Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 800 741
  • 3 583

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Eipä näköjään tänään tarvitse hallille mennä. Korttia ei näy eikä yhteydenottoihin kukaan vastaa. Heikko suoritus.
 

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pöyhönen pahoittelee somessa tilannetta ja käskee olemaan välittömästi yhteydessä lippu.fi jos ei etukoodia tai kausaria ole vielä tullut. Vahvaa suorittamista
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Legendaarista sormilla osoittelua. Sori siitä ja kysykää jostain muualta.
Tai sitten Pelicansin toimisto on ulkoistanut tämän toiminnan ja odottaa että homma hoituisi? Lippu.fi ei varsinaisesti muutenkaan ole ihan tunnetuin siitä miten hyvin hommat hoituu sen kautta.

Muutenkin huvittaa tämä miten täällä ajatellaan että toimisto / organisaatio / Nurminen / joku-muu-mikä haluaisi vaan vittuilla faneilleen tai tekisi tahallaan asioita tai olisi vittumaisuuttaan tekemättä jotain tai sabotoisi omaa organisaatiotaan ja ympärillään olevia ihmisiä ja asioita.

Salaliittoteorioita ja väitteitä on helppo heitellä jne, mutta kukaan ei mieti että kenties tämä huhuttu markkinointipäällikön ja viestintäpäällikön lähteminen ei ole ihan vaan puuhastelua, vaan kenties tässä on jonkinlainen syy ja seuraus että jos viestintä ja markkinointi ei ole toiminut niin muutosta pitäisi saada jne.

Esimerkiksi jos tämä kausikortti-rumba ja niiden saapumattomuus ja epätieto siitä että pääseekö niillä omalle paikalleen CHL-peleissä jne, sehän kuuluu nimenomaan näistä viroista poistuneille henkilöille, jos oikein organisaation rakennetta ymmärrän. Tiedotus näissä asioissa kieltämättä kuulostaa olleen aika sekavaa, joten ehkä tässä ei olekaan kyse siitä että organisaatiossa puuhastellaan, vaan siitä että puuhastelusta yritetään päästä eroon?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Salaliittoteorioita ja väitteitä on helppo heitellä jne, mutta kukaan ei mieti että kenties tämä huhuttu markkinointipäällikön ja viestintäpäällikön lähteminen ei ole ihan vaan puuhastelua, vaan kenties tässä on jonkinlainen syy ja seuraus että jos viestintä ja markkinointi ei ole toiminut niin muutosta pitäisi saada jne.
Kyllä, olet oikeassa siitä, että tämä on syy ja seuraus. Mutta ei sen takia, että markkinointi ja viestintä ei pelasi, sillä viestintähän on ollut parhaalla tasolla viimeisen vuoden ajan pitkään aikaan seurassa ja markkinoinnissakin on otettu isoja harppauksia eteenpäin. Mutta se miten markkinointipäällikköä ja muuta staffia on toimistolla kohdeltu, niin ei tosiaan ole mikään ihme, että porukka nostaa sieltä kytkintä. Valitettavasti toimistolla vallitsee hyvin myrkyllinen ilmapiiri, ja se ei johdu siitä, etteikö markkinointi tai viestintä pelaisi. Päinvastoin, myrkyllisestä ilmapiiristä huolimatta nuo asiat on laitettu osaavien ihmisten toimesta toimimaan. Mutta niitäkin asioita on vaikea hoitaa, jos joutuu työpaikan myrkyllisen ilmapiirin takia esimerkiksi hakeutumaan sairaslomalle kun mielenterveys ei meinaa kestää sitä. Porukka vaihtuu toimistolla kuin sukat ihmisten jaloissa, mutta silti se myrkyllinen ilmapiiri pysyy. Aika jännä juttu...

Niin ja tämä ei ole salaliittoteoria tai väite, tämä on tieto.
 

surfa

Jäsen
Tai sitten Pelicansin toimisto on ulkoistanut tämän toiminnan ja odottaa että homma hoituisi? Lippu.fi ei varsinaisesti muutenkaan ole ihan tunnetuin siitä miten hyvin hommat hoituu sen kautta.

En ota kantaa muuhun viestin sisältöön tai salaliittoteorioihin, mutta lähtökohtaisesti vastuu kuluttajan suuntaan on joka tapauksessa siellä lähteellä. Se, että syytellään alihankintahierarkiassa alaspäin pienempiä ja kohti ja kohautellaan hartioita saattaa toimia rakennuksilla, mutta sielläkin lopputuloksena on vain loputon määrä sontaa ja konkursseja ja tyytymättömiä asiakkaita. Niin kauan kun Pelicansia ei kiinnosta, niin ei kiinnosta lippu.fi:täkään. Rahaa tulee minimieffortilla, toimi mikään tai ei.

Henkilökohtaisesti en suostu hyväksymään käsienpesua urheilubisneksessä joka perustuu vain ja ainoastaan ihmisten tunteisiin.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä, olet oikeassa siitä, että tämä on syy ja seuraus. Mutta ei sen takia, että markkinointi ja viestintä ei pelasi, sillä viestintähän on ollut parhaalla tasolla viimeisen vuoden ajan pitkään aikaan seurassa ja markkinoinnissakin on otettu isoja harppauksia eteenpäin. Mutta se miten markkinointipäällikköä ja muuta staffia on toimistolla kohdeltu, niin ei tosiaan ole mikään ihme, että porukka nostaa sieltä kytkintä. Valitettavasti toimistolla vallitsee hyvin myrkyllinen ilmapiiri, ja se ei johdu siitä, etteikö markkinointi tai viestintä pelaisi. Päinvastoin, myrkyllisestä ilmapiiristä huolimatta nuo asiat on laitettu osaavien ihmisten toimesta toimimaan. Mutta niitäkin asioita on vaikea hoitaa, jos joutuu työpaikan myrkyllisen ilmapiirin takia esimerkiksi hakeutumaan sairaslomalle kun mielenterveys ei meinaa kestää sitä. Porukka vaihtuu toimistolla kuin sukat ihmisten jaloissa, mutta silti se myrkyllinen ilmapiiri pysyy. Aika jännä juttu...

Niin ja tämä ei ole salaliittoteoria tai väite, tämä on tieto.
Tästä kuviosta mitään tietoa? Eli tuosta jos oikein tulkitsee markkinointipäällikkö korvattu ulkoistamalla se markkinointifirmalle. Viestintäpäällikkö kait vielä rekrytaan omille listoille? Nupea en missään tapauksessa puolustele ja ulkoistuksia voidaan tehdä moneen tapaan, mutta ei se aina huonojuttu ole. Ainakin fanikauppa on toiminut paremmin kuin ennen ulkoistusta. Ehkä siinä ei sitten ilmapiiriongelmat sitten niin rasita jos käytetään ulkoisia toimijoita ja ei tarvitse Nupen naamaa jokapäivä katella:)
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Eli tuosta jos oikein tulkitsee markkinointipäällikkö korvattu ulkoistamalla se markkinointifirmalle. Viestintäpäällikkö kait vielä rekrytaan omille listoille?
Näin käsittääkseni. Toki tuo firma mainostaa tekevänsä myös sisällöntuotantoa, joten en sitten tiedä. Kaipa tuolla jotain säästöjä kuluihin tulee.

Niin ja ei nyt sysätä täysin kaikkea syytä yksin Nurmisen niskaan vaikka hän takapiruna vaikuttaakin, muiden aikuisten johtohommissa olevien ihmisten ei vaan välttämättä tarvitsisi ottaa ihan niin paljon vaikutteita hänestä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kyllä, olet oikeassa siitä, että tämä on syy ja seuraus. Mutta ei sen takia, että markkinointi ja viestintä ei pelasi, sillä viestintähän on ollut parhaalla tasolla viimeisen vuoden ajan pitkään aikaan seurassa ja markkinoinnissakin on otettu isoja harppauksia eteenpäin. Mutta se miten markkinointipäällikköä ja muuta staffia on toimistolla kohdeltu, niin ei tosiaan ole mikään ihme, että porukka nostaa sieltä kytkintä. Valitettavasti toimistolla vallitsee hyvin myrkyllinen ilmapiiri, ja se ei johdu siitä, etteikö markkinointi tai viestintä pelaisi. Päinvastoin, myrkyllisestä ilmapiiristä huolimatta nuo asiat on laitettu osaavien ihmisten toimesta toimimaan. Mutta niitäkin asioita on vaikea hoitaa, jos joutuu työpaikan myrkyllisen ilmapiirin takia esimerkiksi hakeutumaan sairaslomalle kun mielenterveys ei meinaa kestää sitä. Porukka vaihtuu toimistolla kuin sukat ihmisten jaloissa, mutta silti se myrkyllinen ilmapiiri pysyy. Aika jännä juttu...

Niin ja tämä ei ole salaliittoteoria tai väite, tämä on tieto.
Uskon joo ja ikäväähän tuollainen tietenkin on, todella ikävää. Etenkin näin koronan jälkeen tuntuu että monissa toimistoissa jne vedetään aika pienellä ja suppealla porukalla ja tämäkin aiheuttaa lisästressiä, etenkin jos johtotason henkilöt eivät osaa käsitellä alaisiaan.

Mulla tosiaan on tapana yrittää aina pyöritellä asioita eri kanteilta niin etten lähtisi heti tuomitsemaan tietämättä faktoja miksi asiat menivät kuten menivät, oli asia mikä tahansa.
Mutta tosiaan uskon sun tietävän asioita enemmän kuin monen muun ja on aina hyvä kuulla faktoja.

En ota kantaa muuhun viestin sisältöön tai salaliittoteorioihin, mutta lähtökohtaisesti vastuu kuluttajan suuntaan on joka tapauksessa siellä lähteellä. Se, että syytellään alihankintahierarkiassa alaspäin pienempiä ja kohti ja kohautellaan hartioita saattaa toimia rakennuksilla, mutta sielläkin lopputuloksena on vain loputon määrä sontaa ja konkursseja ja tyytymättömiä asiakkaita. Niin kauan kun Pelicansia ei kiinnosta, niin ei kiinnosta lippu.fi:täkään. Rahaa tulee minimieffortilla, toimi mikään tai ei.

Henkilökohtaisesti en suostu hyväksymään käsienpesua urheilubisneksessä joka perustuu vain ja ainoastaan ihmisten tunteisiin.
Sen verran mitä näin yrittäjänä näistä ymmärrän niin ongelmana on juuri se ettei se jolta palvelu ostetaan hoida sitä asiaa joka siltä on ostettu. Itselläni esimerkiksi on kokemuksia joissa jokin ostettu palvelu ei ole valmistunut ajoissa julkaisukuntoon vaikka tapahtuma on jo ollut ja tässä oli kyseessä Suomen mittakaavassa todella suuri toimija, ketään nimeämättä.
Lippu.fi toimii hienosti jos asia on suoraviivaisesti se että on tapahtuma X johon myydään lippuja hintaan Y ja homma toimii, mutta en tiedä miten näissä tapauksissa joissa yritys ostaa tällaisen myynti- ja jakelusopimuksen massalle jolloin jokainen ostaa lipun vähän eri aikaan jne.

En tiedä miten näiden korttien lähettäminen toimi kun Pelicansin toimisto itse lähetti niitä vai onko tämä jo pidempään ollut Lippu.fi hallussa, tai milloin ne yleensä on tullut ja missä tahdissa. Itse yritän aina löytää mahdollisimman maanläheisen firman hoitamaan mun ostamia palveluita, sellaisen joka varmasti hoitaa hommansa josta maksan ja juuri kuten haluan, ilman että se olisi asiakkailtani pois mitenkään tai he edes huomaisivat muutosta.

Se mikä näissä on ikävää on se että lopulta tosiaan yrityksen maine kärsii jos joku komentoketjussa alaspäin ei hoida hommaansa kuten on sovittu. Jos esim autoliikkeen mekaanikko mokaa ja tuhoaa auton, koko ketjun maine kärsii vaikka kyseessä olisi perusduunarin virhe, tai jos kokki mokaa ruoan, ravintola saa huonon arvostelun, eikä kokki, vaikka käytännössä palvelu olisi ostettu yritykselle.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näin käsittääkseni. Toki tuo firma mainostaa tekevänsä myös sisällöntuotantoa, joten en sitten tiedä. Kaipa tuolla jotain säästöjä kuluihin tulee.

Niin ja ei nyt sysätä täysin kaikkea syytä yksin Nurmisen niskaan vaikka hän takapiruna vaikuttaakin, muiden aikuisten johtohommissa olevien ihmisten ei vaan välttämättä tarvitsisi ottaa ihan niin paljon vaikutteita hänestä.
Tarkemmin mietittynä voi olla jopa perusteltua tuo markkinoin osalta kiekkoseuralla jossa aktiivinen aika markkinoinin osalta asettu elokuukuulta huhtikuulle. Joo toki tuossa välillä kausarikamppis ja jotain pelaajajulkaisuja tms. Mutta kustannustehokkuuden kannalta markkinoinnin ulkoistus voi olla ihan järkevääkin, jos se toteutetaan hyvin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Drea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulle tuli kausarit viimein toissapäivänä (heinäkuun alkupuolella ostin). Eli toivoa


edit. ja lippu.fi kirjekuoressa olivat
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
100% nostettu junnujen lipunhintaa. Ex tempore peliin lähtevät junnut maksavatkin sitten täyden hinnan, kun liput pitää ostaa vähintään kaksi tuntia ennen peliä. Rahat pois kuleksimasta!
 

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hitto kun aina yrittää pysyä positiivisena ja välttää toimiston kivittämistä, ihmisen mieli vaan juurtuu helposti täällä esitettyihin ongelmiin toimiston puolella. Kyllähän tää lippufiasko, markkinointi ja viestintäpäällikön lähteminen laitto vähän tummia pilviä taas kauden alkuun niin hienon kesän jälkeen. Alkais kausi jo.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Hitto kun aina yrittää pysyä positiivisena ja välttää toimiston kivittämistä, ihmisen mieli vaan juurtuu helposti täällä esitettyihin ongelmiin toimiston puolella. Kyllähän tää lippufiasko, markkinointi ja viestintäpäällikön lähteminen laitto vähän tummia pilviä taas kauden alkuun niin hienon kesän jälkeen. Alkais kausi jo.
Itse yritän ajatella niin että eikös viime kaudellakin ollut kaikki huonosti mutta kausihan meni sitten ihan kivasti :)
Oli joukkueen kasaaminen epäonnistunut ja vaikka mitä taustahälyä, mutta pääasiahan on kuitenkin se mitä kaukalossa tapahtuu.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Pöyhönen pahoittelee somessa tilannetta ja käskee olemaan välittömästi yhteydessä lippu.fi jos ei etukoodia tai kausaria ole vielä tullut. Vahvaa suorittamista
Ja jos joku ei ole lainkaan mukana sosiaalisessa mediassa, niin jää kokonaan ilman mitään tiedotetta.
Näinkö se menee? Huikeaa ...

Toimistolla tunaroidaan "koko rahan edestä", mutta ei niitä kiinnosta. Rahat on asiakkailta saatu ja muu on yhdentekevää.

Ai niin, kaksi henkilöä nosti kytkintä toimistolla. Syy ja seuraus?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Itse yritän ajatella niin että eikös viime kaudellakin ollut kaikki huonosti mutta kausihan meni sitten ihan kivasti :)
Tarvittaisiin fanikaupalta uutta hupparia: selkämykseen toimistorakennus, sen viereen vihainen Nurminen ja teksti "eihän tää nyt taas hyvältä näytä". Urheilullinen menestys olisi taattu.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tarvittaisiin fanikaupalta uutta hupparia: selkämykseen toimistorakennus, sen viereen vihainen Nurminen ja teksti "eihän tää nyt taas hyvältä näytä". Urheilullinen menestys olisi taattu.
Itseasiassa tämähän on hyvä idea, ostaisin.
Tai jotain paitoja joissa olisi tekstejä täältä keskustelupalstalta kuten rintaan teksti "V*ttu toi Bryggman ei joulua täällä näe" ja takapuolelle "KETSUPPIMIES!!!" tms.

Tai omasta suustani tullut: "Mä syön toisen kivekseni jos Aron Kiviharju siirtyy pois Tepsistä"
Ja koska kaikkia kuitenkin kiinnostaa kysyä, niin vastaan että etsin vielä oikeita kastikkeita tätä suoritusta varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös