Kuka on se maalitykki?

  • 25 528
  • 200

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Tämä R. Kapus ei oikein vakuuta, mies on pelannut lähes koko ikänsä heikkotasoisessa Slovakian pääsarjatason joukkueessa eikä tehotkaan siellä ole aivan huippuluokkaa. Pystyykö Siirappi julkasemaan jotain päivämääriä, koska sopimusta voisi odotella jos on tullakseen?
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä Lukko ei tosiaankaan voi saada mitään koko maailman mittakaavassakin superlahjakkuutta. Toivottavasti vaihtoehtoisesti ei kuitenkaan ketään, jonka kannukset ovat vain ja ainoastaan Slovakian pääsarjasta. Vaikka maajoukkue on kova, sarja ei ole, joten sieltä suunnalta tulevilla on aina riski olla uusi "tapaus Hreus"... kenties näppäriä mutta aivan liian heiveröisiä ja huonokuntoisia pitkässä juoksussa SM-liigaan.

Sen sijaan nuoria maalintekijöitä - aivan hatusta vedettynä eikös rapakon takana ole ollut parikin suht nuorta suomalaismiestä kokeilemassa, joille ei ole kuitenkaan siellä ura auennut, mutta joista on aina jollakin tasolla ajateltu tulevan maalintekijöitä...
 

Ferris

Jäsen
Hämmennetään

Tämä seuraava ehdotus tulee sitten aivan omasta päästä eikä täytä kyllä noita aiemmin mainittuja ehtoja mm-kisajoukkueessa pelanneesta/kovan luokan vahvistuksesta. Mutta on kyse nuoresta kaverista, jolla on Lukkoon jonkinlaisia siteitä.

Tuli vaan mieleen, että olisikohan mitenkään mahdollista, että Lukkoon olisikin tulossa semmoinen slovakkisentteri/laituri, joka treenasi jengissä jo viime syksynä parisen viikkoa?

Meren takana ei oikein roolia irronnut farmijoukkueessa, mutta silti ymmärtääkseni ihan lahjakkaasta kaverista kyse. Tuskin kauhean kalliskaan olisi, sillä ei miesten tasolta vielä mitään uhkeita näyttöjä ja Ikalla vielä taitaa olla noita suhteitakin kyseisen pelaajan oikeudet omistavaan NHL-seuraan/organisaatioon päin. Saattaisi olla emäseurallekin hyvä vaihtoehto saada kaveri tänne kehittymään, kun ei tahdo oikein meren takana homma edetä.

Mutta tämä ihan vaan omana spekulaationa, ei edes huhuksi voi tätä laittaa...
 
Viimeksi muokattu:

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ferris puhunee tästä neljän peräkkäisen konsonantin ihmeestä eli Roman Tvrdonista, joka treenasi Äijänsuolla yhdessä Graham Minkin kanssa. Minkin uraa varjostaa oikeusjuttu ja Tvrdonin uraa vaivaavat loukkaantumiset. Kaksi viimeistä kautta on mennyt penkin alle. Ikää on kuitenkin vasta 22 vuotta, joten vielä on aikaa saattaa ura nousuun.

Tvrdon tuskin lienee kyseessä, sillä Santalan sanojen mukaan nyt pyritään satsaamaan laatuun ja valinta tehdään huolella. Tvrdon saattaisi olla hyväkin kaveri mutta ei sittenkään täytä näitä kriteereitä. Näytille ottaisin hänet mieluusti, samoin Minkin.

Nuori, lahjakas ja kiinnostava peluri Slovakin maajoukkueestakin löytyy. NHL-portit tuskin aukenevat vielä ensi vuonna, joten Kekäläinen saattaisi siirtää hänet SM-liigaan oppia saamaan.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Ferris viittaa Roman Tvrdoniin?

Luulen, että taas tulee vahvistus 'puskista'. Nimiä pyöritetään, mutta on eri asia onko yksikään näistä nimistä ollut suuremmin
Lukkoon yhteydessä tai Lukko heihin. Mutta kyllä itse taitaisin Kapusin suuntaan kallistua näistä spekuloiduista. Kyllähän Vaic myös hyvä tyyppi on, ja mikä ettei kokenut Ciger.

Itse tohdin epäillä tuota Hudler-juttua. Vaan niin ne nimet ovat tulleet puskista tässä viime ajat, jotta ei näitä Euroopassa pelaavia ainakaan pitäisi minään ihmejuttuina pitää. Sen sijaan esimerkiksi huhun Milan Hejdukin siirtymisestä Lukkoon saattaisin
teilata.

Mitähän muuten kaverit olitte mieltä MM-kisoissa USA:n joukkueessa pelanneesta Kelly Fairchildista?
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilmeisesti usko siihen, että se kaivattu vahvistus saadaan pikkunäppärällä tunnustelutyylillä ja kärsivällisellä odotuksella, on johdossa todella kova. Mielestäni nyt mukaan tulevan kaverin olisi suotavaa olla ringissä heti alusta alkaen eikä vasta 3 viikkoa ennen kauden alkua.

Viime kausina trendinä Raumalla on ollut, että vahvistukset ovat joko puolikuntoisia tai sitten kuuteen kertaan kokoonparsittuja. Liekö tällaisten pelaajien hintalappu sitten huokeampi vai mistä johtuu, mutta tällä kertaa ainakin allekirjoittanut toivoisi, että odotus loppuisi ennen kuin on jo liian myöhäistä. Ei meinaan mitkään nikohalttuset ja jukkatiilikaiset paljon naurata.
 

Ferris

Jäsen
Viestin lähetti Skoda
Ferris puhunee tästä neljän peräkkäisen konsonantin ihmeestä eli Roman Tvrdonista, joka treenasi Äijänsuolla yhdessä Graham Minkin kanssa. Minkin uraa varjostaa oikeusjuttu ja Tvrdonin uraa vaivaavat loukkaantumiset. Kaksi viimeistä kautta on mennyt penkin alle. Ikää on kuitenkin vasta 22 vuotta, joten vielä on aikaa saattaa ura nousuun.

Tvrdon tuskin lienee kyseessä, sillä Santalan sanojen mukaan nyt pyritään satsaamaan laatuun ja valinta tehdään huolella. Tvrdon saattaisi olla hyväkin kaveri mutta ei sittenkään täytä näitä kriteereitä. Näytille ottaisin hänet mieluusti, samoin Minkin.

Nuori, lahjakas ja kiinnostava peluri Slovakin maajoukkueestakin löytyy. NHL-portit tuskin aukenevat vielä ensi vuonna, joten Kekäläinen saattaisi siirtää hänet SM-liigaan oppia saamaan.

Juu, Tvrdonista oli puhe nimenomaan. Saa nähdä jatkaako ensi kaudella vielä farmissa. Kovasti ovat hyviä lausuntoja kaverin esityksistä antaneet, mutta loukkaantumiset ovat pahasti estäneet kehitystä.

Minkin oikeusjuttu taitaa olla sovittu jo, ainakin moinen mielikuva on minulle siitä jäänyt.

Skoda taitaa havitella tätä Hobey Baker-pytyn ensimmäistä eurosaajaa eli Sejnaa Raumalle?
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sejna taitaa olla tuosta Slovakian maajoukkueesta ainoa jonka suhteen jotain mahkuja voisi olla. Lahjakas kaveri, mutta tuskin pystyy murtautumaan St Louisin kokoonpanoon vielä ensi kaudella. Näin ainakin spekuloidaan. Mitään faktaa minulla ei asiasta ole. Eikä varsinkaan Lukon kiinnostuksesta - täyttä arvailua omalta puoleltani. Varmasti ottajia löytyy tälle kaverille muualtakin. Jos kiinnostusta SM-liigaa kohtaan Sejnan ja St Louisin puolelta löytyy, niin vaatimuksena lienee ennen muuta iso rooli. Sen pystyisimme luonnollisesti tarjoamaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaksi vanhaa varista istui aidalla

Eli Lukko on nyt sitten virallisestikin ilmaissut kiinnostuksensa Petri Varista kohtaan. Asiasta kertoo tänään laatikkokantolan perheen postilootaan pläjähtänyt Veikkaaja.

Lehden mukaan Ässät ja Pelicans ovat jo ennen Lukkoa olleet Variksen perässä mutta ilmeisesti molemmat ovat jo heittäneet Variksen suhteen pensselit santaan ja rukkaset naulaan. Varis myöntää neuvotelleensa muutaman suomalaisen ja ruotsalaisen seuran kanssa, mutta toistaiseksi vailla tulosta. Varis kuitenkin sanoo, että Lukko on varteenotettava vaihtoehto.

Jyrki Santalankin mukaan Variksen kanssa on ensi kaudesta keskusteltu, mutta ainakin vielä Varis on Lukolle liian tyyris mies. Kiinnostusta kuitenkin häntä kohtaan on.

Lauantaisessa Uudessa Raumassa Santala sanoi, että Lukolle on tarjottu pelaajia, jotka ovat liian kalliita, niin Lukolle kuin kaikille muillekin suomalaisseuroille. Luulin tuolloin että Varis kuuluu siihen sarjaan, mutta aika näyttää kuinka äijän kanssa käy.

Mitäpä tuohon nyt sitten sanoisi. Mielipiteeni Variksesta olen jo monesti tuonut julki, mutta mieluummin kuitenkin hän kuin joku kääntämätön ulkomaalaiskortti tai joku Joonas Jääskeläinen, peijoona.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Variksesta

Krääk krääk,iso "JOS" tiedot pitää paikkansa,että ässillä olisi ollut korvamerkittyä rahaa varattuna esim. Variksen palkkaamiseen 800 000 mummonmarkkaa eikä tuolla summalla Varis ollut innokas menemään ässiin niin omasta mielestäni ei kyseistä herraa tännekään päin kannata raahata.Tietysti jos Varis jostain kumman syystä haluaa palkkapyyntöään vielä alentaa niin sitten voisi harkita.

Toinen asia on se,että mihin hintaan tuon tason miehiä sitten muualtakaan saa mutta voisi kuvitella,että voisi saada paremmankin tuohon hintaan tai edes samantasoisen.

Mitä sitten tarkoittaa Santalan toteamus,että maalitekijän lisäksi haemme toista hyökkääjää.Eikös sen toisen sitten sitten tarvitse olla puhdas maalintekijä?

Eipä jäänyt sellaista kuvaa Santalan puheista,että kauhea kiire hankinnoilla olisi tai sitten vaan halutaan saada selville Variksen lopullinen hinta ja katsoa kuinka paljon rahaa kassaan jää.

Odotus jatkukoon...
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Vai että Petri Varis. No, sopii varmasti oikein hyvin Tähtisen laidalle. Josko meidät raumalaiset palkittaisiin vielä siten, että toiseen laitaan saataisiin joku vastaava helmi. Eikös ainakin se Timo Hakanen ollut vapaana? Tai sitten kylmästi ostetaan ulos Korpisalon, Salosen tai Wesslinin sopimus. Saataisiin kaikkia raumalaisia varmasti miellyttävä kolmosketju jalkeille.

Omasta mielestäni Varis on uransa pelannut, eikä mielikuva miehestä muutenkaan kovin positiivisia tuntemuksia herätä.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielummin ilman "tykkiä" kuin Varis. Nurmisen olisin voinut tänne ottaa vielä surffailemaan, mutta Varis ei mene enää läpi.
Nuori ja nälkäinen on parempi kuvaus hankittavalle pelaajalle kuin vanha ja väsynyt. Eiköhän Jyrki tiedä mitä on hankkimassa. Positiivisena asiana on pakko todeta ettei jyrki ole iltalehdissä julkaissut tulevaa (kuvitteellista) ykkösnyrkkiä toisin kuin kollegansa.....
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varis on pelannut varsin vakuuttavasti liigassa. Pisteitä syntyy ja myös tehot pysyvät komeasti plussalla:

Ässät Pori SM-Liiga 91/92 13 23 36 +4
Ässät Pori SM-Liiga 92/93 14 35 49 +19
Jokerit Helsinki SM-Liiga 93/94 14 15 29 +13
Jokerit Helsinki SM-Liiga 94/95 21 20 41 +27
Jokerit Helsinki SM-Liiga 95/96 28 28 56 +41
Jokerit Helsinki SM-Liiga 96/97 36 23 59 +22
Jokerit Helsinki SM-Liiga 99/00 21 25 46 +10
Jokerit Helsinki SM-Liiga 00/01 27 43 70 +27

Itse ottaisin kyllä mieluummin Variksen kuin jonkun tuntemattoman jenkin/kanukin, vaikka Varis ei koskaan olekaan kuulunut suosikkipelaajiini.

Nuori, nälkäinen ja lupaava kuulostaa toki hyvältä valinnalta sekin, mutta hiukan kokeneempi kaveri pystyisi helpottamaan Tähtisen tilannetta. Tähtisen odotetaan ensi kaudella täyttävän ne ykkössentterin saappaat, joten paineita on kaverilla jo kohtuullisesti näinkin. Toisen laiturin pitäisi pystyä kantamaan pääosa tulosvastuusta. Varis sopisi tähän rooliin erinomaisesti. Toiseen laitaan voisi sitten laittaa sen nuoren ja lupaavan, kuten vaikkapa Siivosen tai Koiviston. Näistä kavereista on lupa odottaa parempaa, mutta se vaatisi myös enemmän peliaikaa ja vastuuta. Itse epäilen, että jos Tähtiselle hankitaan kaksi laituria ulkopuolelta, ei näiden miesten osalta riittävää kehitystä tapahdu vieläkään.
 

Korinekki

Jäsen
Variksesta ja vähän muustakin

Kuten tilastot osoittavat on Varis tehnyt erittäin hyvää jälkeä SM-liigassa vielä muutama vuosi sitten. Mitä olen miehestä lehdistä lukenut niin näyttöhalut tuntuvat ainakin olevan kovat. Varis haluaa vielä näyttää mikä hän on miehiään parin tuskaisen Sveitsin kauden jälkeen. Tähtisen rinnalle kokenut ja motivoitunut pelimies olisi juuri se oikea valinta.

Itse olen koko ajan miettinyt tätä hyökkääjäkuviota ja päätynyt mielessäni samanlaiseen ratkaisuun kuin Skoda. Tähtisen ja tämän uuden miehen rinnalle on istutettava joku nuorista. Itse tarjoaisin paikkaa ensin Koivistolle. Jos ja kun Luovi on se toinen uusi hyökkääjä, niin kolmosketjuunkin Viinasen laidalle löytyisi kokenut ja monipuolinen kaveri.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
En näe muuta syytä kuin liian suuri palkkapyyntö, miksei Varista kannattaisi hankkia. Aina kun on pelannut SM-liigaa niin 20 maalia ylittynyt, vrt. Pahi 15 kaappia viime kaudella ja paras maalintekijä. Varmaankin tässä tapauksessa on jotain samaa kuin Kai Nurmisen tapauksessa eli uhataan siirtymällä Lukkoon/Ässiin jotta saadaan parempi sopimus sinne missä haluaa pelata eli Tepsiin. Ässien kannattajat eivät heti sulattaisi sitä että Varis Lukkoon siirtyisi, siksi Varis varmaan sanookin että Lukko on varteenotettava vaihtoehto jotta voisi nyhtää Ässiltä rahaa enemmän. Veikkaan että kuitenkin Varis pelaa ensi kaudella Jokereissa tms.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Skoda
Varis on pelannut varsin vakuuttavasti liigassa. Pisteitä syntyy ja myös tehot pysyvät komeasti plussalla.

Liigassa kyllä, mutta ei viime vuosina Sveitsissä:

Koodi:
ZSC Lions Nationalliga A 01/02 - 10 2 2 4 
Jokerit Helsinki SM-Liiga 01/02 - 6 2 0 2
GCK Lions Nationalliga B 01/02 - 16 6 15 21 
GCK Lions Nationalliga B 02/03 - 28 16 21 37

Jos Variksen palkka on selkeästi pienempi kuin viimeisenä Jokeri vuotenaan, niin ottaisin hänet Saipaan heti. Jos palkkapyyntö on sama kuin aikaisemmilla liigakausilla, niin Varis on riski.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse kuulin tänään, että Lukko olisi vahvasti hankkimassa Varista. Tietolähteeni ei puhunut mitään muista seuroista tai miten Varis on niiden kanssa neuvotellut. Mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma, mutta sama tietolähde tiesi Hämäläisen tulon Lukkoon viimeksi vähän ennen sopimuksen julkaisemista.

Varmaa ei ole Variksen Lukkoon tulo, mutta Lukko on kuten edellä on sanottu, todella varteenotettava vaihtoehto!
 

senilix

Jäsen
Joopa joo
Tiedän, että uin vastavirtaan tässä fanijoukossa, mutta....

"Pahi 15 kaappia viime kaudella ja paras maalintekijä. "

Pitää paikkansa, miksiköhän näin oli?
Jos vähän tutkii tilastoja, niin lokakuun loppuun, ensimmäiset 16 peliä 8+5, lisätään 12 peliä ja ollaan tasan puolivälissä, 10+13, ja lopputulos 15+26. Ensimmäiset 16 peliä Hämäläinen 1+7 ja Porkka 2+9, sitten kummankin teho vaipui "normaalille" tasolle. Torkki teki ensimmäisissä 16 pelissä 4+6, yhteensä 15+14, kolmantena lenkkinä ketjussa aloitti Cipolla.

Tästä voisi vetää esimerkiksi sellaisen johtopäätöksen, että Saarela aloitti maalitykkinä ja maaleja syntyi niin kauan kun pappapakit jaksoivat rakentaa peliä. Kun he hiipuivat, olisi ketjukaverien pitänyt hoitaa homma. Heistä ei siihen ollut ja niin Saarela joutui pelintekijän rooliin. Valitettavasti ketjukavereista ei ollut myöskään maalitykeiksi.

Torkki-Hancock-Saarela teki 42 maalia (edelliskaudella Normio-Viinanen-Vidman 28). Tämä olisi erinomainen saavutus kolmosketjulta, kohtuullinen kakkosketjulta, mutta surkea ykkösketjulta. Jos siis edellytetään, että ykkösketjun tehtävä on tehdä maaleja eikä pyöriä kulmissa ja rymistellä.

Torkki ja Hancock ovat kumpikin varsin keskinkertaisia sekä kiekollisina että pelikäsitykseltään, mutta erinomaisia kiekonkaivajina, aloittajina, puolustavina... joukkueelle kuitenkin tarpeellisia. Mutta sittenkin olen sitä mieltä, että he eivät oikein ole ykkösketjun pelaajia, eivät ainakaan saman ykkösketjun - siis tietenkin edellyttäen, että sen ykkösketjun tehtävänä on maalinteko.

Saarelan viime kauden 15+26 olisi toisenlaisten ketjukaverien kanssa kenties voinut olla vaikkapa 25+26, tosin viime kaudella niitä toisenlaisia ei varsinkaan alkukaudesta ollut.

Nyt on Tähtinen ja mahdollisesti esimerkiksi Varis (joka herättää tosin minussa melkoista vastenmielisyyttä). Näitä kiekollisia ratkaisuihin pystyviä pelaajia Lukossa on niin vähän, että pitää todella etsiä paras mahdollinen vaihtoehto tuloksen kannalta, enkä usko, että Saarelan viime kauden kaltainen rooli on kokonaisuuden kannalta parasta.

Piti vielä lisätä vastauksena ketjun otsikkoon, että se maalitykki voisi olla Saarela.

Tämä on täysin henkilökohtainen mielipiteeni ja toivottavasti pelaajat todistavat minun olevan väärässä.
 
Viimeksi muokattu:

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä tätä Senilixin ajatusta siitä että Saarela on jotenkin väärässä roolissa (tosin en ymmärrä aina kovin paljon muutakaan). Jos Saarelalta siirrettäisiin vaikkapa kymmenen syöttöpistettä maalisarakkeeseen niin kokonaismaalimäärä joukkueessa ei olisi noussut mihinkään, mutta Saarelaa olisi voitu nimittää maalitykiksi, ei pelintekijäksi? Joukkuetta se ei olisi siltikään hyödyttänyt. Saarela oli mukana yli 40 maalissa, mikä on hyvin. Hän itse olisi paremmalla viimeistelyllä voinut tehdä ainakin sen 15 maalia lisää, mutta ei vaan natsannut. Siitä ei oikein voi ketjukavereitakaan syyttää tai edes omaa roolia.

Liigassa ei enää edes ole sellaisia pelkästään maaleista eläviä pelaajia kuin joskus: vastustajan siniviivalla kyttääjiä joilla ei ollut minkään valtakunnan puolustusvelvollisuutta (Varvio, Selänne). Esim. maalipörssin voittaja Kuharchik teki tasapainoiset pisteet 28+27=55. Myös Jan Caloun nakutteli huomattavasti enemmän syöttöpisteitä kavereilleen kuin niitä omia maaleja. En usko että roolissa oli vikaa hänelläkään. Selkein maalintekijätyyppi löytyy Jypistä, jossa sielläkin kuuluu kovasti nurinaa Chlubnan panoksesta. Fanit eivät taida juuri kaipaamaan jäädä.

Koko ajan puhutaan haettavasta maalintekijästä mutta eiköhän tavoitteena ole saada kaveri jolla on tuloksentekokykyä ja paineensietokykyä. Tähtisellä tätä ei vielä ole. Sama se sitten vaikka se olisi juuri Tähtinen tai vaikkapa Siivonen joka ne maalit iskisi, kunhan ketjuun saadaan kaveri joka ottaisi kauden alusta jo ne tulospaineet harteilleen ja nostaisi omalla pelillään ketjukaveriensa tasoa. Tehköön vaikka pisteet 0+45. Tärkeintä on että toinenkin ketju tuottaa niitä maaleja, sama se kuka ne tekee.

Itse pidän Saarelaa viime kauden jälkeen huomattavasti arvokkaampana pelaajana kuin aiemmin. Mies pelasi erittäin tasapainoisesti, teki pisteitä, otti vastuuta ja nosti ketjukavereidensa pelitasoa huikeasti. Näki että Pahi todella halusi pudotuspeleihin, häneen henkilöityi pitkälti loppukauden taistelu. Toivotaan että tämä työ jatkossa palkitaan. Tähän asti miestä on haukuttu itsekkääksi ja laiskaksi. Tee niin tai näin niin aina väärinpäin?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yksi pikku juttu, liittyen Varikseen...

Kun tätä ketjua olen seurannut, niin olen huomannut että melkein jokaisella kirjoittajalla on varsin samanlainen mielipide Variksesta kuin itsellänikin, eli juuri kukaan ei Variksesta pidä.

Mistähän sekin muuten mahtaa johtua?

Itse en koe sitä niin, että Variksen Ässä- tai Jokeri-tausta vaikuttaa siihen (tai en ainakaan myönnä sitä). Jotenkin vaan sellaisen erittäin vastenmielisen kuvan ja vastustajiin ylimielisesti suhtautuvan vaikutelman olen miehestä saanut. Toivottavasti tämä mielikuva muuttuu tulevaisuudessa.

Ja sehän tietenkin edellyttäisi että Varis Lukkoon tulisi. Eikä siinä vielä kaikki: hänen pitäisi sitten myös vastata meidän odotuksiimme tavalla, joka tukkii kriittisimmänkin Lukko-fanin karvaisen turvan.
 

senilix

Jäsen
Skoda huom! 25+26!

Eli en minä niitä Saarelan syöttöjä mihinkään siirrä, olen vain sitä mieltä, että maalisarakkeessa voisi olla ihan erilainen luku, jos joku pystyisi pelaamaan kunnon maalipaikkoja hänelle. Sellaisia, että voi ampua suoraan syötöstä, ehkä ihan poikittaissyötöstä. Niitä nähtiin kovin harvoin viime talvena. Esimerkiksi tämä inhoamani Tipu täysissä ruumiin ja sielun voimissa siihen pystyisi ja tekisi vielä itsekin paikoista maaleja. Syöttöjä hänellä olisi todennäköisesti enemmän kuin maaleja ja Saarelankin syötöt voisivat jopa lisääntyä. Olen ihan samaa mieltä kanssasi siitä, että Saarela pelasi kauden hyvin, paransi vielä loppua kohden.

Mutta myös, Lukko teki viime kaudella 130 maalia (lisäystä 20 edelliseen kauteen). Aika moni peli kääntyi tappioksi edelleen siksi, että maaleja ei syntynyt. Ei ollut sellaista ketjua, joka olisi tiukassa tilanteessa todella tehnyt maalin edes jonkunmoisella varmuudella.

Jos halutaan menestyä, pitää tehdä suunnilleen 30 enemmän. Ja koska on aivan varmaa, että kolmos- ja neloskenttä eivät kumpikaan tee 40 maalia pitää ykkösen pystyä suunnilleen kuuteenkymmeneen. Siinä on tavoitetta. Kaksi sellaista ketjua? Mistä miehet?

Toivottavasti jotkut nuorista kokevat todellisen kehityspyrähdyksen, muuten ei useampia todella hyviä ketjuja synny. Ei Lukon rahoilla. Kolme tasapaksua on helpompi tehdä.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Kapus

Tuolla kärppien keskustelun puolella oli jo tieto,että eräs R.Kapus olisi tehnyt sopimuksen Avangard Omsk:in kanssa.Ei ainakaan tämä herra tullut Raumalle.Vaihtoehdot jää aika vähiin pikkuhiljaa.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Juu. Kapusin kanssa neuvottelut olivat aika lyhyet. "Venäjältä puolet enemmän". Cigerin kanssa ilmeisesti vielä lyhyemmät...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuka lienee?

Muuan hurja tuolla Sinikeltaisella Areenalla heitti ilmoille "hallilta kuulemansa huhun", jonka mukaan Lukko olisi solminut sopimuksen slovakkipelaajan kanssa. No, sitä tuli jo siellä itsekin vähän toppuuteltua, mutta tämän päivän Ilta-Sanomat kertoi että "huippusentteri" Stanislav Gron olisi ensi kaudeksi tulossa SM-liigaan pelaamaan. Oli siinä jotain seurojakin jo heitetty arvauksena, mutten niitä muista. Lukko ei niiden joukossa ollut.

Lukkohan ei tiettävästi sentteriä enää hae, vaan kahta laitahyökkääjää, mutta tuli mieleen että olisiko Lukko tämän Gronin perässä kuitenkin? Jos vaikka nuo "hallihuhut" liittyisivät tähän pelaajaan?

www.hockeydb.com kertoo että Gron on vasen laitahyökkääjä, 28.10.1978 syntynyt ja melko isokokoinen, noin 188-senttinen ja noin 95-kiloinen. New Jerseyn 2. kiekan varaus vuonna 1997. Pelannut viimevuosina pääasiassa farmiliigoissa, mutta viime kaudella Tsekin liigan Vitkovicessa 49 pelissä teki pinnat 8+12=20.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Gron kuulostaa sen verran riskaabelilta hankinnalta että saattaisi hyvinkin olla se meidän "huippuhankintamme". Maalitykkiä hänestä ei saa, eikä oikein syöttökonettakaan, mutta slovakki hän toden totta on. Mies on pelannut vakaaseen ja varmaan vajaan 30 pisteen kausitahtiin, joten varmaan tiedossa on mitä on saatavilla: ei mitään suurta ja ihmeellistä.

Jos Gron on sentteri, niin todennäköisesti hän tulisi sitten kolmosen keskelle jotta Viinanen saadaan laitaan. Siihen hommaan hän saattaisi olla ihan päteväkin kaveri. Mutta hockeydb puhuu vasemmasta laidasta niin kuin Rokukin jo mainitsi. Tällöin voisi kuvitella hänen ottavan paikkansa Tähtisen ketjusta, torkkimaisella roolituksella. On hän sentään ihan kohtuullisesti noita rangaistusminuuttejakin kerännyt.

Mutta mies saattaa mennä ihan muuhun osoitteeseen, vaikkapa Vaasaan. Ehkei harmitella vaikka ei Gronia saataisikaan: saman joukkueen (Albany) puolustaja Mikko Jokela kun jäi Gronista edelliskaudella vain kymmenen pisteen päähän vaikka pelasi 20 peliä vähemmän. Sellainen vahvistus siis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös