Kuolemattomat lauseet

  • 24 147
  • 85

Legendaarisin kiekkolausahdus?

  • "Hevoset paskantaa siellä, kun pitäis pelata kiekkoo" -Frank Moberg, koskien Hjalliksen hallin "hevo

    Ääniä: 15 6,0%
  • "Vituttaa koko äijä, pistäkää se vaan lehtiin!" -Frank Moberg Hannu Jortikasta

    Ääniä: 7 2,8%
  • "Jokerit on dynastia, muilla ei ole mitään saumoja mestaruuteen" -Harry Harkimo ennen kauden 97-98 a

    Ääniä: 7 2,8%
  • "Hartwall Areenassa ei ole tunnelmaa, koska penkeissä ei ole kaikupohjaa" -Leena harkimo

    Ääniä: 10 4,0%
  • "Mikä saatanan mylläri se siellä pulla suussa nassuttaa?" -Hannu Jortikka lehdistötilaisuudessa

    Ääniä: 32 12,9%
  • "Vittu sä oot pelle" -Hannu Jortikka ottelun jälkeen Juhani Tammiselle

    Ääniä: 13 5,2%
  • "Varo ettei talos pala!" -Jukka Rautakorpi tuomari Timo Favorinille

    Ääniä: 56 22,6%
  • "Vittu, sä koulutat niitä! Sinä koulutat niitä!!" -Pentti Matikainen

    Ääniä: 66 26,6%
  • "Nyt tuli Pesoselle noutaja! Vittu!" -Ismo Lehkonen ja "Noutaja-episodi"

    Ääniä: 40 16,1%
  • "Hyi hyi, Vellu" -Ismo Lehkonen ja "Noutaja-episodi"

    Ääniä: 2 0,8%

  • Äänestäjiä
    248

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Tähän kategoriaan kuuluu ehdottomasti(vaikka ei jääkiekkoilija olekaan mutta urheiluselostaja) Jani Alkion kuolematon lause "Titta på ylähylly" aina jonkun ylämummoon isketyn maalin jälkeen. :D
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Yritin jotain paikkaa löytää mihin taltioida tämä 11 kuukauden pelikiellon tuomarin koskemattomuuden loukkaamisesta saaneen III-divarikiekkoilijan purkaus. Mies siis esitti Jatkoajan mukaan tuomiostaan tämäntyylisen kirjallisen lauselman:

"Haistakaa ny huilu. Kusipää luisteli tahalleen takaperin mun päälle ja kaatu. Muka lievä aivotärähdys. Hah. Pää ei tosiaankaan kolahtanu mihinkään. Aivan sama mulle mitä sinne laitatte. Oon jo myyny varusteet. Koko urani aikana en oo ikinä törmänny vastaavanlaiseen kusettavaan ja sairaaseen tuomarin paskiaseen. Eipä mulla muuta."

Mahtava purkaus. Paras toi "Oon jo myyny varusteet". Loppukaneetti on myös ihailtavan lakoninen, oisin ehkä kaivannut vielä viimeiseksi capslokki pohjassa kirjoitettua VITUN HOMOT -sanaparia, mutta menee se ilmankin.

Laitetaan vielä tämä jälkimmäinenkin purkaus aiheesta tuleville sukupolville talteen. Tilanteen rauhoituttua kertoili oikeusmurhan uhri näin:

"Pahoittelut äskeisestä. En vaan yksinkertaisesti voi sietää sitä, että kusetetaan noin räikeesti. Voin 100 % varmuudella sanoa että ko. Tuomarin pää EI kolahtanut yhtään mihinkään. Kuulin vain joukkueemme johtajalta että ko. tuomari olisi käynyt lääkärin vastaanotolla ja olisi saanut aivotärähdyksen ym. Paskaa. En myöskään ole ko. tuomarin selontekoa nähnyt mutta voin hyvinkin olettaa sen sisällön tason. Fakta on se, että 20 vuotisen urani aikana en juurikaan ole jäähyaitiossa istunut. Ei minulla myöskään tuomareita vastaan ole koskaan mitään ollut vaikka niitäkin monentasoisia alasarjoissa pyöriikin. Tilanne joka selontekoon johti oli sellainen, että erätauko oli juuri alkanut ja pelaajat poistuivat pukusuojiin. Itse luistelin rauhassa jäähyaitiosta myös kohti pukusuojaa. Ko. tuomarilla oli menossa, niinkuin koko ensimmäisen erän ajan, jokin tilanne taas päällä ja hän luisteli toinen käsi pystyssä takaperin suoraan päälleni. Myönnän ohjanneeni ko. tuomarin toisella kädelläni sivulle, jolloin hän horjahti ja kaatui. Tilanne tuli nopeasti eteen kun olin omissa ajatuksissani. Näin kuitenkin horjahduksen selvästi ja tuomarin totaalisen nolostumisen. Edellämainittu saattoi johtua siitä että ko. Tuomari oli ottanut aiemmin pelissä suurta roolia naureskelemalla pelaajille ja huutamalla, että meidän pelimme on naurettavaa paskaa. Nolostumisesta toivuttuaan ko. tuomari yritti pelastaa mainettaan sillä, että nosti kätensä pystyyn jäähyn merkiksi allekirjoittaneelle. Siinä kohtaa menetin totaalisesti mielenkiintoni lajiin ja painelin suorinta tietä kotiin. Jälestäpäin olen kuullut näistä ko. tuomarin tempauksista ja hänen naurettavista väitteistä. En ole ko. tuomaria nähnyt aiemmin, mutta yhden erän kokemuksen perusteella voin antaa henkilöstä ammattini puolesta ilmaisen diagnoosin.”

Tietenkin alkuun anteeksipyyntö, jonka jälkeen tekstiä, joka saa epäilemään anteeksipyynnön vilpittömyyttä. Minä pidin erityisesti aivotärähdyksestä ym. paskasta, salamana kirkkaalta taivaalta iskeneestä mielenkiinnon puutteesta koko lajiin sekä ilmaisen diagnoosin tarjoamisesta. Aivan loistavaa tavaraa kumpikin vastine.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...

Tietenkin alkuun anteeksipyyntö, jonka jälkeen tekstiä, joka saa epäilemään anteeksipyynnön vilpittömyyttä. Minä pidin erityisesti aivotärähdyksestä ym. paskasta, salamana kirkkaalta taivaalta iskeneestä mielenkiinnon puutteesta koko lajiin sekä ilmaisen diagnoosin tarjoamisesta. Aivan loistavaa tavaraa kumpikin vastine.

Ei mitään hajua, kumpi osapuoli tilanteessa on oikeassa - enkä myöskään ole lääkäri, joten en tarjoa ilmaista diagnoosia, vain luuloni. Ei kai aivotärähdykseen vaadita mitään iskua kalloon, voihan se tulla vain tarpeeksi kovasta tärähdyksestä. Siksi ihmetyttää tuo hokeminen, ettei pää kolahtanut mihinkään. Tosin, oli totuus mikä tahansa, tuo pelaaja ei vaikuta penaalin ihan terävimmältä kynältä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä pidin erityisesti aivotärähdyksestä ym. paskasta, salamana kirkkaalta taivaalta iskeneestä mielenkiinnon puutteesta koko lajiin sekä ilmaisen diagnoosin tarjoamisesta. Aivan loistavaa tavaraa kumpikin vastine.

No jopas, vähän lähti maltillisemmin tämä versio, mutta kyllähän juurikin tuo samantien lopahtanut mielenkiinto koko lajiin kun tuomari nostaa käden pystyyn ja siitä seurannut välitön kotiinmeno - vissiin varusteet luistimineen ja kypäröineen kaikkineen päällä - näytti että taas alkoi kierrokset käydä.

Hieno mielikuva tuostakin tuli, ois sekin kun vaikka seuraavassa SaiPan pelissä Ville Koho saisi aiheettoman ottelurangaistuksen joltain Aleksi Rantalalta, ja siitä lannistuneena lähtisi suoraan jäähallista pelikamat päällä himaan, eli luistimet jalassa, leuka rinnassa ja mailaa ja hanskoja käsissään roikottaen lampsisi Kisapuistosta kotiaan kohti. Kun sitten kotiin pääsisi, menisi Ville yhä pelitamineissaan Huuto.nettiin, laittaisi sinne kaikki pelivarusteensa myyntiin, hintapyyntö alk. 5€. Sitten kun joku ensi treeneissä kysyisi että missäs Ville oot, niin hirvee avautuminen tuomarista, joo joo vittu ihan sama, 20-vuotisen urani aikana en oo juuri jäähyaitiossa istunut, oon jo myynyt kamat ja menetin täysin mielenkiinnon lajiin. Eipä mulla muuta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Who wants to live forever?"

- Freddie Mercury / Brian May
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
"What do you think the next happen now?"

- Jari "Cannesin mestari" Porttila
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
"Joskus peli on pienestä kiinni. Tänään ei ollut." -Lahden Reippaan päävalmentaja Esko Nokelainen HIFK-Raipas ottelun jälkeen. Matsi päättyi 11-2 helsinkiläisille.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
"Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala Valavuori rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!"

- Teemu Selänne
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Urheilun saralta:

"Mika Kojonkoski on persereikä" - Matti Nykänen
"Backhand forehand boom boom boom" - Juhani Tamminen
"Tarkoitushan on olla pelissä parempi eli tehdä enemmän maaleja" - Bubi Wallenius
"Ny rillataan!" - Timo Jutila
"Mersu on paska auto" - Seppo Räty

Politiikasta:

"Markkaa ei devalvoida" - Iiro Viinanen
"En ollut näitäkään muistioita pyytänyt ja ne tulivat minulle yllätyksenä" - Anneli Jäätteenmäki
"Koska elämme Suomessa on selvää, että RKP:n edustus kaikissa merkittävissä elimissä turvataan viime kädessä vaikka poikkeuslailla" - Jussi Halla-aho
"Minä olen Jumalan valittu johtamaan Suomen kansaa" - Paavo Väyrynen
"Aivan ensimmäiseksi haluan kiittää kaikkia SDP:tä äänestäneitä" - Jutta Urpilainen

Viihdemaailmasta:

"Kelaa mitä spedei!" - Sacha Remling
"Miksi nuolla perseitä, jotka eivät kuitenkaan paskanna kultarahoja?" - Kauko Röyhkä
"Perkeleen porsas!" - Jethro Rostedt
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tallulah Bankhead - Wikiquote

Tallulah Bankhead oli hieno nainen ja erittäin lainattava sellainen. Henkilökohtainen lemppari:
Cocaine isn't habit forming. I should know — I've been using it for years.
Ja toinen loistava lausahdus:
"Codeine...bourbon..."- Tallulah Bankhead's last coherent words
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös