Kerttula nosti termin "luottamusbusiness". Lätkän peluu ja valmentajan työ on luottamusbusiness? Enpä ole tuota kuullut vielä. Valmentajaa ei vaihdeta ulkoisten tekijöiden (oma tulkintani ulkoisista tekijöistä: fanien katoaminen katsomosta, oheismyynnin väheneminen, kiinostavuuden hiipuminen yleisesti seuraa kohtaan, uusien pelaajen värväyksen vaikeutuminen, mm.) vaan seurataan sisäisten tekijöiden kautta arvioidaan valmennuksen onnistumista? (oma tulkintani sisäisistä tekijöistä: valmentaja on osa organisaatiota, sopiiko "porukkaan", pysyykö valmentaja lestissään, onko valmentajalla joukkueen täysi tuki,)
Eli ymmärän nyt niin Kerttulan puheenvuorosta että painoarvoa ei ole brändin hiipumisella, ei urheilullisella menestyksellä, eikä rahavirroilla joita katsojat tuo? Käsitin että lipunmyynti on "vain" 33,33% kokonaispotista, joten se olisi jotenkin muka merkityksetön summa? Valitettavasti nyt tuntuu siltä että organisaatio on hylkäämässä katsojat, pääasia että sisäiset tekijät, kuten "onko meillä kaikilla organisaation sisällä mukavaa"- jutut ovat nousseet edelle? Eli ihan sama mitä lehdet kirjoittelee, kun Kerttula on palkattu kehitysjohtajaksi ja hän haluaa puhua kulttuurista ja sen muuttamisesta? En mä ainakaan halua muuttaa Ässien kulltturia. Mulle ässien kulttuuria on se että kukaan ei pääse Isomäessä helpolla! Me pelataan aina kovaa, me taistellaan,- me vittu ei hävitä. Ei ainakaan Lukolle! Ja jos joskus sattuu huono päivä ja kotona hävitään Kärpille, ei sitä ainakaan kiitellä lehdistötilaisuudessa: Se ei ole osoitus epäkohteliaisuudesta tai paskasta käyttäytymisetä, vaan se on osa porilaista kulttuuria. Kun kamerat sammuu, voi valkku käytävälläkahden kesken kätellä vastustajan.