Kummola ”rakentaa” Tampereelle jäähallin -seurantaketju

  • 1 295 882
  • 3 967

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuolla hieman taaempana kinastelimme siitä, uutisoiko HS Tampereen hankkeesta. No, paljastui, että on se jotain pientä- ja pienellä asiasta maininnut.
Eilen Ajankohtainen Kakkonen käsitteli H:gin, Hämeenlinnan- ja Tampereen "ilmaan" rakennettavien hankkeiden vaiheista.
Kannen päälle rakentamista on siis muuallekin tulossa.

Juttua aletaan käsittelemään 29:20- min kohdalla.

http://yle.fi/ohjelmat/862335

Ps. Naapurin ortodoksisen kirkon kirkkoherra ei nähnyt rakennushanketta pahana, vaikka kirkontorni alemmaksi tulee jäämään.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suomen muissa kaupungeissa on 3 kertaa enemmän populaatiota kuin pääkaupunkiseudulla.

Onko näin? Suomessa on käsittääkseni 100 kaupunkia eli pk-seutu + muut kaupungit olisi yhteensä ~4M, jääkö muuhun maahan vain 1M ihmistä?

Kuntaliitosten jälkeen tämä saattaa olla kyllä mahdollista
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko näin? Suomessa on käsittääkseni 100 kaupunkia eli pk-seutu + muut kaupungit olisi yhteensä ~4M, jääkö muuhun maahan vain 1M ihmistä?

Kuntaliitosten jälkeen tämä saattaa olla kyllä mahdollista

Vuoden 2009 lopussa tilanne oli

  • Koko maa 5 351 427
  • Kaupungit 4 050 299
  • Muut kunnat 1 301 128
Mitään kovin merkittäviä muutoksia tuskin on tämän vuoden kuluessa tapahtunut.
 

anonima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuntaliitosten jälkeen tämä saattaa olla kyllä mahdollista

Nyt alkaa mennä saivarteluksi (omalta osaltanikin). Onko tässä yhteydessä jotakin merkitystä sillä, jos esimerkiksi Tampereen, Lempäälän ja Kangasalan yhteenlaskettu väkiluku on luokkaa 240 000 erillisinä kuntina tai kuntaliitos-Tampereena ?

Joka tapauksessa Tampereen seutukunta on pääkaupunkiseudun jälkeen Suomen kilpailukykyisintä ja kehittyvintä aluetta. Kyllä täällä yksi monitoimiareena kannattamaan saadaan.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olin lukevinani jostain, että siihen uuteen halliin olisi näillä näkymin tulossa 7000:lle katsojalle tilat jääkiekko-otteluun. Mitä te semmosella ladolla teette? Eikö nyt kummiskin kannattaisi rakentaa vähän isompi, kun ei ne tyhjät paikat loppuunmyymättömissä tapahtumissa paljoa lisäkustannuksia aiheuta? Mahtuisi sitten enemmän väkeä paikallismatseihinkin ja ken ties voisi olla mahdollista lisätä halpalippujen määrää normimatseihin. Tai ehkä olin ymmärtänyt väärin.
 

Noma

Jäsen
Olin lukevinani jostain, että siihen uuteen halliin olisi näillä näkymin tulossa 7000:lle katsojalle tilat jääkiekko-otteluun. Mitä te semmosella ladolla teette? Eikö nyt kummiskin kannattaisi rakentaa vähän isompi, kun ei ne tyhjät paikat loppuunmyymättömissä tapahtumissa paljoa lisäkustannuksia aiheuta? Mahtuisi sitten enemmän väkeä paikallismatseihinkin ja ken ties voisi olla mahdollista lisätä halpalippujen määrää normimatseihin. Tai ehkä olin ymmärtänyt väärin.

Hallin täysi kapasiteetti tulee olemaan 11 000 katsojaa. Normaaliottelussa yläkatsomo on todennäköisesti peitetty akustisilla verhoilla, mikä pienentää kapasiteetin seitsemään tuhanteen ja estää liian kaiun ja kolkon tunnelman. Toki se on nopeasti avattavissa myös, eli jos näyttää siltä, että halli on uhkaavasti tulossa täyteen, niin voidaan ottaa myytäväksi myös se yläkatsomo.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hallin täysi kapasiteetti tulee olemaan 11 000 katsojaa. Normaaliottelussa yläkatsomo on todennäköisesti peitetty akustisilla verhoilla, mikä pienentää kapasiteetin seitsemään tuhanteen ja estää liian kaiun ja kolkon tunnelman. Toki se on nopeasti avattavissa myös, eli jos näyttää siltä, että halli on uhkaavasti tulossa täyteen, niin voidaan ottaa myytäväksi myös se yläkatsomo.

Ah, kiitos selvennyksestä. Olen vakuuttunut, että lätkämatseihin saataisiin Tampereellakin suht helpohkosti 7000-9000 katsojan keskiarvo, mikäli hinnoittelussa osutaan oikeaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ilonpilaaja saapuu paikalle.

Ensinnäkin, noilla väkiluvuilla ja etäisyyksillä pelailu ja vertailu on turhahkoa. Ensinnäkin, kuntaliitokset nostavat eri kaupunkien väkilukuja toteutuessaan. Hämeenlinnan asukasmäärä nousi liitosten ansiosta muistaakseni noin 45000:sta tuonne noin 66000:een. Se, miten potentiaalinen asiakas Tampereen areenan tapahtumille se Alvettulassa asuva perheenisä on, tuskin muuttui tuon kotikunnan/kaupungin vaihdoksessa mitenkään. Kipurajat matka-ajoissa ovat henkilökohtaisia. Kyllä se Dream Theater -fani lähtee Helsingistä Tampereelle keikkaa katsomaan, vaikka Portnoy ei enää rummuissa olekaan, jos se keikkä Tampereella järjestetään. Tai jos ei lähde, niin ei se mikään oikea fani ole, esittää vain sellaista.

Ja toisekseen, uuden areenan voisi nähdä myös tukevan Hartwall Areenan ja miksei myös turkulaisen Elyseen toimintaa. Isoilla nimillä on kohta enemmän paikkoja, joissa soittaa talvella Suomessa. Tarjonta voi lisääntyä, ja sehän on voitto meille kuluttajille.

Väittämään en lähde, mutta tällaista näkökulmaa tarjoan.

Muok. Tuli näköjään peräkkäiset ensinnäkit virkkeiden alkuun, mutta olkoon.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ensinnäkin, noilla väkiluvuilla ja etäisyyksillä pelailu ja vertailu on turhahkoa.

Tuskin se olikaan mikään keskeinen asia, vaan se että kun Keskusareena valmistuu ja alkaa tarjota musiikkitapahtumia, on se suonenjokilaiselle, merikarvialaiselle tai kuortanelaiselle selvästi houkuttelevampi kohde kuin täsmälleen sama tapahtuma Hartwallilla. Ja silti ainakin merkittävä osa helsinkiläisistä kohderyhmään kuuluvista lähtee myöskin liikkeelle vaikkei tapahtumaan pääsisikään ratikalla vai mikä spörä se on. Keskusareenan asiakaspohja on siis millä mittarilla tahansa laajempi ja liikkumishalukkaampi kuin Hartwallilla mikä on erittäin hyvä maaperä taloudelliselle toiminnalle. Ja kun kahden kiekkojoukkueen vuoksi muulla toiminnalla tarvii täyttää alle puolet kalenteripäivistä niin voidaan jopa paremmin valikoida mitä otetaan meille.
 

BaronFIN

Jäsen
No ei kyllä sovi unohtaa Itä-Suomen ihmisiä. Esim. jo Lahdesta katsoen Tampere on hankalien liikenneyhteyksien päässä, vaikka AC/DC:n keikalle tuli lähdettyä (omalla autolla). Vaikka Areena rakennettaisiin suoraan radan päälle, niin en usko hetkeäkään, että joku VR lisäisi yhteyksiään jonkun 15000 ihmisen maaottelun/konsertin takia. Eihän Tampereen oma sisäinen liikennekään lisääntynyt jonkun pienen Ratinalla pidetyn 40 000 ihmisen keikan takia. Julkisen liikenteen toimivuuteen ja joustavuuteen ei kannata tässä maassa luottaa missään nimessä. Persettä sieltä vaan näytetään.

Silti itseltäni ilman muuta vihreää valoa Tampereen Areenan kehittämiselle ja rakentamiselle. Kunhan myös "pilvenpiirtäjät" toteutuvat suunnitelman mukaisesti eikä niiden tilalle tule mitään itäblokin laatikoita.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No ei kyllä sovi unohtaa Itä-Suomen ihmisiä. Esim. jo Lahdesta katsoen Tampere on hankalien liikenneyhteyksien päässä.

Tuo on osittain totta. Lahden- ja Tampereen välinen liikenne ei ole järkevää kuin autolla. Tiekin on huonoin Tampereen vinkkelistä katsoen, kuin mihinkään muuhun suuntaan, no porintie ei paljoa jää jälkeen.
Junaliikenne Lahdesta- Tampereelle ei taida onnistua kuin Riihimäen kautta, ja lentämisestä ei voi uneksiakaan senkään takia, että matka on lyhyt- ja (Lahden lentokenttähän) tunnetusti sijaitsee Vantaalla.

Tulevaisuuden tienparannushankkeita pitää ehdottomasti alkaa toteuttamaan myös itä- länsisuuntaisesti Tampereelta katsoen. Ei kaikkien tiehankkeiden, joihin rahaa syydetään- toinen pää voi olla pääkaupunkiseutu. Nyt on maakunnan vuoro, mutta kun kansanedustajat ovat eripuraisia kehittämisten suhteen, niin minkäs teet. Esim. Kalervo Kummolaa (kok) on joskus tituleerattu Tampereen tehokkaimmaksi Helsingin etujen ajajaksi. Eikä Kimmo Sasiakaan (kok) kovin T:re- myönteiseksi voi sanoa. Onko joku joskus kuullut, että hän mainitsisi Tampereen etujen ajamisesta yhtään mitään missään- ja milloinkaan?
Lahdesta ajaa Tampereelle puolessatoista- tunnissa- ja Porista tunti- ja vartti. Lähtöpaikka Lahdessa Kärpäsenmäki- ja Porissa Tiilimäen Neste.
Maali Tampereella Hakametsän parkkipaikka.
 

Fordél

Jäsen
En kyllä allekirjoita täysin väitettä, että Lahden ja Tampereen välillä on huonot liikenneyhteydet. Juna menee tolla välillä tunnin välein ja matka kestää sen 1.45. Vaikka siinä on vaihto Riihimäellä (joka tosin sujuu mutkattomasti) niin hyvinhän tuo yhteys pelittää eikä mulla ole ton suhteen kyllä valittamista. Pieni miinus tulee ehkä siitä, että Tampereelta pääsee Lahteen "vain" klo 23 asti, jonka jälkeen ei mene junia ihan heti.

Sen sijaan autolla reitti on kyllä kusinen, mutta vuosien varrella tämäkin tulee taatusti paranemaan. Nyt tehdään jo työtä sen eteen, että saataisiin parannettua itä-länsisuuntaista liikkumista ja juuri Tampere-Kouvola väliä aina Venäjälle asti. Parannus tapahtuu kuitenkin vain pitkän ajan kuluessa osahankkeina esim. ensiksi Lahti-Kouvola väli jne, mutta parannuksia on varmasti tulossa.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Hallin täysi kapasiteetti tulee olemaan 11 000 katsojaa. Normaaliottelussa yläkatsomo on todennäköisesti peitetty akustisilla verhoilla, mikä pienentää kapasiteetin seitsemään tuhanteen ja estää liian kaiun ja kolkon tunnelman. Toki se on nopeasti avattavissa myös, eli jos näyttää siltä, että halli on uhkaavasti tulossa täyteen, niin voidaan ottaa myytäväksi myös se yläkatsomo.

Liika kaiku? Eli sama mitä Hartwall-Arenalla on nyt, ei yhtään kaikua. Kuin huopatossutehtaassa katselisi pelejä.

Toki konserteissa on hyvä, että ei ole kaikua vaan ainoastaan ääntä "imeviä" pinnotteita, mutta jääkiekkopelissä sellainen latistaa tunnelmaa. Tuohon kun lisää vielä muutenkin manselaisten mykkyyden, niin uuteen halliin taidetaan saada äänityhjiö? Hakametsän hartaus on jo omaa luokkaansa, mutta ei taida riittää...?
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Hakametsän hartaus on jo omaa luokkaansa, mutta ei taida riittää...?

Pelkkää legendaa. Ei täällä (ainakaan Ilveksen peleissä) sen hiljaisempaa ole kuin suurimmalla osalla muistakaan liigapaikkakunnista. Toki meteliä voisi reilusti enemmänkin olla, mutta eipä se tunnelma muuallakaan sen kummoisempi ole. Tähän poikkeuksena Pori, Jyväskylä sekä Helsingin vanhempi halli. Näin omien kokemusten mukaan.

Tähän vielä loppuselvennyksenä - Suomi on menestyshullu maa, ja meteli hallissa kullakin paikkakunnalla on suoraan verrannollinen menestykseen kyseisessä pelissä sekä silloisessa sarjataulukossa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
meteli hallissa kullakin paikkakunnalla on suoraan verrannollinen menestykseen kyseisessä pelissä sekä silloisessa sarjataulukossa.

Tämä on hyvin totta. Muistan kuin eilisen päivän kun Jallis tuli Curre Lundmarkin kanssa Hakametsään joukkueella josta oli sanonut, ettei se häviä yhtään peliä koko kaudella. Pitkällisen tuskallisen painostuksen jälkeen oltiin tappiolla, Mattilan Hantta pistää dieselin käyntiin, tasoittaa, hallin katto repeää, sen jälkeen HUUTAVA IHMISMERI pakottaa Haapakosken ja vielä viimeisellä pelisekunnilla nro 41:n antamaan niskalaukauksen vastustajalle. Silloin hallissa kaikui 250 desibelin voimalla chant Jaaaallliiiis, Jaaaalliiiiisss. Leuka pakeni hallista tupakalle. Polveni tärisivät ja tärisevät vähän nytkin.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
. Nyt tehdään jo työtä sen eteen, että saataisiin parannettua itä-länsisuuntaista liikkumista ja juuri Tampere-Kouvola väliä aina Venäjälle asti. Parannus tapahtuu kuitenkin vain pitkän ajan kuluessa osahankkeina esim. ensiksi Lahti-Kouvola väli jne, mutta parannuksia on varmasti tulossa.

Hyvä. Kaikki tällaiset palvelevat tietysti, myös kulttuurimatkailua, eivätkä ainoastaan teollisesti kaupallista toimintaa.
Nämä ovat varmasti huomioitu myös Tampereen Keskusareenan kannattavuuslaskelmissa pitemmällä aikavälillä.

Siitä hyötyy yhtälailla myöskin Lahden, Kouvolan, Lappeenrannan, Viipurin- ja Pietarin tarjoama kulttuuri näin sivumennen sanottuna.
On hyvä joskus palata maanpinnalle- ja oivaltaa, ettei keskusareenasta sentään maailman napaa rakenneta.....Vai, perkele- rakennetaanko sittenkin?
Ei siitä muuten pääkaupunkilähtöinen media niin hiljaa olisi.
 
Viimeksi muokattu:

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ei kyllä sovi unohtaa Itä-Suomen ihmisiä. Esim. jo Lahdesta katsoen Tampere on hankalien liikenneyhteyksien päässä, vaikka AC/DC:n keikalle tuli lähdettyä (omalla autolla). Vaikka Areena rakennettaisiin suoraan radan päälle, niin en usko hetkeäkään, että joku VR lisäisi yhteyksiään jonkun 15000 ihmisen maaottelun/konsertin takia. Eihän Tampereen oma sisäinen liikennekään lisääntynyt jonkun pienen Ratinalla pidetyn 40 000 ihmisen keikan takia. Julkisen liikenteen toimivuuteen ja joustavuuteen ei kannata tässä maassa luottaa missään nimessä. Persettä sieltä vaan näytetään.

Tämä on kyllä totta! Ja on areenaan tulevan liikenteen uhkakuva. Eli nyt Areenan suunnittelussa luotetaan, että ihmiset saapuvat paikalle busseilla ja junilla. Itse uskon, että näin oikeasti voisi myös tapahtua, JOS siihen annettaisiin mahdollisuus.

Nythän valtio ja heidän oma ryöstöfirmansa, VR, näyttävät vain persettä kaikille, jotka aattelevat tukea valtion suosittelemaa joukkoliikennettä. Junayhteydet iltaisin, jolloin lähes kaikki tapahtumat loppuvat, ovat käsittämättömän surkeat... joka puolella Suomea. Ja aatellaanpa... jos Helsingistä tulisi vaikka neljän hengen porukka paikalle, taitaapi junaliput olla yhteensä kaikilta n.200€!!... siinä kannattaa jo moneen kertaan ajella omalla autolla tuo väli! Siihen kun yhdistetään Tampereen kaupungin oma joukkoliikenne, joka kulkee tyyliin silloin, kun sattuu huvittamaan! Nyt bussit köröttelevät lähiöihin jonossa tunnin välein (huonolla tuurilla joudut odottelemaan ulkona tuulessa ja tuiskussa tunnin!!).

Eli vähemmästäkin ihmiset suosivat omaa autoansa, kysymys kuuluu, mihin ne tulevaisuudessa tungetaan tuolla? Itse olen vankkumaton uuden hallin kannattaja, mutta pistäkää nyt herran jumala tuo joukkoliikenne kuntoon! Tosin, taitaa olla turha toivo tässä maassa!
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tampereen keskusareenan ja Hartwall Areenan välinen suhde on paljon monimutkaisempi kuin tässä keskustelussa esitetään. Ihan kuten kaksi lähekkäin sijaitsevaa ravintolaa, ne saattavat joissain tapauksissa kilpailla keskenään, mutta toisaalta niiden yhteinen vetovoima voi tuoda asiakkaita, jotka jäisivät muuten väliin. Viime mainitulla tarkoitan lähinnä tapahtumia, jotka voidaan entistä helpommin järjestää useammalla paikkakunnalla (Helsinki-Tampere tai jopa Helsinki-Tampere-Turku).

Tampereen Keskusareena ei varmastikaan syrjäytä Hartwall Areenaa Suomen "ykköshallina", mutta niiden kilpailuasetelma ei perustu yksinomaan potentiaaliseen katsojamäärään jonkin teoreettisen säteen sisällä. Tärkein yksittäinen kilpailutekijä on kuitenkin hinta, jolla tilaa vuokrataan. Tampere voi yrittää painaa hintoja Hartwall Areenan alle hallin hyvällä suunnittelulla (monipuolisemmat käyttömahdollisuudet) tai useamman kausittaisen lätkämatsin tuottamalla "kriittisellä massalla". Joissain suunnitelmissa on myös esiintynyt Hartwall Areenaa suurempi maksimikatsojamäärä konserteissa.

Lopputulemana ainakin yksittäistapauksissa Tampere pystynee "voittamaan" Hartwalla areenan tarjouskilpailussa, ja saamaan ainakin muutamia tapahtumia, jotka järjestetään vain Tampereella, ei Helsingissä. Toki samaan aikaan Helsingissä järjestettäisiin tapahtumia, joita ei järjestetä Tampereella. Tavallinen kuluttaja kuitenkin vain hyötyy lisääntyneestä kilpailusta, koska kokonaisuudessaan Suomessa järjestettävien tapahtumien määrä kasvaa, ja houkuttelevaan hinnoitteluunkin kohdistunee entistä enemmän paineita.

Toki meidän Helsingissä asuvien kannalta pahimmassa tapuksessa joku Bruce Springsteen tai AC/DC saattaa tulla vain Tampereelle eikä ollenkaan Helsinkiin - paitsi että näin taisi tapahtua jo viime kerrallakin... No, tulevaisuudessa se on mahdollista myös talviaikaan. Mutta parempi sekin kuin että eivät tulisi Suomeen ollenkaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tulevaisuuden tienparannushankkeita pitää ehdottomasti alkaa toteuttamaan myös itä- länsisuuntaisesti Tampereelta katsoen. Ei kaikkien tiehankkeiden, joihin rahaa syydetään- toinen pää voi olla pääkaupunkiseutu. Nyt on maakunnan vuoro, mutta kun kansanedustajat ovat eripuraisia kehittämisten suhteen, niin minkäs teet. Esim. Kalervo Kummolaa (kok) on joskus tituleerattu Tampereen tehokkaimmaksi Helsingin etujen ajajaksi.

Väärin - nyt on aika alkaa tekemään niitä infraparannuksia (tie, rautatie yms) jotka kannattavat parhaiten.

Faktahan on se että viimeiset 5 liikenneministeriä ovat olleet full-heinähattuja ja sen kyllä huomaa.

On suorastaan surkuhupaisaa että kt51 ja Kehä3:n kaltaiset hankkeet ovat jääneet listasssa perälle vaikka niiden liikennemäärät ovat moninkertaiset esim. Tampereeseen verrattuna. Onneksi ne on nyt vihdoinkin saatu aloitettua.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
... AC/DC saattaa tulla vain Tampereelle eikä ollenkaan Helsinkiin ...

Junttihevin messiaat sopivatkin Tampereelle paremmin joten adjö vaan!

Noin muuten olet täysin oikeassa, mutta ei nyt annata järkipuheen hiljentää hyvää fanaattisuutta. Itsekin uskon HjöördisHallin joutuvan kilpailemaan tosissaan Tampereen mahdollisen hallin kanssa, mutta se ei todellakaan tapahdu Yläpesän harppipiirustusten avulla vaan puhtaasti modernimmilla puitteilla ja (syrjäisemmästä sijainnista johtuvilla) matalemmilla hinnoilla.


edit: eikun hitto, sehän onkin Iron Maiden se farkkurotsibändi. No, samapa tuo.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsekin uskon HjöördisHallin joutuvan kilpailemaan tosissaan Tampereen mahdollisen hallin kanssa, mutta se ei todellakaan tapahdu Yläpesän harppipiirustusten avulla vaan puhtaasti modernimmilla puitteilla ja (syrjäisemmästä sijainnista johtuvilla) matalemmilla hinnoilla.

Ainoa vaan, että oma arvaukseni on sellainen, että te hjallis-vihaajatkin saatte pettyä, kun Hjallis tai sen kaverit löytyy jonkinlaisena omistajana.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Itsekin uskon HjöördisHallin joutuvan kilpailemaan tosissaan Tampereen mahdollisen hallin kanssa, mutta se ei todellakaan tapahdu Yläpesän harppipiirustusten avulla vaan puhtaasti modernimmilla puitteilla ja (syrjäisemmästä sijainnista johtuvilla) matalemmilla hinnoilla.

Ja kilpailua vääristävää ei mitenkään ole, että Tampere myöntää omalle hallilleen kiinteistöverovapautuksen?

Ensimmäisen tarjouskilpailun kun Hjallis-Arena häviää, nähdään Tampereen Keskus-Arena ja Tampereen kaupunki EU:n tuomioistuimessa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ensimmäisen tarjouskilpailun kun Hjallis-Arena häviää, nähdään Tampereen Keskus-Arena ja Tampereen kaupunki EU:n tuomioistuimessa.

Haha, tämä oli toivottavasti vitsi? Voin pistää pääni pantiksi, ettei näin tule ikinä tapahtumaan.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kilpailua vääristävää ei mitenkään ole, että Tampere myöntää omalle hallilleen kiinteistöverovapautuksen?

Ensimmäisen tarjouskilpailun kun Hjallis-Arena häviää, nähdään Tampereen Keskus-Arena ja Tampereen kaupunki EU:n tuomioistuimessa.

Tuota tarjouskilpailujen valitukset käsitellään kylläkin ihan suomessa markkinaoikeudessa. Tämä silloin kun katsotaan ylipäänsä että tarjouskilpailussa on tehty virhe joka antaa oikeutuksen valittaa. Itselläni ei ole tietoa siitä olisiko vapautus kiinteistöverosta rike jonka perusteella voidaan valittaa markkinaoikeuteen. Tuskinpa sillä silloinhan ei vapautusta voisi antaa koska siitä ei olisi mitään hyötyä kun ei voisi kilpailla kyseisistä tapahtumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös