Kummola ”rakentaa” Tampereelle jäähallin -seurantaketju

  • 1 291 236
  • 3 967

Tervaskanto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole Hämpin parkkia tai Ratinaa paljoakaan käyttänyt (eipä keskustassa ole mitään oleellista, jota ei laitakaupungilta löydä), joten kuinkahan sujuvasti pysäköinti niihin ja niistä pois sujuu, kun autoja on paljon? Tuosta hallin alle pysäköinnistä olen ymmärtänyt, että kaikki on varattu asukkaille, toimihenkilöille ja muille sidosryhmille.

Lähijunissa on todellakin kehitettävää. Esimerkiksi Ylöjärvellä ei ole edes asemaa koko lähijunalle.
Täältä olen lukenut parkkipaikoista, saattaa tosin olla muuttunutkin lopullisessa suunnitelmassa
 

hege

Jäsen
SRV näemmä myy 3/4 omistuksestaan Tampereen Kansi ja Areena hankkeesta, yritin bongata kenelle myyvät mutta ilmeisesti menee muille nykyisille sijoittajille? typo korjattu
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
SRV näemmä myy 3/4 omistuksestaan Tampereen Kansi ja Areena hankkeesta, yritin bongata kenelle myyvät mutta ilmeisesti menee muille nykyisille sijoittajille? typo korjattu
Kyllä, eli ostajina ovat Ilmarinen, Pohjola Vakuutus, OP-Henkivakuutus sekä LähiTapiola.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
SRV näemmä myy 3/4 omistuksestaan Tampereen Kansi ja Areena hankkeesta, yritin bongata kenelle myyvät mutta ilmeisesti menee muille nykyisille sijoittajille? typo korjattu

Tämä nyt ilmeisesti liittyy siihen että SRV yrittää jotenkin paikata esim Redistä(josta se myös myi osuutensa pois samalla) ja muista kusseista projekteista aiheutuneita tappioita.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ensin YIT saa lähes ilmaiseksi tontit nyt SRV. SRV sai areenan alueelta aika halvalla nuo tontit. Ei sikäli näiltä yllätä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Hyvin pitkälti tulee yksityisautoilun ongelmat hallille riippumaan siitä, että saadaanko lähijunien (noin 100km säteeltä) aikataulut osumaan soveltuviksi pelien katseluun. Moni varmasti mielellään käyttäisi junaa, mutta jos se ole aikataulujen puolesta mahdollista, niin sama ralli autoilla jatkuu eikä rataverkon päälle asetetusta hallista tulla samaan parasta potentiaalia irti.
Ei sitä kauempaa tulevaa porukkaa kuitenkaan niin paljoa ole. Enemmän se on kiinni nimenomaan Tampereen sisäisestä liikenteestä jos hallille pääsee ilman vaihtoja bussilla tai ratikkalla, niin se ei ole ongelma. Ennenkaikkea se paluu yhteys lähtee riittävän nopeasti pelin jälkeen niin ongelmia ei ole.

Kokonaisuudessaan parkkipaikkoja on reilusti enemmän kuin Hakametsän ympäristössä.
Erona on vain se, että kaikki ovat ne käytännössä maksullisia.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Україна
En ole Hämpin parkkia tai Ratinaa paljoakaan käyttänyt (eipä keskustassa ole mitään oleellista, jota ei laitakaupungilta löydä), joten kuinkahan sujuvasti pysäköinti niihin ja niistä pois sujuu, kun autoja on paljon?

Erittäin runsaasti autoilevana ja satoja parkkihalleja käyttäneenä Hämppi on nopeudessaan, selkeydessään ja käyttömukavuudessaan Top-3:ssa. Sisään- ja ulosajo toimii isommassakin ruuhkassa. Ratinakin oikein ok. Ja molempien hinnoittelu on olematon erityisesti nyt pääkaupunkiseudun prime-parkkeihin verrattuna.
 

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
Silloin harvoin, kun hallilla kaljan ottaa (koska perverssi hinta), niin kyllä mieluummin otan sen 7€ Sandelsin kuin käytävältä 8€ Koffin. Koff ja Karjala nyt ovat pitkälti sellaisia tuotteita, että näiden kohdalla olen jopa kieltäytynyt joskus ilmaisesta kaljasta. Esimerkiksi mainittu Heineken olisi tähän tilanteeseen huikea parannus, tosin hintakin on sillä tuolloin tod.näk. kympin.

Eikä se Olvikaan mitään herkkua ole. Viime juhannuksena nappasin kasipakin Olvin nelkkua toisena päivänä kauppareissun yhteydessä, ja sen juotuaan ei ainakaan jäänyt nälkä. Mutta väliäkö hällä, jos hallilla olutta, niin noilla hinnoilla mieluummin hyvää.
Aika fakiiri täytyy kyllä olla, jos noi suomalaiset lagerit tunnistaa toisistaan maistamalla.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika fakiiri täytyy kyllä olla, jos noi suomalaiset lagerit tunnistaa toisistaan maistamalla.
En tiedä menenkö kunnon miinaan, mutta kyllä ne nyt todellakin sen verran erottaa että Karjala, Koff & Lappari kyllä eroaa maultaan Karhusta ja Sandelsista huomattavasti. Kolme ensimmäistä on sellaisia litkuja, joista en maksa, hyvä jos edes ilmaiseksi juon.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Offtopic pahasti, mutta pakko tarttua...

Kerran tehnyt sokkotestin suomalaisista lagereista ja 4/4 oikein.

Juurikin nuo mainitut Sandels ja Karhu ovat aika helppoja erottaa. Koff ja Lappari häviävät jopa Karjalalle, ja se on paljon sanottu se.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Erittäin runsaasti autoilevana ja satoja parkkihalleja käyttäneenä Hämppi on nopeudessaan, selkeydessään ja käyttömukavuudessaan Top-3:ssa. Sisään- ja ulosajo toimii isommassakin ruuhkassa. Ratinakin oikein ok. Ja molempien hinnoittelu on olematon erityisesti nyt pääkaupunkiseudun prime-parkkeihin verrattuna.

Hämppi on siitä hassu, että autolla liikkumiset onnistuu ilman ruuhkaa, mutta suurtapahtumassa niille ylös/alas-menohisseille tulee helvetinmoinen pullonkaula, kun ihmismassa purkautuu samaan aikaan (esim pelin päättyessä). Oliko se jotain 10-13 henkilöä hissiin kerrallaan, voitte vaan kuvitella jos koko hallin kapasiteetin joutuis vetämään sellaisesta läpi. :) Noh, onneksi sinne nyt tulee muitakin vaihtoehtoja.

Enpä tiedä tarvitseko itse tulla peliin autolla enää koskaan, kun bussiyhteys muuttuu 2 linjan venksluusta yhteen siivuun ja vartissa halille. Ihkua.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
ilta-sanomat kertoo että halliprojekti olisi n. 6 kk jäljessä aikataulusta...

Edit. Tuosta omalla autolla peliin tulosta. Itse kuulun siihen ryhmään, joka tulee vähän kauempaa peliin, koska tällä hetkellä se on ainoa vaihtoehto. Kilsoja tulee vuodessa yli 5000 km, jos käy kaikissa runkosarjan matseissa.
Tulevaisuudessa olisi kyllä varmaankin mahdollista tulla junalla, mutta matka-ajat pidentyisi huomattavasti?

Kyllä monelle se oma auto on se paras vaihtoehto jatkossakin.
Aika näyttää miten ja mihin autot saadaan mahtumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
ilta-sanomat kertoo että halliprojekti olisi n. 6 kk jäljessä aikataulusta...

Edit. Tuosta omalla autolla peliin tulosta. Itse kuulun siihen ryhmään, joka tulee vähän kauempaa peliin, koska tällä hetkellä se on ainoa vaihtoehto. Kilsoja tulee vuodessa yli 5000 km, jos käy kaikissa runkosarjan matseissa.
Tulevaisuudessa olisi kyllä varmaankin mahdollista tulla junalla, mutta matka-ajat pidentyisi huomattavasti?

Kyllä monelle se oma auto on se paras vaihtoehto jatkossakin.
Aika näyttää miten ja mihin autot saadaan mahtumaan.
Kannen rakennus oli myöhässä mutta itse rakentaminen ehkä pari kuukautta ja se myöhästyminen on mahdollista ottaa kiinni rakentamisen aikana. Nyt kun ollaan niin sanotusti normaalissa rakentamisessa kannen ollessa valmis.

Ei niitä noilla kilometreillä halliin tulijoita nyt niin paljoa ole, että se olisi ongelma kun hallin lähellä on ainakin pari tuhatta parkkihalli paikkaa.
Hakametsässä ei ole lähelläkään noin paljoa parkkitilaa. Lisäksi tuo on Tampereen sisäisen liikenteen osalta täysin ylivertainen paikka käytännössä kaikkialta pääsee ilman vaihtoja bussilla tai tulevaisuudessa ratikkalla tuohon.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse kuulun siihen ryhmään joka pääsee jo nyt yhdellä bussilla Hakametsään, mutta usein käyn omalla autolla. Syy tähän on tyttäret jotka ovat viellä niin ”pieniä” että illan nukkumaanmeno nopeutuu ja seuraavan päivän kouluun herääminen helpottuu, kun kulkee omalla autolla. Uuteen areenaan en aio enään mennä omalla autolla vaan käyttää julkisia koska, bussilla pääsee kätevästi keskustaan noin vartissa.

Yllä @Henkka hyvin huomioi tuon hämpin parikin ongelman, mihin pitäisi puuttua laajennuksen suunnittelussa. Nyt kun rakennetaan uusi laajennus hämpin parkkiin, rautatieasemalta kohti punikkitoria niin lähelle areenaa pitäisi saada useita hissejä ja vaikka viidet liukuportaat per suunta vierekkäin, jotta tuo tapahtumista lähtevä massa saataisiin sujuvasti alas parkkitasoille. Sinällään hämpinparkin poistumistiet on hyvin suunniteltu, etenkin ratapihankadulla ei morkun siirtämisen jälkeen ole pullonkauloja, nyt kun viinikan rautatie alikulku levennetään ja kaistoja kohti Hki motaria on riittävästi.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos ihmisten sisäänmenoa parkkihalliin nopeutetaan uusilla kulkureiteillä, niin seuraava ruuhka lienee sitten siellä autojen poistumisaukoilla ja väylillä. Nythän nuo kadut selviävät autoista hyvin ja suuria jonoja ei synny, kun autoja ei pääse lähtemään ruudusta riittävään tahtiin.

Halli itsessään ei ole käyttökunnossa syksyllä 2021, mikä taisi olla jo selvää viime vuoden viivästysuutisten aikaan. Mikä lienee sitten seurojen ratkaisu, jos vaikka joulutauolla pääsisi siirtymään uuteen halliin? Lähdetäänkö säätämään kesken kauden lippuasioita sun muita ja onko se sitten bisneksestä niin isosti enää pois, jos kevätkauden 13-15 ottelua vedetään vanhassa hallissa. Riskinä on tietty joku ylimääräinen viivästys ja säätämistä, jos joku homma menee lopussa vikaan. Playoffit olisivat lippuasioiden sun muiden takia helpompi paikka, mutta sitten joukkueiden omat fasiliteetit, huollon toiminta, mentaalipuolella vanhan tutun ympäristön menettäminen ja sitä kautta kotikaukalon edun katoaminen haittana tärkeimpiin peleihin. Ei kannattane muuttaa siinä kohtaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllähän toi olisi aika haastavaa kesken kautta vaihtaa hallia. Siinä tulee ongelmaksi jo kausikorttikatsojatkin.
Jossain vaiheessa tulee niitä katsomokarttoja tjsp josta pääsee vähän katsomaan miltä paikat näyttää...
Parasta olisi tietenkin päästä oikeasti paikalta katsomaan mistä sen kortin ostaa.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän toi olisi aika haastavaa kesken kautta vaihtaa hallia. Siinä tulee ongelmaksi jo kausikorttikatsojatkin.
Jossain vaiheessa tulee niitä katsomokarttoja tjsp josta pääsee vähän katsomaan miltä paikat näyttää...
Parasta olisi tietenkin päästä oikeasti paikalta katsomaan mistä sen kortin ostaa.
Oikeasti ongelma olisi mainokset, kausikortit aika merkityksetön tässä yhtälössä. Uudesta hallista varmasti löytyisi riittävän hyvin vastaavat paikat.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Parempi se olisi kyllä vetää kausi loppuun Hakametsässä ja sitten vasta vaihtaa. Olettaen tietenkin että sinne uuteen halliin ei päästä syyskuussa
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Parempi se olisi kyllä vetää kausi loppuun Hakametsässä ja sitten vasta vaihtaa. Olettaen tietenkin että sinne uuteen halliin ei päästä syyskuussa

No ei todellakaan olisi. Jo pitempään on ollut tiedossa, että uuteen Arenaan mennään kesken kauden. Jokainen peli uudessa Areenassa on taloudellisesti niin iso juttu, ettei Hakassa pelata yhtään enempää kuin on pakko.
 

zado

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhän kaikki sopimuksetkin jo vaadi siirtymistä kesken kauden. Ei areenayhtiö sekä yhtiön edelleen myymät yksinoikeustoimijat yms. varmaan kovin ilomielin katselisi sitäkään, että halli odottelee lähemmäs vuoden tyhjillään, jos ei kauden alkuun ehtisi. Samaan aikaan rahoittajat kuitenkin veloittavat jo omia maksujaan. Samalla areenan uutuusarvo seurojen näkökulmasta kärsisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös