Virmanen, Hjallis ja Summanen! HALOO!
Jos te todella haluatte tehdä bisnestä, niin antakaa nyt jumalauta äijien pelata! Siis kovia taklauksia ja tappeluitakin silloin kun siihen on aihetta!
Eilen kaverin kanssa Jokerit-Blues pelinä katsoneena voin sanoa, että pelin viihdearvo oli aivan PERSEESTÄ! Kyllä, PERSEESTÄ! Koko matsin aikana nähtiin 2-3 taklausta, joita ei NHL peleissä edes taklauksiksi laskettaisi!
Eilen lehtereillä istui muistaakseni noin 8 500 ihmistä ja hallilta autoille päin kävellessä kuului yleinen mielipide kuuluvan, että olipas taas TYLSÄ matsi! Kaverini sanoi, että hän ei meinaa mennä pelejä enää katsomaan, niin kauan kuin siellä pelataan Summasen lanseeramaa ylikorostavaa virheiden minimointi kiekkoa! On se vaikea pelata mitään loisteliasta hyökkäyspeliä, kun kiekon alla on aina vähintään neljä Jokeria! Kun tota Jokereiden nimilistaa katsoo, niin siellä pitäisi pystyä pelaamaan iloista hyökkäyspeliä (vrt. HPK)! Kaikki pisteet ja papukaijan merkit sinne Hämeenlinnaan päin viihdyttävästä hyökkäyspelistä, vaikka Ilmalassa rotsiin tulikin :=) Olisitte kyllä maalipaikkojen valossa ansainneet kaikki pisteet!
Vielä kun siellä on Jokereiden maalilla "mies kaukaa ulkoavaruudesta", niin ei se nyt kauheasti haittaisi, vaikka ylivoimahyökkäyksiä vähän tulisikin! Kyllä Kari marjat poimii :=)
Olen Jokereiden pelejä seurannut yli 20 vuotta ja koskaan ei ole pelattu näin tylsää lätkää, kuin viime vuosina! Tuntuu, että kukaan ei edes uskalla yrittää mitään, kun Ramin teeseihin taitaa kuulua riskien minimointi! (=Mieluummin heitän kiekon vain ränniin ja luistelen vaihtoon, kun yritän 1 vs. 1 tilanteessa haastaa pakkia) NO! NO! NO! Tää EI voi olla totta! Tätä menoa katsojamäärät tulee tippumaan Ilmalassa entisestään ja siihen on turha keksiä tekosyitä mistään talouden taantumasta tms. Kyllä se vika löytyy vaihtopenkin takaa! Tehokasta ja tylsää a´la Raato Summanen!
Hyvä esimerkki tästä on Tomek Valtonen! Muistatteko millä intensiteetillä kaveri tuli vastustajia aikaisempina kausina vastaan! Nykyään Tomekia vaivaa sama "tauti", eli kun vastustaja on lähellä, niin jarrutellaan ensin luistimilla ja sitten otetaan kevyesti käsillä vastaan! Ringetteä sanon minä!
No, ei tästä pelkästään Jokereita ole syyttäminen! Kyllä koko sm-liigan johto voi katsoa itseään peiliin! Mä olen silloin tällöin vienyt asiakkaitani katsomaan Arenalle Jokereiden pelejä ja eräs kollegani Torontosta kutsuukin leikillään meidän kaikkien rakastamaa sm-liigaa "Mickey-Mouse-Leagueksi" :=) Why? :=)
Nyt kun paikallisvastustaja HIFK:ta vaivaa valmentajasta johtuen tollainen salibandy pelityyli, niin eikö Jokereiden olisi aika ottaa se KOVAA pelaavan helsinkiläisjoukkueen maine!
ps. mieluummin näen loppukauden peleissä iloista hyökkäyspeliä, karmivia mokia, rohkeita yksilösuorituksia, KOVAA taklauspeliä ja reiluja tappeluita kuin tämän päivän neitikiekkoa, jossa 1-0 tai 2-1 kotivoitto ei paljoa lämmitä! Mieluummin näen kunnon rock´n rollia ja vaikka lopputuloksen 4-7 !!!!!!!!