Päällä on ollut melkoisen pitkä metallivaihe, joten olen pudonnut hiphopkartalta totaalisesti. Kuuntelussa siis juuri nyt:
Looptroop Rockers - Good Things
Ruotsalainen poliittiseen hiphoppiin keskittynyt Looptroop on siis lisännyt nimeensä tuon Rockers- liitteen ja samalla Cos.M.I.C. on viimeisen minulle tutun levyn jälkeen siirtynyt sivuun jättäen räppihommat Promoelle ja Supremelle. Promoen soolotuotanto on mielestäni todella hyvän kuuloista, eikä Looptroopinkaan vanhoissa levyissä vikaa ole, vaikka taso onkin laskenut erinomaisen The Struggle Continues- albumin jälkeen.
Tämä uusi, tänä vuonna julkaistu levy ei ikävä kyllä vastannut odotuksiani muuten kuin taitavan sanailun osalta. Painavaa sanottavaa ukoilla on edelleen ja levyllä vierailevat artistit osaavat asiansa, mutta noin niinkuin muuten on otettu jättiharppaus kohti poppia. Looptroopin sielukkuuteen aikoinaan tykästyneenä tämä popittelu on ainakin minulle liikaa. Bon Jovi -cover
Living on a prayer on hyvä esimerkki täysin turhasta hauskuuttelusta, joka ainakin minun kohdallani aiheuttaa enemmän myötähäpeää ja pään pyörittelyä, kuin nauruja.
On levyllä silti ihan kuunneltaviakin biisejä, jokunen ihan hyväkin, mutta silti tämä on tuon porukan ylivoimaisesti heikointa tuotantoa. Tai sitten aika on ajanut minusta ohi, kun vanhat biisit kuulostavat vaan niin paljon paremmilta. Taidan haudata tämän levyn pinon alimmaiseksi ja tyytyä vanhempaan tuotantoon, Promoen sooloiluja unohtamatta.