Kyllä, olet oikeassa siitä, että tämä on syy ja seuraus. Mutta ei sen takia, että markkinointi ja viestintä ei pelasi, sillä viestintähän on ollut parhaalla tasolla viimeisen vuoden ajan pitkään aikaan seurassa ja markkinoinnissakin on otettu isoja harppauksia eteenpäin. Mutta se miten markkinointipäällikköä ja muuta staffia on toimistolla kohdeltu, niin ei tosiaan ole mikään ihme, että porukka nostaa sieltä kytkintä. Valitettavasti toimistolla vallitsee hyvin myrkyllinen ilmapiiri, ja se ei johdu siitä, etteikö markkinointi tai viestintä pelaisi. Päinvastoin, myrkyllisestä ilmapiiristä huolimatta nuo asiat on laitettu osaavien ihmisten toimesta toimimaan. Mutta niitäkin asioita on vaikea hoitaa, jos joutuu työpaikan myrkyllisen ilmapiirin takia esimerkiksi hakeutumaan sairaslomalle kun mielenterveys ei meinaa kestää sitä. Porukka vaihtuu toimistolla kuin sukat ihmisten jaloissa, mutta silti se myrkyllinen ilmapiiri pysyy. Aika jännä juttu...
Niin ja tämä ei ole salaliittoteoria tai väite, tämä on tieto.
Uskon joo ja ikäväähän tuollainen tietenkin on, todella ikävää. Etenkin näin koronan jälkeen tuntuu että monissa toimistoissa jne vedetään aika pienellä ja suppealla porukalla ja tämäkin aiheuttaa lisästressiä, etenkin jos johtotason henkilöt eivät osaa käsitellä alaisiaan.
Mulla tosiaan on tapana yrittää aina pyöritellä asioita eri kanteilta niin etten lähtisi heti tuomitsemaan tietämättä faktoja miksi asiat menivät kuten menivät, oli asia mikä tahansa.
Mutta tosiaan uskon sun tietävän asioita enemmän kuin monen muun ja on aina hyvä kuulla faktoja.
En ota kantaa muuhun viestin sisältöön tai salaliittoteorioihin, mutta lähtökohtaisesti vastuu kuluttajan suuntaan on joka tapauksessa siellä lähteellä. Se, että syytellään alihankintahierarkiassa alaspäin pienempiä ja kohti ja kohautellaan hartioita saattaa toimia rakennuksilla, mutta sielläkin lopputuloksena on vain loputon määrä sontaa ja konkursseja ja tyytymättömiä asiakkaita. Niin kauan kun Pelicansia ei kiinnosta, niin ei kiinnosta lippu.fi:täkään. Rahaa tulee minimieffortilla, toimi mikään tai ei.
Henkilökohtaisesti en suostu hyväksymään käsienpesua urheilubisneksessä joka perustuu vain ja ainoastaan ihmisten tunteisiin.
Sen verran mitä näin yrittäjänä näistä ymmärrän niin ongelmana on juuri se ettei se jolta palvelu ostetaan hoida sitä asiaa joka siltä on ostettu. Itselläni esimerkiksi on kokemuksia joissa jokin ostettu palvelu ei ole valmistunut ajoissa julkaisukuntoon vaikka tapahtuma on jo ollut ja tässä oli kyseessä Suomen mittakaavassa todella suuri toimija, ketään nimeämättä.
Lippu.fi toimii hienosti jos asia on suoraviivaisesti se että on tapahtuma X johon myydään lippuja hintaan Y ja homma toimii, mutta en tiedä miten näissä tapauksissa joissa yritys ostaa tällaisen myynti- ja jakelusopimuksen massalle jolloin jokainen ostaa lipun vähän eri aikaan jne.
En tiedä miten näiden korttien lähettäminen toimi kun Pelicansin toimisto itse lähetti niitä vai onko tämä jo pidempään ollut Lippu.fi hallussa, tai milloin ne yleensä on tullut ja missä tahdissa. Itse yritän aina löytää mahdollisimman maanläheisen firman hoitamaan mun ostamia palveluita, sellaisen joka varmasti hoitaa hommansa josta maksan ja juuri kuten haluan, ilman että se olisi asiakkailtani pois mitenkään tai he edes huomaisivat muutosta.
Se mikä näissä on ikävää on se että lopulta tosiaan yrityksen maine kärsii jos joku komentoketjussa alaspäin ei hoida hommaansa kuten on sovittu. Jos esim autoliikkeen mekaanikko mokaa ja tuhoaa auton, koko ketjun maine kärsii vaikka kyseessä olisi perusduunarin virhe, tai jos kokki mokaa ruoan, ravintola saa huonon arvostelun, eikä kokki, vaikka käytännössä palvelu olisi ostettu yritykselle.