Kuka KJ:n tilalle?

  • 731 432
  • 2 613
Juuri näin eli mv-valmennus uusiksi ja kakkoseksi joku muu kuin Rautio. Kuka tämä uusi kakkoskoutsi voisi olla? HIFK:n organisaatiossa ei taida olla junnupuolellakaan ketään hyvää kakkosta? Joku nuori ja eteenpäin pyrkivä taktinen nero olisi sopia aisapari Petulle.

Tulee mieleen väkisin Pasi Räsänen. Vahvuudet ovat ymmärtääkseni nimenomaan taktisella puolella ja ulkomuistista (korjatkaa jos olen väärässä) juuri Matikainen toi Räsäsen Lahteen. Nyt on ollut jo kahden koutsin takana ja noinkohan jaksaa enää Toivolan jälkeen kolmatta samassa ympäristössä.
 

julle-jr

Jäsen
Kun Jalosen johdolla ei kuitenkaan tule tällä kaudella menestystä, niin mitäs jos annettaisiin hänelle kenkää vaikka joulutauolla ja nostettaisiin Sormunen ykköseksi tälle kaudelle? Saisi totutella liigavauhtiin mukavasti paineettomassa tilassa kun mitään hävittävääkään ei olisi. Siitä sitten jo hieman kokeneempana ensi kaudeksi Matikaisen tiimiin kakkosvalmentajaksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Öö, tuskinpa SuomiTV:ssä mietitään yhtään, mikä ajankohta tällaiselle uutiselle on IFK:n tai Bluesin kannalta sopivin. Totta kai he kertovat uutisesta/huhusta mahdollisimman nopeasti ennen kuin muut mediat mahdollisesti saavat tiedon tällaisesta siirrosta. SuomiTV saa poikkeuksellista näkyvyyttä tämän uutisoinnin myötä.

Mistä vitun uutisesta!?! Tämäkin asia on uutinen vasta sitten, kun se on jommankumman osapuolen taholta omaehtoisesti julkistettu. Yleensähän nämä tapahtuvat vielä niin, että asiasta pidetään tiedotustilaisuus. Siihen asti nämä ovat silkkaa spekulaatiota. "Varma tietokin" on spekulaatiota, kunnes asia on virallisesti julkinen.

Tämä ihan sama "tieto" on ollut aivan varmasti myös IL:llä, HS:llä ja IS:llä, mutta ei näistä kukaan ole aiemminkaan tähän vuodenaikaan hiiskunut.

Jäljet johtavat siis sylttytehtaalle. Ja jokainen voi miettiä, minne ja miksi...
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäpä, jos keskityttäisiin olennaiseen, eli tähän kauteen ja spekuloidaan tulevalla valmentajalla hieman myöhäisemmässä vaiheessa. Tässä nyt on kuitenkin 53 kierrosta + pleijarit IFK:lla vielä pelaamatta, joten aika moneen kertaan tullaan toistamaan samat asiat ennen kuin uusi valmentaja tullaan julkistamaan.

BOL, tämä on keskustelupalsta ja sitämukaa täällä bamlataan ajankohdasta riippumatta mitä tahansa. Lisäksi meidän Anti-Nokka ihmisten mielissä nyt eletään entistä mielenkiintoisempia hetkiä kun tunnelin päässä näkyy valoa*hymiö*

Pidän äärimmäisen tökerönä sitä, että SuomiTV tämän "uutisen" julkaisi. Tietysti voidaan spekuloida, minkä vuoksi näin tehtiin ja mitkä tahot tästä eniten hyötyvät, mutta sanoisin, että pelisilmä oli monessakin mielessä sillä suunnalla perseessä.

Mitä ihmeen kummallista tässä nyt oli? Samalla tavalla Nokan sopimusta enteiltiin kun oli tulossa meille, kuten on enteilty vähän yhtä sun toista historian aikana. Media kuulee jotain ja jos niillä on tarpeeksi cojonesia, ne laittaa sen kiertoon. Tapahtuu koko ajan ja mun mielestä koko tämä 'kohu' tai päivittely asiasta vasta onkin ihmeellistä. Kaikenlisäksi P.Matikainen kuittasi koko jutun helvetin asiallisesti.

Muutenkaan sillä ei ole mitään merkitystä, kuka IFK:ta ensi kaudella johtaa, koska fokus on vielä tässä kaudessa ja kaikki on mahdollista. Tai ainakin pitäisi olla. Jos kopissa joku alkaa suunnitella tässä vaiheessa kautta tulevia kausia, katsomoon mietiskelemään. Mä olen maksanut tästä kaudesta ja haluan nähdä nimenomaan tämän joukkueen taistelevan pisteistä ja The Nakkikattilasta.

No sillä on kuule aivan helvetisti merkitystä meikäläiselle ja monelle muulle, mä luulen. Tämän Jalosen taaperruksen jälkeen olisi todellakin aika saada jo asenne ja ryhti Nordikselle. Ei syistä kannata tässä alkaa kuitenkaan kinaamaan. Ja mitä tulee siihen, että ilmoitus olisi kopissa olijoilla jotenkin kiusallinen, voi nyyh. Jätkät+valmentajat harjoittaa ammattia missä duunipaikan vaihtuvuus+koko homman julkisuus merkitsee, että joskus voi jotain tällaista tapahtua. Se on vaan annettava näiden asioiden olla ja tehtävä sitä duunia.

Tottakai sitä haluaa HIFK-fanina nähdä taistelevan sakin joka kerta kun maksavana menee Nordikselle. Tottakai sen Kannun haluaisi sinne saada. Nämä nyt ovat vähän samoja perusasioita kuin mitä Rautiainen huusi matsin jälkeen pelaajien asenteesta. Päivänselviä asioita perkele. Mutta kyllä mä haluan ja olen kiinnostunut tietämään vähän tulevastakin ja jos joku medialafka tuo tällaista huhua esiin, mä olen vain tyytyväinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL, tämä on keskustelupalsta ja sitämukaa täällä bamlataan ajankohdasta riippumatta mitä tahansa. Lisäksi meidän Anti-Nokka ihmisten mielissä nyt eletään entistä mielenkiintoisempia hetkiä kun tunnelin päässä näkyy valoa*hymiö*

Ilman muuta, mutta nyt on käsittääkseni lokakuun ensimmäinen päivä, vuonna 2010. Uusi päävalmentaja on ajankohtainen tuossa toukokuun alkupuolella, vuonna 2011. Tottakai joukkueen rakentaja elää jo ensi kaudessakin, mutta käsittääkseni se on hänen tehtävänsäkin. Meidän tehtävämme kaiketi on "pelata" vielä tätä kautta, koska tämäkin kausi on vasta alussa. Käyttäisin tässä sellaista vertausta, että jouluvalo heitetään ikkunoihin heti juhannusta seuraavana päivänä. Kun sitten tulee pimeää, jouluvaloihin on jo turtunut. Edellyttäen siis, että täällä nyt jengi jaksaa spekuloida koko pitkän syksyn ja talven ensi kauden asioilla.


Mitä ihmeen kummallista tässä nyt oli? Samalla tavalla Nokan sopimusta enteiltiin kun oli tulossa meille, kuten on enteilty vähän yhtä sun toista historian aikana. Media kuulee jotain ja jos niillä on tarpeeksi cojonesia, ne laittaa sen kiertoon. Tapahtuu koko ajan ja mun mielestä koko tämä 'kohu' tai päivittely asiasta vasta onkin ihmeellistä. Kaikenlisäksi P.Matikainen kuittasi koko jutun helvetin asiallisesti.

Tässä nyt on poikkeuksellista ajankohta, jolloin asia heitettiin ilmoille. Tätä kautta oli siis ehditty pelata 4-6 kierrosta, jengistä riippuen. Jalosta alettiin huhuilla vasta myöhemmin. Tosin jonkun toiveissa se saattoi esiintyä jo aiemminkin. Tähän juttuun nyt ei tarvittu "cojonesia" ollenkaan. Olisivat toimittaneet ihan oikean jutun, missä tarvitaan ballseja... Matikaisen kommentit olivat hyviä, tosin mielestäni hänen ei olisi pitänyt joutua asiaa kommentoimaan millään tavalla.


No sillä on kuule aivan helvetisti merkitystä meikäläiselle ja monelle muulle, mä luulen. Tämän Jalosen taaperruksen jälkeen olisi todellakin aika saada jo asenne ja ryhti Nordikselle. Ei syistä kannata tässä alkaa kuitenkaan kinaamaan. Ja mitä tulee siihen, että ilmoitus olisi kopissa olijoilla jotenkin kiusallinen, voi nyyh. Jätkät+valmentajat harjoittaa ammattia missä duunipaikan vaihtuvuus+koko homman julkisuus merkitsee, että joskus voi jotain tällaista tapahtua. Se on vaan annettava näiden asioiden olla ja tehtävä sitä duunia.

Meitä kannattajia on niin erilaisia, mutta jotenkin tulee paha mieli, jos jollekin on oikeasti tämä Jalosen IFK-kiekko niin saatanasta ja kärsimystä, ettei kertakaikkiaan mitään hyviä asioita kyetä näkemään. Siitä olinkin ihan samaa mieltä, jos ymmärsit lukemaasi, että fokus on pidettävä tässä kaudessa ja tehtävä joka päivä duunia tämän kauden eteen. Eihän se noille pelaajille yllätyksenä varmastikaan ole tullut, että Matikaisen nimi pulpahtelee esiin. Pointti olikin se, että en ihan varma ole IFK:n pelaajien pään kestävyydestä vieläkään, vaikka eteenpäin on toki menty. Ihmismieli vain on kummallinen. Ja ne asiat, mitä siellä pään sisällä mahdollisesti tapahtuu, ei välttämättä ole Jalosen IFK:n etu. En tiedä, mutta pieni vaaran mahdollisuus on olemassa.

Tottakai sitä haluaa HIFK-fanina nähdä taistelevan sakin joka kerta kun maksavana menee Nordikselle. Tottakai sen Kannun haluaisi sinne saada. Nämä nyt ovat vähän samoja perusasioita kuin mitä Rautiainen huusi matsin jälkeen pelaajien asenteesta. Päivänselviä asioita perkele. Mutta kyllä mä haluan ja olen kiinnostunut tietämään vähän tulevastakin ja jos joku medialafka tuo tällaista huhua esiin, mä olen vain tyytyväinen.

Ei tuolla IFK:n kopissa kuule ole päivänselviä asioita :). Pitäisi olla, mutta ei voi olla varma, onko. No, koska tämä on keskustelupalsta, toin oman mielipiteeni asiasta ja julkisuudesta ilmi. Minä olen sitä mieltä, että koska spekuloitavassa asiassa mahdollisesti on erilaisia pykäliä, jotka mahdollisesti vaikuttavat ensi kauden valmentajan valintaan ja palkkaamiseen, ei ole ainakaan IFK:n etu, että tämä asia nousi suureen tietoisuuteen jo tässä vaiheessa. Maikkarikin kirjoitti teksti-tv:nsä etusivulla, että "Jalonen jättää IFK:n" s.224. Kun uutisoinnin taso on tuota luokkaa, ei kai saisi muuta odottaakaan.

Mutta jatkakaa ihmeessä :). Minä valmistaudun huomiseen Ässä-peliin huolellisesti erilaisin mielikuvaharjoittein ;).

Ja edelleenkin, jokainen voi miettiä, mikä taho tämän jutun takana on. Se voi olla hyvinkin merkityksellinen...
 

Stigu

Jäsen
Kyllä meikäläinen ainakin ottaa Peetun ilomielin vastaan, jos hän siis joukkueeseen ylipäänsä tulee. Peetun Blues on jo pari vuotta pelannut enemmän IFK:n näköistä kiekkoa kuin IFK itse. Ja jos verrataan Peetua Nokaan, niin

1. runkosarjasijoitukset 9, 6 ja X tulevat tuskin huononemaan Matikaisen aikana. Lisäksi otteluiden viihdearvo tulee aivan varmasti nousemaan.

2. On erittäin todennäköistä, että Matikaiselta löytyy pleijareihin se ylimääräinen vaihde, mikä Jaloselta puuttuu. Tämä ylimääräinen vaihde käsittää seuraavat asiat:
- oman joukkueen psyykkaus
- pelitaktiikan laatiminen vastapuolen mukaan
- pleijaripelien mukaiset ns. likaiset otteet kentällä
Nokkahan kuittaa nuo yo asiat perin yksinkertaisella filosofialla: Jos ollaan häviöllä niin hyökätään, jos johdetaan niin peruutellaan.

3. Matikaisessa on kaimansa lailla sitä lavakarismaa, jota IFK:n valmentaja tarvitsee. Ja bonuksena: Pelkästään tukkaa tummentamalla ja saksalaismalliset gunther-viikset kasvattamalla Peetu palauttaa häivähdyksen IFK:n lähihistoriaa halliin.

Mä en oikeasti näe, mitä IFK voisi hävitä tässä valmentajanvaihdossa, tai kuka voisi olla potentiaalisempi/parempi valmentaja IFK:lle ensi vuonna. Matikainen on IFK:n organisaatiolta mielestäni erittäin hyvä haku, mutta jälleen kerran: jos veskarivalmennusta ei uusita, on se osoitus siitä, ettei organisaatiossa oikeasti haluta menestyä.

Ja vielä tuosta IFK:n näköisestä joukkueesta: En voi olla ihailematta JyPin tämän (ja viimekin) kauden joukkuetta. Jengistä löytyy erittäin paljon niitä ominaisuuksia, joita IFK:lla mielellään näkisi: joukkue pelaa kovaa ja suoraviivaisesti, puolustuksessa on yksi zidlicky (Vatanen) , muun pakiston keskikoko on 188,5/94,5 , hyökkäysketjusta yksi on liigan TOP3-tasoa, kaksi ovat maalintekoon kykeneviä telaketju-ketjuja, yksi koostuu junnuista. Lisäksi siellä on liigan TOP3-veskari. Ja pelaajien ilmeestä ja kehonkielestä näkee, että he antavat kaikkensa kentällä. Ehkä vielä joskus meilläkin..
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä meikäläinen ainakin ottaa Peetun ilomielin vastaan, jos hän siis joukkueeseen ylipäänsä tulee. Peetun Blues on jo pari vuotta pelannut enemmän IFK:n näköistä kiekkoa kuin IFK itse. Ja jos verrataan Peetua Nokaan, niin

1. runkosarjasijoitukset 9, 6 ja X tulevat tuskin huononemaan Matikaisen aikana. Lisäksi otteluiden viihdearvo tulee aivan varmasti nousemaan.

Minkä joukkueen sijoituksia nuo 9, 6 ja X ovat? Nokan johdolla ollaan oltu sijoilla 7 ja 3. Positiivisin mielin minäkin Matikaiseen suhtaudun, mutta hieman varauksella kuitenkin. Onko oikea lätkäjätkä vai paljastuuko ajan mittaan samanlaiseksi tyhjänjauhajaksi kuin Toivola, jonka juttuja ei jaksa kuunnella enää millään? Tunnetta tuo varmasti lisää, mutta pelikirjapuolella ei ole ollut ihan hirveästi annettavaa, Nokkakin pesi 6-0 silloin finaaleissa, joskin tietysti paremman materiaalinkin turvin. Mutta antaa hemmon yrittää, eiköhän tuo aika saletti ole(ellei suuntaa ulkomaille), sen verran ovelin sanakääntein tuo kiistettiin niin HIFK:n kuin Matikaisenkin suusta.

EDIT: Ja muisti pätkii itselläkin, 7. ja 4. ollaan oltu Nokan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinäpä se Stigu nätisti tiivistääkin P.Matikaisen plussat. Ainoa asia, mikä lienee noussut joidenkin toimesta kyssäriksi on Matikaisen taktinen osaaminen. Tämähän on tietysti totta yhdestä näkökulmasta katsottuna, mutta en voi olla silti hymähtämättä: kuinka monta kertaa Nokkaa on taktisesti alistettu HIFK:n ruorissa ollessaan? Jo pelkät playoff-kokemukset tästä ovat tragikoomisia.

Tässä Petun kakkosen valinnassa muuten taas mitataan organisaatiota. Saako herra tuoda kenet haluaa vai onko HIFK:lla oma sanomisensa tässä? Onko muuten missään galaktisessa painajaisessa mahdollista, että Rautio jatkaisi? Eihän?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eiköhän Suomi-TV:n kuvio ole ihan peruslööppisettiä: Ennestään täysin profiiliton hihhulihenkinen puhtokanava sai juuri uuden kanavapaikan ja käsittääkseni Urho TV:n tapaan pidennystä luvalleen tjsp. Ei ole sattuma, että suunnilleen samana päivänä kyseinen kanava tekee elämänsä ensimmäisen skuupin ja usea ihminen kuuleekin nyt ensimmäistä kertaa koko kanavasta.

BOL - en löydä minkäänlaista salaliittoa ja kähmintää sen takaa, että tieto vuotaa Suomi TV:lle? Voitko valaista hieman mitä ajat takaa? Kaikki mediat lukevat esimerkiksi Jatkoaikaa ja Nelonen otti täältä aikanaan suoraan uutisia. Kun jokunen menikin ohi, lopettivat sen samantien. Jos ajatuksenjuoksusi on se, että joku halusi "vahingoittaa" Kojoa, jotta tämä kausi karkaisi häneltä lapasesta, niin miksi vitussa joku tällaista haluava olisi niin urpo, että valitsee tiedotuskanavakseen jeesuslasten omistaman Suomi TV:n, jossa Riitta Väisäsen kymppitonni on radikaalein ohjelma? Höh- kannattaa avautua vaikka iltapäivälehdille, jos haluaa luotettavamman kumppanin. Lisäksi muistutan itsekin, että tämä on keskustelupalsta, jolla ei ole hevosenperseen vertaa vaikutusta siihen, miten HIFK vetää lootassa. On Kojon omaa syytä, että usea täällä on a) iloinen siitä, että hänen tuskainen amok-juoksunsa vihdoin loppuu ja b) jo katseet kohti ensi kautta. Jos äijä olisi tehnyt muutakin kuin pakitellut ja patsastellut, tässä ei oltaisi. Pientä rajaa. Jos minun omistamani joukkue seurailisi jotain saatanan nettipalstaa ja se vaikuttaisi heidän suorituksiinsa, vetäisin turpaan jokaista ja antaisin kenkää. Tilalle aikuisia miehiä, kiitos! Ja tähän mennessä Kojo on huolehtinut ihan itse siitä, että kausi menee reisille, ei hän tarvitse apua siihen. Sehän nimenomaan ei ole Petun & HIFK:n yhteistyölle eduksi, että homma levähti julkisuuteen näin aikaisin. Olisi vaan vedetty kausi pitkälle joulun yli ja aloitettu koutsispekulaatio normiaikana. Jos joku tästä hämmenyksestä hyötyy, se on Nenä itse ja lieneekö hän avautunut ? : D vitsivitsi

Jos koutseja ruvetaan labeloimaan sen mukaan, että tuo on hävinnyt aina tälle joukkueelle ja tuo on voittanut aina tuon joukkueen, ollaan niin syvällä suossa, että ei pintaa näy. Pitää katsoa kokonaisuutta, yleisilmettä, ja hyväksyä se, että ohi valmentajienkin tietyt joukkueet ovat joillekin vaikeita kaudesta toiseen koutseista riippumatta: HPK;n vierailut Jaffalassa, HIFK:lta taisi mennä liki 3 vuotta ilman voittoa Tapparasta Tampereella, Saipa on aina hanurista HIFK:lle ja myös Jokereille, Blues on hävinnyt HIFK:lle runkosarjassa koko 2000-luvun jne.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vielä tuosta IFK:n näköisestä joukkueesta: En voi olla ihailematta JyPin tämän (ja viimekin) kauden joukkuetta. Jengistä löytyy erittäin paljon niitä ominaisuuksia, joita IFK:lla mielellään näkisi: joukkue pelaa kovaa ja suoraviivaisesti, puolustuksessa on yksi zidlicky (Vatanen) , muun pakiston keskikoko on 188,5/94,5 , hyökkäysketjusta yksi on liigan TOP3-tasoa, kaksi ovat maalintekoon kykeneviä telaketju-ketjuja, yksi koostuu junnuista. Lisäksi siellä on liigan TOP3-veskari. Ja pelaajien ilmeestä ja kehonkielestä näkee, että he antavat kaikkensa kentällä. Ehkä vielä joskus meilläkin..

Kannattaa katsoa tämän kauden HIFK:n pelejä. Juuri tuota ollaan nähty. Lisäksi HIFK on sarjan kookkain joukkue painoltaan eli kookkausasteella löytyy myös fyysisyyttä, kuten pelaajatyypeistäkin. Kävin huvikseni eilen hakemassa ketjuja otteluketjufoorumista Sheddenin aikaisen - siksi Sheddenin, koska täällä hänet on nostettu esimerkiksi brändivalmentajasta - joukkueen esityksistä nopeasti plärättäväksi ja kautaaltaan siellä pyöri samoja ottelunjälkeisiä arviointeja kuin nytkin eikä pelkästän alkukaudesta. Tylsää, sekavaa, yksi erä pelattiin. Niin se aika kultaa muistot. Plaijareissakin oli suht aneemista Saipaa vastaan ja hiuskarvan varassa normaali brändisuoritus. Tuo joukkue oli vielä vähemmän fyysinen kokonaisuudessaan kuin nykyinen. Lostedt aiheutti jotain episodeja mikä oli tuolloin ekstraa, mutta reaalimaailmassa varsin marginaalista. Tällä hetkellä jäällä oleva joukkue ansaitsee respektiä yrittämisestä brändin mukaisesti. Sääli, että sekin pitää piilottaa, kun tässä ei voi olla kertakaikkiaan mitään hyvää. Hetkinen. Kahdessa ketjussa huippumiehiä, nuoria riittää alimpiin ketjuihin (kuin myös ylempiin sillä esim Ramu ei ole kovin vanha), joukkueella on kokoa ja tällä hetkellä joukkue antaa itsestään kaiken jäällä...Kuulostaa tämän hetken HIFK:lta. Ei sinänsä, että aina lisäfyysisyys tai taito kokoonpanoon olisi hyvä asia.

Mä nautin kaudesta, toivon mestaruutta ja olen onnellinen KJ:n vaihtuessa herra X:n. En Nokan vuoksi, vaan tämänkin palstan lukukokemuksesta tulee monipuolisempi, kun homogeeninen massa hiukan joutuu säröilemään.
 
Viimeksi muokattu:

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
...antoi ymmärtää, että nyt keskitytään sataprosenttisesti lätkään ja Tapulikaupungin tutut ei kuulu nykyiseen elämään, mutta puhua Jere on aina osannut.

Tässäkin puolet paskaa, mutta antaa olla. Se on paljon, että pysyy selvinpäin ja samalla olemaan joukkueelleen tarpeellinen, eikä taakka.

Muutenkaan sillä ei ole mitään merkitystä, kuka IFK:ta ensi kaudella johtaa, ...

Vähän kaksipiippuinen juttu ja pystyn allekirjoittamaan tämän, mutta samalla pystyn väittämään vastaan.
Se, että Petu pyörittää sirkusta ens kaudella ja on pelaajilla tiedossa ajoissa, antaa paljon pelivaraa. Nokka sai aikoinaan aika ison kasan paskaa ja vasta nyt voidaan sanoa, että hänellä on itsensä valitsema rosteri. Edellisen valmentajan taakka ei välttämättä ole aina hyvä asia ja se, että uusi valmentaja pääsee ajoissa puuttumaan jatkopahveihin ja samalla uusien pelaajien hankintaan antaa paljon tulevaisuudelle. Se, että Suikkanen teki ihmeen, ei tarkoita sitä, että se välttämättä onnistuisi muualla. Mutta toisaalta, jos pelaajan oma peli menee päin persettä ja samalla tietää, ettei uusi valmentaja ole haluamassa häntä, niin kyllähän se selkä suoristuu aika äkkiä keväällä...
Tätä asiaa pystyy pyörittelemään niin monesta näkökulmasta, mutta se, että joku urpåtevee II:n julkisti sen ei todellakaan ole hyvä asia. Pelaajien, niiden, joita sinne ensikaudelle halutaan jatkavan, niiden se tulisi tietää ja samalla kun aletaan hakemaan uusia miehiä, he haluavat kuitenkin tietää, että kuka käskee ja siinävaiheessa todellakin tulee olla jonkun arvostetun valmentajan nimi pahvissa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kauden 2011-12 HIFK:n valmennus on erittäin mielenkiintoinen spekuloinnin aihe, kunnes se virallisesti julkistetaan, koko ajan. Kun valmennus on julkaistu HIFK:n nettisivuilla, niin sitten spekuloidaan sitä kuinka uusi valmennus saa HIFK:n menestymään ym. asioita. En ymmärrä sitä miten nettisaitilla keskustelu häiritsisi kenenkään töitä, esim. KJ:n ja HIFK:n joukkueen, härregud.

Juu, HIFK hävisi kaudella 97-98 runkosarjan pelit Jokereille voitoin 5-1, jos oikein muistan, mutta who f..king cared, kun keväällä -98 HIFK keitti nakkeja kattilassa. Tämä Jokerit-peleistä kiinnostumattomuus olikin ainoita miinusmerkkejä W+S HIFK:ssa, muinaisina vuosina 1997-99. Alkaa muuten itseäkin ketuttaa, että pitää muistella viime vuosituhannen juttuja, jos haluaa kuvailla HIFK:n menestyksen aikoja.

Vaikka siis nyt HIFK on voittanut Bluesin 11x peräkkäin runkosarjan peleissä, niin ainoassa viime kausien tärkeässä Blues-HIFK kohtaamisessa, jossa naapuria valmensi Matikainen, me hävisimme ottelusarjan 4-1 Bluesille keväällä 2008. Bluesilla on kaksi välieräpaikkaa keväinä 2008 ja 2009, toisin kuin HIFK:lla, jonka ainoa viime kausien välieräpaikka on Sheddenin kaudelta 05-06
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka siis nyt HIFK on voittanut Bluesin 11x peräkkäin runkosarjan peleissä, niin ainoassa viime kausien tärkeässä Blues-HIFK kohtaamisessa, jossa naapuria valmensi Matikainen, me hävisimme ottelusarjan 4-1 Bluesille keväällä 2008.

Tämä ei ole kannanottoni Matikaiseen eikä hänen kompetenssiin. Totean vain, että lähinnä täällä on vertailtu valmentaja vs. valmentaja pohjalla Jalosta ja Matikaista. Tuolloin tuolla Matikaisen vuoden 2008 HIFK-sarjan voitolla ei ole mitään painoarvoa tässä keskustelussa - eikä tuo nyt mitenkään kummoinen uroteko ole ollut muutoinkaan, kun kyseessä oli monessa valmentajassa keitetty HIFK. KJ:n ja Matikaisen keskinäisten ottelujen tulos antaa ainakin jotain relevanttia vertailupohjaa: Jalonen on pystynyt 11 peräkkäisessä keskinäisessä (kaikissa) HIFK-BLUES -ottelussa lyömään vastavalmentajansa. Tässä otannassa ei puhuta sattumasta. Jätetään lisäksi Kärpät-aika pois kuviosta, jolloin KJ pesi Matikaista pleijareissa kuin myös runkosarjassa. Kyllähän tälläkin palstalla toistetaan monesti ottelun jälkeen ketjuissa kuinka valmentaja x pesi KJ:n yksittäisessä matsissa. Tällä pohjalla asialla on jotain merkitystä tai ehkä se ei merkkaa toisinpäin tapahtuessa. Viime Blues-ottelussa oli ilo nähdä, että ottelu oli erittäin fyysinen ja PM:n Blues alkoi peruuttelemaan ottelun lopun, kun KJ:n HIFK pyrki taistelemaan kiekon ylös loppuun saakka, joka palkittiin 3 pisteellä. Tätäkään suoritusta ei varmasti enää muisteta, vaan lähinnä se kuinka upeata on jyväskylän poikien kaikkensa antaminen.

Ja Matikaisesta vielä, että jos tulee, niin erittäin mielenkiinnolla ja varauksetta odotan miehen panosta. Erittäin hämäävä seikka Matikaisessa ovat hänen kornit diipadaapaa spartalaislarppauksensa. Jättäisi ne Espooseen. Mutta tämä on edelleen subjektiivinen ärsyke ja teot jäällä ratkaisevat.


Edit. Vaikka jossain vaiheessa ilmaisinkin, että pelottaa jos koppiin astelee mies joka on hävinnyt KJ:n HIFK:lle 11-0, niin loppujen lopuksi isossa kuvassa tällä ei ole niin suurta merkitystä että se oikeasti pelottaisi.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Petri Matikaisen kakkoseksi Petteri Sihvonen. Siinä tunteet ja pelikirjat voisivat olla sulassa sovussa lopputuloksen kanssa :)

Eikä tämä ollut hymiöstä huolimatta edes vitsi, koska olen siinä luulossa, että Matikainen ja Sihvonen ovat hyvinkin tuttuja keskenään.
 
Viimeksi muokattu:

Jimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asioista voi ja pitää olla montaa mieltä ja tämä on totta vieköön keskustelupalsta. Se mikä itseäni häiritsee on joidenkin kirjoittajien lukitut mielipiteet tietyistä asioista tapahtui peleissä mitä tahansa:

- Janne pettää aina, viimeistään keväällä
- Jalonen peruuttelee, ei ymmärrä miten IFKta pitää peluuttaa tai pelaajia motivoida ja viimeistään keväällä keinot loppuu (paitsi Kärpissä mutta sitä ei lasketa).

Itse haluan pysyä nykyhetkessä ja nauttia hyvistä suorituksista kun niitä on. Välillä tuntuu että jotkut odottavat jotain yliluonnollista kautta jolloin jokainen peli ja vaihto tehdään täydellisesti. Ne on vaan ihmisiä niinkuin mekin. Lopputulokseen vaikuttavia muuttujia on valtavasti ja me emme tiedä eikä kuulukaan tietää kaikkea.

Ehkä olen lapsenuskoinen mutta nykyinen IFK johto on määrätietoisesti parantanut niin paljon vs Penan aika että uskon nousukäyrän jatkuvan ja odotan innokkaana kevättä. Jalonen on ollut merkittävässä roolissa kun katsotaan IFKn parantunutta tekemistä jäällä vaikka tavoite onkin vielä saavuttamatta.

Ensi kausi on sitten oma kuvionsa ja jotenkin pidin itsestään selvänä että 3 kautta Jalosta on tarpeeksi molemmille osapuolille. Kuka ikinä seuraaja onkin niin vaativaan paikkaan tulee. Lähtökohta on kuitenkin paljon parempi. Luulenpa että mestaruuden saavuttaminen meitä IFK faneja miellyttävällä tyylillä on yllättävän vaikea rasti..
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Petri Matikaisen kakkoseksi Petteri Sihvonen. Siinä tunteet ja pelikirjat voisivat olla sulassa sovussa lopputuloksen kanssa :)

IFK:lle ei vittuilla. Menkää tarjoamaan sitä kusipäätä, jolla on ajojahti ollut IFK-ta vastaan jo Sheddenin ajoista alkaen, Kiva-Harrin kakkoseksi. Pitää muistaa kuitenkin, että Sihvosen maalaisuus lätkässä löytyy vain Hämeenlinnasta, jossa perunoita viljellään hallin pihassa ja porukka tulee peleihin lantsareissa. Pitää myös muistaa se, että Sihvonen on myöntänyt, ettei ole urheilusta kiinnostunut, joten siinä mielessä hän sopisi Alpon kakkoseksi, mutta millä Alpo saataisiin Hämeenlinnaan. Se on toinen asia. Pitäisi olla joku kansalaiskeräys, jolla Alpo hankittaisiin isolla rahalla Hämeenlinnaan ja Sihvonen pääsisi kakkoseksi. Kari Tynistäkin päästiin telkkarissa eroon, kun Jyp tarjosi säälipaikan. Suomen kansa ansaitsisi Sihvosen suhteen saman, mutta IFK:ta on turha liittää siihen yhteyteen.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
JHag:
Turha kimmastua pienistä. Siitähän on vain plussaa, että tunnet Petun henkilökohtaisesti. Eli jos Petu HIFK:ta ensikaudella valmentaa, saamme sinun kauttasi nopeasti palstalle faktatietoa, miksi joukkue pelasi, kuten pelasi ja miksi esim. jotkut kentät näin kasattiin. Myös faktat uusien pelaajien hankintoihin on mukava kuulla valmentajan näkökohdasta, sekä taktisia kuvioita, miten ketäkin vastaan pyritään pelaamaan.

Mitä itse hra Jaloseen tulee niin itse antaisin kyllä ison sulkahatun Jaloselle siitä, miten hän on kolmena vuonna joukkueen rakentanut. Nuoria on kehittynyt joukkueessa suuri määrä ja uskallankin väittää, että kolme hyökkääjäämme pelaa syksyn aikana maajoukkueessa, eikä yhdenkään nimi ole Ville. Taas tämän vuoden joukkueessa on muutama uusi nuori mukana, joille vastuuta annetaan juuri oikealla tavalla ja pojista kasvatetaan kelpo liiga pelaajia ensikautta jo ajatellen. Tämän kaltaisia asioita eivät ulkomaalaiset valmentajat Suomessa ajattele pätkän vertaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag:
Turha kimmastua pienistä. Siitähän on vain plussaa, että tunnet Petun henkilökohtaisesti. Eli jos Petu HIFK:ta ensikaudella valmentaa, saamme sinun kauttasi nopeasti palstalle faktatietoa, miksi joukkue pelasi, kuten pelasi ja miksi esim. jotkut kentät näin kasattiin. Myös faktat uusien pelaajien hankintoihin on mukava kuulla valmentajan näkökohdasta, sekä taktisia kuvioita, miten ketäkin vastaan pyritään pelaamaan.

Meinaat että Petu perustelee kaiken tämän Jhagille? Cool!

Mitä itse hra Jaloseen tulee niin itse antaisin kyllä ison sulkahatun Jaloselle siitä, miten hän on kolmena vuonna joukkueen rakentanut. Nuoria on kehittynyt joukkueessa suuri määrä ja uskallankin väittää, että kolme hyökkääjäämme pelaa syksyn aikana maajoukkueessa, eikä yhdenkään nimi ole Ville. Taas tämän vuoden joukkueessa on muutama uusi nuori mukana, joille vastuuta annetaan juuri oikealla tavalla ja pojista kasvatetaan kelpo liiga pelaajia ensikautta jo ajatellen. Tämän kaltaisia asioita eivät ulkomaalaiset valmentajat Suomessa ajattele pätkän vertaa.

HIFK:n valmentajan ensisijainen tehtävä on valmentaa joukkue mestariksi. Kaikki muu on toissijaista. Tässä mielessä Nokka ei ole päässyt edes haistelemaan sitä ensimmäistä. Toissijaisia asioita onkin sitten toteutunut kivasti. Ei riitä kuitenkaan.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Meinaat että Petu perustelee kaiken tämän Jhagille? Cool!

En minä meinaa mitään. Toivon, että kaverit keskenään saattavat tarinansa palstalle muiden luettavaksi.

HIFK:n valmentajan ensisijainen tehtävä on valmentaa joukkue mestariksi. Kaikki muu on toissijaista. Tässä mielessä Nokka ei ole päässyt edes haistelemaan sitä ensimmäistä. Toissijaisia asioita onkin sitten toteutunut kivasti. Ei riitä kuitenkaan.

Tämä on fanin näkemys asiasta. Seuran on kuitenkin mietittävä asioita hieman eri kantilta ja taattava jatkumo hyvälle kiekolle. Virmanen on tästä loistava esimerkki, miten halli saadaan tyhjennettyä muutamassa vuodessa, kun lopetetaan ajattelu ja luetaan ja toteutetaan, mitä joukkueen fanit keskustelupalstoilla itkevät.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä itse hra Jaloseen tulee niin itse antaisin kyllä ison sulkahatun Jaloselle siitä, miten hän on kolmena vuonna joukkueen rakentanut. Nuoria on kehittynyt joukkueessa suuri määrä ja uskallankin väittää, että kolme hyökkääjäämme pelaa syksyn aikana maajoukkueessa, eikä yhdenkään nimi ole Ville. Taas tämän vuoden joukkueessa on muutama uusi nuori mukana, joille vastuuta annetaan juuri oikealla tavalla ja pojista kasvatetaan kelpo liiga pelaajia ensikautta jo ajatellen. Tämän kaltaisia asioita eivät ulkomaalaiset valmentajat Suomessa ajattele pätkän vertaa.

Hmmm... Iso sulkahattu IFK:n valmentajan päässä. Lainaisikohan tuo sitä Sakelle?

Ymmärrän jatkuvuuden ja juniorituotannon hyödyntämisen, jotka molemmat ovat niitä syitä, miksi juuri IFK:ta on tullut kannatettua rapiat nelkyt vuotta... Mutta. IFK:n omaleimaisuus on vielä suurempi syy siihen, miksi elinkautiset jaksavat hallille raahautua räntäsateessa, ja sitä puolta Jalonen ei jostain syystä suostu ottamaan käyttöön.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Jimi kirjoitti:
Itse haluan pysyä nykyhetkessä ja nauttia hyvistä suorituksista kun niitä on. Välillä tuntuu että jotkut odottavat jotain yliluonnollista kautta jolloin jokainen peli ja vaihto tehdään täydellisesti. Ne on vaan ihmisiä niinkuin mekin. Lopputulokseen vaikuttavia muuttujia on valtavasti ja me emme tiedä eikä kuulukaan tietää kaikkea.

Samaa mieltä. Miksi aina pitää painaa sitä paniikkinappulaa, vaikka nyt ollaan jo selkeästi toisenlaisen tekemisen tiellä?

Jimi kirjoitti:
Ehkä olen lapsenuskoinen mutta nykyinen IFK johto on määrätietoisesti parantanut niin paljon vs Penan aika että uskon nousukäyrän jatkuvan ja odotan innokkaana kevättä. Jalonen on ollut merkittävässä roolissa kun katsotaan IFKn parantunutta tekemistä jäällä vaikka tavoite onkin vielä saavuttamatta.

Juuri näin. Menestys tulee uuden tekemisen kautta, tai sitten vaihdetaan tekijää ja kokeillaan uudestaan. Mitään oikotietä onneen ei ole. Nyt sentään joukkue näyttää ja pelaa kuin joukkue.

Jimi kirjoitti:
Ensi kausi on sitten oma kuvionsa ja jotenkin pidin itsestään selvänä että 3 kautta Jalosta on tarpeeksi molemmille osapuolille. Kuka ikinä seuraaja onkin niin vaativaan paikkaan tulee. Lähtökohta on kuitenkin paljon parempi. Luulenpa että mestaruuden saavuttaminen meitä IFK faneja miellyttävällä tyylillä on yllättävän vaikea rasti..

Kuin omasta kynästäni. Rapiat yli 10 vuotta edellisestä mestaruudesta ja tällä palstalla oleilee varmaan yli 10 mestaruuden tuojaa. Hakupaperit vetämään vaan.

Tämän seuran ongelmat ovat niin syvällä koko ylimielisessä ajattelussa, että ehkä annos nöyryyttä voisi antaa uutta perspektiiviä. Ei ne maakuntien "pikkuseurat" ole mitään annospaloja "isolle ilkeälle", vaan ihan oikeita vastustajia!

Ripaus kunnioitusta ja isolla kauhalla taistelua. Kyllä se siitä!
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Parastahan tässä koko sopassa on se, kuka sitten onkaan vuotanut tai "vuotanut" Matikaisen sopparin pääkaupunkiin, että HIFK on taas varastanut mediajulkisuuden pimeän syksyn ajan jääkiekkoa seuraavan yleisön keskuudessa. Isotkin mediat julkaisivat uutisen lainauksineen ja uusi kierros jatkui "bullshit" uutisten kera. Jälleen kerran ratapihaa on viety 100-0 mediassa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jälleen kerran ratapihaa on viety 100-0 mediassa.

Vai onko...? Tämä uutinen ei varmasti auta ainakaan HIFK:ta tai Bluesia, se on ns. distraction (häiriötekijä?) molemmille jengeille. Tai ainakin HIFK:lle koska Bluesissa Matikaisen lähtö on ollut tiedossa jo pitkään.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Vai onko...? Tämä uutinen ei varmasti auta ainakaan HIFK:ta tai Bluesia, se on ns. distraction (häiriötekijä?) molemmille jengeille. Tai ainakin HIFK:lle koska Bluesissa Matikaisen lähtö on ollut tiedossa jo pitkään.

Hyvä kommentti, arvostan sitä.

HIFK:n ensi kauden valmentajan nimi ei voi vaikuttaa nykypäivän rosteriin. Jos vaikuttaa, niin sitten pelaaja pelaa väärässä joukkueessa. Nykypäivän kiekkoilija on ammattilainen, joten jos pelaaja alkaa liikaa lukemaan iltapäivälehtiä tai vastaavia ja näihin juttuihin perustaa oman osaamisensa, niin pelaaja on väärässä ammatissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL - en löydä minkäänlaista salaliittoa ja kähmintää sen takaa, että tieto vuotaa Suomi TV:lle? Voitko valaista hieman mitä ajat takaa? Kaikki mediat lukevat esimerkiksi Jatkoaikaa ja Nelonen otti täältä aikanaan suoraan uutisia. Kun jokunen menikin ohi, lopettivat sen samantien. Jos ajatuksenjuoksusi on se, että joku halusi "vahingoittaa" Kojoa, jotta tämä kausi karkaisi häneltä lapasesta, niin miksi vitussa joku tällaista haluava olisi niin urpo, että valitsee tiedotuskanavakseen jeesuslasten omistaman Suomi TV:n, jossa Riitta Väisäsen kymppitonni on radikaalein ohjelma? Höh- kannattaa avautua vaikka iltapäivälehdille, jos haluaa luotettavamman kumppanin. Lisäksi muistutan itsekin, että tämä on keskustelupalsta, jolla ei ole hevosenperseen vertaa vaikutusta siihen, miten HIFK vetää lootassa. On Kojon omaa syytä, että usea täällä on a) iloinen siitä, että hänen tuskainen amok-juoksunsa vihdoin loppuu ja b) jo katseet kohti ensi kautta. Jos äijä olisi tehnyt muutakin kuin pakitellut ja patsastellut, tässä ei oltaisi. Pientä rajaa. Jos minun omistamani joukkue seurailisi jotain saatanan nettipalstaa ja se vaikuttaisi heidän suorituksiinsa, vetäisin turpaan jokaista ja antaisin kenkää. Tilalle aikuisia miehiä, kiitos! Ja tähän mennessä Kojo on huolehtinut ihan itse siitä, että kausi menee reisille, ei hän tarvitse apua siihen. Sehän nimenomaan ei ole Petun & HIFK:n yhteistyölle eduksi, että homma levähti julkisuuteen näin aikaisin. Olisi vaan vedetty kausi pitkälle joulun yli ja aloitettu koutsispekulaatio normiaikana. Jos joku tästä hämmenyksestä hyötyy, se on Nenä itse ja lieneekö hän avautunut ? : D vitsivitsi.

Salaliitto tai ei, jostain kumman syystä uutinen koski kahta pk-seudun kolmesta joukkueesta... Ja kaikkihan olemme huomanneet SuomiTV:n kerrostalon kokoisen mainoksen Jaffalan seinässä, eikö niin. Maksettu paikka, otaksun, mutta eihän tuo silti vaikeaa ole päätellä, miksi se oli juuri SuomiTV, joka huhun -tai what ever- ensimmäisenä uutisena julkaisi. Palveleeko tämä IFK:ta mitenkään? Mielestäni ei. Palveleeko se Bluesia? Mielestäni ei. Palveleeko se mahdollisesti Pasilan Poikia, kun huomio kiinnittyy heidän ongelmiensa sijasta kahteen muuhun? Ehdottomasti.

Okei, IFK ja Blues ovat uutisissa ja medioissa spekuloidaan kaikenlaista. There is no such thing as bad publicity... vai olisiko sittenkin? Seura ja sponsorit voivat hieroa karvaisia käsiään yhteen, mutta joukkueelle kaikenlainen pelin ulkopuolinen spekulointi on häiriötekijä. Ovatko pelaajat ammattilaisia? Kyllä. Tai ainakin pitäisi olla. Fakta on se, että vaikka SM-Liiga ammattilaisliiga onkin, on se silti täydellinen lintukoto, jossa pelaajilta puuttuu esim. kesken kauden tapahtuvien treidien pelko kokonaan. Ja kun näin ei ole, tietynlainen epävarmuuden sietäminen on lapsen kengissä. Siispä koppiin vetelemään äijiä turpaan!

Ovatko kaikki osapuolet tietoisia siitä, että Jalonen ei ole jatkamassa IFK:ssa tämän kauden jälkeen? Kyllä, ehdottomasti. Molempien osapuolten on aika siirtyä eteenpäin. Kyllähän pelaajat saavat tiedon tulevasta valmentajasta hyvissä ajoin, mutta yleisen tavan mukaan näistä ei hirveästi hiiskuta, varsinkaan, kun seurat ovat aika rankasti pyrkineet tukkimaan syväkurkkujen suut.

Mä en ainakaan missään vaiheessa tarkoittanut mitään viestejäni millään tavalla Kojo-myönteisiksi. Tai olisin kokenut, että juuri hänelle tästä olisi erityisesti hallaa. Katsoin asiaa nimenomaan seuran ja JOUKKUEEN kannalta, jossa Jalonen on toki yksi merkittävä tekijä. Mutta ennen kaikkea siis pelaajien kannalta. Jos joukkueelle tuottaa vaikeuksia pitää johtoasemasta tiukassa matsissa kiinni, kuinka ihmeessä he pystyvät hanskaamaan tällaisen tiedon, joka aivan varmasti aiheuttaa paljon kysymyksiä ympäristössä olevien ihmisten keskuudessa?

Toivon tietenkin olevani väärässä ja kaikki osapuolet ovat todella onnellisia ja tyytyväisiä eilen julkaistusta uutisesta. Mulle on se ja sama, mikä on se motivaattori, millä jätkät saadaan jättämään paloja peräsuolestaan kentälle, jos tarve vaatii.

Mitä tulee tuohon Kojon peruuttelukiekkoon ja siihen, että me ollaan hävitty tämäkin kausi jo seitsemän pelin perusteella, niin... En pysty sanomaan mitään tuohon. Sen verran se poikkeaa niistä silminnäkijäraporteista, joita olen saanut lukea/kuulla, että tyydyn ihmettelemään, miten erilaisin silmin ihmiset pelejä voivatkaan katsoa... Toiset näkevät pakittelua siellä, missä sitä ei ole ja toiset näkevät, että saappaat jalassa kaaduttiin.

Loppuun onnittelut Tapparalle ja Ässille! Kukapa olisi ennen kauden alkua uskonut, että Kanadamaljaa Tampereella nostellaan! Harmi, että Ojanen ehti jo lopettaa. Olisi saanut uralleen arvoisensa lopun. Ja Ässillekin jo toinen mitali 2000-luvulla ja aika puskista saivat tulla! Onnea Rockylle, ehkäpä parin vuoden päästä on hänen aikansa Nordiksella!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös