E: Muutenkaan tuo "poistuminen"/tauko ei ollut niin vladimainen kuin minä olen hänet tottunut näkemään kirjoituksiensa perusteella: tyylikäs, eleetön ja tietyllä tapaa "herrasmiesmainen". Mitään vladilta pois ottamatta, hattu nousee täältäkin päästä merkittävän palstauran ja useiden upeiden kirjoitusten myötä. Silti tietynlainen huomionhakuisuus tai sen tyylinen iskee silmään, ja sellaisena en ole ennen vladia kirjoitustensa myötä pitänyt.
Ei tuossa minusta ollut erityistä huomiohakuisuutta, pikemminkin hieman haikeaa tunnelmointia kun vlad "kiersi" useissa eri lempiketjuissaan kirjoittamassa vielä viimeiset kommentit tavoitteenaan jättää näihin ketjuihin ja niiden vakikirjoittajille hyvästit (ainakin toistaiseksi) ennen kuin sitten sulki ympyrän kirjoittamalla viimeisen viestin siihen ketjuun, johon hän ensimmäisen viestinsä kirjoitti koko palstalle. Erittäin tyylikäs ja herrasmiesmainen tapa jättää toistaiseksi hyvästit.
Ehkä ainoastaan viesti rectum-ketjuun hieman rikkoi tätä harmoniaa, mutta toisaalta onhan vladilla aina ollut se toinenkin puoli eli varsin tummasävyinen, hieman karkea ja jopa härski puolensa, joka on satunnaisesti putkahdellut esiin "normaalien" eli asiallisen kiihkottomien viestien lomasta. Vaikka vlad ei sitä myöntänyt, niin luulen häntäkin hieman harmittaneen se, että hän sai ikuisen ketjunavauskiellon moderaattoreilta avattuaan pari kolme vähän hassumpaa ketjua. Ylilyöntihän se olikin, tilapäinen ketjunavauskielto olisi riittänyt kun kyseessä on kuitenkin kirjoittaja, jonka lukuisat muut ketjunavaukset ovat olleet hyvin onnistuneita ja jonka 20 000 viestistä korkeintaan muutama promille meni ns. vesirajan alapuolelle.
Minä kannatan... ei, minä suorastaan vaadin vladille kuukauden jatkoaikalainen -titteliä muiden ansioiden ohella. Kammottavan autioksi ja tyhjäksi palsta käy vladin kaltaisten kirjoittajien poistuessa takavasemmalle. On täällä sentään toki edelleen ansioituneita pitkän linjan kirjoittajia kuten muun muassa
@Pisin Kääpiö 186cm ,
@MustatKortit ,
@Ted Raikas ja moni muukin, sekä myös nuorempia junnuja kuten
@Kai Nu Laine sekä tuore reserviläinen
@Jaws , joka jo tekikin erittäin ansiokkaan ja kattavan analyysin inttikokemuksistaan heti siviiliin päästyään. Mutta siltikin on vain yksi #16, vlad.