunnon voi muuten tsekata Jurassic-Rockissa elokuun alussa.

Slashin Snakepitin tuotantoa kahlannut läpi. Muutamia hyviä biisejä, mutta eipä muuten oikein iske, eli lätyt takaisin kirjastoon. Slashin kirja tuli leuttua ja sen innoittamana tuli Snakepitiä haettua lainaan, kun jäänyt aikoinaan vähemmälle kuuntelulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös