Kuka voittajaksi Suuresta Seikkailusta?

  • 5 199
  • 108

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Uskomatonta kusetusta.

Viestin lähetti Janos
Vaikka tulee Maikkarilta, ohjelma on silti tuotantoyhtiön, joka on tässä tapauksessa kait Fremantle Media. Ja ei, en ole Suuri Seikkailu- fani.
En halua turhaan haukkua väärää puuta, eli siis Fremantle Median paskaseikkailu.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Heitetäänpä lisää vettä kiukaalle.

Kuulin tuossa, nettikamerasta tutun kautta (huom! sattumalta ;) ) että Tomppa oli eilisen kisan jälkeen vielä jotenkin tutkinut veneitä ja jotain tälläistä hommannut.
Orjas oli tehnyt valituksen MTV:lle siitä ettei se äijä, joka avusti niitä ottanut tosissaan. Oli kuulemma mennyt "paniikkiin", kun Jaana oli haukkunut sitä veneessä, kun ei tehnyt töitä.
No, kun Orjas tämän valituksen teki oli heille vain vastattu jonkun MTV:n työntekijän toimesta, että "nytkö vasta huomasitte" (tai samaan tyyliin).

Jossain vaiheessa oli tuttuni mukaan keskusteltu jo aikaisemmin (Suuren "Seikkailun" keskustelupalstalla) siitä kuinka Orjaksen jonkin kilpailun sahaa, olisi tarkoituksella oltu tylsennetty.

Että näin. Saattaa olla aivan puppua tai osittain puppua, mutta jokatapauksessa ei tuo nyt kovin Suurelta Seikkailulta vaikuta.
Minkä hemmetin takia se eilinenkin kilpailu oli osissa?
Putkeen vaan ja kunnon ERÄJORMAILUA ja Suurta Seikkailua!
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Ghost
Toinen yhtä naurettava asia kuin lyhyt etumatka, oli se että veneet pistettiin yhdessä vaiheessa koskeen ilman melojia. Täysin tuuripelistähän siinä on kaikki kiinni. Eikö tuollaista vaihetta voisi jättää väliin, jossa ei ole mitään tekemistä taidon kanssa.
Ajattelitko Ghost, että kilpailijat voisi laskea Jyrävän kumiveneillä? Sen voin sanoa, että tuosta porukasta ei kukaan kykene laskemaan selvin nahoin Jyrävää alas; itse asiassa Jyrävän laskusta ei ole moni ihminen selvinnyt hengissä ja lasku vaatisi kokeneen koskenlaskijan ja varmat turvallisuustekijät.

Minulla on tutuilla mökki Kitkajokivarressa, kuten on myös Stella Polariksella, joka järjestää näitä koskenlaskuja maksaville asiakkaille. Soittelin tutuille sinne mökille eilen kysyäkseni heidän kuulumisia, ja he kertoi kovaa meteliä kuuluneen koko päivän jokivarresta (vaikka koskien pauhut peittää suurimman osan äänistä). Illalla oli kuulemma voittajajoukkue istunut ja viettänyt iltaa Stella Polariksen mökillä; varmaan oli nautittu kärkkäreitä ja sekamehua. ;)
Viestin lähetti BigRedBob (ja muut...)
Siinä meni viimeinenkin usko tuohon MTV3:n paskaseikkailuun.

Naurettavaa.
Säälittävää.
Suuri Kusetus.

En malta odottaa, koska Posio vaikenee. Iäksi.
Ei sitä pidä ottaa niin vakavasti. Harmitonta huttua koko Suuri Seikkailu. Ei kai joukkueen koko kisa voi mennä metsään, jos vaikka epäonnistuu yhdessä pikkukisassa. Ei tämä ole mitään jääkiekkoa, ;) jossa säännöt ja periaatteet pitää olla kiveen hakattuja. Tämä on harmiton MTV 3'n viihdeohjelma, jossa kaikilla on mahdollisuus voittoon jostain pikku hölmöilystä huolimatta. Orjas kämmäsi pikkukisan tunnilla, ollen muuten kisassa selvästi parempi, joten ei sitä voi rankaista enempää kuin se 35 metriä. IMHO.

Itse en katsonut viime kesänä koko ohjelmaa (enkä edes jenkkien Selviytyjät-ohjelmia), mutta tänä vuonna jäin ohjelman koukkuun noin kolmannen jakson kohdalla. Suosikkijoukkue on tällä kertaa Orjas Markun, Thomaksen ja Aleksin vuoksi. Hehän kävisivät fyysisyydessään jopa vahvistuksista Oulun Kärpille. ;)
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Harmitonta viihdettä meille katsojille tietysti, mutta muistaakseni kisan voittajalle luvassa oleva palkkio on erittäin huomattava.

Omalta kohdaltani voin sanoa että sotii hieman urheiluhenkeä vastaan jos kaksipäiväisen kisan ensimmäisen osan luovuttanut joukkue kuitenkin lopulta voittaa.
 

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oli kyllä aivan uskomaton juttu. Muutaman sekunnin ero siitä että luovutti aikaisemmassa kisassa. Eikä sitä eroa edes mainittu missään vaiheessa. Olin kokoajan siinä uskossa, että Nuortti voittaisi kisan, mutta vasta maalissa tajusin ettei asia ole niin. Siihen paikkaan loppui minun ohjelman seuraaminen, enkä enää ikinä sitä aio katsoakkaan!
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Kh
Ajattelitko Ghost, että kilpailijat voisi laskea Jyrävän kumiveneillä? Sen voin sanoa, että tuosta porukasta ei kukaan kykene laskemaan selvin nahoin Jyrävää alas; itse asiassa Jyrävän laskusta ei ole moni ihminen selvinnyt hengissä ja lasku vaatisi kokeneen koskenlaskijan ja varmat turvallisuustekijät.

Olisihan sen voinut tehdä muutenkin, kuin laskemalla sen kosken lävitse ja silti säilyttää reiluus ja hyvä urheiluhenki. Esimerkiksi tämä oltaisiin voitu toteuttaa niin, että veneet olisi pitänyt kantaa maita pitkin vai eikö?
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti sopuli
Tästä kaikesta voidaan siis päätellä, että Taru ui 35m tunnissa.
No minä en ui sitäkään! ;)
No ei vaan, kyllä varmasti uin, ihan varmasti!

No kuitenkin Orjasta on sabotoitu, Orjasta on autettu.
Mahtavaa juorua osoitteesta http://keskustelu.suomi24.fi ja sieltä televisio=>suuri seikkailu.

Ovat kuulemma Orjaksen jäsenet käyneet "kuumana" MTV:lle.
Draamaa, suurta draamaa!
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Timi
Olisihan sen voinut tehdä muutenkin, kuin laskemalla sen kosken lävitse ja silti säilyttää reiluus ja hyvä urheiluhenki. Esimerkiksi tämä oltaisiin voitu toteuttaa niin, että veneet olisi pitänyt kantaa maita pitkin vai eikö?
Periaatteessa kyllä ihan toteuttamisen arvoinen ajatus. Mutta kun itse tunnen kyseessä olevat paikalliset maastot, niin tässä tapauksessa kumiveneiden kantaminen Jyrävän yläpuolelta Jyrävän alapuolelle on aikalailla mahdotonta. Korkeuserot, rinteen jyrkkyys, kalliot, lohkareet, kivet jne. tiheä puusto ja kasvillisuus tekevät kumiveneiden kantamisen putouksen yläpuolelta alapuolelle mahdottomaksi. Tässä tapauksessa nyt kilpailussa mielestäni käytettiin ns. maalaisjärkeä, ja laitettiin kumiveneet tulemaan jokea ja putousta pitkin, kilpailijoiden käpytellessä putouksen alla olevaan suvantoon ottamaan vastaan kumiveneet. Joki on siinä kohdassa (putouksesta n. 100 metriä) paikotellen sen verta matalaa, että ison kumiveneen saa helposti kiinni vaikka keskeltä jokea. (Olen itse esimerkiksi hakenut uistimia joen pohjasta keskeltä jokea.)

Toisekseen tuo, että kumivene laitettiin tulemaan putousta pitkin ja kilpailijat juoksivat metsää pitkin, niin se ei ratkaissut kilpailussa mitään, eikä kyseenalaistanut urheiluhenkeä. Tuossa vaiheessa kilpailussa oli pointtina sen rumpukapulan hakeminen; siinä tehtävässä meni enemmän aikaa kuin kumiveneiden kanssa putouksen ohittamisessa, ja rumpukapulan hakeminen oli se kilpailun tarkoitus tuossa vaiheessa kilpailua.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Kidd
Harmitonta viihdettä meille katsojille tietysti, mutta muistaakseni kisan voittajalle luvassa oleva palkkio on erittäin huomattava.

Palkintosumma on 30 000€, eli vanhassa rahassa 178 500 mk. Siitä tietysti miinus verot, mutta ihan kiva summa kuitenkin.

Niin, pitää tunnustaa että olen ns. myöhäisherännäinen, eli vasta perjantaina katsoin ensimmäisen kerran tänä kesänä tätä Soikiapään juontamaa ohjelmaa, lauantainen jäi väliin mutta tänäehtoona katselin loppua kun odottelin NYPD Bluen alkua. Ei minusta vieläkään Suuren Seikkailun ystävää tullut.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo porukka voisi järjestää ensi talvena yhdistetyn kilpailun. Ei haittaisi, vaikka kilpailija kaatuisi hyppynsä, kun saisi silti lähteä 35 metriä voittajan perään.

Tai vastaavasti hiihdon takaa-ajokilpailun. Kilpailija hiihtelisi pari kilometriä ekana päivänä ja jättäisi sitten kesken. Siittä vaan levänneenä uuteen kisaan 35 metrin takaa-ajoasemasta.

Ja mitä tulee eiliseen sääntöjen selittelyyn, olivat varmaan viettäneet unettomia tunteja edellisenä yönä selityksiä keksiessään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Paljon olisi tästäkin ketjusta jäänyt tunnetta puuttumaan, jos säännöt olisivat olleet keskustelijoiden tiedossa ja ohjelmasta olisi muistettu se kohta jossa Taru kertoo tunnin eron tarkoittavan sitä, että uintimatkan ero on maksimaalinen.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Kh
Periaatteessa kyllä ihan toteuttamisen arvoinen ajatus. Mutta kun itse tunnen kyseessä olevat paikalliset maastot, niin tässä tapauksessa kumiveneiden kantaminen Jyrävän yläpuolelta Jyrävän alapuolelle on aikalailla mahdotonta. Korkeuserot, rinteen jyrkkyys, kalliot, lohkareet, kivet jne. tiheä puusto ja kasvillisuus tekevät kumiveneiden kantamisen putouksen yläpuolelta alapuolelle mahdottomaksi.[/I]

Ok, tuota en tiennytkään, sillä en ole paikalla itse ikinä käynyt. Minua jäi kuitenkin harmittamaan se, että koko ensimmäinen päivä tehtiin turhaksi tuolla omituisella uinti matkalla. Vaikka yhtä tuntia yritettäisiin kuinka suhteuttaa niin omituiselta vaikuttaa sen muuttuminen 35 metriksi uimista.

Toinen omituinen seikka on se, että säännöt "keksittiin" vasta toisena päivänä eli luultavimmin sen jälkeen, kun ohjelman tekijät olivat tajunneet yleisön ärtyneen kyseisestä matkasta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Designer
Paljon olisi tästäkin ketjusta jäänyt tunnetta puuttumaan, jos säännöt olisivat olleet keskustelijoiden tiedossa ja ohjelmasta olisi muistettu se kohta jossa Taru kertoo tunnin eron tarkoittavan sitä, että uintimatkan ero on maksimaalinen.

Ja itse siis odotit suunnilleen 35 metrin matkaa. Varmasti.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minustakin ensimmäistä päivää painotettiin liian vähän, ja toisen päivän aikaeron olisi pitänyt olla huomattavasti suurempi.

Katsojille ei kerrottu, mikä se maksimaalinen ero olisi, jota toisena päivänä käytettäisiin. Moni rupesi kuvittelemaan, että ero olisi tuo tunnin myöhästyminen, mutta tunnista ei todellakaan puhuttu seuraavan päivän aikaeron yhteydessä mitään.

Kilpailijoilla säännöt lienivät tiedossa. Sen verran rennosti näytti hävinnyt joukkue ottavan epäonnistumisensa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti sopuli
Ja itse siis odotit suunnilleen 35 metrin matkaa. Varmasti.
Niinkös minä sanoin? Sanottiin, että luovutuksen seurauksena määrätty tunnin ero tarkoittaa maksimieroa uintimatkaan. 35 metristä ei sanottu mitään, enkä minä väittänyt, että olisi sanottu.
 

Olmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
mitäs me tästä opimme?

Jos Orjaksen porukka olisi tämän suuren kisan ensimmäisenä päivänä joutunut jatkamaan maaliin asti joko uiden tai raahaten sitä epäonnistunutta lauttaansa, olisi ero ollut varmasti niin suuri, että Nuortin väki olisi kerennyt käymään kotonaan ennekuin Orjas olisi tullut toisena päivänä maaliin.

Mutta, kas! Maikkari olikin keksinyt säännöt niin, että niitä olisi kannattanut kilpailijoiden lukea! Jos häviää yli 15minuuttia tai luovuttaa saa 35metriä enemmän uimista. huh!

Olisi siis todennäköisesti ollut kannattavampaa vain hämätä vastustaja joukkue liikkeelle ja tämän jälkeen jäädä itse valmistautumaan seuraavaan päivään. Eipä painaisi lihaksissa ja 35 metriä enemmän uintia ei nyt kuitenkaan ole mikään tuntien etumatka.

Noh, tv-viihdettähän tämän olikin tarkoitus olla, eikä mikään survivor! Nyt vaan odotetaan kelle maikkari päättää rahansa antaa. (kunhan nyt ei vaan sille Jaanalle, eihän!)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Designer
Niinkös minä sanoin? Sanottiin, että luovutuksen seurauksena määrätty tunnin ero tarkoittaa maksimieroa uintimatkaan. 35 metristä ei sanottu mitään, enkä minä väittänyt, että olisi sanottu.

Tarkoitukseni oli sanoa, että säännöt eivät olleet yleisön tiedossa(siis tuo max 35m). Tuskin kukaan odotti noin naurettavaa sääntöä. Ensimmäisen päivän kilpailu sisälsi kuiten ainoan järkevän osion(donitsi). Miksi ottaa koko kilpailuun naisia mukaan, jos kaikki kilpailut ovat niin fysiikkapainotteisia, että naiset koetaan riippakiviksi? Idioottimaisesti järjestetty kilpailu.

Ensimmäisenä rituaalina otamme pois Tompalta kapteenin kapulan.

Seuraavana rituaalina laskemme orjaksen lipun. Otan sen tähän syliini.

Viimeisenä rituaalina otamme teiltä keltaiset liivit pois.

Hurjia rituaaleja!
 

kärppä99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool
Suuri seikkailija 2002 on...

... voimamies, joka osaa soutaa ja meloa. Ei muuta!
Viime vuoden kisa oli huomattavasti monipuolisempi.

Suurin virhe tehtiin, jos säännöt tosiaan tiedettiin, kun ei kerrottu sitä suurelle yleisölle. Naurettavaa oli tuo 35 metrinen ero.

Jollakin palstalla oli sanottu näitä koskenlaskun
kippareita "ammattilaisiksi". Tuskin on varaa päästää suustaan tuommosta, sillä nämä kaverit laskee nuo kosket yli 100 kertaa kesässä!

Stella Polaris rules! ;)
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nuortin olisi pitänyt jättää leikki kesken koskenlaskussa, jolloin kaksipäiväinen kisa olisi päättynyt tasapeliin. Jatkoaika olisi ratkaissut voittajan! :p
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti sopuli
Tarkoitukseni oli sanoa, että säännöt eivät olleet yleisön tiedossa(siis tuo max 35m). Tuskin kukaan odotti noin naurettavaa sääntöä. Ensimmäisen päivän kilpailu sisälsi kuiten ainoan järkevän osion(donitsi). Miksi ottaa koko kilpailuun naisia mukaan, jos kaikki kilpailut ovat niin fysiikkapainotteisia, että naiset koetaan riippakiviksi? Idioottimaisesti järjestetty kilpailu.
No olisit sitten sanonut niin. Sääntöjen naurettavuudesta voidaan olla montaa mieltä. Nyt Nuortti pääsi noin minuutin (joka tuli uintimatkan erosta) etumatkalla toisen päivän kilpailuun.
Siitä tuskin olisi haittaa, jos seuraavan päivän kilpailun säännöt julkaistaisiin vaikka SS:n web-sivuilla. Ei tulisi turhaa polemiikkia asioista, joita ei ole oikeasti tapahtunut, esim. väitteet sääntöjen jälkikäteen tekemisestä.

Mutta, jos koko kilpailu on ihan idioottimainen, niin miksi katsoa sitä? Se tuleekin sen verran myöhään, että tuskin sitä vahingossa tulee katsoneeksi.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Timi
Ok, tuota en tiennytkään, sillä en ole paikalla itse ikinä käynyt.
Suosittelen sinua käymään Jyrävällä. Mahtava paikka, niin kuin on koko Oulangan kansallispuisto. Sinne vaan kaikki jatkoaikalaiset, suosittelen...

Täytyy kyllä myöntää, että olen nyt aika lailla puolueellinen puolustelemaan koko Kalliosaaren valtiaat-kilpailua. Se, että kisa käytiin juuri Kitkajoella, on mielestäni helvetin hieno homma. Maikkarin (=tuotantoyhtiö, kilpailun johto jne.) emämunaus jäi nyt mielessäni toissijaiseksi. Kitkajokivarren maisemat ovat niin mahtavat, että totta helvetissä pitää myös toiseksi päiväksi saada noin mahtavissa puitteissa jännittävä skaba aikaiseksi. Siitä pinnat Maikkarille. Jos Maikkari olisi tehnyt tämän emäkämmin vaikka Posiolla (varsinaisissa kisamaastoissa 50 km:n päässä Kitkajoelta) olisin tottakai heti ensimmäisten joukossa panemassa Maikkaria teosta vastuuseen. Nyt löysin kilpailusta myös muita sävyjä, heh...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Designer
No olisit sitten sanonut niin. Sääntöjen naurettavuudesta voidaan olla montaa mieltä. Nyt Nuortti pääsi noin minuutin (joka tuli uintimatkan erosta) etumatkalla toisen päivän kilpailuun.
Siitä tuskin olisi haittaa, jos seuraavan päivän kilpailun säännöt julkaistaisiin vaikka SS:n web-sivuilla. Ei tulisi turhaa polemiikkia asioista, joita ei ole oikeasti tapahtunut, esim. väitteet sääntöjen jälkikäteen tekemisestä.

Mutta, jos koko kilpailu on ihan idioottimainen, niin miksi katsoa sitä? Se tuleekin sen verran myöhään, että tuskin sitä vahingossa tulee katsoneeksi.

Yritin kertoa, rivien välissä, mutta ilmeisesti turhaan. Kaikki kumminkin ovat varmasti yhtä mieltä siitä, että sääntäjä ei kerrottu etukäteen. Kun nyt kannat huolta TV:n katsomisestani, niin voin luvata, että en katso loppuja jaksoja.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Naurettava SS2002

Koko kilpailu olisi pitänyt olla toisin päin tehty, jolloin keskeyttäminen ei olisi ollut mahdollista. Nyt valkoinen peura on henkilö, joka ei osaa tehdä lauttaa. Donitsin teko oli puolestaan ainut järkevä eräjorma-tehtävä koko kisassa.

Jos jälkimmäinen osuus olisi ollut ekana päivänä, ja tokalle päivälle lähdetty aikaeron mukaisessa järjestyksessä, niin silloin voittajajoukkueen olisi ollut pakko ylittää järvi jollain keinolla. Nyt kaksipäiväinen kilpailu oli käytännössä yksipäiväinen, ohjelman katsojista yli puolet on täysin vittuuntuneita koko naurettavaan pelleilyyn, eikä säännöt olleet reilut ensimmäisen osuuden voittajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös