No vihreiden ja vasemmiston noin yleisesti ajamat ohjelmat ovat ihan höpöhöpöä. Sinnemäki jutteli tänään telkussa jotain, että helsinkiin tulevat päätiet ovat jatkossa pikaraitoteiden väyliä ja ilmeisesti autot ollaan ajamassa pois. Voin kertoa Annille ja muillekin harhaisille, että aika hiljaista on keskustassa jos kehän sisään ei pääse autolla.
Olet yksinkertaisesti väärässä.
Vihreiden kannat perustuvat tutkittuun tietoon, eivät mihinkään mutuun, kuten tässä esitetty kantasi autoista ja keskustoista.
Maailma muuttuu. Helsingissä nykyään ajokoritin ajaa enää 40% 18 täyttävistä,. parikytvuottasitten tämä oli n 90%. Tukholmassa enää 20% ajaa ajokortin. tämä on suurkaupunkitrendi, ihmiset kulkevat muilla kulkutavoilla kuin omalla autolla.
Tämä on myös globaali trendi, jossa kaupungit tiivistyvät siten, että jalankulku etäisyydellä on tarvittavat palvelut. Ja juuri tähän pyrkii myös Sinnemäki, että asukastiheys (joka on muuten Helsingissä hemmetin paljon alhaisempi kuin esim Tukholmassa, Köpiksessä tai Oslossa) kasvaisi kantakaupungissa juuri mahdollistamaan tämän. tähän perustuu valtaväylien bluevardisoinnit ja raideinvestoinnit. Kaupunkia näet suunnitellaan ja kehitetään semmoisella 50 – 100v perspektiivillä, ei persehomeeesabemarinpenkissä olevan 5-vuoti suunnitelman perustella.
Keskustojen elävyys ja enne kaikkea taloudellinen toimeliaisuus on noussut juuri niissä suurkaupungeissa, jossa henkilöauto on priorisoitu liikennevälineenä alimmaksi. Esim monena vuonna parhaaksi ja Viihtyisämmäksi (tällä ei autoilijalle tunnu olevan mitään merkitystä, ei tietenkään, hänhän asuu jossain lähiössä) on rankattu Vancouver, jossa liikenne priorisointi on tehty 1. Kävelijä (ja arkkitehtuurissa ja katutilassa myös, se mitä kävelijä näkee), pyöräilijä, joukkoliikenne, jakeluliikenne ja viimeksi henkilöauto
ei, kyse ei ole autovihamielisyydestä, vaan Kaupunki positioisuudesta
Tervetuloa 2010 -luvulle