Kuunteletko Auran Aaltojen otteluselostuksia?

  • 210 711
  • 827

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Eiköhän vaadita selostajakin vaihtoon. Järvenpään lukuisia huonoja puolia sen tarkemmin erottelematta tyydyn heittämään linkin vanhaan Ikun haastatteluun ja toteamaan, että Järvenpää on ihan vitun kaukana siitä mitä minä toivon paikallisradioselostajalta. Iku taitaa nykyään tehdä muita hommia, eikä välttämättä ole itse edes kiinnostunut AA:n pestistä, mutta jos kiinnostusta löytyy niin mun mielestä kakku on jo lusittu.

Ellei Ikua saada, niin ainakaan huonompaan suuntaan ei voi mennä vaihtamalla Järvenpää ihan mihin vaan.
 

Kostaja#2

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hiki-Hockey. Sympatiat Rauman Lukolle.
AA:n otteluselostukset

Auran Aaltojen selostukset tuntuvat ilta illalta käyvän yhä heikommiksi. TPS-KalPa -matsiin oli saatu kommentaattorikin, jonka saavutukset jääkiekon saralla ovat varmasti kunnioitettavat, mutta suullinen ulosanti kommentaattorin roolissa kyllä lähellä nollaa. Kun tämä yhdistetään surkeaan selostukseen niin kokonaisuus alkaa olla jo lähellä farssia.

Itse asun Tampereella ja pääasiallinen väline Tepsin matsien seuraamiseen on AA:n nettiradio, paikan päälle kun on useinmiten hankala päästä. Harmittaa kun nykyinen selostaja ei yleensä osaa heti sanoa kuka sai jäähyn ja miksi tai edes kumpi joukkue sen otti. Myös ainainen Tepsin saamien jäähyjen kyseenalaistaminen ei ole kovin ammattimaista. Ei jokainen Tepsin kauden aikana saama jäähy voi johtua huonosta tuomarista. Maalitkin huomaa välillä vasta sm-liigan sivuilta päivitystä klikkaillessa, varsinkin jos ne tekee vierasjoukkue Turussa. Selostaja kun saattaa sanoa ainoastaan pari kertaa "voi voi". Iku Viitanen pystyi humalassakin kertomaan kuka teki maalin ja missä ajassa.

Ikävää, että selostuskin on yksi heikentyneistä osista TPS:n otteluissa sitten kulta-aikojen. Tämä tosin ei ole seuran vika. Toivottavasti tilanne muuttuu parempaan suuntaan ensi kaudeksi.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kostaja#2 kirjoitti:
Auran Aaltojen selostukset tuntuvat ilta illalta käyvän yhä heikommiksi.
Ikua on kyllä ikävä. Vaikka puolueellinen pitääkin olla, niin silti jonkinlaista näkemystä olisi myöskin hyvä omata. Myöntää selvät jäähytuomiot oikeiksi, kyseenalaiset kyseenalaisiksi ja väärät vääriksi. Tällä hetkellä on AA:n lätkäselostushistorian heikoin kaveri puikoissa, mutta se taitaa sopiakin tähän Tepsin kaikkien aikojen heikoimpaan kauteen SM-liigassa.

Olen tykännyt Lukon selostajan tyylistä ja hän taisikin tulla Tepsin pleijareita selostamaan Ikun väistyttyä muualle sen jupakan jälkeen.

Nykyinen selostaja vielä uskalsi arvostella viime matsissa jopa TPS-kannattajien asiantuntemusta, vaikka ei taida noilla näytöillä olla vielä varaa moiseen.

Uutta selostajaa odotellaan täälläkin.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Kostaja#2 kirjoitti:
Ikävää, että selostuskin on yksi heikentyneistä osista TPS:n otteluissa sitten kulta-aikojen. Tämä tosin ei ole seuran vika. Toivottavasti tilanne muuttuu parempaan suuntaan ensi kaudeksi.

Järvenpään selostukset sopivat kuin nenä päähän yhdessä rämpivän joukkueen kanssa.

"Pro Iku Viitanen Selkä" ensi kaudeksi uudistetun joukkueen myötä. Olen samaa mieltä Anamasan kanssa, että kakku on jo Ikun osalta lusittu ja varmaan mies on siitä jotain oppinut. Iku itse pitää R-kioskia Eerikinkadulla ja siellä vieraillessa ei koskaan ole ollut tylsää. Sen verran mainio sirkus sielläkin on aina pystyssä :)
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Iku olisi lottovoitto Järvenpään tilalle. Mieluiten heti vaihtoon, mutta viimeistään ensi kaudeksi uutta verta selostuspenkin taakse. Nykyisellään jää yhä useammin avaamatta AA jääkiekkokierroksen aikana ja on tyytyminen RadioSuomen kierrokseen, jonka välähdyksetkin tarjoaa paremman kuvan ottelusta. Hietarintaahan voisi kosiskella AA:n leipiin? :)
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yhdyn yleiseen mielipiteeseen ja toteamalla, että Järvenpää on todellakin aika kehno selostaja. Jo ennen mainittujen seikkojen lisäksi minua ärsyttää se, ettei niitä maalitilanteita voi kuvailla kovinkaan tarkkaan, vaan hehkutus tuntuu olevan se pääasia. Vasta televisiosta nähtynä saa todellisen kuvan, miten ne tilanteet oikein ovat syntyneet.

Haikeudella muistelen etenkin Talosen selostuksia.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, varsinkin tuo Järvenpään heitto "erään" keskustelupalstan mielipiteistä Tepsiä kohtaan ihmetyttää, muutenkin kaveri näyttää olevan vähän väärällä alalla töissä. Jopa TPS:n pelaajien numerot ja nimet menevät miehellä sekaisin, huumori on kovin väkinäistä.

Kyllä Iku oli jotain hei!
 

Popov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän Turkka Talonen oli varsin mainio selostaja. Koska eräs toinen hieman pienemmän kaupungin paikallisradio ei ole enää pitkään aikaan lähettänyt Auran Aaltojen selostuksia en voi antaa kommentteja muista selostajista. Tosin IFK-pelin viime minuutit kuuntelin nettiradion kautta ja kyllä siinä tämä nykyinen selostaja ainakin hehkutti ihan mukavasti.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kas tämäkin ketju pitkästä aikaa ylhäällä. Pitäisi laittaa stickyksi. Itsellä palaa naama totaalisesti Järvenpään sössötykseen yleensä noin 1-2 kertaa minuutissa. Omalla kohdalla ei häiritse paikallisselostajan puolueellisuus, vaan nimenomaan tuo helvetin epäselvä sössötys.

Kun oikea selostaja heittää "AALTO, HULKKONEN.. LIIKKUVAT TAAKSE, KOVA VETO, MUTTA OHI JA KOKKO AVAA NOPEASTI VIHKOLLE TÄYTEEN VAUHTIIN! KARJALAINEN TULEE VASTAAN, MUTTA AI AI AI EI MAHDA MITÄÄN VIHKON VEIVILLE JA NÄIN SAIPA MENEE YLLÄTTÄEN 1-0 JOHTOON."

Järvenpää selostaa saman tilanteen "..AALTO.. ANTAA ETEENPÄIN JA SITTEN SIELTÄ LÄHTEE LAUKAUS JOKA NYT TÄLLÄ KERTAA KUITENKIN SUNTAUTUU MAALISTA OHI JA MITÄ NYT SITTEN TAPAHTUU? OI OI NYT ON PAIKKA! JA NIIN SIINÄ VAAN TÄLLÄ KERTAA KUITENKIN KÄVI, ETTEI KARJALAINEN MAHTANUT KUITENKAAN JUURIKAAN MITÄÄN"

Pienempinä miinuksina täälläkin mainitut asiat + ämmämäinen ääni. Olen ihan vitun täynnä tuota "valitettavasti nyt sitten tuosta noin kuitenkin tuonne noin"-miestä. Käsittämätöntä, että äijä saa jatkaa vuodesta toiseen.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Lukko-matsissa AA kritisoi avoimesti Tepsiä paskoista otteista. Miten tänään? Pitääkin kääntää webbiradio päälle. 4-0 kahteen erään takkiin SaiPa:lta on aika karskia nähtävää teksti-TV:ltä näin juuri kotiin tultua.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen itse jo kauemman aikaa manannut kyseistä Järvenpäätä mutta kai se paska on jos turkulaisetkin sen sellaiseksi kokee. Nousi taas verenpaine kun yritin kuunnella Lukko-Tps peliä männäviikolla. Ei sellaista itkemistä jaksa kuunnella..
 

tars tarkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja SUOMEN JELLONAT.
Joku kun värkkää "Iku takaisin!" vetoomuksen niin laitan oman puumerkkini siihen riemusta karjuen!!!
Siinä kaikki tällä kertaa..
 

Kit Mirakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Åbo bollklubben
KJ hunter kirjoitti:
(...) muutenkin kaveri näyttää olevan vähän väärällä alalla töissä.

Niin tiedä sitten millä meriiteillä mies on paikkansa saanut. Onhan hän tosin sentään entinen Dingon ja Yö-yhtyeen manageri. Sitä en tiedä, miten se auttaa lätkän hehkutuksessa. Onhan Järvenpäällä toki hetkensä, mutta mielestäni studioon kaivattaisiin nykyisen kankeuden sijaan nuoruuden energiaa ja pientä hulluutta ja fanaattisuutta.
 

Iso-Horst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NY Islanders
Kit Mirakov kirjoitti:
Onhan hän tosin sentään entinen Dingon ja Yö-yhtyeen manageri.

Mitä ? Selostaako Lasse Norres nykyään Palloseuran matseja ? Täytyypä kuunnella joku kerta.

Järvenpää on todellakin mitätön ja unettava selostaja, mutta ei Ikukaan kovin häävi ollut. Kun vielä muistetaan tökerö tapa, jolla hän AA:n selostuksensa päätti, ei ainakaan minulla ole kovin suuri ikävä.

Nykyäänhän I.Viitanen hoitaa hallilla joukkueiden esittelyt ja tervehdykset tyyliin "Olen saanut luotettavista lähteistä vihiä, että Terttu Töppönen viettää 50-vuotispäiviään tänään keskuudessame. Oikein paljon onnea Terttu, toivottavat työkaverit !" Tämän jälkeen skriinillä Terttu seurueineen vilkuttaa muovipikari kädessään ja tylsistynyt yleisö tarjoaa laimeat aplodit. Noina hetkinä tunnen aina selittämätöntä himoa erittäin terävää partakoneen terää kohtaan.
 

Kit Mirakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Åbo bollklubben
Iso-Horst kirjoitti:
Mitä ? Selostaako Lasse Norres nykyään Palloseuran matseja ? Täytyypä kuunnella joku kerta.

Heh, juu ei sentään. Se menisi ihan hihittämiseksi. Järvenpää hoiti kyseistä tehtävää ennen Norresta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Iso-Horst kirjoitti:
Järvenpää on todellakin mitätön ja unettava selostaja, mutta ei Ikukaan kovin häävi ollut. Kun vielä muistetaan tökerö tapa, jolla hän AA:n selostuksensa päätti, ei ainakaan minulla ole kovin suuri ikävä.

Siis aivan ultimaattisen hieno lopetus ikulla. Legendaarisin otteluselostus maailmassa ikinä. Kukaan ei vedä vertoja tuolle kuuluisalle häröilylle Oulussa. Itse nautin suunnattomasti kyseisestä selostuksesta. Paskaakos sen väliä mitä silloin lehdet kirjoitteli...kukaan ei enää muista. Ei sillä, että miestä jotenkin ikävä olisi...ehkä kuitenkin puoltaisin ikua enemmän, mitä tän hetkistä selostajaa.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikun legendaarisin selostus oli aikaa, jolloin Tepsin pelejä ei jaksanut selvinpäin katsella. Kuinka vähän silloin tiedettiinkään...

Iku on äijä! AA, Iku takaisin! Ja vielä tälle kaudelle!
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
AnaMasa kirjoitti:
Järvenpää selostaa saman tilanteen "..AALTO.. ANTAA ETEENPÄIN JA SITTEN SIELTÄ LÄHTEE LAUKAUS JOKA NYT TÄLLÄ KERTAA KUITENKIN SUNTAUTUU MAALISTA OHI JA MITÄ NYT SITTEN TAPAHTUU? OI OI NYT ON PAIKKA! JA NIIN SIINÄ VAAN TÄLLÄ KERTAA KUITENKIN KÄVI, ETTEI KARJALAINEN MAHTANUT KUITENKAAN JUURIKAAN MITÄÄN".

Mielestäni on kohtuutonta kidutusta että Tepsin faneja kidutetaan Järvenpäällä. Porissa mies selosti aikoinaan, ja joka kerta kun omissa kopisi tuli sama fraasi: "eika sille tässä yhtään mitään voi." Välistä ei tiennyt kumpi otti enemmän päähän, fraasi vai maali omiin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iso-Horst kirjoitti:
Nykyäänhän I.Viitanen hoitaa hallilla joukkueiden esittelyt ja tervehdykset
Ai se on siis Iku? oon useesti miettiny et on perkeleen tuttu ääni, mut en oo osannu yhdistää.
tapa jolla äijä lähti aalloilta ei ollut ehkä paras mahdollinen, mutta ainakin meininki oli hyvä.
 

Pete*

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal Canadiens,Liverpool FC,Real Madrid
Kyllähän se on kylmä tosiasia,että nykyinen selostaja pistää pelitunnelmat eetteriin huonommin selvänä kun Iku kännissä..
 

Wanha Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Andy_McCoy kirjoitti:
Olen tykännyt Lukon selostajan tyylistä ja hän taisikin tulla Tepsin pleijareita selostamaan Ikun väistyttyä muualle sen jupakan jälkeen.

Nykyinen selostaja vielä uskalsi arvostella viime matsissa jopa TPS-kannattajien asiantuntemusta, vaikka ei taida noilla näytöillä olla vielä varaa moiseen.

Uutta selostajaa odotellaan täälläkin.

Kun Rauman Lukon kausi kerran päättyy runkosarjaan, niin yhtä hyvin myytyjen pelaajien jatkoksi vois laittaa selostajankin. Tepsi saattaa vielä mennä kalkkiviivoilla ohi Jokruista ja pelitkin jatkua. Voisi Ramonan Ripalle olla mieluista kun kausi jatkuisikin playoffien merkeissä ja saisi huutaa musta-valkoisten maaleja.

Pelaajia (Wright, Saarela) en jää kaipaamaan, mutta talvi-illat ilman Ripan hehkutusta ja nykymenon jatko (katastrof!) Lukkolaisittain, voiko jääkiekon ystävää enää enempää rankaista.
 

Nic42

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings
Ehkä ei niin huono selostus sittenkään...

Tuli vain mieleen laittaa viestiä vaikka on hieman ot, mutta... Kun taas kerran AAn selostus ei netissä toimi niin pakko kuunnella "Hpk:n omaa" selostusta. En voi muuta todeta kuin että kuka oikeasti on valinnut tämän kaksikon "selostamaan"!? Niin huonoa "viihdettä" että ei viitsi enempää kirjoitta, kuuntelemalla selviää. Ulkona ovat molemmat kuin lumiukot!
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Joo, huomasin saman. Lisäksi selostus on niin innotonta, ettei mitään rajaa. Voiko monotonisempaa ja mollivoittoisempaa selostusta ollakaan?
 

Kostaja#2

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hiki-Hockey. Sympatiat Rauman Lukolle.
Kuuntelin itsekin samaa AA:n ollessa poissa pelistä ja se kyllä kuulosti ihan siltä kuin kaksi keski-ikäistä äijää keskustelisi baaritiskillä kahdeksan kaljan jälkeen jostain screenillä näkyvästä matsista.. "Kato nyt se meni tonne.. kato kato ai ai ei ihan menny" Saa olla melkoinen mielikuvitus, että tuollasesta saa muodostettua jonkinlaisen kuvan tapahtumien kulusta. Järvenpäähän kuulostaa tuon jälkeen ihan oikealta selostajalta, vaikka olen arvostellut häntä koko hänen AA-pestinsä ajan.
 
Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei se nyt sitten ihan kuitenkaan tuosta noin tee Järvenpäästä sen parempaa selostajaa, vaikka se asia nyt sitten kuitenkin tällä kertaa olisikin sillä mallilla, että tuosta noin jossain joku selosti vieläkin huonommin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös