Mainos

Kummola ”rakentaa” Tampereelle jäähallin -seurantaketju

  • 1 311 941
  • 3 954

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Vahva veikkaus että on tasan samat jäämainokset samoilla paikoilla kuin Hakametsässäkin kolme päivää sitten.
Täsmälleen samat mainokset täsmälleen samalla lailla aseteltuna, kun Hakametsässä, ne kun tavattu myydä koko kaudeksi.

Näyttäis, että puolet ovat vaihtuneet. Hakametsässä Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla; Nokia-areenalla toisin päin. Hakametsän koko jäästä en löytänyt tämän kauden kuvaa, mutta tässä näkyy tuo Ilveksen puoli: https://pbs.twimg.com/media/FFNqywrXMAQES7I?format=jpg&name=900x900
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näyttäis, että puolet ovat vaihtuneet. Hakametsässä Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla; Nokia-areenalla toisin päin. Hakametsän koko jäästä en löytänyt tämän kauden kuvaa, mutta tässä näkyy tuo Ilveksen puoli: https://pbs.twimg.com/media/FFNqywrXMAQES7I?format=jpg&name=900x900

Riippuu toki kummalta puolelta katsoo. Tuon kuvan perusteella vaihtopenkit ovat kuvaajaa vastapäätä eli silloin puolet olisi samat kuin Hakametsässä eli Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Riippuu toki kummalta puolelta katsoo. Tuon kuvan perusteella vaihtopenkit ovat kuvaajaa vastapäätä eli silloin puolet olisi samat kuin Hakametsässä eli Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla.
Tampereen pelejä kun tulee tv:stä katsottua, niin lähinnä sen suhteen katsottuna tuo.

Boldattu toki totta, mutta silloinhan mainosten paikka on muuttunut. [Tähän hymiö]
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ne olekkaan, mutta ne reitit ja liikenteet muuttaa ajan mukana eri reiteille, kun uusia solmukohtia valmistuu.
Ei sekään kovin optimaalista ole, jos areenan takia tulevaisuuden joukkoliikennereitit ohjataan Kalevantieltä pois. Joo, pääseehän idästä länteen Viinikan kautta, mutta kyllä se vähän suunnittelua rajoittaa jos yksi tämän hetken pääväylistä otetaan pois. Bussit pääsee radan ali/yli kolmesta kohtaa, yhden poisto vaikuttaa pidemmälläkin tähtäimellä varmasti. Ei mikään ylitsepääsemätön haaste, mutta yksi muuttuja tulevaan reittisuunnitteluun lisää. Ehkä itse liputtaisin kuitenkin mieluummin niiden poikkeusreittien puolesta, kunhan reittiopas on niistä ajantasaisesti kartalla.

Ja laitetaan tähän disclaimerina, että minusta keskusta-autoilua saa ja pitääkin vaikeuttaa, mutta mielellään niin että joukkoliikenne siitä hyötyy.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Muistaako kukaan monelta ovet aukeavat perjantaina?
Lipussa lukee tuntia ennen mutta muistelen että 16.30??
Hetki sitten tuli Tapparalta mailia (tuli luultavasti sullekin mutta laitan nyt tähän näkyville):

Nokia Arenan ovet sekä ravintolat aukeavat kaikille asiakkaille perjantaina 3.12. poikkeuksellisesti jo 3h ennen ottelun alkua kello 15.30. Katsomon ovet aukeavat 2h ennen ottelun alkua kello 16.30.
Ohjelmaa jäällä alkaa n. klo 16.30 ja itse ottelu alkaa n. kello 18.30.
 

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Konna kuvaillut hallia jään tasosta Instagramtililleen, linkkiä en nyt saa kopsattua kun videon näin Naamakirjan kautta suljetussa ryhmässä. Aika komeen näköstä on.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onhan tuo hieno.

Toivottavasti tuosta tulee muutenkin kuin kisoissa kotipesä. Noi jäämainokset toki häiritsee, mutta ei kait kaikea voi vaatia.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Ei ne olekkaan, mutta ne reitit ja liikenteet muuttaa ajan mukana eri reiteille, kun uusia solmukohtia valmistuu.

Ja mulla on käsityksenä kyllä, että poikkeusreitit on Nyssen tietokannassa kyllä. Ja että pikkuhiljaa reitistömuutosten mukana se kiertäminen Viinikan kautta tulee pysyviksi reiteiksi, varsinkin kun ratikka jatkaa Härmälään ja ratikkasolmupiste rakennetaan Hatanpään tulevan asuinalueen kylkeen jne.
Kaikki nuo muutokset ovat vuosien tai jopa vuosikymmenen päässä ja sitä ennen tarvitaan vielä vihreää valoa valtuustossakin. Nykyisen sumpun kanssa pitäisi kuitenkin elää muutoksia odotellessa jo tämän viikon perjantaista lähtien.


Toi ongelmanpaisutus vaikuttaa oikeestaan vaan AL:n autosetämiesten jutuilta, jolla halutaan itkeä autoilun haittaamisesta (joka on pikkuhiljaa ALn linjassa kylä vähentynyt jotain MOROa lukuunottamatta).

..muttakunautollaajoahaitataan itkulta tää mulle näyttää
Ehkä näyttää, jos sen sellaisena haluaa nähdä. Olen kuitenkin kirjoittanut koko ajan joukkoliikenteestä. Yksityisautoilusta olen kirjoittanut vain siltä osin, miten se ruuhkautumisen kautta lisää häiriöitä samoja katuja käyttävälle bussiliikenteelle. Minuakin ärsyttää Tampereen lehdissä vuodesta toiseen jatkuva itku autoilijoiden kokemasta olemattomasta sorrosta. Jos areenan sulku koskisi vain yksityisautoilua ja Sorinsillan sekä Rautatienkadun bussilinjat saisivat ajaa sulkualueen läpi liikenteenohjauksen turvaamana sulkualueella asuvien tavoin, niin en edes kirjoittaisi tästä asiasta. Omalla kohdalla on onneksi mahdollista matkustaa peleihin alkumatka bussilla syöttölinjan kyydissä ja etenkin ratkaisevalla osalla keskustassa ratikalla katusulut kiertäen. Hakametsän peleihin kuljin päivän muusta ohjelmasta riippuen vaihtelevasti niin omalla autolla, bussilla kuin pyörälläkin.


Ite olen nähnyt niitä mallinnuksia ihmisten purkaantumisesta Areenalta, ja ei siä ny mitään hirveitä ruuhkia tule.
Jos katsojien purkautuminen ei aiheuta ruuhkia, niin miksi katuja tarvitsee edes sulkea? Aamulehti kertoo, että tämän viikon peleissä sulku kestää koko tapahtuman ajan. Perjantaina noin 4,5 tuntia klo 17.30-22.00 ja lauantaina noin 4 tuntia klo 15.00-19.00. Ei siis ole kyse mistään nopeasti ohimenevästä kulkueesta, jonka perässä bussit joutuvat matelemaan tai kiertämään poikkeusreiteillä vain ohimenevän hetken.

Ylipäätään pienikin häiriö saattaa heijastua bussien aikatauluihin vielä tuntien päästä alkuperäisen häiriön päättymisen jälkeen. Siksi poikkeusreittejä pitäisi välttää viimeiseen asti ja ottaa käyttöön vain painavasta sekä pakottavasta syystä. Poikkeusreitit aiheuttavat aikatauluja sotkevia viivästyksiä ja rikkovat matkaketjuja, kun poikkeusreiteillä olevat linjat eivät risteäkään, vaan tutun yhteisen pysäkin sijaan eri linjojen bussit saattavat ohittaa keskustan ihan eri puolilta. Iso matkustajamassa on todella vaikeaa tavoittaa kattavasti millään tiedotustavalla, vaan kaikki tavallisesta poikkeava yllättää monen matkustajan ikävällä tavalla. Jopa viikkoja etukäteen tiedotetut asiat pääsevät silti yllättämään monet matkustajat. Nopeat saman päivän aikana tapahtuvat muutokset tavoittavat vielä harvemman matkustajan. Ratikka on tältä osin selkeämpi kulkuväline. Se joko kulkee tiukasti rajattua reittiään tai sitten se ei kulje ollenkaan.


Ei sekään kovin optimaalista ole, jos areenan takia tulevaisuuden joukkoliikennereitit ohjataan Kalevantieltä pois.

Ehkä itse liputtaisin kuitenkin mieluummin niiden poikkeusreittien puolesta, kunhan reittiopas on niistä ajantasaisesti kartalla.
Tämäkin on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta joka päivä samana pysyvät reitit olisivat kaikkien kannalta selkeimpiä, mutta hölmöähän se silti olisi suurin osa ajasta kiertää ylimääräisiä lenkkejä, kun suora reitti olisi vain satoja metrejä.

Poikkeusreittien kanssa on sitten noita aiemmin luettelemiani ongelmia. Toivottavasti areenasulun vuoksi ajettavat poikkeusreitit erotellaan normaaleista lähdöistä linjanumeron perässä edes jollain omalla kirjaimellaan vähän samaan tyyliin kuin yövuorojen osalta tehdään. Silloin ainakin osa matkustajista havahtuisi asiaan viimeistään siinä vaiheessa, kun bussi saapuu omalle pysäkille erikoisella linjatunnuksella. Toki siinäkin vaiheessa tieto saattaa tulla jo liian myöhään.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämäkin on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta joka päivä samana pysyvät reitit olisivat kaikkien kannalta selkeimpiä, mutta hölmöähän se silti olisi suurin osa ajasta kiertää ylimääräisiä lenkkejä, kun suora reitti olisi vain satoja metrejä.
Näin on. Pienempää pahaa mietittäessä oma vaaka kallistuu poikkeusreitin puolelle, jos se toteutetaan vain 30-60 min ajaksi tapahtuman päätyttyä. Noita hallin täyttäviä tapahtumia ei kuitenkaan ole edes joka viikko, joten haitta on lopulta aika pieni. Mutta jos normiksi muodostuu tuollainen koko tapahtuman kestävä sulku, niin silloin mieluummin valitsisin pysyvästi pidemmät reitit.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Eli mitens tuo Mouhijärvi-Kansi-Mouhijärvi nyt sitten kannattaa suorittaa? Auto on Lada, joten en tiedä saako sillä ajaa suurkaupunkien keskustassa ilman päästömaksuja.

Asemakatu 25 B. 38210 Sastamala. Auto on juna.
 

axe

Jäsen
Tiedämme myös jo nyt, että jos Tappara jollain ilveellä sattuisi tällä kertaa pääsemään tästä eteenpäin, ja Lukkohan pääsee joka tapauksessa seuraavalle kierrokselle, niin se toinen kierros pelataan 7/8. ja 14. joulukuuta. 8.12. Tapparalla olisi sitten SaiPa-peli. Lukolla taas on 15.12. JYP.

Tää Tapparan puoli meni kyllä mielenkiintoisesti ilman ottelusiirtoa. 7.12. Nokiareenalla CHL-Tappara-Dragons ja heti 8.12. samassa paikassa Liiga-Tappara-SaiPa. Areena varmaan taipuu ja saa ainakin harjoitusta taipumiseen, mutta urheilullisesti en oikein tykkää tälläsistä.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Mikä tuo katsomoravintola on, minne on kulku pääkatsomokerroksen eteläpäädystä? Itsellä on paikka toisessa päässä katsomoravintolassa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko matsi nyt loppuunmyyty? Kuinka nopeesti liput meni?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ensimmäinen myytiin loppuun muutamassa kymmenessä minuutissa, jälkimmäisessä menikin joku 3-4 päivää muistaakseni.

@KovaT Stefan's ravintola on eteläpäädyssä.
Komiaa, täytyy TV:stä väijyä.

Noi jäämainokset hiukan pilaavat tunnelmaa, mutta eipä sille vissiin mitään voi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös