Kummola ”rakentaa” Tampereelle jäähallin -seurantaketju

  • 1 310 801
  • 3 967

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihan mielenkiinnosta, mikä tämä paljon puhuttu tunnelihanke on? Näin ei-tamperelaisena ei sano yhtään mitään.

Tämä kertonee suomalaisen median pääkaupunkiseutukeskeisyydestä. Kyseessä on kuitenkin Suomen mittakaavassa merkittävä hanke. Tampereelle rakennetaan maantietunneli, kertokoon joku tamperelainen tarkemmin.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä kertonee suomalaisen median pääkaupunkiseutukeskeisyydestä. Kyseessä on kuitenkin Suomen mittakaavassa merkittävä hanke. Tampereelle rakennetaan maantietunneli, kertokoon joku tamperelainen tarkemmin.

Tuossahan nimimerkki Tarinankertoja pääpiirteet kertoo tämän sivun ylhäällä. Jos tarkempaa tietoa kaipaa, niin Google varmaan auttaa. Tämä siis erityisesti nimerkille Juhaht
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ihan mielenkiinnosta, mikä tämä paljon puhuttu tunnelihanke on? Näin ei-tamperelaisena ei sano yhtään mitään.

OTTampereen kaupungin idioottimainen hanke, johon tuhlaavat älyttömästi rahaa eikä se tule olemaan ikinä sen arvoinen. Menee kuten Tarinankertoja tuossa kertoikin, mutta sitä on myös perusteltu ruuhkien purkamisella, erityisesti "rantatien". Jännä nähdä kun siellä tulee kolari, niin koko tunneli on sekaisin. OT
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
OTTampereen kaupungin idioottimainen hanke, johon tuhlaavat älyttömästi rahaa eikä se tule olemaan ikinä sen arvoinen. Menee kuten Tarinankertoja tuossa kertoikin, mutta sitä on myös perusteltu ruuhkien purkamisella, erityisesti "rantatien". Jännä nähdä kun siellä tulee kolari, niin koko tunneli on sekaisin. OT

Menee OT:ksi, mutta mitä jännää siinä on? Ihan samanlailla liikenne menee sekaisin, jos esim. Karkuvuoren tunnelissa tömähtää. Tai kehä III, tosin kehällä jos tömähtää, niin taitaa mennä vielä enemmän sekaisin.

Varmasti jää kaupungille paljon hankkeesta maksettavaa, mutta eikö YIT ole sitoutunut ostamaan kaupungilta tontit?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Varmasti jää kaupungille paljon hankkeesta maksettavaa, mutta eikö YIT ole sitoutunut ostamaan kaupungilta tontit?

Onhan tuosta YIT:n saunasopimuksesta puhunut jo niin moni, että se on pakko uskoa. Siis uskottavimman version mukaan tunneli rakennetaan, koska se on saunassa joskus YIT:lle luvattu. Mitään muuta perustetta sille ei ole.

Hiljattainhan oli Aamulehdessä juttua, jonka mukaan Tampereen keskustan painopiste haluttaisiin siirtää rata-alueen ympärille. Tätä tukisivat myös muutkin päätökset kuin pelkästään hallirakentaminen. Hämeenkadun länsipään yrittäjät ovat asiasta hieman eri mieltä...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
^ Rata-alueellehan painopistettä halutaan siirtää. Johan siitä kertoo seuraavat viimeaikaiset hankkeet: Hämpin parkki, se uusi tornihotelli, Cumulus, Skandic, uudet toimitalot yliopiston seudulle ja tottakai tämä hallihanke. Lisätään vielä rautatieaseman kunnostaminen ja ne uudet tunnelit sinne Tullintorin suuntaan. Käsittääkseni myös Tullintorin laajennusta suunnitellaan. Samoin Tammelan ja Kalevan alueen tiivistämis rakentamista. Myös tunnelin rakentaminen on jatkumoa tälle.

Kosken läntisen puolen "ongelma" on Pispalanharju ja siitä aiheutuva tilan puute. Ei löydy enää rakennettavaa tonttimaata ja Pyhäjärven rannat Pyynikin suunnalla halutaan pitää kaupungin ulkoilumaastona.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
OTTampereen kaupungin idioottimainen hanke, johon tuhlaavat älyttömästi rahaa eikä se tule olemaan ikinä sen arvoinen. Menee kuten Tarinankertoja tuossa kertoikin, mutta sitä on myös perusteltu ruuhkien purkamisella, erityisesti "rantatien". Jännä nähdä kun siellä tulee kolari, niin koko tunneli on sekaisin. OT

Miten sitten Keski-Euroopassa tai muuallakaan pärjätään kymmenen kertaa pidempien tunneleiden kanssa? Ei rantatunneli ole mikään ainutlaatuinen projekti joten uskonpa, että mahdolliset ruuhkatilanteet saadaan purettua samalla tavalla kuin ilman tunnelia. Onneksi tämä projekti sentään saatiin aloitettua, toivottavasti hallikin alkaa kohta kohota kohti taivasta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ihan käsittämätöntä, jos kaupunki tuon maksaa.

Kaupunki ei laita lisää rahaa hankkeeseen. Kaupungin osuuden kasvattaminen vaatisi uuden päätöksen valtuustolta, ja siihen ei ole pienintäkään saumaa tämänhetkisessä ilmapiirissä. Tunnelin läpimeno aiheutti aivan valtavan määrän katkeruutta ja kaunaa, joten mitään kehityshanketta tuskin saadaan vietyä eteenpäin aikoihin. Nykyisestä kaupungin osuudesta on jo päätös olemassa, joten joko lisäraha tulee muualta tai sitten suunnitelmia muutetaan siten, että kustannuksia saadaan pienemmiksi.

Tässä vielä linkki Tampereen kaupungin nettisivuille, joilla kerrotaan tunnelihankkeesta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Menee OT:ksi, mutta mitä jännää siinä on? Ihan samanlailla liikenne menee sekaisin, jos esim. Karkuvuoren tunnelissa tömähtää. Tai kehä III, tosin kehällä jos tömähtää, niin taitaa mennä vielä enemmän sekaisin.

Varmasti jää kaupungille paljon hankkeesta maksettavaa, mutta eikö YIT ole sitoutunut ostamaan kaupungilta tontit?

Niin no rantaväylän tulevaa tunnelia ja karkuvuoren tunnelia ei oikein voi verrata toisiinsa. Toinen on "maan päälle" rakennettu "nysä joka ei nyt ole mielestäni oikea tunneli" koska sillä ei ole mittaa käytännössä laisinkaan. Toinen on taas maan alle rajusti sukeltava tunneli jolla on jo oikeasti mittaa. On ihan eri asia sitten aikanaan kummasta ajetaan läpi. Toisen läpi ajaa parissa sekunnissa, toisen hieman pidempään. Toisen läpi kun ajaa niin näkee läpi, toisen ei. Mielestäni rantaväylän projekti on täysin turha, mutta se siitä.

Kiire kyllä tulee tuon kannen rakentamisen kanssakin. Pitäisi oikeasti alkaa tapahtumaan asioita, jos meinaavat tänä vuonna aloittaa rakentamisen. Itse en usko, että tulee tapahtumaan. Olisi mielenkiintoista tietää miten VR on varautunut kannen perustusten rakentamiseen. Junien aikataulut tulee varmaankin muuttumaan jonkin verran, sillä onhan se nyt saletti että perustusten tekeminen tulee hankaloittamaan merkittävästi junien liikennöintiä. Mä heittäisin ilmaan veikkauksen, että aikaisintaan 2016 alkupuolella perustukset ovat aikaisintaan valmiit... ( Mikäli rahat löytyy..... )
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kal€ on tänään vieraana YLEn Puoli Seitsemän-ohjelmassa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Eli tampesteriin ei ihan heti joustokaukaloa hankita. Vitun idiootit. Ainakin mitä lausuntoihin tulee á la kaupunki/tappara/ilves.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli tampesteriin ei ihan heti joustokaukaloa hankita. Vitun idiootit. Ainakin mitä lausuntoihin tulee á la kaupunki/tappara/ilves.

Tämä kaukalon hankkiminen on ihan käsittämättömän vaikeata. Perkele jos tuon kaukalon hinnan pistää kolmeen osaan, niin se ei vie ihan järkyttävää määrää budjeteista. Kuinkahan monta loukkaantumista tuossa betonikaukalossa vaaditaan vielä?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kuinka kauan nuo Tampereen kaupungin päättäjät meinaa tuota Bjurströmin vetkuttelua katsella? Eikö se olisi jo aika viheltää peli poikki ja käskeä Bjurströmiä painumaan vittuun olemattomine hallihankkeineen?

Jollain tavoin luulisi, että kaupunki voisi vaatia esitettäväksi tilannetta ja toimintasuunnitelmaa aiesopimuksineen tms. Ja jos tällaisia ei löydy, niin sitten ystävällisesti pyytäen toivottaa miehen siirtymään suunnittelemaan hallia vaikka Vaasan Spokereille.

Että silleen...
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Käydäänkö tässä nyt sitten tuijotuskilpailua siitä kannesta ja muista rakennuksista, joilla olisi jopa mahdollista tehdä kannattavaa liiketoimintaa? Toivotaan, että yhden pienen pienen hallin tiputtamisen takia ei kehdata kaataa koko tuon alueen kehittämissuunnitelmaa?

Eiköhän tämä jotenkin kuitenkin saada käännettyä kaupungin päättäjien nuivan ja jääkiekkokielteisen asenteen syyksi, kun se alusta saakka epäilty rahoituksen hankkiminen onkin osoittautumassa juuri niin hankalaksi kuin on epäiltykin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jahas, nyt alkoi siis julkisesti se mihin rakennusliikkeet on koko ajan tähdänneetkin tässä "areenahankkeessa" eli asuntojen rakentaminen kannelle. Seuraavassa stepissä areena pudotetaankin jo kokonaan pois ja päätetään gryndata kansi asuntoja täyteen.

Jäämme vielä innolla odottelemaan Bjurströmin vikinää siitä että rahoitus areenalle on kyllä kunnossa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jahas, nyt alkoi siis julkisesti se mihin rakennusliikkeet on koko ajan tähdänneetkin tässä "areenahankkeessa" eli asuntojen rakentaminen kannelle. Seuraavassa stepissä areena pudotetaankin jo kokonaan pois ja päätetään gryndata kansi asuntoja täyteen.

Jäämme vielä innolla odottelemaan Bjurströmin vikinää siitä että rahoitus areenalle on kyllä kunnossa.

Juurihan tuo eilen selitteli asiaa Aamulehden verkkosivuilla.

Kansi ilman areenaa on mahdollinen, mutta veikkaisi, että tuo vaihtoehto aiheuttaa myös melko paljon vastarintaa Tampereella. Uusi halli tarvitaan edelleen tai sitten helvetin mittava remontti Hakametsään.

Mutta ei tässä ole mitään ongelmaa, Kale on edelleen mukana ryhmässä. Eli ei ihan heti areenaa unohdeta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Löytyykö tuota juttua Aamulehden ilmaisista osioista?

Ei taida löytyä, mutta tässä kopioituna Tapparan omalta keskustelupalstalta pääkohdat:

- Allekirjoitettua sopimusta ei ole, vaan keskustelut jatkuvat, Keskusareena-yhtiön toimitusjohtaja Rikard Bjurström sanoo.
Syy on se, että rahoitus ei ole edelleenkään kasassa. Vielä pari kuukautta sitten Bjurström arvioi, että kyse on enää muutamasta viikosta.
- Tammikuussa oli samanlainen tuntuma kuin nyt, että homma on selvä. Mutta en tiennyt tarkkaan, millä aikavälillä, enkä tiedä nytkään, Bjurström sanoo.
Hän myöntää, että tammikuun jälkeen ei ole tapahtunut edistystä. Areenan rakentamisesta luopuminen ei tule Bjurströmin mukaan kysymykseen.
- Homma on kovasti työn alla. Ei ole mitään syytä lyödä hanskoja tiskiin. Kyllä Keskusareena rakennetaan, Bjurström vakuuttaa.
Areenan kustannusarvio on 128 miljoonaa euroa. Yksityisiltä sijoittajilta oli tammikuussa luvassa noin 80 miljoonaa euroa.
Bjurström lupaa tiedottaa hankkeen edistymisestä tarkemmin viikon kuluttua. Sijoittajien nimiä ei vielä tuolloin julkaista.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei taida löytyä, mutta tässä kopioituna Tapparan omalta keskustelupalstalta pääkohdat:

- Allekirjoitettua sopimusta ei ole, vaan keskustelut jatkuvat, Keskusareena-yhtiön toimitusjohtaja Rikard Bjurström sanoo.
Syy on se, että rahoitus ei ole edelleenkään kasassa. Vielä pari kuukautta sitten Bjurström arvioi, että kyse on enää muutamasta viikosta.
- Tammikuussa oli samanlainen tuntuma kuin nyt, että homma on selvä. Mutta en tiennyt tarkkaan, millä aikavälillä, enkä tiedä nytkään, Bjurström sanoo.
Hän myöntää, että tammikuun jälkeen ei ole tapahtunut edistystä. Areenan rakentamisesta luopuminen ei tule Bjurströmin mukaan kysymykseen.
- Homma on kovasti työn alla. Ei ole mitään syytä lyödä hanskoja tiskiin. Kyllä Keskusareena rakennetaan, Bjurström vakuuttaa.
Areenan kustannusarvio on 128 miljoonaa euroa. Yksityisiltä sijoittajilta oli tammikuussa luvassa noin 80 miljoonaa euroa.
Bjurström lupaa tiedottaa hankkeen edistymisestä tarkemmin viikon kuluttua. Sijoittajien nimiä ei vielä tuolloin julkaista.
Eli samaa lätinää edelleen kuin viimeiset neljä-viisi vuotta. Rahoitus on kunnossa mutta se ei ole kunnossa.

Jos tuohon Areenaan on aito halu niin Bjurströmille pitäisi antaa monoa välittömästi. Tai oikeastaan olisi pitänyt antaa jo vuosia sitten. Ei vaikuta oikein aikaan saavalta projektipäälliköltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös