Kummola ”rakentaa” Tampereelle jäähallin -seurantaketju

  • 1 294 023
  • 3 967

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Mielenkiinnosta kyselen onko faniryhmiin oltu yhteydessä miten hommat hoidetaan tuolla uudella isolla areenalla? Onko fanipäädyt jaettu ja jos on niin millä perusteella? edit: Lähinnä siis tarkoitin paikalliskamppailuhuin liittyen.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielenkiinnosta kyselen onko faniryhmiin oltu yhteydessä miten hommat hoidetaan tuolla uudella isolla areenalla? Onko fanipäädyt jaettu ja jos on niin millä perusteella?
Areenalla heijastetaan faniryhmät aina sinne päätyyn, johon oma joukkue hyökkää. Areenaan ei tule kiinteitä mainoksia, fyysisiä katsojia saati faniryhmiä. Areenan ympärillä olevat asuinrakennukset on rauhoitettu kaikenmaailman möykältä. Mikäli ihmisiä päästettäisiin paikalle, Ilveksen peleissä homoteltaisiin äänekkäästi vastustajan faniryhmää ja Tapparan peleissä tuomareita. Neuvottelut ovat vielä auki kerääntyvätkö katsomotiloihin heijastettavat faniryhmät Hakametsän jäähalliin vai Kaupin pesäpallostadionille. Tapolan Tapparalla 2022-23 faniryhmää vastaa yksi ainoa halliin haluava fani, @Virveliä kainaloon, ja hänet voidaan heijastaa sekä monistaa ryhmäksi oikeastaan mistä vaan. Muut odottavat kuumeisesti seuraavaa valmentajaa, on hän kuka tahansa (paitsi JR).
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tapolan Tapparalla 2022-23 faniryhmää vastaa yksi ainoa halliin haluava fani, @Virveliä kainaloon, ja hänet voidaan heijastaa sekä monistaa ryhmäksi oikeastaan mistä vaan.

Meikäläinen on katsomossa 13 300:na vanhojen änärien tyylisenä 2D-levynä. Pään tilalla kengänkuva.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän ne mahdolliset mainokset jäähän tule katon projektoreista. Siitäkin syystä puhtaan valkoinen jää. Halliyhtiöhän on sanonut että areenalla ei ole yhtään kiinteää mainosta, vaan kaikki on diginä.

Siis, eikös tällainen ratkaisu olisi hyvin epäkäytännöllinen hallin ollessa täysin valaistuna ja jäällä liikkuessa suuntaan ja toiseen se 15 henkilöä...?

Oulussahan* noita jään vaihtuvia(?) valomainoksia on – en tiedä, onko kyseessä katsojan kannalta positiivinen kehityssuunta. Tosin kaikkeen tottuu, mitä esim. erot eurooppalaisten ja pohjoisamerikkalaisten fanien suhtautumisessa jäämainoksiin ilmentää.

*
 

lebak

Jäsen
Jos oikein edistyksellisiä haluttaisiin olla, niin laitamainoksien tulisi myös olla reagoivia/ehdollisia (Virtual Replacement Technology). Eli TV-kuva eri kanavilla/kaupungeissa/maissa antaa eri mainokset kuten jalkapallossa on jo nähty. Näin tamperelaisille katsojille voitaisiin pelikatkolla markkinoida Tapolaa, raumalaisille lapskoussia, kuopiolaisille paikallista kalakukkoa, venäläisille borssikeittoa jne jne. Enemmän mainostuottoa paljon ketterämmin.

Linkki vie Ladbible sivustolle, jossa esimerkki briteistä.

Edit. Lisätty myös toinen esimerkki bundesligasta
 
Viimeksi muokattu:

Tervaskanto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hätääntynyt Ilves juoksee lentävää kirvestä pakoon katsoen taakseen ja sit vastapalloon tulee toinen kirves. Tää sopis molempien isännöimään otteluun. Saa käyttää
Siis, eikös tällainen ratkaisu olisi hyvin epäkäytännöllinen hallin ollessa täysin valaistuna ja jäällä liikkuessa suuntaan ja toiseen se 15 henkilöä...?

Oulussahan* noita jään vaihtuvia(?) valomainoksia on – en tiedä, onko kyseessä katsojan kannalta positiivinen kehityssuunta. Tosin kaikkeen tottuu, mitä esim. erot eurooppalaisten ja pohjoisamerikkalaisten fanien suhtautumisessa jäämainoksiin ilmentää.

*

Kaikkihan on spekulaatiota ennenkuin nähdään livenä. On kuitenkin kerrottu, että koko areenalla ei ole yhtään "kiinteää" mainosta, joten saattaahan olla, että pelin aikana jää on valkea, ja erätauoilla kattoprojektoreilla luodaan ihan uusi mainosmaailma jäälle.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkihan on spekulaatiota ennenkuin nähdään livenä. On kuitenkin kerrottu, että koko areenalla ei ole yhtään "kiinteää" mainosta, joten saattaahan olla, että pelin aikana jää on valkea, ja erätauoilla kattoprojektoreilla luodaan ihan uusi mainosmaailma jäälle.

Kuulostaisi oudolta ratkaisulta rajata mainosten potentiaalista tavoitettavuutta tuolla tavoin; siinä missä pelin aikana jäämainokset näkyvät laajasti TV-yleisölle ja esim. jälkikäteisiä koostetallenteita katsoville, niin tauoilla esitettävät mainokset tavoittaisivat pitkälti vain hallilla fyysisesti olevan yleisön.
 

Noma

Jäsen
Kaikkihan on spekulaatiota ennenkuin nähdään livenä. On kuitenkin kerrottu, että koko areenalla ei ole yhtään "kiinteää" mainosta, joten saattaahan olla, että pelin aikana jää on valkea, ja erätauoilla kattoprojektoreilla luodaan ihan uusi mainosmaailma jäälle.

Kyllä siellä jään alla on ihan perinteiset kiinteät mainokset ainakin vielä toistaiseksi. Siltä osin tuo "lupaus" ei siis pidä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä siellä jään alla on ihan perinteiset kiinteät mainokset ainakin vielä toistaiseksi

Tää johtuu ihan yksinkertaisesti hinnasta, jonka oled tekniikan jäänalle ois maksanu. Oulussa on normi ledit, ja ne paistaa kyllä pahan näköisesti. Sellasta ei haluttu, ja oled hinta oli ihan posketon... kattellaan kun teknologiat halpenee.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivottavasti Tampereella hoidetaan nuo mainosasiat tyylillä. Tykkäsin jo aikanaan Jokereiden ilmeestä. Alkaen selkeästä peliasusta tyylikkääseen areenaan. Ei tilkkutäkkiä eikä sillisalaattia. Näytti hyvältä TV-kuvissakin ja nosti koko liigan ilmettä. Nythän liiga on täynnä näitä latoja missä on jäät ja laidat täynnä jotain Jorman Grillin logoja.
Okei Turussa on hieno areena, mutta yleisö puuttuu.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toivottavasti Tampereella hoidetaan nuo mainosasiat tyylillä. Tykkäsin jo aikanaan Jokereiden ilmeestä. Alkaen selkeästä peliasusta tyylikkääseen areenaan. Ei tilkkutäkkiä eikä sillisalaattia. Näytti hyvältä TV-kuvissakin ja nosti koko liigan ilmettä. Nythän liiga on täynnä näitä latoja missä on jäät ja laidat täynnä jotain Jorman Grillin logoja.
Okei Turussa on hieno areena, mutta yleisö puuttuu.

Valomainokset on ongelma, kun ne ovat pleksien takana. Tämä aiheuttaa sen, että pleksin takana istuva katsoja ei näe peliä kunnolla, koska heijastuva mainosvalo vilkkuu katsojan näkökentässä, vaikka siinä pitäisi olla vain peli. Ongelma näkyy myös TV-katsojille silloin, kun tarkoitus on nähdä pleksin takana olevan kameran välittävää kuvaa.

Tämä ongelma on tällä hetkellä niin ladoissa (ml. Hakametsä) kuin hienoissa areenoissa. Kansiareenasta en osaa sanoa kuin, että led-mainosten pitäminen pois jään alta on hyvä asia.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti Tampereella hoidetaan nuo mainosasiat tyylillä. Tykkäsin jo aikanaan Jokereiden ilmeestä. Alkaen selkeästä peliasusta tyylikkääseen areenaan. Ei tilkkutäkkiä eikä sillisalaattia. Näytti hyvältä TV-kuvissakin ja nosti koko liigan ilmettä. Nythän liiga on täynnä näitä latoja missä on jäät ja laidat täynnä jotain Jorman Grillin logoja.
Okei Turussa on hieno areena, mutta yleisö puuttuu.

Pitkälle päästäisiin jo hyvinkin pientä vaivaa vaativilla ratkaisuilla: 1) kaikkiin laitamainoksiin valkoinen pakolliseksi ns. taustaväriksi, jotta laidoista/kaukalosta muodostuu selkeä ja yhtenäinen kokonaisuus, 2) jäämainokset samoin ainoastaan valkoiselle pohjalle ja 3) kieltoon peliasujen tilkkutäkkimäisyyden aiheuttavat eriväriset ns. laatikkomainokset.

Miettikääpä, miten paljon asiallisemmalta tämäkin (kuva Kärpät-HIFK -ottelusta) näyttäisi mainituilla toimilla. Ei edes millään tavalla tarvitsisi vähentää mainosten lukumäärää tai estää käyttämästä mainostajien omia värejä logoissa yms.. Väitän myös, että yksittäisen mainoksen erottuvuus värikkäässä sekamelskassa on heikko suhteessa siihen, mitä se olisi osana yhtenäistä, asiallista kokonaisuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Pitkälle päästäisiin jo hyvinkin pientä vaivaa vaativilla ratkaisuilla: 1) kaikkiin laitamainoksiin valkoinen pakolliseksi ns. taustaväriksi, jotta laidoista/kaukalosta muodostuu selkeä ja yhtenäinen kokonaisuus, 2) jäämainokset samoin ainoastaan valkoiselle pohjalle ja 3) kieltoon peliasujen tilkkutäkkimäisyyden aiheuttavat eriväriset ns. laatikkomainokset.

Miettikääpä, miten paljon asiallisemmalta tämäkin (kuva Kärpät-HIFK -ottelusta) näyttäisi mainituilla toimilla. Ei edes millään tavalla tarvitsisi vähentää mainosten lukumäärää tai estää käyttämästä mainostajien omia värejä logoissa yms.. Väitän myös, että yksittäisen mainoksen erottuvuus värikkäässä sekamelskassa on heikko suhteessa siihen, mitä se olisi osana yhtenäistä, asiallista kokonaisuutta.
Linkkaamassasi kuvassa oikein hyvä esimerkki epäonnistuneesta mainoksesta tuolla päätyviivan takana maalin vasemmalla puolella. Ei näy kuin pelkkä laatikko. Joskus olen tv-kuvastakin yrittänyt katsoa, mikä mainos siellä on, mutta ripä siitä saa seelvää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitkälle päästäisiin jo hyvinkin pientä vaivaa vaativilla ratkaisuilla: 1) kaikkiin laitamainoksiin valkoinen pakolliseksi ns. taustaväriksi, jotta laidoista/kaukalosta muodostuu selkeä ja yhtenäinen kokonaisuus, 2) jäämainokset samoin ainoastaan valkoiselle pohjalle ja 3) kieltoon peliasujen tilkkutäkkimäisyyden aiheuttavat eriväriset ns. laatikkomainokset.

Miettikääpä, miten paljon asiallisemmalta tämäkin (kuva Kärpät-HIFK -ottelusta) näyttäisi mainituilla toimilla. Ei edes millään tavalla tarvitsisi vähentää mainosten lukumäärää tai estää käyttämästä mainostajien omia värejä logoissa yms.. Väitän myös, että yksittäisen mainoksen erottuvuus värikkäässä sekamelskassa on heikko suhteessa siihen, mitä se olisi osana yhtenäistä, asiallista kokonaisuutta.
Oletko koskaan toiminut kansainvälisessä yrityksessä, tai kotimaisessa isommassa, jossa brändi, logo ja värimaailma on tarkasti määritelty? Eli et. Värejä ei noin vaan sotketa, vaikka paidassa se näyttäisikin hyvältä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko koskaan toiminut kansainvälisessä yrityksessä, tai kotimaisessa isommassa, jossa brändi, logo ja värimaailma on tarkasti määritelty? Eli et. Värejä ei noin vaan sotketa, vaikka paidassa se näyttäisikin hyvältä.

Et tainnut lukea viestiäni ajatuksella? Mainostajien väreihin ei ole tarvetta koskea – niitä kannattaa vain käyttää järkevällä tavalla, jotta mainokset muodostavat yhtenäisen, siistin kokonaisuuden ks. esim. NHL-kaukalomainokset.

Ja sanoisin, että TPS:n peliasu on ihan elävä osoitus siitä, että suomalaiset ja kansainväliset pörssiyhtiöitkin antavat tunnettujen brändiensä tunnusten (Felix, Gatorade jne.) värimaailman muuttamisen peliasuun sopeuttamiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
On se hyvä, että Kärpissä on tällaisia sponsoreita.
Siellä on vaan priorisoitu. Ensin maksetaan sponssirahat Kärpille, sitten mietitään että mistä kaivetaan Nordean rahat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös