Tosiaan luulen että tässä on kyseessä koko Liigan tulevaisuus, koska tosiaankin useampi joukkue kaatuu, jos kausi peruuntuu. Eikös Liigalla ole jonkinlainen rahasto paniikkitilanteita varten? Muistaakseni Liiga aikoinaan lainasi rahaa Pelicansillekin, kun aiemmin meni päin vittua? Tosin tässä puhutaan eri summista..
Luulen että tästä kärsii kaikken eniten itse urheilu, koska vastaava tilanne on ympäri eurooppaa, ehkä KHL:aa lukuunottamatta.
Vähän ihmettelen tätä esim. Ässien panostusta kauteen, tässä vaiheessa kun kaikki on aika auki. Paitsi jos sopimuksissa on jonkinlainen pykälä sen varalle että kausi perutaan.
Jos Pelicans ilmoittaisi että tarvittaisi 200000e rahaa jotta organisaatio pelastuisi, se ei olisi 10000 fanilta kuin 20e per henkilö, uskoisin että aika moni voisi ostaa jonkun "Pelicansin fanijäsenyyden" tai "Kunniajäsenyyden" tms. Itse voisin pistää pottiin joitakin tuhansia euroja, ilman mitään vastiketta, jos olisi varma että saataisi joukkue pelastettua. Kun vaan tietäisi että se vaikuttaisi jotenkin. Kun kai ihan pelkkää rahankeruuta ei saisi järjestää, kai?