Vitsit kun olis kiva joskus kuulla Mäkistä selostamassa MM -kisoja, ilman sitä pientäkään vähättelyä ko. karkeloita kohtaan.
Kun pelkäänpä hänellä olevan semmoinen pieni "periaatteellinen" agenda kutsua kisoja skodakupiksi, sekä väheksyä eurooppalaista kiekkoa vrt. NHL, että se selostus ei välttämättä olisi sellaista eläytymistä, jota ainakin itse kaipaan, kun puhutaan Suomen maajoukkuepeleistä.
Mutta jos olisi Mertarantamaisella intohimolla mukana ja eläytyisi Suomen kannatus huokuen selostuksestaan, niin sen haluaisin vielä joskus kokea.
Mä rakastan sitä Mäkisen tyyliä tuoda huhuja, tilastoja, knoppeja, ajankohtaisia uutisia, ym. niin yksittäisiin pelaajiin, kuin seuroihin ja liigoihinkin liittyen. Toisaalta... voi olla, että juuri semmoiseen hieman puutuneeseen runkosarjaotteluun nimenomaan nuo Mäkisen heittämät tilastot ja huhut sen nautinnon tuovatkin.
Voi olla, että se eläytyminen jäisi vallan puuttumaan, kun keskittyisi pelkästään noita knoppeja ja taustatietoja laukomaan milloin mistäkin.
Riippuu kyllä sarjasta, ketä kulloinkin kaipaan selostamaan. Liigaan haluan Alkion, Leijoniin Mertarannan ja NHL:ään Mäkisen.
Mutta ei auta. Nostalgia kantaa, ja Mertaranta on unohtumattomimmat elämykset selostuksellaan antanut, että se on minulla edelleen ykkösenä. Onhan se nyt selostajana hyvä.