Mun mielestä tässä ketjussa pitäisi yleisesti ottaa iisisti, eikä liikaa kiinnittää huomiota muiden viesteihin. Tässä tapauksessa on niin paljon eri tavoilla järkyttäviä puolia, etten haluaisi pitää mitään reaktiota vääränä. Edes tuo trolliksi syytetty ei oman tulkintani mukaan tarkoittanut pahaa, vaan yritti kysyä käytännössä, miksi pahoja asioita tapahtuu hyville ihmisille tai pohtia, miten kohtalon ruletti ei katso pankkitiliä tai mitään muutakaan asiaa, vaan kamalia asioita vain tapahtuu sattumanvaraisesti.
Samaten Matthew Gaudreaun leskelle järjestetty keräys tätä sarjaa. Jos lahjoitus auttaa jotakuta käsittelemaan asiaa, niin totta kai on hyvä siinä lahjoittaa. Samaan aikaan on myös yhtä ookoo kokea, että maailmassa tapahtuu paljon muitakin pahoja asioita hyville ihmisille, eivätkä tämän tapaukset uhrit ole ensimmäisenä ongelmisissa köyhyyttään.
Sekin on ookoo tuntemus, että "onneksi mulle / mun perheelle ei ole käynyt tuollaista", vaikka toisista tällainen kela voi tuntua tylyltä tai itsekkäältä.
Kehotan kaikkia käsittelemään nämä asiat omalta kannalta luontevimmalla tavalla sekä samalla olemaan ymmärtäväinen siinä, että erilaisia tapoja käsitellä elämän haurautta / kaiken kuolevaisuutta on varmaan yhtä paljon kuin on ihmisiä.
Gaudreaun perheen kohdalla näitä supertraagisia yksityiskohtia on niin paljon, että pitäisi olla todella kivisieluinen, jos ei herätä mitään reaktiota. Mutta jos reaktio tulee, niin ei nyt pliis vähätellä niitä ja oleteta, että kun muiden kirjoittajien tietoinen tarkoitus olisi lisätä pahaa mieltä.