Kumpi ensin leivälle: leikkele vai juusto?

  • 17 875
  • 160

Kumpi ensin leivälle: leikkele vai juusto?


  • Äänestäjiä
    469

Fordél

Jäsen
Nyt on kaverin kanssa paha riita siitä, että kumpi on oikea tapa koota leipä: laitetaanko leivän päälle ensin leikkele ja vasta sen päälle juusto vai aluksi juusto ja sen päälle leikkele. Annetaan arvon jatkoaikalaisten ratkaista kisa, joten äänestys alkakoot!

Itse äänestän ehdottomasti, että leikkele ensin ja siihen päälle juusto peittämään leikkele. Tämän päälle aletaan sitten laittamaan muita härpäkkeitä. Mielestäni on luonnotonta laittaa aluksi juusto ja siihen päälle rasvaisemman oloinen leikkele. Parempi makuyhdistelmä tulee kun juusto on päällä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jo Pahkasika sen tiesi: Juusto aina päälle. Sen päälle sitten ylähuuli.
 

tutzba

Jäsen
laitetaanko leivän päälle ensin leikkele ja vasta sen päälle juusto vai aluksi juusto ja sen päälle leikkele.

En ole koskaan tajunnut tätä ongelmaa. Itse en pysty millään syömään leipää molemmilla. Sen pitää olla joko juustoleipä tai leikkeleleipä, ei missään nimessä juustoleikkeleleipä tai leikkelejuustoleipä.

Leikkeleen kanssa leivältä löytyy kurkkua - ei kuitenkaan missään nimessä tomaattia -, mutta niiden järjestyksellä ei ole väliä. Useimmiten kurkut menevät leikkeleen alle, koska sieltä ne eivät tipu niin hyvin.

Juusto vetääkin ihan soolona, se ei saa kavereita leivälle.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se nyt aivan järjetöntä sitä juustoa sinne leikkeleen alle tunkemaan. Tämähän selittyy jo vertailemalla kyseisten leivänpäällisten yleistä kokoa, tokkakai se isompi leikkele laitetaan alle!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
En ole moneen vuoteen enää käyttänyt juustoa, mutta muinoin muistaakseni laitoin aina makkaran ensin, jotta sormet ei menisi siihen liemeen.

Toisaalta se on aivan vitun se ja sama, kunhan siinä on sitä makkaraa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
No jopas on probleema. Oma ratkaisuni tähän on sellainen, että juusto ensin ja sen päälle leikkele.

Taitaa olla raumalainen tapa?

Itse laitan leikkeleen alle, juuston päälle. Ja sitten mahdolliset kasvikset.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Leikkele alle ja juusto päälle.

Tällainen ketjuhan toki jatkoajasta jo löytyy.

Oikeaoppinen voileipa?

Aika tasan on äänet jakautunut tuossa äänestyksessä.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Minua ei kiinnosta oikeaoppinen leipä, vaan se maku. Kaverisi on ehdottomasti oikeassa. Juusto alle ja sitten muita täytteitä. Näin se vain on.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Jaa-a, empä tiedä. En ole mitään galluppia asiasta täällä päin tehnyt. Mutta ihan oma tapani on kyllä laittaa se juusto ensin. Pitäähän sitä olla jossain asioissa rohkeasti erilainen.

Kato kun rouva on Raumalta kotoisin, ja koko perhe tuntuu tekevän samalla tavalla: Juusto alle, leikkele päälle.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Ei ole vieläkään mielipide tässä asiassa muuttunut. Täytyyhän sitä ihmisellä jotain perusarvoja sentään olla.

Eli kuten tuossa aikaisemmassa ketjussa jo mainitsin, oli valistuslehti Pahkasika aikanaan väärässä ainoastaan yhdessä asiassa: Juusto ei todellakaan kuulu päälle.
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Ensin juusto, sitten leikkele.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ensin leikkele, sitten mahdolliset muut höttöset/chilikastikkeet ja lopuksi päälle juustoviipale tai juustoraaste ja puoleksi minuutiksi mikroon. Ainut ja oikea tapa syödä juustovoileipä. Te muutte olette vääräuskoisia.

- Tinke-80
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole Raumalta, mutta silti asetan juuston alle ja leikkeleen päälle. Miksi noin toimin, sitä en osaa sanoa, mutta noin sen olen aina tehnyt ja noin sen tulen aina tekemään.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Käsittämätöntä, että vääräuskoiset johtavat tätä äänestystä tällä hetkellä. Itse kuulin ensimmäistä kertaa varmaan yläasteikäisenä, että maailmassa on ihmisiä, jotka toimivat tässä asiassa jotenkin toisin.

Ainoa peruste laittaa juusto viimeisenä on se, että tekee lämpimän voileivän. Ilman lämmitystä syötävissä leikkele ilman muuta päällimmäiseksi. Aina.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa peruste laittaa juusto viimeisenä on se, että tekee lämpimän voileivän. Ilman lämmitystä syötävissä leikkele ilman muuta päällimmäiseksi. Aina.

Tässä ollaan asian ytimessä. Itse toimin juuri samalla tavalla. Lämpimässä voileivässä sulava juusto sitoo kätevästi muut täytteet leipään eikä niitä tarvi keräillä pöydältä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ensin leike ja sitten vasta juusto olipa kyseessä sitten millainen leipä tahansa. En edes osaisi syödä leipää jossa juusto olisi alla - niin vajakki kuitenkin olen. Eikä minun leipääni kuulu muita kuin leikkele ja juusto, korkeintaan mausteita (chili tms.) jos teen lämpimän voileivän - kurkut, tomaatit sun muut syödään sitten erikseen (tämä näin sivumennen mainiten).

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Juusto tulee leikkeleen päälle vain silloin, kun tehdään lämpimiä voileipiä. Normaaliin voileipään siis ensin juusto, ja sitten vasta leikkele. Maku on kuitenkin pääasia, joten periaatteessa ihan se ja sama.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Tali, liha, juusto kompinaatiolla oikea leipa valmistetaan. Eli leikkele alle, juusto päälle.
Kääntävätkö vääräuskoiset hampurilaisessakin pihvin nurin päin, että juusto on luonnottomasti alla? Perverssiä sanoisin!
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Hieno ketjunaloitus ja helppo vastaus - no perkele leikkele tietenkin ensin. Ja menen niin pitkälle, että sanoisin juuston kuuluvan aina siihen päällimmäiseksi eli viimeiseksi. Juusto "paketoi" voileivän ja pitää kokonaisuuden kasassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös