Kummola ”rakentaa” Tampereelle jäähallin -seurantaketju

  • 1 181 319
  • 4 292

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vannomaan en mene, mutta minun on annettu ymmärtää että mitään muuttokuormaa ei ole eikä tule.
Tavarat tuodaan pelipäivänä ja samalla viedään pois. Minkäänlaisia säilytystiloja tai varastoa ei mukamas ole.
On varastotilat, mutta pienemmät mitä Hakametsässä. Joukkueella on tietysti omat nimikoidut tilansa, joten muuttokuormaa kyllä tulee.
 

Khoenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
On varastotilat, mutta pienemmät mitä Hakametsässä. Joukkueella on tietysti omat nimikoidut tilansa, joten muuttokuormaa kyllä tulee.
Eiköhän siellä nyt kuitenkin ole tilat joukkueen toimintaa varten, Hakametsässä on ollut vaan runsaasti tilaa. Hakametsän tilat on olleet täynnä vuosien mittaan kertynyttä tavaraa, jota on välillä talkoiltu pois, näitä varastoja ei siirretä areenalle.
Kieltämättä kuulosti aika hurjalta mitä minulle kerrottiin. Oletin silti että hallin suunnittelu komitean kaveri tiesi mistä puhui, mutta eihän sitä kaikkea voi kaikesta tietää.
Voi olla että juurikin nämä pienemmät varastotilat saivat Herran hieman dramaattiseksi.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Vannomaan en mene, mutta minun on annettu ymmärtää että mitään muuttokuormaa ei ole eikä tule.
Tavarat tuodaan pelipäivänä ja samalla viedään pois. Minkäänlaisia säilytystiloja tai varastoa ei mukamas ole.

Ainakin Yle Puheella Ilveksen huoltaja kertoi kuinka on jo kauan ajanut pakulla Hakametsän ja uuden hallin väliä tavaroita roudaamassa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jo näin ennakkoon täytyy sanoa, että tässä saattaa olla hallin isoin "valuvika".

Alue on vielä täysin kesken. Liikennejärjestelyt muuttuu viä radikaalisti kun asemakeskus alkaa rakentumaan. Asemakeskukselle kun tulee mm linja-autoasema. Pohjoiskannen ja asemakannen rakentumista saa toki odotella, mutta siis työmaa tosta asemankohteelta ei ihan heti ole loppumassa, joten liikennejärjestelyt on kyllä suunniteltu sinne tulevaisuuteen.. väliaikasratkasuna liikenneongelmia taatusti on..

 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vannomaan en mene, mutta minun on annettu ymmärtää että mitään muuttokuormaa ei ole eikä tule.
Tavarat tuodaan pelipäivänä ja samalla viedään pois. Minkäänlaisia säilytystiloja tai varastoa ei mukamas ole.
Taitaa olla kyseessä väärinkäsitys. Jossain jutussa mainittiin, että kauden jälkeen on roudattava kaikki kamat pois kiekoista lähtien MM-kisojen tieltä.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Alue on vielä täysin kesken. Liikennejärjestelyt muuttuu viä radikaalisti kun asemakeskus alkaa rakentumaan.
Tiedän tämän, mutta ei nuo katuja sulkevat ja tiestä nousevat tolpat vaikuta kovin väliaikaiselta ratkaisulta.

Usean bussilinjan kohdalla puhutaan siis siitä, että yliopistolta Sorin aukiolle oleva muutaman sadan metrin matka vaihtuu useamman kilometrin koukkaukseksi Viinikan "liikenneympyrän" sekä Tampereen ja Hatanpään valtateiden kautta. Matkan lisääntymisen lisäksi poikkeusreiteille osuu useita vilkkaasti liikennöityjä risteyksiä, joiden liikennevaloissa saattaa myös syntyä ylimääräistä viivettä. Matka-aika pitenee radikaalisti ja ennen kaikkea aiheuttaa ylimääräisiä muuttuvia tekijöitä liikennöintiin.

Tuollaiset epävarmuustekijät nostavat kynnystä matkustaa joukkoliikenteellä, kun matkustajat eivät tiedä varmuudella, mistä linjat kulkevat milloinkin, kuinka kauan matkassa kestää ja onnistuuko mahdollinen vaihtoyhteys seuraavaan kulkuvälineeseen. Aamulehden jutussa kerrottiin myös, että Nyssen reittiopas ei huomioi areenan sulkuja tarjoamissaan aikataulutiedoissa, vaan matkustajille yritetään tiedottaa areenan aiheuttamista liikennehäiriöistä vain poikkeustiedotteilla. Häiriöiden vaikutusten suuruuden arviointi bussimatkan onnistumiseen näyttäisi jäävän lähinnä matkustajan vastuulle. Moni matkustaja oppii liikennehäiriöiden vaikutukset todennäköisesti ikävällä tavalla kantapään kautta.

Pohjoiskansi ei näkemieni suunnitelmien mukaan auta tuota Kalevantien ja Vuolteenkadun itä–länsisuuntaista liikennettä, jonka katkaisemisesta kärsii myös paikallisliikenteen bussit. Ennen ratikkaa Sorinsillan yli ei ollut juurikaan bussiliikennettä paikallislinjoilla. Tilanne on muuttunut vasta viimeisten muutaman vuoden aikana. Linja-autoaseman siirtyminen ei myöskään auta asiassa, vaikka se tapahtuisi suunnitelmien mukaan rautatieaseman ja Pakkahuoneen väliseen alueeseen pohjoiskannen toteutuessa.

Mielelläni näen kyllä suunnitelmia, joissa osoitetaan, että nämä ongelmat onnistutaan korjaamaan edes myöhemmin ja ihmismassat saadaan areenalta kohti rautatieasemaa ja Hämeenkatua ilman katusulkuja ja autoliikenteen ylimääräistä ruuhkauttamista liikennevalojen pidemmillä punaisten jaksoilla.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ymmärsinkö nyt oikein tuosta lehtijutusta, että kannen alueelle ei ole tehty saattoliikenteelle mitään paikkaa. Henkilöautoliikenteelle ja takseille tuo Sorinkatu on hyvä vaihtoehto, mutta kun maakunnasta lähtee eläkeläisbussi katsomaan jonkun iskelmätähden esitystä, niin joutuvatko ne todella kävelemään hallille tuolta yliopiston viereen tehtävästä bussien parkkitilasta? Luulis, että sen bussin sais ajaa sinne kannelle, tyhjätä porukan ulos ja sitten kuski veisi dösän sinne parkkiin. No sama ongelma on tapahtuman loppuessa kun bussikuljetusporukka pitäis saada kyytiin. Käveleekö ne sinne bussiparkkiin? Ilmeisesti kyllä.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ymmärsinkö nyt oikein tuosta lehtijutusta, että kannen alueelle ei ole tehty saattoliikenteelle mitään paikkaa. Henkilöautoliikenteelle ja takseille tuo Sorinkatu on hyvä vaihtoehto, mutta kun maakunnasta lähtee eläkeläisbussi katsomaan jonkun iskelmätähden esitystä, niin joutuvatko ne todella kävelemään hallille tuolta yliopiston viereen tehtävästä bussien parkkitilasta? Luulis, että sen bussin sais ajaa sinne kannelle, tyhjätä porukan ulos ja sitten kuski veisi dösän sinne parkkiin. No sama ongelma on tapahtuman loppuessa kun bussikuljetusporukka pitäis saada kyytiin. Käveleekö ne sinne bussiparkkiin? Ilmeisesti kyllä.
Jos kattot tota areenalle johtavaa kujaa niin ei sinne väkijoukkoon kyllä ole mitään mahdollisuutta ajaa autolla saati isolla bussilla. Eiköhän se Sorinkatu ole paras paikka jättää ja noutaa myös busseille. Mutta pääsääntöisesti taitaa olla käytössä tuo Tre-talon bussi parkki, koska siittä pääsee kätevästi ohittamaan Kalevantien, Sorinkadun ja Rautatienkadun katusulut.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tiedän tämän, mutta ei nuo katuja sulkevat ja tiestä nousevat tolpat vaikuta kovin väliaikaiselta ratkaisulta.

Ei ne olekkaan, mutta ne reitit ja liikenteet muuttaa ajan mukana eri reiteille, kun uusia solmukohtia valmistuu.

Ja mulla on käsityksenä kyllä, että poikkeusreitit on Nyssen tietokannassa kyllä. Ja että pikkuhiljaa reitistömuutosten mukana se kiertäminen Viinikan kautta tulee pysyviksi reiteiksi, varsinkin kun ratikka jatkaa Härmälään ja ratikkasolmupiste rakennetaan Hatanpään tulevan asuinalueen kylkeen jne.

Toi ongelmanpaisutus vaikuttaa oikeestaan vaan AL:n autosetämiesten jutuilta, jolla halutaan itkeä autoilun haittaamisesta (joka on pikkuhiljaa ALn linjassa kylä vähentynyt jotain MOROa lukuunottamatta).


Ite olen nähnyt niitä mallinnuksia ihmisten purkaantumisesta Areenalta, ja ei siä ny mitään hirveitä ruuhkia tule.

Eihän ole tullut 2x ihmismäärän purkaantuessa Ratinan konserteista. Ja enemmän oli väkeä purkaantu myös Huuhkajien matseissa, ja nekin aiheutti poikkeusliikenteitä mm vierasfanien marssien muodossa.





..muttakunautollaajoahaitataan itkulta tää mulle näyttää
 

axe

Jäsen
Vahva veikkaus että on tasan samat jäämainokset samoilla paikoilla kuin Hakametsässäkin kolme päivää sitten.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ei sieltä Hakamettän parkkikseltakaan ihan noin vaan autolla päässyt pois.
Huomattavasti hitaammin sieltä pääsi pois kuin tuolta Areenalta tulee pääsemään jos ei ole aivan pakko ajaa lähimpään parkkitaloon ja mennä vain sitä yhtä reittiä.
Sen verran monta noita parkkitaloja tuossa alle 5min kävelymatkan sisällä, että valitsemalla niistä jonkun muun kun lähimmän on jo ajanut 20min kun lähimmästä vasta pääsee pois.
Toki ei sinne autolla aikaan paikallisten kannata mennä vaan julkisilla.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vahva veikkaus että on tasan samat jäämainokset samoilla paikoilla kuin Hakametsässäkin kolme päivää sitten.
Tosta voit tarkistaa. Linkki vie kuvaan areenan jäämainoksista.
 

Liitteet

  • BDD58DFE-6BF2-45E9-A6FC-283EB5506865.jpeg
    BDD58DFE-6BF2-45E9-A6FC-283EB5506865.jpeg
    545,8 KB · kertaa luettu: 432

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Mainz 05
Vahva veikkaus että on tasan samat jäämainokset samoilla paikoilla kuin Hakametsässäkin kolme päivää sitten.
Täsmälleen samat mainokset täsmälleen samalla lailla aseteltuna, kun Hakametsässä, ne kun tavattu myydä koko kaudeksi.

Näyttäis, että puolet ovat vaihtuneet. Hakametsässä Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla; Nokia-areenalla toisin päin. Hakametsän koko jäästä en löytänyt tämän kauden kuvaa, mutta tässä näkyy tuo Ilveksen puoli: https://pbs.twimg.com/media/FFNqywrXMAQES7I?format=jpg&name=900x900
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näyttäis, että puolet ovat vaihtuneet. Hakametsässä Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla; Nokia-areenalla toisin päin. Hakametsän koko jäästä en löytänyt tämän kauden kuvaa, mutta tässä näkyy tuo Ilveksen puoli: https://pbs.twimg.com/media/FFNqywrXMAQES7I?format=jpg&name=900x900

Riippuu toki kummalta puolelta katsoo. Tuon kuvan perusteella vaihtopenkit ovat kuvaajaa vastapäätä eli silloin puolet olisi samat kuin Hakametsässä eli Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Mainz 05
Riippuu toki kummalta puolelta katsoo. Tuon kuvan perusteella vaihtopenkit ovat kuvaajaa vastapäätä eli silloin puolet olisi samat kuin Hakametsässä eli Ilves oikealla ja Tappara vasemmalla.
Tampereen pelejä kun tulee tv:stä katsottua, niin lähinnä sen suhteen katsottuna tuo.

Boldattu toki totta, mutta silloinhan mainosten paikka on muuttunut. [Tähän hymiö]
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ne olekkaan, mutta ne reitit ja liikenteet muuttaa ajan mukana eri reiteille, kun uusia solmukohtia valmistuu.
Ei sekään kovin optimaalista ole, jos areenan takia tulevaisuuden joukkoliikennereitit ohjataan Kalevantieltä pois. Joo, pääseehän idästä länteen Viinikan kautta, mutta kyllä se vähän suunnittelua rajoittaa jos yksi tämän hetken pääväylistä otetaan pois. Bussit pääsee radan ali/yli kolmesta kohtaa, yhden poisto vaikuttaa pidemmälläkin tähtäimellä varmasti. Ei mikään ylitsepääsemätön haaste, mutta yksi muuttuja tulevaan reittisuunnitteluun lisää. Ehkä itse liputtaisin kuitenkin mieluummin niiden poikkeusreittien puolesta, kunhan reittiopas on niistä ajantasaisesti kartalla.

Ja laitetaan tähän disclaimerina, että minusta keskusta-autoilua saa ja pitääkin vaikeuttaa, mutta mielellään niin että joukkoliikenne siitä hyötyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös