Kumpi ensin leivälle: leikkele vai juusto?

  • 17 860
  • 160

Kumpi ensin leivälle: leikkele vai juusto?


  • Äänestäjiä
    469
Juusto ensin, kun sitä tulee vähän enemmän ja se on kuivempaa. Ja sen laittaminen kestää pitempään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole ajatellut kumman laitan alle ja kumman päälle. Ei kait sillä suurtakaan väliä ole. Harvemmin syön leipää, mutta jotain jos arvaisin niin ehkä se juusto voisi mennä sinne alle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Leikkele + muut täytteet ensin. .....

Juusto on ns. salainen agentti, eikä jätä jälkeensä mitään muuta kuin hajun. Kukaan ei löydä tekijää ikinä.

Ehdottomasti näin, tämä on ainoa oikea tapa. Juustossa on vielä se hyvä puoli, että hajun alkulähdettä ei voi kuin arvailla.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Juusto ehdottomasti alle ja kinkku/kana/kalkkuna päälle. Näin olen aina tehnyt.
Margariini > juusto > leikkele
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tulee vuoroteltua, isompi viipale alle.
Sen verran hifistelen, että juuston otan huoneenlämpöön tuntia paria ennen leivän tekoa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tulee vuoroteltua, isompi viipale alle.
Sen verran hifistelen, että juuston otan huoneenlämpöön tuntia paria ennen leivän tekoa.
Miten voi tietää haluavansa kahden tunnin kuluttua leipää?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten voi tietää haluavansa kahden tunnin kuluttua leipää?

Helposti. Meneehän monet vaikka nukkumaankin joka ilta klo 22.15.

Elämässä pitää olla säännöllisyyttä ja tietyt rutiinit. Miten muuten mistään mitään tulisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä en (yleensä) laita juustoa ja leikkeleitä samalle leivälle. Leikkele peittää mielestäni juuston kepeän rasvaisen maun. Ja jos leivällä on leikkele niin ei se mielestäni enää kaipaa juustoa. Juustolle sopii päälle kurkku, ehkä jopa paprika... Monet leikkeleet ei kaipaa mitään lisuketta, kinkulle sopii tomaatti. Ja kuten kummipoikani (3v) sanoo pyytäessään leipää "juustoo, ei makkalaa"
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä en (yleensä) laita juustoa ja leikkeleitä samalle leivälle. Leikkele peittää mielestäni juuston kepeän rasvaisen maun. Ja jos leivällä on leikkele niin ei se mielestäni enää kaipaa juustoa.
Yleensä näin joo. Tai oikeestaan niin, että juuston lisäksi ei tarvita muuta. Mutta ei kinkku-juusto ole paha yhdistelmä. Mä yhdistän yleensä kinkun ja maksamakkaran samalle leivälle. Toimii kuin Buickin vessa. Metukan tai juuston kanssa ei tartte olla muuta voimariinin lisäksi. Jonkun jauhoisen leikkeen (lauantaimakkara tms) kanssa tonnikala on loistava kaveri. Silloin leikkele päällimmäiseksi, tai sormet on ihan tonnikalassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jonkun jauhoisen leikkeen (lauantaimakkara tms) kanssa tonnikala on loistava kaveri. Silloin leikkele päällimmäiseksi, tai sormet on ihan tonnikalassa.

Minäpä tein eilen ovelan tonnikalaleivän, mukana oli sormien lisäksi myös haarukka. Ei ollut sormet tonnikalassa paitsi silloin kuin avasi sen saatanan öljyisen purkin.

Tuohon pitäisi keksiä joku keino tai sitten ostaa vain filettä tiskiltä tai edes vakuumiin pakattuna.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Juusto tulee aina päälle. Aina.
Täysin idioottimaista ja vääräuskoista väittää muuta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä en tiedä kummin päin noi leivälle laitan, en oo miettiny kai koskaan asiaa. Jos nyt tässä mielikuvaharjoittelen ja olen ensin voitelevani leivän, ja sitten minulla olisi leikkelepaketti ja juustomöhkäle tuossa vieressä, niin.. jotenkin aivo sanoisi että leikkeleet tulis eka sieltä paketista, ja sitten tartuttaisiin juustohöylään ja siipaloitaisiin muutama siivu oltermannia vielä siihen päälle. Koiralle kanssa pari juustosiivua menisi. Maitolasi sit vielä viimeiseksi pitää täyttää, kun leipä on jo lautasella, jottei maito ehdi yhtään ylimääräistä sekuntia lämpeämään siinä lasissa. Sitten syön leivän ja juon maidon, kattelen samalla puhelimesta Ilta-Sanomia tai Facebookkia. Sitten vien tyhjän lautasen ja lasin tiskialtaaseen, otan kaapista pari syanidipilleriä, heitän ne hetulaan, ja marssin päättäväisesti autotalliin josta otan haulikon, asetan piipun suuhuni ja vedän liipaisimesta. Sen jälkeen nousen Taivastan valtakuntaan, isäni Jumalan oikealle puolelle, ja heitän sieltä eka huliviliveljeni Jeesuksen niskaperseotteella alas pilven reunalta ja suoraan Helvettiin. Siinä sitten istua kökötän faijan vieressä pilven päällä, Pietari siellä vähän edempänä hengailee porttien edessä ja enkelit lentelee kuka minnekin. Vittu että on tylsää. Oispa leipää ja lasi maitoa ees, mut ei, harppu vaan ja oliivinlehvät pään päällä. Mitähän sitä tekis tässä.. faija ei näköjään tee taas yhtään mitään vaikka paviaanit rukoilee kuorossa taas tuolla maapallon pinnalla ja pyytää ties mitä, on se kyllä yks vitun laiska paska toikin, kerran jakso tommosen apinapallon askarrella ni pitäis sit kans huoli niistä. Mut ei, saamaton vätys ja mulkku koko mies. Kyllä minä olisin niin parempi tossa hommassa. Sais nyt sydärin tai jonkun aivoinfarktin ees vähintään toikin homo, vittu jaksa enää venata että toi kuolis pois ja pääsisin ohjaksiin. Ensi töikseni pistäisin SaiPalle 500 vuoden mestaruusputken, ja sitten tuhoaisin Norjan ja passittaisin jokaisen turskanpurijan Jeesuksen seuraksi helvettiin, voivat siellä sitten huulirasvat naamassaan hiihdellä vaikka joka päivä kilpaa laavameressä. Hei, nyt faija kakoo tossa, ei perkele, onko se tukehtumassa..? On, jes! Kuole! Hehee, naama muuttuu jo siniseksi, joojoo nään kyllä mutta en tuu jeesimään, siinähän kakistelet, katoppa vaan se on leipää syömässä siinä, näköjään on oltermannit alla ja meetvurstia pistäny päälle, siitäköhän tuo nyt johtuu että on henkitorveensa onnistunut jonkunnäkösen kikkareen imuroimaan.. eikö henki kulje, häh, siinähän kakistelet.. ei jumalauta mene nyt sinä vitun enkeli vittuun siitä, et auta sitä.. ei saatanan saatana, nyt se vetää Heimlichin otteella faijaa tossa ja eikös vaan vittu sieltä lennä leivänpala ulos ja taas jää partahomo henkiin varmaan seuraavaksi 6000 vuodeksi. Kusipää enkeli, saatanan mulkku.. mikähän ton runkkarin nimi on.. näyttäisi olleen maanpäällisessä elämässään pyörätuolissa istunut majuri joka keräsi aivoinfarkteja, ja ennen sitä rasittava besserwisser. Tossa se nyt kehua retostelee kuinka pelasti Jumalan, muita enkeleitä selvästi vituttaa mutta Jumala anto sille nyt sitten enkelimajurin natsat. Kunnon homoja molemmat.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse laitan voin tai margariinin aina päällimmäiseksi, oli muut lisukkeet mitä tahansa. Muuten aivan sama, paitsi nyrkkisääntönä ettei kahta särvintä samalle leivälle. Eli avauskysymys turha ja tarpeeton.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Jos leipä lämmitetään niin juusto päälle, jos ei lämmitetä niin alle.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tein asian tiimoilta sokkotestin, enkä kyllä huomannut eroa siinä onko leikkele/juusto alla vai päällä. Voi tietenkin olla, että olen pilannut makuaistini juomalla liikaa lonkeroa. Leipänä käytin reissumiestä, juustona oltermannia ja leikkeleenä kalkkunaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Juusto alle ja leikkeleet päälle. Perusteet käytännöllisiä: tykkään lämmitellä leipiä mikrossa ja sen jälkeen iskeä vielä päälle jotain lämmittävää kastiketta. Kansipalan alle on helpompi lurauttaa kastike, kun (sulate)juusto ei pidättele sitä paikallaan, samoin kastike on mun mielestä helpompi saada levitettyä laajemmalle alueelle, kun sulaneen juuston sijasta kastike tulee leikkeleen päälle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Selkeitä protestiääniä annettu ja puollettu älyttömyyttä, vrt. v. 2011 eduskuntavaalit.
 
Odottelen Iltalehden artikkelia ”Oletko aina päällystänyt leivän väärin”.
Totuus on, että ensin leikkele, sitten juusto. Lisäksi sellainen off-topic että näkkäri voidellaan aina sille epätasaiselle puolelle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lisäksi sellainen off-topic että näkkäri voidellaan aina sille epätasaiselle puolelle.
Onko epätasainen sama kuin se kuoppainen? Mun mielestä ne puolet ovat kuoppainen ja rosoinen. Lisää OT:tä. Olen vaihtanut elämäni aikana banaanin avaamispään ja näkkileivän voitelupuolen. Vessapaperin suuntaa en ole enkä juuston paikkaa leivällä. Oho, takaisin topiciin ihan vahingossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös