Kumman AC/DC maistuu paremmin?

  • 10 425
  • 99

Kumman laulajan AC/DC maistuu sinulle paremmin?

  • Bon Scott

    Ääniä: 89 22,3%
  • Brian Johnson

    Ääniä: 82 20,6%
  • Se on aivan sama kuka laulaa, sillä Angus Young on AC/DC

    Ääniä: 130 32,6%
  • EVVK

    Ääniä: 98 24,6%

  • Äänestäjiä
    399

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Re: Re: Ei pätkääkään huumoria....

Viestin lähetti JokeriJätkä


Ymmärrän kyllä että et tiedä kumpi ääni kuuluu Scotille ja kumpi Johnssonille, mutta sitä en ymmärrä että et huomaa äänien välillä eroa! Onko sinulla vikaa korvissa vai mitä? Eroa on kuin yöllä ja päivällä! Lähes sama kuin vertaisi Bruce Dickinsonia Motörheadin Lemmyyn. (Mutta oletettavasti et tunne kumpaakaan näistä herroista.)

Pyydän vuodatustani anteeksi mutta musadiggarina oli tosi vaikeaa olla vetämättä hernettä nenään.

Olet vaimoni lisäksi ainoa Jokeri-fani, johon mun on yhdyttävä !:D

Tuo Dickinson/Lemmy vertaus oli todella osuva !
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oho

Viestin lähetti Yläpesä


> Jos valita pitää, niin Scott. Tuon ajan materiaali on kauttaaltaan äärimmäisen korkealaatuista, täytekappaleita ei ole. Kerran tosin, kun pari tuntia asiaa mietittiin, todettiin kappaleen Ain't No Fun (Waiting Round to Be a Millionaire) olevan lähellä täytekappaleen statusta.

:mad: Saat valita aseet, ja minä valitsen paikan. Ain´t no fun ei MISSÄÄN tapauksessa ole täytekappale, sehän kulkee kuin kolarissa kolhittu suomalainen hirvi!! Ja sopii kuin nakutettu Jokereiden jäälletulokappaleeksi Hakametsässä!


No okei. Tilanne oli se, että olimme matkalla Helsinkiin AC/DC:n keikalle. Tampereen (halusimme ajaa moottoritietä loppupätkän Lahden seudun metsiköissä mutkittelun sijaan) paikkeilla MINÄ otin aiheen puheeksi ja sanoin, että eipä ole Scottin aikaisilla levyillä yhtään täytebiisiä, vai onko? Kun minusta ei ole. Ei tullut kenellekään yhtään mieleen. PALJON myöhemmin illemmalla, meni siinä ylikin pari tuntia, Helsingissä tallustellessamme lopulta eräs seurueemme jäsen, joka on kaltaiseni ikiaikainen AC/DC-diggari, totesi että onhan siinä Dirty Deedsillä se yksi biisi, se Ain't No Fun Waiting Round to Be a Millionaire. MINÄ en tähän kelkkaan hypännyt mitenkään innokkaasti, mutta myönsin, että jos sieltä nyt hakemalla haluaa sen yhden biisin hakea, niin ehkä se tämä sitten on LÄHIMPÄNÄ. Täytekappalehan se ei siis missään nimessä ole, mutta sitä verrattiinkin muuhun 70-luvun AC/DC:n tuotantoon eikä mihinkään tusinabändien tusinabiiseihin.
 

The Rock

Jäsen
For Those About To Rock(We Salute You)!

Itse olen henk.koht alkanut diggaamaan AC/DC:tä n.3 vuotta sitten ja paluuta ei ole!

En päässyt nauttimaan Bon Scott´n laulamisesta koska mies siirtyi ajasta ikuisuuteen ennen kuin minä näin ensimmäisen päivänvaloni, mutta mies tuntuu olevan todellinen legenda.

Minä nautiskelen nyky-AC/DC vokalisti Brian Johnsonin lauluäänestä joten vastaukseni on, että Brian Johnsonin laulamana biisit iskevät syvälle alitajuntaani.

Tosin kyllä tuo vaihtoehto, että Agnus Young on AC/DC kävi myös mielessä.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uusi DVD tulossa helmikuussa!

Laitetaanpa vaikka tähän ketjuun, bongasin tuolta http://www.ac-dc.net/ - sivujen uutisosiosta että uusi DVD on tulossa helmikuussa ja sisältää nimenomaan Bonin aikaista materiaalia. Tässäpä infoa:

BBC 77 Concert to be released on DVD

Image Entertainment will release the famous AC/DC BBC 77 concert as "Rockmasters - AC/DC" on DVD on February 18th, 2003. Filmed at the Golders Green Hippodrome on October 27th, 1977, it originally aired as part of the "Sight & Sound" series and was recently licenced by the BBC to many TV stations around the world as part of a "Rockmasters" program.

The concert runs some 40 minutes and includes the following tracks:
-Let There Be Rock
-Problem Child
-Hell Ain't A Bad Place To Be
-Whole Lotta Rosie
-Bad Boy Boogie
-Rocker
-T.N.T.

Vaikka biisejä ei ole tuon enempää, niin vaikuttaa todella houkuttelevalta, nimittäin nuo biisit ovat kohtalaisen vauhdikkaita kipaleita ;) Olipa tuolla mainintaa siitäkin, että bändi on nyt Epic/Sonyn tallissa ja seuraava studioalbumi tulisi tänävuonna!
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Jeah! Pitänee ensin kuitenkin painostaa faija ostamaan DVD-soitin. Todella hienoja biisejä valittu tuolle nauhoitteelle näemmä - melkeinpä samat kuin If you want blood, you`ve got it -livelevyllä. Highway to Hell -levyltä joitakin kipaleita olisi tietty hienoa nähdä samalla tallenteella, mutta kaikkea ei voi saada. Kaipa tuolla DVD:llä jotain muutakin on tuon 40 minuutin keikan lisäksi, muuten jää homma kovin sisällöttömäksi.

Niin, itse kysymykseen vastaan, että ehkä Bon Scott on mielestäni piirun verran Briania parempi laulaja. Hän ainakin eläytyy paremmin ja saa luotua hyvän tunnelman. Eipä tosin Johnsoninkaan suorituksia pahemmin käy haukkuminen - paras mahdollinen seuraaja hän toki on. Olisi hauskaa kuulla Back in Black -levyn tuotokset Bon Scottin tulkitsemina, levy nimittäin on "Asse Dassen" paras.

Hienoa kuulla, että uusi platta on tulossa. Olin jo vähän siinä luulossa, että uutta levyä saadaan odottaa vähintäänkin vielä pari vuotta - jos sitä edes olisi ollut tulossa. Pakko-ostoksiin tuo tuotos (siis se uusi levy) ilmestyessään kuuluu.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt se on todistettu, AC/DC parantaa sairaatkin ;) Olen tässä potenut neljättä päivää jumalatonta lentsua ja vittumaista kuumetta, kunnes älysin kaivaa hyllystä Let There Be Rock -videon vuodelta 1979. Kuume hävisi High Voltagen kohdalla (mittasin just silloin) ja olo on parempi moneen päivään ;) Nojoo, ehkä tässä muutoinkin on tauti talttumassa, mutta ajattelinpahan vain hieman "julistaa" tätä yhtä keikkataltiointien helmeä avoimesti. Settilista näyttää muuten tämmöiseltä:

Live Wire
Shot Down In Flames
Hell Ain't A Bad Place To Be
Sin City
Walk All Over You
Bad Boy Boogie
The Jack
Highway To Hell
Girls Got Rhythm
High Voltage
Whole Lotta Rosie
Rocker
Let There Be Rock

Mukana on äijien haastatteluja, joskin niiden mongerruksesta ei tahdo saada mitään selvää. Bon Scott on voimissaan ja bändi on iskussa as usual. Rock`n Roll Ain`t Noise Pollution!
 

Nypsi

Jäsen
Pakko kyllä minunkin myöntää etten tiennyt, että bändillä on ollut kaksi laulajaa, mutta nyt kun tiesin niin kuuntelin kummankin tuotantoa, ja onhan noissa äänissä jonkin verran eroa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Nypsi
Pakko kyllä minunkin myöntää etten tiennyt, että bändillä on ollut kaksi laulajaa,


Korjataan kuitenkin, että niitä on ollut kolme ja se ensimmäinen kaveri oli Dave Evans, jonka kanssa bändi levytti Can I sit next to you girl/Rockin´in the parlour -sinkun. Kaveri näkyi mm. siinä Subbarilla tulleessa AC/DC-dokkarissa. Kenkää sai ja aivan syystä.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Rok

Niin, itse kysymykseen vastaan, että ehkä Bon Scott on mielestäni piirun verran Briania parempi laulaja. Hän ainakin eläytyy paremmin ja saa luotua hyvän tunnelman. Eipä tosin Johnsoninkaan suorituksia pahemmin käy haukkuminen - paras mahdollinen seuraaja hän toki on. Olisi hauskaa kuulla Back in Black -levyn tuotokset Bon Scottin tulkitsemina, levy nimittäin on "Asse Dassen" paras.


Aika vaikeata on tehdä eroa accadaccan parhaasta levystä, nimittäin kaksi tasavahvaa kilpailijaa ovat tietysti Highway To Hell ja Back In Black - levyt. Itse kallistuisin ensimmäisen suuntaan ja olihan se myös Bonin viimeinen.
Ainut juttu mikä tämän loistavan orkesterin toiminnassa aiheuttaa närää on 80-luvulla vanhojen biisien laittaminen uusille levyille. Kun katsoo vaikkapa Who Made Who:n biisilistaa, niin melkein kaikki ovat jo aiemmilla albumeillakin.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ande
Aika vaikeata on tehdä eroa accadaccan parhaasta levystä, nimittäin kaksi tasavahvaa kilpailijaa ovat tietysti Highway To Hell ja Back In Black - levyt. Itse kallistuisin ensimmäisen suuntaan ja olihan se myös Bonin viimeinen.
Ainut juttu mikä tämän loistavan orkesterin toiminnassa aiheuttaa närää on 80-luvulla vanhojen biisien laittaminen uusille levyille. Kun katsoo vaikkapa Who Made Who:n biisilistaa, niin melkein kaikki ovat jo aiemmilla albumeillakin.


WHO MADE WHO:han on soundtrack Stephen Kingin elokuvaan Maximum overdrive, eikä kyseessä ole varsinainen studioalbumi. Uusia biisejä levyllä taitaa olla vain nimibiisi ja pari instrumentaalia. Muille levyille ei vanhoja biisejä ole laitettu.
( paitsi Jailbreak ´74 tietysti )
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Kalba
WHO MADE WHO:han on soundtrack Stephen Kingin elokuvaan Maximum overdrive, eikä kyseessä ole varsinainen studioalbumi. Uusia biisejä levyllä taitaa olla vain nimibiisi ja pari instrumentaalia. Muille levyille ei vanhoja biisejä ole laitettu.
( paitsi Jailbreak ´74 tietysti )

Entäs nämä?

TNT (1975) It's A Long Way To The Top
(If You Want To Rock 'n' Roll)

High Voltage (1976) It's A Long Way To The Top
(If You Want To Rock 'n' Roll)

Dirty Deeds (1976) Problem Child

Let There Be Rock (1977) Problem Child

Noh, nämähän eivät toki ole 80-luvulta.

Onko muuten tietoa, mikä on virallisesti ensimmäinen albumi?

High Voltage (197?) (australian version) Onko tätä muuten saatavilla?

vai

TNT (1975)
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ande
Entäs nämä?

TNT (1975) It's A Long Way To The Top
(If You Want To Rock 'n' Roll)

High Voltage (1976) It's A Long Way To The Top
(If You Want To Rock 'n' Roll)

Dirty Deeds (1976) Problem Child

Let There Be Rock (1977) Problem Child

Noh, nämähän eivät toki ole 80-luvulta.

Onko muuten tietoa, mikä on virallisesti ensimmäinen albumi?

High Voltage (197?) (australian version) Onko tätä muuten saatavilla?




TNT (1975)

Nämä 70- luvun biisikikkailut johtunevat levy-yhtiön vaihdosta,
( tieto ei ole pomminvarmaa, muistan vain näin jostain kuulleeni )

Täällä jo mainitusta linkistä löytyi sellaista infoa että High Voltagen aussi versio olisi se ensimmäinen virallinen levy, TNT seuraava ja 76 julkaistu High Voltage on kokoelma kahdesta edellisestä, liittyen juurikin levy-yhtiön vaihtoon...

Teilatkaa edellinen, jos varmaa tietoa on, mutta näin sen muistan

edit: tästä linkistä saa tietoa virallisista levyistä: http://www.ac-dc.net/
 
Viimeksi muokattu:

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän pitää Bon Scottin aikaisesta AC/DC:stä. Tai ainakin näin omalla kohdallani. High Voltage ja Highway To Hell ovat kirkkaasti AC/DC:n parhaat albumit about 18 vuoden kuuntelun jälkeen. Ei Brian Johnsonin aikaisissa levyissäkään mitään vikaa ole, mutta eivät ne vain potki niinkuin nuo vanhat levyt. Valinta on mielestäni yksinkertainen: Bon Scott
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Kalba
Nämä 70- luvun biisikikkailut johtunevat levy-yhtiön vaihdosta,

Kaikissa mainituissa levyissä yhtiönä on kuitenkin Albert Productions, joten vaihdoksesta ei ollut kyse. Oikeammin sekaannus johtuu siitä, että bändi ehti julkaista Australiassa kaksi levyä, jotka menestyivät hyvin ja jostain kummasta syystä kun heitä alettiin viedä ulkomaille, päätettiinkin julkaista näistä versioista erillinen kokoelmalevy. Niinpä alkuperäinen aussi High Voltage (1. levy v. 75) sisältää paljon sellaisia kappaleita, jotka jätettiin kansainväliseltä versiolta pois, ja näkivät päivänvalon vasta Jailbreak-lämmittelyn kautta (lukuunottamatta Love song kappaletta jota ei ole lainkaan julkaistu "muualla"). TNT oli yhtyeen toinen aussilevy (v. 75), jonka kappaleista kansainvälinen "1." levy (v. 76 joka tietenkin sotkun aikaan saamiseksi nimettiin myöskin High Voltageksi) suurimmaksi osaksi sittemmin koostettiin. Chuck berry laina School Days ei ole löytänyt tietään kansainvälisille levyille lainkaan.

Tämän jälkeen ilmestyi vielä erikseen aussiversio Dirty deedsistä, jolla on mukana Jailbreak-kappale, jota jälleen jostain syystä ei hyväksytty kansainväliseen versioon mukaan. Sekin ilmestyi täällä vasta tuolla ´74 jailbreak-levyllä. Lisäksi mukana on RIP - rock in peace, jota ei ole ilmestynyt lainkaan.

Let there be rockin aussiversiolla on biisi Crabsody in blue, jota ei ole euroversiossa.
Poweragen euroversiolla taas on kappale Cold hearted man, jota ei löydy muilta.

Siinäpä nuo suurimmat erot olivatkin, tämän lisäksi joitain samojen biisien eroavaisuuksia soolojen suhteen olen löytänyt, mutta jätetään se toiseen kertaan.

Hankalaa? Ei, gotta catch them all!

edit: vuosiluku
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Dave
Olihan tämä huumoria. Sano että oli. Mikä helvetin formaatti tuo Winmx on, jos ei Bon Scottin ja Brian Johnsonin ääniä pysty erottamaan toisistaan? Vai ovatko ajat jo muuttuneet NÄIN huonoiksi?

Jos valita pitää, niin Scott. Tuon ajan materiaali on kauttaaltaan äärimmäisen korkealaatuista, täytekappaleita ei ole. Kerran tosin, kun pari tuntia asiaa mietittiin, todettiin kappaleen Ain't No Fun (Waiting Round to Be a Millionaire) olevan lähellä täytekappaleen statusta. Johnsonin aikana materiaali on ollut tasoltaan vaihtelevampaa, tosin parhaimmilta osiltaan laadukasta.

Laulajina miehet ovat niin erilaisia että vertaaminen on mahdotonta ja tarpeetontakin. Syyt laulajan vaihtoon ovat tiedossa. Eihän nyt Bonille mistään olisi korvaajaa löytynyt, koska mies oli ainoa laatuaan. Tietenkin olisi voinut palkata jonkun imitaattorin jankkaamaan Bonin maneereja, mutta ainakin minusta toteutettu vaihtoehto on parempi. Loppujen lopuksi bändi on kuitenkin Youngin veljesten ja jos jompi kumpi heistä pistäisi pillit pussiin, niin silloin olisi bändin taru lopullisesti lopussa.

Tämän lähetit sellanen puoli vuotta sitten, kun olin sanonut, että en erota hirveän hyvin Bon Scottin, ja Brian Johonsonin ääniä toisistaan...
Tosiaan, siitä on nyt yli puoli vuotta, ja silloin olin innostukseni AC/DC:stä melko uusi....
Nyt minulla on melkein kaikki AC/DC:n levyt, ja täytyy myöntää, että äänissä tosiaankin on suuri ero...
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikille AC/DC -diggareille tiedoksi, Sub TV:ltä tänään (siis kolmen vartin kuluttua) klo 15:00 alkaen "Popkorni - AC/DC". Ei ole havaintoakaan, mitä tuleman pitää, mutta vajaan tunnin ohjelma kuitenkin tiedossa.

Edit: Ihan mielenkiintoinen dokumentin tyylinen pätkä, jossa esitettiin paljon kuvamateriaalia bändin alkutaipaleilta asti ja Youngin veljekset olivat paljon äänessä - tosin jatkuva poukkoilu ja tietty puutteellinenkin kerronta häiritsi. Esim. rumpaleiden vaihdoksista ei puhuttu mitään ja Let there be rockia väitettiin bändin kakkosalbumiksi, mitä se ei ole. Ehdoton huippu oli Bon Scottin esiintyminen transvestiittina yhdessä keikkataltioinnissa :)
 
Viimeksi muokattu:

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sinänsä ihan hyvä dokkari, vaikka vähän promolta haiskahti. Ja tietysti jenkkityyliin mainoskatkopaikkoja viiden minuutin välein asiaankuuluvine kertauksineen.

Paljon asiaa jäi toki kertomatta, mutta ei tästä bändistä tule koskaan liikaa ohjelmaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
AC/DC:n levytystahti on varsin hidas, silti saamme ainakin odotella bändiltä vielä kolmea studiolevyä uuden Epicille tehdyn levytyssopimuksen mukaan.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Sledge Hammer!
AC/DC:n levytystahti on varsin hidas, silti saamme ainakin odotella bändiltä vielä kolmea studiolevyä uuden Epicille tehdyn levytyssopimuksen mukaan.

Toivottavasti tulee kunnon matskua, eikä kasarivuosien tusinatavaraa.
Ei silti, etteikö AC/DC 80-luvun puolivälissäkin olisi tehnyt kunnon rockia, mutta suurempaa menestystä nuo albumit eivät saavuttaneet.
Stiff Upper Lip oli oiva osoitus loistavasta "comeback" levystä. Toivottavasti seuraavatkin albumit rokkaavat yhtä hyvin.

Tuleekohan poppoo enää Suomeen; ts. onko maailmankiertuetta näkyvissä? Olisi jälleen mahtavaa nähdä porukka stadionilla!
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käsittääkseni tänä vuonna pitäisi tulla levy ulos, liittyen edellisen levy-yhtiön alaiseen sopimukseen?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Stone Cold
Käsittääkseni tänä vuonna pitäisi tulla levy ulos, liittyen edellisen levy-yhtiön alaiseen sopimukseen?

Näinhän se olikin. Epicille tekevät sen jälkeen kaksi. Lisäksi kauppoihin on tullut Epicin kautta vanhat levyt uudelleen masteroituna. Mitään bonusraitoja niissä ei ole. Anttilasta näyttää saavan melko halvalla eli kannattaa ostaa jos vanhat vinyylit on naarmuilla...
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Wau !Löysin etsimäni...Mun valinta on Brian Johnson.Syynä se,et aikoinaan,ku olin about 12-13v.oli just ilmestyny LP Back in black,johon ihastuin heti kybällä.Siitä alko mun kova AC/DC:n diggailu ja hetihän piti sit hommata koko aikasempi tuotanto ja siitä eteenpäin aina kaikki.Se kyl täytyy myöntää,et onhan Bon jollain lailla parempi laulajana ku Brian.Heh,kuvaavaa tolloin Back in blackin aikaan oli se,ku mun isä totes sitä kuunnellessani et: "Voe kauhia,tuohan kirkuu ku oven välliin jääny!" :-) Tiedä sit häntä,mut kuulemma yks juttu,millä Brian on äänijänteitään verrytelly,on huutaminen Newcastlen futismatseissa.Mut sehän on kyl faktaa,et Brian OSAA LAULAAKIN.Mulla on nimittäin sen aikasemman bändin Geordien muutama levy ja siinä laulaminen on ihan erilaista ku AC/DC:ssä.Yks maailman ihanimmista slovareista on esim.Geordien:Treat her like a lady.MAHTAVA ÄÄNI Brianilla ja muutenki mies ja biisi saa sukat pyöriin jalassa !Wau !Toi "rääkyminen"kai sit kuuluukin jotenki "Assedassen"kovaääniseen imagoon,tiedä häntä...Brian anyway on aina ollu AC/DC:ssä mun lempijäsen.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Brian Johnson, tämän jannun aikaisia levyjä löytyy hyllystä enemmän ja diggaan muutenkin Brianin tyylistä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Molempi parempi?

Helppo tähän kai olisi vastata että Bon Scott mutta kyllähän Back In Black ja For Those About To Rock ovat klasareita myös. Youngin veljesten kitaroinnin ohella kannattaa seurata myös Akkadakkan rumpalin toimintaa, kertakaikkiaan hieno groove jäbällä. Tarkoitan siis tätä alkuperäiskannuttajaa, joka jossain vaiheessa tuli takaisin patteriston taakse sen kaljupäisen katastrofin jälkeen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kuten täällä jo joku mainitsikin niin turha Brian Johnsonia on dissata - kun kerran Bon sattui kuolemaan niin ketään ei voi solistinvaihdoksesta syyttää, ei varsinkaan Johnsonia. On kuitenkin olemassa bändejä joissa solistia on vaihdettu ja samalla pilattu bändi ja sen tekemä musiikki.

Itse olen ehdottomasti Bon Scott-äijiä mutta Back In Black on toki ehdoton klassikkokiekko.

Btw, jos joku ei näitä kahta solistia erota äänen perusteella erota niin kannattaa pysyä siellä Bon Jovin ja Papa Roachin parissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös