Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 923 064
  • 21 857

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuuntelen vanhaa Peter Gabrielin aikaista Genesistä. Me like!
Selling England By The Pound on kyllä upea levy. Niin taisi olla Taskisen Arinkin mielestä, kun pölli Moottoritiehen riffin Dancing With The Moonlit Knightista.

Gabrielin kolmas ja neljäs soololevy lähentelevät neroutta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Selling England By The Pound on kyllä upea levy. Niin taisi olla Taskisen Arinkin mielestä, kun pölli Moottoritiehen riffin Dancing With The Moonlit Knightista.

Gabrielin kolmas ja neljäs soololevy lähentelevät neroutta.
Foxtrot mulla Genesiksistä soi. Kaivoinkin muuten suosituksestasi Securityn odottelemaan vuoroaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Metallica-kauden katkaisee Saksan ylpeys Rammstein: Völkerball ja siitä vuorossa Benzin.

vlad.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Peer Güntin debyyttialbumi 80-luvulta eli Through the wall ja raitana toimii Losing My Mind. Hieno kipale!
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Kuuntelussa Youtubepoimintoja bändiltä nimeltä Shadow Gallery. On niin upeita biisejä, että meinaa itku tulla. Huhhuh. Laulaja on jotain uskomatonta, kitarat sointuu kuin unelma ja soundi on muutenkin enemmän kuin kohdallaan. Kyseessä siis melodista/progressiivista metallia, tai jotain. Eihän noista genreistä ota enää selvää

Kuunelkaa toki myös itse.

Shadow Gallery - I Believe
Shadow Gallery - Spoken Words
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Peer Güntin debyyttialbumi 80-luvulta eli Through the wall ja raitana toimii Losing My Mind. Hieno kipale!
Peer Güntin debyyttialbumihan oli Peer Günt. Through The Wall -miniälppäri ilmestyi seuraavana vuonna. Hyviä toki molemmat.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Paramore - Stop Sing Song (Lovesick Melody)
Paramore - Decoy
Paramore - Adore

Voisivat kyllä levyttää nämä b-puoletkin. Olen jo pitkään ollut siinä luulossa ettei mitään bändiä voi fanittaa, mutta valitettavasti taisin olla väärässä. Ja vielä kun fanius iskee sellaiseen bändiin, jonka musiikkityyli on melko kaukana siitä mitä yleensä kuuntelee, niin pistää ihmetyttämään entistä enemmän.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Amon Amarth - Twilight of the Thunder God

Helvetin hyvältähän tää kuulostaa. Tiedossa kyllä oli että hyvä bändi on kyseessä, mutta jotenkin on tarkempi tutustuminen jäänyt väliin tähän asti.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Los Bastardosin uus levy piti laittaa ihan tehokuunteluun.... Ei tätä nyt kieltämättä voi kutsua miksikään mestariteokseksi mutta taustalla toimii ihan hyvin
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan kiva CMX-poppi. Vähän sellainen Kauneus Pettää osa 2.
Joo, tuli myös mieleen samainen kappale. Myös ne jousisoittimet siellä loppupuolilla toi aika elävästi mieleen Ruosteen.

Aika paljon haukkujahan tuo on osakseen saanut, odotetustikin. CMX:n fanikunnassa tuntuu olevan paljon näitä, joiden mielestä CMX:n pitäisi tehdä pelkästään poikkitaiteellisia, outoja ja raskaita sävellyksiä. Unohtaen, että mitä bändi itse ehkä haluaa myös tehdä. Mielestäni CMX on suhteellisen vahva poppipuolellakin, tekee sitä paljon siedettävemmin kuin moni muu. Makeutta ja pehmoilua löytyy, mutta siellä on silti se aina omanlaisensa roso taustalla.

Varsin mukavan kuuloinen biisi tämä on, ei mikään klassikko, mutta kuitenkin miellyttävä kuunnella.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
CMX:n fanikunnassa tuntuu olevan paljon näitä, joiden mielestä CMX:n pitäisi tehdä pelkästään poikkitaiteellisia, outoja ja raskaita sävellyksiä.
Vasta äskenhän saatiin Talvikuningas. Jos nyt bändi haluaa väsätä helpomman kuuloista poppia, on se ihan ymmärrettävää ja jopa odotettuakin.

Olen siitä jännä CMX:n diggari, että löydettyäni yhtyeen Veljeskunnan myötä syksyllä 1991 olen säännöllisesti hankkinut bändin tuotokset tuoreeltaan ja pitänyt niistä kaikista (mitä nyt Pedot oli hienoinen pettymys). Voisi kai sanoa että olen kasvanut orkesterin mukana, hehheh... Myös paksuutta.

Tarkoitin siis sanoa, että jälkikäteen "suurta kuvaa" katsoessa CMX:n jokainen liike on ollut looginen, väistämätön ja tarpeellinen. Vaikea kuvitella että olisivat tehneet tusinan Kolmikärkiä, joka kerta parantaen, ja olisivat vielä koossa. Musiikki muuttuu, kehittyy, jalostuu; voipa joskus palata juurilleenkin toviksi. Kuuntelija joko pysyy mukana tai sitten ei.

Niille jotka haluavat suosikkinsa tekevän saman levyn uudelleen ja uudelleen on olemassa Popeda.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen siitä jännä CMX:n diggari, että löydettyäni yhtyeen Veljeskunnan myötä syksyllä 1991 olen säännöllisesti hankkinut bändin tuotokset tuoreeltaan ja pitänyt niistä kaikista (mitä nyt Pedot oli hienoinen pettymys). Voisi kai sanoa että olen kasvanut orkesterin mukana, hehheh... Myös paksuutta.
Itse löysin CMX:n kunnolla vasta Isohaaran aikoina, jysäytti. Silloin tykästyin niihin popimpiin juttuihin ensialkuun. Tuli renkutettua. Toki CMX oli jossain määrin tuttu jo aiemmin, tunnisti biisejä jne. Isoveljeni kun 90-luvulla jo kuunteli sitä suht tiiviisti.

Kuitenkin, nykyisellään Isohaara on niitä vähiten kiehtovia opuksia ja opin tykkäämään siitä räiskyvämmästä ja äkkivääremmästä puolesta myös. Eli voi nuo kiintymykset mennä vähän toisinpäinkin. Vanha tuotanto ei mitenkään asettunut huonoon ja oudoksuttavaan valoon. Vaan tykkään uudemmastakin matskusta edelleen ja hyvää vaihtelua, että tekevät sitä popimpaa myös. Hyvä poppibiisi on hyvä poppibiisi ja tietyissä olotiloissa luo tunnelmaa oikein valittuna loisteliaasti.

Tykkää kuka tykkää ja kuka ei, mutta omasta mielestäni muutos ja vaihtelu on bändissä kuin bändissä hyvä juttu. Välillä osuu harhaan, mutta sitten tulee täysosumia. Kuten Aion ja Talvikuningas.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Pronssisen Pokaalin kokoelmaa luukutan. Ok, lätty ja ei ihan kuraa nuo aikaisemmat lätyt. Viimeiseksi jäänyt lätty Maa Hehkuu oli ainoa tuttu uloste bändiltä.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Viime viikonlopun reissuilta sain Varjoraunion neljän biisin levyn Ajattele Englantia.
Ikinä en ollut kuullutkaan moisesta, ja tuskin mikään listoilla keikkuva orkesteri onkaan.
Ihan kuunneltavaa perusrokkia, ei mitään örinää vaan sellaista lupsakkaa musisointia.
On niitä huonompiakin levyjä hyllyyn päätynyt.
 

Livermore

Jäsen
AC/DC : Black ice...toimii!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Queens Of The Stone Age - 3's & 7's
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sara - Rauhan aika

Olen median uhri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös