Itse en ole ollut Oulun Urheilutalolla enkä missään muuallakaan kyseistä kiertuetta todistamassa, mutta veikkaisin kiertuevuodeksi 1986. Tuolloin 09-orkesterilta olisi ollut ilmestynyt Intrigue (1986; White Lines (1985), Güntiltä Backseat (1986) ja moottoripyöräbändiltä FTW Blues (1986; Hot Rock'n Roll Band (1985). Promoivat kiertueella levyjään, koko Suomi "kohisi" kiertueesta. Veikkaan vuotta 1986.Nostalgista suorastaan, muistaako joku, mäni vuosina järjestettiin Hard Rock Tour? Peer Günt, Zero Nine ja Backsliders yhdessä kiertueella, ainakin pariin kertaa oli Oulun Urheilutalolla.
Järjestettiin useampanakin vuonna, bändikattaus vaihteli hieman. Günt oli muistaakseni aina mukana, mutta Sliders kaiketi tiputettiin jossain vaiheessa ja tilalle tuli... en muista. Gringos Locos? Vai jäikö Zerot pois? Kuka paikkasi?Veikkaan vuotta 1986.
Luulen, että Glove tarkoittaa vuotta, milloin kiertue potkaistiin ekaa kertaa käyntiin. Itse muistan tuon kiertueen ns. "Suosikki" -lehden tasolla, eli mielikuvat mitä olen kiertueesta saanut, on jääneet tasolle "Suosikki", "Soundi" ja muut vastaavat. Aikoinaan Jatkoaikaan kirjoitti Stonecold -niminen kaveri, ja hänellä saattaisi olla parempia muistikuvia kiertueesta. SC ei ole kirjoitellut palstalle enään pitkään aikaan.Järjestettiin useampanakin vuonna, bändikattaus vaihteli hieman. Günt oli muistaakseni aina mukana, mutta Sliders kaiketi tiputettiin jossain vaiheessa ja tilalle tuli... en muista.
Hitto, oliko muka niin myöhään kuin 1987? Muistelisin, että itse olisin ollut alaikäinen kiertueen aikoihin.Edit. Pakko oli Güntin sivuilta vilkaista kun jäi vaivaamaan. Ensimmäinen Hard Rock Tour järjestettiin 1987.
Varsinkin Megaman II:n Willy's stage I on todella kova biisi.
Nyt sitten raikaa Rodgersin Freenjälkeisen yhtyeen, Bad Companyn nimetön esikoisalbumi ja siltä Rock Steady. Erinomaista musiikkia.
Kuuntelin tuossa 'Tubesta hieman vanhojen peliklassikoiden musiikkeja. Sieltä löytyy kyllä todellisia helmiä. Varsinkin Megaman II:n Willy's stage I on todella kova biisi.
Toki on hehkutettu jo aikaisemmin mm. allekirjoittaneen toimesta, mutta se nyt on se ja sama onko hehkutettu vai ei, hienon levyn & bändin olet löytänyt. Niin musiikillisesti kuin lyyrisesti todella timanttinen kokonaisuus. A Day Away ja Hide and Seek kamppailevat tasaväkisesti vuoden biisin tittelistä. Tosin uusin Evergrey pistää kovasti kampoihin.Liekö joku jo hehkuttanut, mutta täällä on nyt oikeastaan muutaman viimeisen päivän ruotsalainen Seventh Wonder, joka levyllään Mercy Falls on hyvää vauhtia varastamassa omassa asteikossa vuoden-levy tittelin.
Tämä saapui tänään, neljä biisiä ja vajaat 10 minuuttia harha-askellusta "formaatti-CMX:stä". Näytä haavasi kuin suoraan Raivolta, mutta muuten mennään useilla, osin ennentutkimattomillakin poluilla.CMX - HC EP
Liekö joku jo hehkuttanut, mutta täällä on nyt oikeastaan muutaman viimeisen päivän soinut jatkuvalla repeatilla ruotsalainen Seventh Wonder, joka levyllään Mercy Falls on hyvää vauhtia varastamassa omassa asteikossa vuoden-levy tittelin.
Suosittelen kaikille, joille progehevi uppoaa. Aivan uskomaton levy.
Mikä v**un Dream Theater?
...Niin musiikillisesti kuin lyyrisesti todella timanttinen kokonaisuus. A Day Away ja Hide and Seek kamppailevat tasaväkisesti vuoden biisin tittelistä. Tosin uusin Evergrey pistää kovasti kampoihin.
AOR on aina vähän siinä ja siinä, mutta joukossa on kyllä aina välillä hyvää tavaraa. Tsekkailin YouTubesta Foreignerin vanhoja matskuja ja varsinkin 80-luvun alun "äklöballadia" Waiting for a girl like you. Oikeasti ihan hyvä biisi. Pakko myöntää että Lou Grammin ääni on kyllä aika vahvaa kamaa. Jopa vielä syöpähoitojen jälkeen 2000-luvun sooloesityksissä pystyy puristamaan ääntä.
MACK
Tubesta löysin Gravewormin version REMin Losing my religion biisistä. Millaisia lienee bändin omat biisit?