Kuka KJ:n tilalle?

  • 729 546
  • 2 613

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tosiaan nyt niin, että Ramstedt ja Kuhta ovat molemmat rikki, kun eivät enää mielestäni eilen viimeisessä erässä edes penkillä olleet?
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon kommentteja eilisestä pelistä joka kyllä oli heikko esitys. Jotenkin oli vaan sitä vetoa vedon perään puolustajien jalkoihin. Jokerit puolusti hyvin ja miehet oli lähes aina sijoittuneet siten että ylivoimahyökkäyksiä ei juuri syntynyt. Ykkös yv oli vähän erinäkönen kun Micke, Hamilton ja Järventie vempulassa.

Mutta mitä mister Jalosen pitäisi sitten Maanantaina tehdä? Jokerit puolustaa ja HIFK yrittää epätoivoisesti pitkää ristikulmaan. Olin huomaavinani että eilen Nyholmin maali syntyi sen ainoan jakson aikana jolloin Jokerit lähti todella hyökkäämään, tekemään peliä ja mahdollisuuksia vastaiskuun oli. Tuo pelin tekeminen on kyllä työlästä, pitäskö antaa Jokerien tehdä peliä?
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tosiaan nyt niin, että Ramstedt ja Kuhta ovat molemmat rikki, kun eivät enää mielestäni eilen viimeisessä erässä edes penkillä olleet?

No minun mielestä Jalonen vain oikeutetusti laittoi tämän kentän vilttiin, kun ~9min peliajalla kerkesivät -2 arvoiseen suoritukseen. Olivat ylivoimaisesti eilisen kokoonpanon heikoimmat lenkit ja eivät saaneet yhtään pyöritystä aikaan Jokeripäätyyn. Siellä ne penkin päässä kaikki kolme seurasivat viimeisen erän.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Juu, Leningrag Cowboys Go America-leffassa kuvaillaan HIFK:n touhua The Penan aikana tai ehkä jopa 18.-19.3.2011.
...
Epäilen, että lätkässä tämä on EW ja Jokerit, jotka kävelee terassin ohi, jossa HIFK ja Kalsong istuskelevat. Menee hetki ja palataan autolle, "pelaamaan kahta ensimmäistä playoff-peliä" Jokereita vastaan. Huomataan, että omassa autossa ei ole moottoria ja renkaita. Nyt tapellaan keskenään jne. ja EW Jokereineen myhäilee jossain HIFK:lle.

Tässähän se on dilemmanne pähkinänkuoressa. Jos olisin Kuivis-Erkka Westerlund, hiljaisen hekotuksen pidätteleminen teettäisi jo oikeasti töitä:). Tämä ei ole provo, vaan toteamus.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta varauduthan silloin, että netissä heiluva pelottava nicki nimeltä Noitarumpu tulee kuittailemaan sinulle! Et nimittäin tunne kiekkohistoriaa. Oulussa on PERINTEITÄ.

Mun puolestani kuka tahansa saa hakata lähimpään kiveen, että JHag ei tule Kari Jalosta kaipaamaan, vaikka hän voittaisi HIFK:lle SM-kultaa keväällä 2011. Päiväykseksi 20.3.2011. Voisi sinne heittää PS:n kuitenkin: Oulussa on pian taas kesä ja kadut tulvillaan körttejä

En ole sanonut, etteikö mainitsemillasi vanhoilla seuroilla ole perinteitä, lapsellista edes yrittää laittaa sanoja mun kirjoitukseeni tuolla tavoin. Kärpillä on lyhyempi historia, mutta kyllä jääkiekko on ollut kuvioissa Kärpillä jo 1947 alkaen. Ei tietysti lähellekään mitään HIFK:n historiaa, mutta silti. En suostu tuollaiseen, että meidän pitäisi hävetä joukkueemme perinnettä siksi ,että meidän jengi on syntynyt myöhemmin. Kyllä sitä perinnettä on!

Tietysti, jos sun mielestä perinne on pelkästään sitä,miten pitkään on nykyisessä SM-liigassa touhunnut puhutaan eri asioista. Mun mielestä perinne on yleensä jääkiekon pelaamisen historiaa seuralla, pelasipa se millä tasolla tahansa SM:ää tai Suomi-sarjaa who cares!Makuasioita kai, kuten se kuuluisa rakki totesi muniaan nuollessa.

Oulussa on muuten vähän lestoja. Niitä on enemmän siellä ympäristökunnissa, joten sivistetään hiukan stadikeskeistä JHagia, jolle muu alue Suomesta ei taida olla edes puolustamisen arvoista=)

Hauskaahan se on, että herra JHag on vetaissut mun suhteen ihan pavun varsineen kaikkineen sieraimeensa. Koita ny vaan tuhistella sitä pois. Mä kyl aion jatkossakin puhua Kojosta KJ-palstalla tai häntä koskien, alkaa nää muut mennä ylitse. Kohta tämä riemu loppuu, lohduttaudu sillä, ja ilkeä lapinnoita ei pelottele stadin säikkyä Jhag-pupusta;)Sit saatta pappamopedilla painella vaikka autobaanaa Pettuleivän perässä joka sorkka!Kovimmat uudet HIFK:n "spartalaiset"ovatkin jo alustavasti hyvällä mallilla tuon sulkeutuneen kaupungin suhteen.Sellainenenhan Sparta oli.

Kojo siis tulee vituttamaan huomenna näitä, jotka toivovat suorastaan tappiota, kun voitto on kuitenkin väärin tullut (sekin Kojon syy) ja jotkut taisivat jo toivoa valkun vaihtoa huomiseksi! No huhhuijakkaa sentään=)

Ai niin, Petusta tulee kuningas ja HIFK on piskuinen valtakuntansa KJ:n jälkeen, ettei mene vallan överiksi otsikon suhteen:)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Samma här. Ei tule ikävä.

Ei voi olla totta. Onko siellä teidän suunnalla tapahtunut jotain?
Minulle on viestitetty, että kaikki on ennallaan, silleen tuttua ja turvallista.
Jengi ostaa kausarit hyvissä ajoin, kesällä HIFK:lla on (taas) mestarijoukkue lukuunottamatta veskaria, ylivoimainen valmentaja, paras organisaatio, suurin budjetti, paras tunnelma, runkosarjassa menee suht´mukavasti ja pleijareissa tulee turpiin.
Voiko elämä olla helpompaa? Noin 1.300 km päästä Nordikselta tuntuu ainakin tutulta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En tosin enää kykene näkemään KJ:n työsuhteen osalta HIFK:ssa muuta hyvää kuin, että hän poistuu 30.4.2011 HIFK-Hockey Oy:n palkkalistoilta, vaikka juhlisimme keväällä 2011 mestaruutta, joka sekin on teoreettisesti vielä mahdollista. Silti en toivoisi KJ:n jatkavan HIFK:ssa, vaikka tulisi kultamitalit 2011, toistetaan vielä kerran ja tätä mielipidettäni en muuta edes mahdollisissa HIFK:n kultajuhlissa.

En voi muuta kuin olla samaa mieltä. En ole Kolvista koskaan pitänyt, en kolme vuotta sitten enkä varsinkaan nyt. Turhaa tuli ja hyvä kun lähtee. Kärppäjoukkue, jolla mestaruudet aikoinaan tulivat oli niin hyvä, että varmaan Wade Immonenkin olisi mennyt sillä tappiin asti.

Ja Leningrag Cowboys Go America -vertauksesi oli silkkaa rautaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olen minäkin tuolla omalla puolellamme Matikaista kauden mittaan haukkunut, mutta se tunnustus pitää antaa, että kyllä Petu on useampankin vuotena osoittanut olevansa hyvä play off-valmentaja. Ehkä se on niin ettei miehistöä paljoa kiinnosta kuunnella 60 runkosarjapelin ajan "sotimista" ja "saatanallista taistelua", mutta näissä pleijareissa nuo henkimaailman asiat vaikuttavat jo paljon enemmän.

Jos Matikaisen johdolla pleijareihin selviäisitte (ja mikä ettei, jos joukkueessa on maalintekotaitoa enemmän kuin Bluesilla on ollut) niin tuskinpa hän Nokan lailla siellä housuihinsa paskoo. Ja nyt on muuten vaikuttanut siltäkin, että Petu osaa myös reagoida peliin, peluuttaa taktisesti viisaasti kovissa paikoissa. IFK:llehan nyt näyttäisi toisen (vai kolmannen?) kerran peräkkäin käyvän niin, että vastustajan valmennus vie Lång Kalsongia aivan 6-0 siinä mitä tulee reagoimiseen pelin sisällä ja kykyyn iskeä vastustajan heikkoihin kohtiin. Sekä Talonpolttaja-Jukka että Erkka W. ovat olleet pelitaktisesti huimasti Nokkaa edellä.

Toivon kyllä että jollakin ihmeen tavalla viette tämän sarjan narreilta, mutta
kun tilanne on 0-2 ja vastakkain K.Jalonen ja E.Westerlund niin kyllähän tuo aika hankalalta vaikuttaa - lievästi sanottuna.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kaknoon: Ollaan nyt ihan hiljaa, onhan Oulussa kivasti jääpalloperinnettä. LSD voitti KG:n heidän sisäisessä sarjassaan. Siis Lestadiolaisten Sinnikkäät Daavidit kaatoivat Körtti Goljatit. Kuulemma joku hyökkääjistä jopa liikkui vetisen kentän päällä. Tuomarit saivat kritiikkiä: "Minä viis veisaan tuomareista" totesi LSD:n valmentaja ja KG:n valmentaja jatkoi: "minä taas veisaan viis virsistä". Hallelujah!

Matikaisen tarjouksesta KHL:stä en ole kuullut, mutta sen sijaan Kojon tie voi viedä muuallekin kuin Pelicansiin - HUHUJEN mukaan. Kyllähän se niin on, että KHL ottaa loppujen lopuksi kenet haluaa ja meidän osamme on sama kuin talvisodan aikaan. Toivotaan, että ne eivät kaikkea tarmoaan tännepäin kohdista. Perkele vieköön!

Tänään tiukka paikka ja melko upeasti UL:n Seppänen kiteyttää. Linkki Urheilulehden kolumniin aiheesta K.Jalonen ja HIFK:n kuolemanottelu:

Jalosella kuolemanottelu – â€Vaikuttaako HIFK:n tähtisentterin Jokeri-sopimus?†| Jääkiekko | Urheilulehti.fi
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tänään tiukka paikka ja melko upeasti UL:n Seppänen kiteyttää. Linkki Urheilulehden kolumniin aiheesta K.Jalonen ja HIFK:n kuolemanottelu:

Jalosella kuolemanottelu – â€Vaikuttaako HIFK:n tähtisentterin Jokeri-sopimus?†| Jääkiekko | Urheilulehti.fi

Aika hyvin on Seppänen referoinut Jatkoajan HIFK-osiota. Mitään uutta ja mullistavaahan tuossa jutussa ei sinänsä ole, vaan samoja asioita on pyöritelty täällä jo kulumiseen asti. Ihan kiva tietysti, että Jatkoajan kirjoitukset pääsevät myös ihan musteelle aste ja kaupan hyllylle...
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Jos tänään tulee taas turpaan ja suippoleuat menee siten voitoissa 3-0 johtoon, niin KJ mäkeen ja Raato rojektivalmentajaksi. Olisko ideaa?

Edit: jaa-a...eikö se saanutkaan kenkää?
 

velipunainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli tässä sen verran kiirusta, että en ehtinyt vähään aikaan osallistumaan. Mutta täällähän on keskustelu soljunut sen verran mielenkiintoisena, että on pakko vielä hiukan kommentoida aiempia. Ja jotenkin ennalta aavistin, että pohjoisen rummut ovat jatkaneet pärinäänsä.

Mielenkiinnolla seuraan myös maanantain jälkeisiä kirjoituksia. Takki kääntyy ja suhina on kovempi kuin hirmumyrskyissä. Meinaan, että HIFK NOUSEE silloin ja narrit on pinteessä. MIKÄLI siis pelaajia sairastuvalta palaa rosteriin.Tästä menestys on kiinni. Mielestäni Jokerit ei ole HIFK:iä parempi pelillisesti ja HIFK pelaa huomattavasti viihdyttävämminkin. Valitettavasti en näe viikon taisteluja, sillä vietän lomani sellaisessa korvessa, että siellä ei netit häiritse, eikä kuule kuin luonnon ääniä suden joikuineen:) Ompahan jännättävää sitten, kun palaan viikon lopulla.Katotaan sitten, miten suurimmat dissaajat saavat seliteltyä haukkumisensa.

Ihan hauskoja näkemyksiä. Mutta niiden kautta päästäänkin Jalosen HIFK -ajan ongelmien ytimeen. Ja kirjoitan tätä juuri toivomallasi hetkellä, eli maanantain pelin jälkeen. -JES! HIFK, ei muita oo! Ja Ville astui niihin saappaisin, mitkä hänellä todella on! Ja Karillekin kehuja voitosta.- Mutta valitettavasti tämä alla oleva teksti olisi tullut ja tulee samanlaisena yhden ottelun riemullisesta tuloksesta riippumatta. Sillä lähestyn asiaa niin sanotusti isossa kuvassa.

Ensinnäkin, tottakai joukkue kuin joukkue pärjää paremmin, kun avainpelaajat on rivissä. Sehän nyt on selvää. Mutta se, mitä arvostelen Karin tekemisessä, on TAKTIIKKA JA PSYYKKAUS HIFK:ssa! Pieni esimerkki taktiikasta. Marraskuussa ja joulukuussa HIFK vieraili Nykäskylässä hakien voitot molemmista. Ensin oli sivussa Granlund, Kuhta, Hamilton ja Söderholm. Toisella kerralla oli sivussa Peltonen, Granlund ja Hamilton. Mutta se, mikä toi näissä peleissä voiton, oli oikea taktiikka. Olin paikalla ja haistoin ja maistoin sen epäuskon, mikä kovaan hurrikaanipesään alkoi tulla, kun vielä kolmannessakin erässä HIFK pisti aggressiivista karvausta kahdella hyökkääjällä ja tarvittaessa vaikka maalin taakse asti. Ja se on Karin ongelma, että tämän tyylistä peluutusta ei ole näkynyt kolmantenakaan keväänä riittävästi, näinä ratkaisevina hetkinä. Eli ei ainakaan kahdessa ensimmäisessä pelissä, ensimmäisen näin ja toisen jouduin haistelemaan netistä. Tästä kolmannesta ei vielä ole kunnon hajua ajanpuutteen vuoksi. Mutta laukaisukartta näyttäisi, että sota-alueella on oltu paremmin. Psyykkauksesta sen verran, että se vaan taitaa olla niin, että toiselta se onnistuu toisaalla ja toiselta toisaalla. Ja se ei ole onnistut Karilta HIFK:ssa. Ja pitkälti näistä syistä johtuen ottelusarja sai paskan alun kahden tappion muodossa. Siis taktiikka ja psyykkaus ei ollut voittoon vaadittavalla tasolla. Tottakai siinä sitten osaltaan uupuvat ukot vaikuttaa. Mutta ei niiden taakse kannata kokonaan mennä.

Ja takkien suhinoista vielä lapinluudalle tai paremminkin takkien suhinattomuudesta. Onko se nyt niin maailman ihmeellisin asia (tämä oli lainaus lasteni suusta, sanovat sen milloin mihinkin), jos Kari näillä resursseilla menisi kolmena vuonna kerran välieriin.
Vähän sama, kuin jos isukki sanoisi lapselleen tämän 1 v. synttäriaamuna, että ensi vuonna olen paikalla, enkä ole töissä. Sitten isi painaa vuoden tunnollisesti duunii, mutta jäätyy hetki ennen 2 v. synttäreitä, eikä saa suustaan sanaa työvuorotoiveittensa sanomiseen. 2 v. synttäriaamuna isukki taas sanoo, että ensi vuonna olen paikalla. Taas vuosi tunnollista puurtamista ja kehujakin tulee. Synttärit lähestyy ja mies jäätyy taas. Mutta nousee kuin nouseekin tuskastaan ja ahdistuksestaan ja saa kuin saakin työkavereittensa avustuksella vuoronsa vaihdettua ja pääsee niille synttäreille. Tuskin häntä suurena sankarina siinä sitten juhlitaan, kun vihdoin pääsi paikalle. Ehkä ennemminkin hän teki sen, mitä tehdä piti. Eli jos tästä jatkoon vielä mennään, niin Kari on silloin tehnyt sen, mitä nyt vähintään ja minimissään tältä kolmen vuoden projektilta vaadittiin. Ja jos ei mennä, niin se on riman alitus vailla vertaa. Ja edelleenkään mulla ei ole Karin kalsareita kaapissani, eli ei mitään henkilökohtaista. Jos ei toimi HIFK:ssa, niin ei toimi. PISTE!

Ja vielä ketjun aiheen ytimeen, Solifer se vaan tosiaan kulkee ja lujaa! Mutta toivottavasti kuski hyppää ennen rajaa kyydistä ja saapuu oikeaan osoitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiinnolla seuraan myös maanantain jälkeisiä kirjoituksia. Takki kääntyy ja suhina on kovempi kuin hirmumyrskyissä.

Kirjoitanpa maantain jälkeisen kirjoituksen.

Ennen maanantaita kannatin jääkiekkoseuraa nimeltä IFK. Tämä tarkoittaa, että toivon IFK:n voittavan vastustajansa. Tällä hetkellä tämä vastustaja sattuu vielä olemaan tunteita herättävä Jokerit.
Kannattamaani seuraa valmentaa valmentaja nimeltä Kari Jalonen. Koska Kari Jalosen valmentamana kannattamani seura, IFK on hävinnyt melkein kaikki erikoisen tärkeät, keväällä pelatut pelit olen kritisoinut Kari Jalosta. Tämä siksi, että Kari Jalonen ei ole osannut auttaa rakastamaani seuraa voittamaan otteluita.

Nyt, maanantain jälkeisessä tilassa kannatan edelleen seuraa nimeltä IFK. Takkini ei siis ole kääntynyt. IFKta valmenaa edelleen Kari Jalonen, ja koska hän auttoi IFK:n voittamaan ottelun annan hänelle siitä kehuja. Mielipiteeni Kari JAlosen peluuttamasta jääkiekosta on siis muuttunut. Tämä taas johtuu siitä, että Kari Jalosen peluuttama lätkä on muuttunut.

Ajattele, että menet vaimosi (miehesi) kanssa ravintolaan syömään. Rakastat ravintolaa mm. siksi, että kyseisessä ravintolassa kävitte ensi treffeillä, juhlistitte hääpäivää ja sait kuulla, että vaimosi odottaa esikoistasi. Lisäksi ravintolassa on komea punainen sisustus ja tunnelma jollaista ei muualta löydä.
Ko. ravintola on juuri pestannut uuden keittiömestarin. Tilaat listalta kuhaa, joka tuodaan komealla lautasella hienoine koristeineen. Kuha on kuitenkin ilmeisesti keitetty. Se on ihan loysä, ei maistu juuri miltään ja kastikekin haisee pahalta. Lähdette pettyneinä kotiin.
Koska rakastat tuota ravintolaa et kuitenkaan voi olla palaamatta. Toisella käyntikerralla sama keittiömestari tarjoilee ensin mössöksi liotettua Bruchettaa, mutta varsinainen alkuruoka, etanat maistuu oikein hyviltä. Et kuitenkaan vielä tiedä miten tilaamasi peuranpaisti on onnistunut.
Onko mielipiteesi ravintolasta muuttunut? Ei, rakastat vielä tunnelmaa ja muistoja. Onko mielipiteesi keittiömestarista muuttunut? Annetaan vielä yrittää. Oletko tyytyvänen, että keittiömestari tulee vaihtumaan ja seuraava on tunnettu silakkapihveistään ja spydarista? Ehdottomasti!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Palaan myöskin voitetun ottelun jälkeen ja ihan ensi alkuun kysyn, kuka on Kari Jalonen? Olen unohtanut koko jampan, kun oma joukkueeni HIFK voitti tänään! Ville Peltonen ja Juuso Riksman olivat aivan huikeita. Tarkistin omat muistikuvani ja statukseni ja tulin siihen tulokseen, että HIFK on ollut suosikkiseurani noin 30 vuotta. HIFK oli suosikkini tammikuussa 1984, helmikuussa 1989, 15.5.1993, 16.5.1993, 1.1.2000...ihan tämä jatkuu tällaisenaan ja loppuvaiheesta löydän tällaisia päivämääriä: HIFK oli suosikkini perjantaina 18.3.2011, lauantaina 19.3.2011 ja myös maanantaina 21.3.2011. Tiistai 22.3.2011 alkoi entisellään, HIFK on suosikkini. Olen pettynyt, ei minkäänlaista rotseilua löytynyt missään vaiheessa.

Entä sitten HIFK:n vihdoin lopettava valmentaja Kari Jalonen, joka sai sarjan Jokereita vastaan tasoihin 21.3.2011. Hienoa, onneksi olkoon Kojo. Minun massiivisessa huoneentaulukivessäni lukee hakattuna näin (alleviivattu osio): Mun puolestani kuka tahansa saa hakata lähimpään kiveen, että JHag ei tule Kari Jalosta kaipaamaan, vaikka hän voittaisi HIFK:lle SM-kultaa keväällä 2011. Kaiverrettu 20.3.2011. Kivi voi helvetin hyvin. Olen puleerannut ja kiilloitellut sitä heti matsin jälkeenkin ja torstaiaamuksi olen tilannut kiveä varten ns. tuunaajan, joka koristelee kaiverruksen kullalla, jotta se näkyy vielä paremmin. Loppuviikosta Pekkaniska roudaa kiven taloni edustalle ja siihen valmistetaan tyylikäs jalusta. Kivi kestää sään kuin sään, mutta olen ajatellut investoida vielä jonkunlaiseen katteeseen ja sitten haluan siihen ehdottomasti kunnon valaistuksen. Illallahan tulee pimeää. Nämä työt olen tilannut ensi viikolle. Niin, sanoinko jo, että onnea Jaloselle? Mahtava homma! Toivottavasti viet koko sarjan ja lähdet sitten onnellisena jatkamaan matkaasi Kai "kairautio" Raution kanssa. Minulle jää todella tyylikäs, hiidenkivimallinen pihakivi ikuiseksi muistoksi.

Erehdyin väittelemään perinteestä ilmeisimmin lapsen kanssa, pahoittelut. Kyllä 26 kautta lätkää pääsarjassa on kanssa ihan kiva juttu kuudenkymmenen kauden rinnalla. Löysin kuitenkin yhden selvästi pohjoiseen kallellaan olevan perinteen, jossa emme pysty mitenkään kilpailemaan. Se on Maamme-laulun aikana mukana mölistävä sana "pohjoinen". Ymmärrän, että tuollainen uusi juttu kirvoittaa ideoimaan kaikenlaista jännää, mutta meillä on täällä soinut Maamme-laulu jo niin monta vuosikymmentä, että me ihan kunnioitetaan sitä kuuntelemalla seisten. Tietenkin pitäisi muistaa, että on olemassa paikkoja, joissa biisi on ihan uusi, ei siinä mitään. Ja nuorissa, nupullaan olevissa organisaatioissa saattaa varmasti tapahtuakin suhinaa, kun välillä menee hyvin ja välillä huonosti ja olisi niin kiva olla aina siinä jengissä, jolle ei naureta, kun mielipiteitä vaihdetaan. Meillä on vuosikymmenien kokemus siitä, että kausi on pitkä ja voimasuhteet vaihtelevat. Mutta kun olemme pitäneet yhtä kaveria jo kohta kolme kautta ja 90% ajasta on ollut karmeaa (pleijarien osuus on niin suuri), ei me ruveta riehumaan kalkkiviivojen menestyksen takia koko kolmivuotisaikaa ihanaksi. Hyvin suuri osa ajattelee näin, puhun siis kuitenkin tietenkin omasta puolestani. Ja omasta puolestani toivotan Karille ja Kaitsulle mukavaa matkaa Lahteen ensi kaudeksi ja kaikkea hyvää uuuteen työpaikkaan.

edit: Kuten velipunainen nasevasti kirjoittelee, minäkin olen sitä mieltä, että jos Kari-setä kolmannella yrityksellä voittaa yhden kokonaisen playoffsarjan runkosarjassa kolmanneksi sijoittuneella joukkueella, niin ei tässä vielä olla USA:n 1980 Olympiavoiton Miracle On Ice`n sfääreissä. Sarjaahan ei ole vielä edes voitettu, itse asiassa ollaan häviöllä 2-1 ja jos se voitetaan, ollaan ihan perustason saavutuksessa kiinni. Kyllä huonommin sijoittunut joukkue pitääkin voittaa. Kaksi aiempaa kertaa se on epäonnistunut. Jos Kim Il Kari menee tästä välieriin, suorituksen säkenöivyys ottaen huomioon sen vaikeusasteen ja yllätyksellisyyden, on suunnilleen samaa tasoa kuin muurari Veke Karppisella, joka lätkäisee tiilen paikoilleen eräänä tiistaiaamuna työmaallaan. Ei sen vuoksi soitella fanfaareja, eikä rakennusfirman johto saavu kukkalaitteen ja mitalin kanssa Veken luo palkitsemaan häntä normiduunin tekemisestä. Johan Veke itsekin menisi ihan puihin ja sanoisi, että jos nyt on aivan pakko mua jotenkin muistaa, niin katotaanko sitten kun talo on valmis? Lähtekääs nyt meneen siitä, kun vielä ehditte.
 
Viimeksi muokattu:

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Kyllä narrit tais pelata niin erikoista ja ennaltaarvaamatonta peliä ettei tota vastaan kukaan voi osata pelata. Not. Onko se pelkkä veskari muka? Mestaruusvuonna -98 pleijareissa oli ihan sama ketkä pelas missäkin ketjussa, peli kulki joka tapauksessa hyvin, samalla tavalla, jota kaiketi oli harjoiteltu, paljon. Nokalla pyyhitään näköjään lattiaa vaikka pari vahinkovoittoa saatinkin. Taisteltiin mutta kun peli oli sekaisin. Mutta onneks se Nokka on hoitanut jotkin "edariksi" kutsutut oliot pois.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Kenenköhän idea oli peluuttaa alussa Kousa-Melart -paria Jokereiden ykkösketjua vastaan?

No, Hentunen karkasi heidän välistään, Melartilla ei jalkanopus riittänyt ja peli 0-1.

En tiedä, meneekö tuo joukkueen surkea maalinteko valmennuksen piikkiin. Vaikea uskoa, että kyseessä on runkkarin eniten maaleja tehnyt miehistö...

Runkkarit on runkkarit, pleijarit on pleijarit, pitääkö joku yllätyksenä, että Jalosen IFK:lle käy näin pleijareissa?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkkarit on runkkarit, pleijarit on pleijarit, pitääkö joku yllätyksenä, että Jalosen IFK:lle käy näin pleijareissa?
Ota vaan suoraan tuo "Jalosen" etuliite tuosta pois. HIFKlle tuppaa käymään näin, Jalosen kanssa tai ilman.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, meneekö tuo joukkueen surkea maalinteko valmennuksen piikkiin. Vaikea uskoa, että kyseessä on runkkarin eniten maaleja tehnyt miehistö...

Runkkarissa ei pelattu joka ilta Jokereita ja Erkan sumppua vastaan. Se on myrkkyä tällä hetkellä ja jos vielä annetaan tosiaan tasoitusta vähänkin peluutuksessa ja pienissä virheissä, peli on tuollaista kuin nyt. Keksiiköhän Kojo huomiseksi mitään uusia lääkkeitä vai "annetaan poikien pelata" ja toivotaan parasta..
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Runkkarit on runkkarit, pleijarit on pleijarit, pitääkö joku yllätyksenä, että Jalosen IFK:lle käy näin pleijareissa?

Kyllä tässä valitettavasti rupeaa näyttämään taas siltä. Itse uskon vielä, että huomenna voitto revittäisiin Jaffalasta. Nyt oikeasti täytyisi saada kyllä Hamilton kehiin. Yksi ja sitäkin tärkeämpi mies auttaisi maalintekoa helvetisti. Melartin vaihtaisin pakistosta pois myös ja tilalle jompi kumpi Kovanen/Vallin. Herrojen kondiksesta ei ole varmuutta. Melart oli tänään pakiston heikoimpia. Södeltäkin pari aivopierua. Ei perkele pää tässä taas rupeaa hajoomaan, mutta täytyy vaan uskoa vielä jatkoon menoon.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Runkkarit on runkkarit, pleijarit on pleijarit, pitääkö joku yllätyksenä, että Jalosen IFK:lle käy näin pleijareissa?

Jos HIFK on pelannut puolikkaita 22 kertaa historian aikana ja vain 7 kertaa on päässyt jatkoon, niin mitäs siitä sanot? Eiköhän tää ole kuitenkin ihan yleisesti ottaen HIFKin oma juttu, erittäin ominaista? Todennäköisyydet eivät oikein puolla tuota jatkoon pääsyä. Ottelusarja ei kuitenkaan vielä tietääkseni päättynyt?
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Runkkarissa ei pelattu joka ilta Jokereita ja Erkan sumppua vastaan. Se on myrkkyä tällä hetkellä ja jos vielä annetaan tosiaan tasoitusta vähänkin peluutuksessa ja pienissä virheissä, peli on tuollaista kuin nyt. Keksiiköhän Kojo huomiseksi mitään uusia lääkkeitä vai "annetaan poikien pelata" ja toivotaan parasta..

Jalonen on näyttänyt kyllä niin ylivertaista taktista osaamista ja tilanteessa elämistä, että totta kai tulee uusia lääkkeitä....
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Jos HIFK on pelannut puolikkaita 22 kertaa historian aikana ja vain 7 kertaa on päässyt jatkoon, niin mitäs siitä sanot? Eiköhän tää ole kuitenkin ihan yleisesti ottaen HIFKin oma juttu, erittäin ominaista? Todennäköisyydet eivät oikein puolla tuota jatkoon pääsyä. Ottelusarja ei kuitenkaan vielä tietääkseni päättynyt?

Todennäköisyydet ei ole maagisia asioita. Ne eivät ole mitenkään kasautuvaa tavaraa. Jos puhutaan Jalosesta, kyse ei ole todennäköisyyslaskennasta vaan kyvyttömyydestä. Olen tosi innoissani jos homma hoidetaan, mutta ikävä ei tule Jalosta vaikka kultaa tulisi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tosi innoissani jos homma hoidetaan, mutta ikävä ei tule Jalosta vaikka kultaa tulisi.
Ei kenelläkään tule. Mutta optimismi sen suhteen, että mikään muuttuu Jalosen lähdettyä paremmaksi ei varmasti tule olemaan helppoa.

Pahassa lykyssä ensi kauden runko koostuu kroonisista play-off -dyykkaajista ja uusi valmentaja saapuu omassa ottelusarjassaan 3-0 johdon sössiminen niskassaan, joten mikäs siinä ensi kauteen lähtiessä. Hoitaisi nyt Blues edes oman tonttinsa sen takia.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
En tiedä, meneekö tuo joukkueen surkea maalinteko valmennuksen piikkiin. Vaikea uskoa, että kyseessä on runkkarin eniten maaleja tehnyt miehistö...

Toisaalta ei, mutta taas toisaalta HIFK:lla oli tänään vähemmän mestoja ykkössektorista kuin Jokereilla vaikka skodasivat enemmän ja tuo on osaltaan pelitaktinen juttu => kuinka avata sumppu?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
. Olen tosi innoissani jos homma hoidetaan, mutta ikävä ei tule Jalosta vaikka kultaa tulisi.

Sama juttu varmaan kaikilla ja samoin sanoin voimme jatkaa aina kauteen 2045-2046..Tulkoon vittu vaikka Esko Reckhard penkin taakse piirtelemään jotain pillunkuvia fläppitauluun kaudella 2035-2036.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös