Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 682 706
  • 2 950

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
on Pöyhösellä apunaan (kaikella kunnioituksella) Nupen lapset.
No toisella ainakin on korkeakoulututkinto liiketoiminnan alalta, joten jotain osaamista sielläkin onneksi on.

Haalittu riskillä tukku kovapalkkaisia pelaajia vai onko puhtaasti huonoa tuuria
Ei siellä millään harkitsemattomalla riskillä kuitenkaan pelata. Pelicans on tunnettu siitä, että se puljaa numeroiden kanssa ja tekee erilaisia talousjärjestelyjä omissa papereissaan. Vakuudet ja takuut on kyllä taustalla olemassa, ettei tule käymään niin huonosti kuin moni nyt täälläkin kuvittelee tapahtuvan tämän kauden osalta. Huonoimmassa tapauksessa mennään vain hieman pienemmällä liekillä sitten hetken aikaa, että saadaan tilanne tasattua.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikös "kyykkäävän" rakennusalan toimijat ole aikaisemmin olleet aika näkyviä yhteistyökumppaneita?

Vähän pelkään, että tulevina vuosina Päijät-Hämäläisillä yrityksillä tulee vähentymään markkinointiin budjetoidut varat, kuten myös kannattajilla huvibudjetit elinkustannusten kallistuessa. Joka sitten tulisi näkymään Pelicansin lompakossa. Toivottavasti tälläinen riski tiedostetaan myös toimistolla, eikä ainoa ratkaisu ole dynaaminen hinnoittelu ja korkeat lippuhinnat.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Aivan varmasti montakin, jos lopputuloksena on tämän kauden jälkeen konkurssi.

Mutta saas nähdä. Vaikka kuinka yrittää suhteuttaa tulovirtoihin urheiluseurana, niin en silti pysty näkemään, kuinka tuollaisia maksuviiveitä pitäisi päästä syntymään. Toivottavasti siellä on joku taustasuunnitelma ja tällaisella lähestymistavalla voidaan suuremmitta murheitta mennä.
Kaikesta päätelleen Lahessa on panostettu siihen että Bottas hoitaa, siitähän tuo kassavaje ja yli puolen vuoden maksurästit kertoo.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täähän alkaa vaikuttaan ihan samanlaiselta setiltä, kun Ilveksen vempuilu vanhan johdon ollessa puikoissa. Tuolla on erääntynyt laskuja jo sellaisiin sektoreihin joihin niitä ei hallitussa perinnässä haluta päästää, toki pieniä määriä ja summia. Asia ei minulle sen enempi kuulu, joten faneille jaksamista.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Täähän alkaa vaikuttaan ihan samanlaiselta setiltä, kun Ilveksen vempuilu vanhan johdon ollessa puikoissa. Tuolla on erääntynyt laskuja jo sellaisiin sektoreihin joihin niitä ei hallitussa perinnässä haluta päästää, toki pieniä määriä ja summia. Asia ei minulle sen enempi kuulu, joten faneille jaksamista.
Lahti kiekko normal Lahti kiekko standard…aina niitä laskuja vähän retajaa
 
Onpas taas tehty pienestä asiasta juttua. Kun kassa ei ole mikään mielettömän iso, niin esimerkiksi viime kauden voitoista maksettava vero (n. 43 k€) aikeuttaa haastetta maksujen puljaamisen kanssa. Ja tuo voittohan tuli menestyksestä, joten siitä tuskin oli maksettu ennakoveroja.
Ihan normaalia tuollaiset kassakriisit, tärkeintä on taseen kunto. Eräs lahtelainen pörssiyhtiö oli myös kassakriisissä hetki sitten, puljasivat annin ja nyt käsittääkseni kassa on taas kunnossa.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää. Käykää perkele peleissä!
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Nykyään yritysten laskun maksaminen tuntuu viivästyvän koko ajan, siitähän oli lehdissäkin juuri joku aika sitten.
Varmaan tämä myös vaikuttaa etenkin noiden aitioiden maksutilanteeseen kun firmathan niitä vuokraavat ja siellä on helposti joku 20000e tulevia rahoja varmasti.
 

Jakas Lusek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Antti Tyrväinen
Paljonkos se kalja nyt maksaa siellä Iskulla tällä hetkellä? Onko kuuluisa euron alennus vai ihan oikeat happy hour -tarjoukset?
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Pakko myöntää että tulee mieleen oman suosikkiseuran pimeät ajat kun eräät kannattajien "suosikit" pistivät hommia kuntoon.

Toivottavasti Lahdessa saadaan hommat kuntoon myös lopulta.
 
Etäfanina täällä länsirannikolla olen usein miettinyt, että mitenkäs sitä taloudellisesti tehokkaimmin tukee seuraa, jos ei pääse peleihin paikan päälle.

Onko kellään tietoa fanituotteista, kuinka paljon seura niistä saa itselleen? Osassa lienee myös parempi kate seuran näkökulmasta kuin toisissa?
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Etäfanina täällä länsirannikolla olen usein miettinyt, että mitenkäs sitä taloudellisesti tehokkaimmin tukee seuraa, jos ei pääse peleihin paikan päälle.

Onko kellään tietoa fanituotteista, kuinka paljon seura niistä saa itselleen? Osassa lienee myös parempi kate seuran näkökulmasta kuin toisissa?
Hyvä palstajäsen.
En tiedä, kuulostaako pahalta ajatukselta, mutta lienee tehokkain tapa ja välittömin tuki on ostaa ottelulippu, vaikka ei matsiin olisikaan tulossa?
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvä palstajäsen.
En tiedä, kuulostaako pahalta ajatukselta, mutta lienee tehokkain tapa ja välittömin tuki on ostaa ottelulippu, vaikka ei matsiin olisikaan tulossa?

Ja jos haluaa samalla tehdä hieman hyväntekeväisyyttä ja joidenkin toisten ihmisten mielen hyväksi, niin lahjoittaa ostamansa liput vaikka jollekin vähävaraiselle perheelle, jolla ei ole muuten varaa käydä peleissä.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Etäfanina täällä länsirannikolla olen usein miettinyt, että mitenkäs sitä taloudellisesti tehokkaimmin tukee seuraa, jos ei pääse peleihin paikan päälle.

Onko kellään tietoa fanituotteista, kuinka paljon seura niistä saa itselleen? Osassa lienee myös parempi kate seuran näkökulmasta kuin toisissa?
Veikkaan, et 80e seinäkellossa ja 40e löylymittarissa on katteet hyvällä mallilla.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Etäfanina täällä länsirannikolla olen usein miettinyt, että mitenkäs sitä taloudellisesti tehokkaimmin tukee seuraa, jos ei pääse peleihin paikan päälle.

Onko kellään tietoa fanituotteista, kuinka paljon seura niistä saa itselleen? Osassa lienee myös parempi kate seuran näkökulmasta kuin toisissa?
Tääl oliki jo monta hyvää ideaa. Itellä tuli viel mielee et jos on yritystä omaa tai kaverin ni pystyy ostaa mainostilaa. Ainaki ennen oli eri hintasia paketteja pienillekki yrityksille. Oli ihan tosi edullisia ja sitte myös kattavampia. Näkyvyys luonnollisesti määräytyy paketin hinnasta ja niihin paketteihin kuulu jotain ottelulippua yms myös, jos haluu tehä reissun vaikka kerran kaudessa tai lahjottaa eteenpäin.
 

HENRIII

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat & HC Giants
Tuossa tovi tullut viimeksi,kun paikan päällä tultua käytyä ja vielä Game Of The Month. Niin onko vielä tänä vuonna ollu niin että ovet auki 2h ennen ja eka tunti happy hour vai onko se vaan iskulausetta? En löytänyt mistään tietoa, tai onko siellä muutenkaan mitään erikoista? Nyt Pe tulossa juur firman-pikkujouluja viettämään,niin tietäisi vähän kannattaako tulla juur ennen matsin alkua, vai vähän aikasemminkin.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä kuuluisa CHL ottelu mutta itse en ainakaan aio pyytää lippurahoja takaisin. Seura on muutenkin kusessa taloudelllisesti ja yritti nyt hoitaa homman mutta ei mennyt putkeen, meni siis vihkoon. Tuskin tämä kuitenkaan oli tahallista joten annetaan tämä anteeksi, mokia nyt sattuu itse kullekin.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Iltapäivä lehdet ovat tuoneet seuran taloudellisesta tilanteesta taas tietoa, jonka mukaan on kassaongelma. Haastankin jatkoajan lukijoita taas haasteella eli johonkin sopivaan peliin ostaisi kaverille lipun, siis sellaiselle joka ei yleensä peleissä juurikaan käy. Eikä haittaa mikäli kaveria peliin ei löydy mutta lipputuloa olisi seuralle. Kyllä Pelsu yrittää kasata menestyvää jengiä mutta tulokset eivät vielä ole olleet kummoisia. Yleisöä voisi olla enemmän peleissä joten ollaan taas talkoissa mukana.
 
Iltapäivä lehdet ovat tuoneet seuran taloudellisesta tilanteesta taas tietoa, jonka mukaan on kassaongelma. Haastankin jatkoajan lukijoita taas haasteella eli johonkin sopivaan peliin ostaisi kaverille lipun, siis sellaiselle joka ei yleensä peleissä juurikaan käy. Eikä haittaa mikäli kaveria peliin ei löydy mutta lipputuloa olisi seuralle. Kyllä Pelsu yrittää kasata menestyvää jengiä mutta tulokset eivät vielä ole olleet kummoisia. Yleisöä voisi olla enemmän peleissä joten ollaan taas talkoissa mukana.
Tuli ostettua joululahjaksi 28.12. Ässät-peliin pari lippua! Suosittelen muillekin lahjaideaksi
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Tämä kuuluisa CHL ottelu mutta itse en ainakaan aio pyytää lippurahoja takaisin. Seura on muutenkin kusessa taloudelllisesti ja yritti nyt hoitaa homman mutta ei mennyt putkeen, meni siis vihkoon. Tuskin tämä kuitenkaan oli tahallista joten annetaan tämä anteeksi, mokia nyt sattuu itse kullekin.
Itse olen tyytyväinen että sain voucher seisomalipun ensi vuoden ekaan kotipeliin, se riittää mulle. Eteenpäin, näitä sattuu.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alkoi mieleni kovasti halajata hallille lauantaina ja lippuja ostaessani havahduin, että niitä on kovin vähän saatavilla. Tulisikohan mökki täyteen?

Noh minä ainakin tein osuuteni ja jäljellä olevaa kapasiteettia edelleen vähensin kahdella lipulla. Vaimon kanssa oli treffit suunnitteilla, joten ei muuta kuin reissu Lahteen ja hallille. Viimeksi taisin olla paikalla kun valmentajana hääräsi Nemo hieman ennen kuin sai fudut. Onhan se siis korkea aika ja ihan pikkasen olen täpinöissäni.
 

waida

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Alkoi mieleni kovasti halajata hallille lauantaina ja lippuja ostaessani havahduin, että niitä on kovin vähän saatavilla. Tulisikohan mökki täyteen?

Noh minä ainakin tein osuuteni ja jäljellä olevaa kapasiteettia edelleen vähensin kahdella lipulla. Vaimon kanssa oli treffit suunnitteilla, joten ei muuta kuin reissu Lahteen ja hallille. Viimeksi taisin olla paikalla kun valmentajana hääräsi Nemo hieman ennen kuin sai fudut. Onhan se siis korkea aika ja ihan pikkasen olen täpinöissäni.
Alkaa näyttää siltä että lauantaina on mökki täynnä. Komeata!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös