Kuka Akiksi Akin paikalle?

  • 7 505
  • 64

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, arvon lajitoverit. Vaikka aihe onkin kipeä, on kissa nostettava pöydälle. Ambulanssi Heino ei pelaa enää Rinkelinmäellä Kerhon paidassa. Kulttimaineen saanut kiekkosuuruus on siis siirtynyt toiseen maailmaan.

Otan riskin kun avaan tämän keskustelun. Tiedän, että tunteet ovat vielä suurella joukolla pinnassa ja aiheesta puhuminen voi tehdä kipeää. Tämä saattaa olla ehkä hieman aikaista, mutta asian selvittäminen heti tuoreeltaan auttaa usein ehkäisemään pahimmat traumat.

Olen sitä mieltä, että joukkue tarvitsee uuden puolijumalan ja palvonnan kohteen. Vaikka uutta Akia ei ole, eikä tule, niin ehkä jonkin sortin korvike voitaisiin mahdollisesti löytää, mikä tasapainottaisi mielissämme vellovia kaihoisia muistoja esimerkiksi Algebran hienosta maalista Tappara-pelissä...

Miten on arvon lajitoverit? Onko teillä ehdotuksia tai eroavia näkemyksiä? Löytyykö mistään pelimiestä, joka täyttää tämän Ananaksen kokoisen aukon Kerho-fanien sydämessä?

Mielenkiinnolla odotan Marko Toivosen otteita...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Jumalavaalit

Olen sitä mieltä että tällaista asiaa ei voi valita demokraattisesti. Ikonius vain tulee jos se on tullakseen.

Toki juuri tällä hetkellä monet meistä vaeltavat melkoisessa arvotyhjiössä ja olemme surutyön jälkeen helpohkosti johdateltavissa uuden evankelistan seuraajiksi. Selkeää ehdokasta ei ole ihan heti näkyvissä, mutta eiköhän sieltä pikkuhiljaa joku nouse.

Mäkelä voisi olla yksi kandidaatti. Näin Kauno Saario-etäjäsenenä en tosin pysty sanomaan mitään kenekään pintaliitoskeneominaisuuksista, jotka myös on huomioitava.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Niin, kyllähän kyseessä on sellainen aukko, jota ei koskaan pystytä paikkaamaan. Ei kulttimaineeseen niin vain mennä; se vaatii vuosien treenaamisen pöyhkeily- ja pintaliitoskenessä, jumalallisuuteen verrattavan persoonan ja palloniveltäkin notkeammat lanteet. Tällaisia puolustajia ja ihmisisä ei ole kuin yksi maailmassa, ja hänet on nyt menetetty.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, muistuttaa toki sopii siitäkin iloisesta faktasta että Armahtaja Heino siirtyi kuitenkin Pelicansiin, jota vastaan HPK pelaa enemmän kuin mitään muuta liigajengiä. Ottelun vakuuttajaksihan voimme Amerikanvalloittajaa äänestää kun pussileuat vierailevat Rinkelinmäellä.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehdotus

Näinhän se puolijumalan nimeäminen menee:
Tertsi -> Aki -> Burström

Eikös se pelillisillä ansiolla ole ennenkin ansaittu, tosin Burströmin päätön puskeminen ja pörrääminen on erilaista, kuin Lehterän pehmeys ja surkeus hyökkäyspäässä yhdistettynä huonoon kuntoon tai Akin hienot lannekeikautukset yhdistettynä surkeaan viimeistelypeliin ja yltiöpäisen ponnettomiin (viimeaikoina vähentyneisiin) ja pehmeisiin puolustuspään otteisiin.
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eihän tähän kysymykseen ole kahta sanaa, sehän on Joni Puurula -> naisetkin tykkää ja kentällä todellinen viihdyttäjä.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taisi Arsenio Heinon myynti olla Korpelalta saada uuvahtaneet Pelicans otteluiden lipunmyynti taas nousuun.

Tyhjyys pitää hyväksyä, sitä ei voi täyttää väkisin.

Uudelta kuninkaalta pitää löytyä karismaa, taitoa, itseluottamusta ja luovuutta. Mäkkärit, Mäkelät yms. ovat tavallisen, sivistymättömän wannabe kiekkojännärin suosikkeja... Vaikka AH onkin hieno ihminen, hänen kannattajansa ovat vielä hienompia jotka kykenevät näkemään yli yleisöä kosiskelevan rahvaanomaisuuden. Kuninkaan pelitaidot tulevat selkäytimestä, karisma sielusta, asenne sydämestä.

Pelillisesti ainoa joka pääsee lähellekään Arseniota, on Max Kenig
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Tyhjyydestä tyhjyyteen

Sitenhän ihmisen elämä joissain uskoissa määritellään.

Akin stunttia on vaikea löytää. Itseltäni meni Tero I Pohjakunnon löytämiseen pieni tovi, ja Akin kanssa meni vielä pidempään. Tappada-pelin jäätävä suoritus sinetöi hänen paikkansa kulttigalleriassani. Vaikutuksensa oli tietysti pontevien palstaveljien tehokkaalla mielipiteenmuokkauksellakin.

Mutta nyt on taas idolin etsiminen edessä. Tuukka on lähimpänä, eikä pelkästään ilmiömäisen haastettelunsa ansiosta.

Joni taas ei ole kentällä millään tavalla hauska. Minä en unohda...
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kulttihahmon paikka auki

Niin, vanhana maalaisena näkisin, että eiköhän luonto hoida tämän kulttihahmotyhjiön kuntoon.

Tulevathan muuttolinnutkin aina takaisin. Samoin kuin vuorovesi, ja telkkariluvan karhuamislappu.

Itse ainakin ajattelin toivoa Jumalalta iltarukouksen muodossa apua tähän kipeään asiaan.


Itse Ykskaks-Heinon osalta mieleeni pompsahti sellainen asia, että olisikohan perusteltua nostaa herran paita epävirallisesti Rinkulan kattoon jonain sopivana ajankohtana?

Onko kellään vinkkejä, kuinka ko. paita saataisiin hilattua kattoon?

Täältä tähän
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kunnon naru auttanee paidanripustamisoperaatiossa.

Itse olen sen verran vanhaa kaartia etten jaksa mihinkään ylim. humputuksiin lähteä, mutta olen syvästi pettynyt palstan väkeen, mikäli jonkinsorttista lakanaa ei näy katsomossa.

Esim. tyyliin: "Riiva, Heino takaisin ja sassiin, saatana!"

Pelikaanien vieraillessa rinkulalla "12 -we won´t forget"
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Peter Gabriel
Itse olen sen verran vanhaa kaartia etten jaksa mihinkään ylim. humputuksiin lähteä, mutta olen syvästi pettynyt palstan väkeen, mikäli jonkinsorttista lakanaa ei näy katsomossa.

Pelikaanien vieraillessa rinkulalla "12 -we won´t forget"
Niin, tässä yhteydessä ei liene epäselvää, kuka valitaan ottelun vakuuttajaksi Pelikaanien seuraavalla Rinkelinmäen-visiitillä...
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse ehdottaisin myös jonkinlaista muistolakanaa/kunnianosoitusta myös Lahden-vierailulle. Olin ajatellut boikotoida räkäkiekko-pelikaanien otteluita, mutta pakkohan se Aramis Heinoa on lähteä kauemmaskin katsomaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Otsikon kysymystä vakavasti hetken aikaa mietiskellessäni ja HPK:n nykyistä rosteria silmäillessäni voin sanoa, että vakavasti otettavaa kandidaattia kyseessä olevan aukon paikkaajaksi ei ole näköpiirissä.

Samanlaiseen (tai edes lähelle sitä) lantioliikkeen, kiekonhallinnan, silmiä hivelevän kauniin luistelun ja pintaliitomaailman hallinnan harmoniaan ei yksinkertaisesti kukaan nykyisistä pelaajistamme kykene.

Vaihtokaupassa joukkueeseemme saapuneen nyrkkisankarin pintaliitokyvyistä tosin on kuulunut jos jonkinmoisia huhuja ja nekään huhut eivät välttämättä pelkästään mairittele kyseistä herraa. Viihdettä -joskin täysin erilaista kuin Heino- Mäkkäri kaukalossa monasti esittää, mutta tällöinkään ei voida puhua silmiä hivelevistä taidoista vaan pikemminkin niitä mustaavista kyvyistä.

Värikkäitä ja viihdyttäviä pelaajia Kerhossa on ollut kautta maailman sivu.

On olemassa kuitenkin vain yksi Aki Heino.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Lahjejannen sisältö?

Grande Passione Heinoa ei tosiaan koskaan varsinaisesti korvata eikä sängyn päätyyn hänen julkkarinsa päälle liimailla sinitarralla uusia kiekkojampan kuvia. Haussa on pikemminkin ihka uusi, Heinosta riippumaton idoli. Tai riippumaton ja riippumaton, kyllähän viihdyttäjän ammattiin ovat kautta aikain tietyt ominaisuudet kuuluneet. Ei tässä silti mitään jokeria olla hakemassa.

Henkilökohtainen kulttihahmoni on ollut elokuusta 2001 asti Janne Lahti, Lahejjanne, Lahjejanne, Sikakolahti, #32, jolloin antibakteerispraylta tuoksuvalla Länsi-Auto-Areenalla lonksutteli uusi tuttavuus. Pelityylissä ei näyttänyt olevan mitään tolkkua, mutta niin vain juippi pääsi läpiajoihin ja oli aina siellä, missä tapahtui jotain pelillisesti merkittävää. Lanteiden en nähnyt varsinaisesti keinuvan, mutta jonkinlaista humppamaista lonksahtelua muistelen havainneeni. Rujoille nurkkanahinoille tämä arrogantimpi nuori nyrpisti nokkaansa.

Tehot tähän mennessä 1+0, 1+0, tällä kaudella 2+2 (+tänään 1+1!).

Pari kysymystä on kieltämättä vielä auki matkalla sisällöntuottajaksi. Onko Janne tarpeeksi hassu? Eihän sitä kukaan ole hassu syntyessään, mutta ehkä iän karttuessa hahmoon saadaan esim mr Bean-tyyppisiä piirteitä. (Tai no Antti Virtanen oli aika hassu debytoidessaan Ipa-pelissä Tampereella Kerho-paidassa 98-99. Säntäili kiekon perässä laidasta toiseen hurrikaanin lailla ja sittemmin löysi oman seuransa). Kysymys kaksi: pääseekö 21-vuotiaana Sirkukseen sisään?

Myönnettäköön, että aiemmin mainittu Mäkelän filosofinen haastattelu oli aika kovaa meriittiä näillä kilpailutetuilla sisällöntuotantomarkkinoilla. Numerologisesti ajatellen näiden jannujen ero on hiuksen hieno, luokkaa 1+1, koskapa 32 +(1+1) = 43 mot.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Rontti


Vaihtokaupassa joukkueeseemme saapuneen nyrkkisankarin pintaliitokyvyistä tosin on kuulunut jos jonkinmoisia huhuja ja nekään huhut eivät välttämättä pelkästään mairittele kyseistä herraa.

Voipi olla että McAteerin koseptit sekoavat täysin kun miekkonen huomaa Tiffanyn muuttuneen Night Lifeksi. Ehkä hän kokee tulleensa jopa huijatuksi ja vaatii kaupan purkamista vedoten tietoiseen harhaanjohtamiseen.
 
F

Flonaldo

Ei kai tähän oikeasti ole kuin yksi vaihtoehto? Kulttisuosikin aseman ansaitsee totta kai Juhamatti Yli-Jumala!

YLLI!n hötkyilemätön pelityyli ja kauniit kiemurat yhdistettynä miehen lievästi löysähköön olemukseen varmistavat kulttisuosikin aseman.

Ylli ei ole myöskään valmennusjohdon erityissuosiossa eikä miehen erinomaisuutta tajua suuri yleisö. Sen sijaan pienemmissä piireissä Juhamatin potentiaali on jo havaittu, tie NHL-tähteyteen on auki.

Muut paahtavat jäähallille upouusille työsuhdebiileillä, kun taas Ylli suorittaa työmatkansa joulukuun räntäsateessakin kätevästi fillarilla - osoittaa erinomaista asennetta!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ei kai tähän oikeasti ole kuin yksi vaihtoehto? Kulttisuosikin aseman ansaitsee totta kai Juhamatti Yli-Jumala!
Eihän seuraavan "valitun" välttämättä (vaikka siitä etua onkin) tarvitse kantaa puolustajan toiminimeä, vaikka Agapetus Heino sitä työkseen tekikin.

Juhamatti Yli-Jumalalla tosiaan on monia kiehtovia ominaisuuksia joista Flo tuossa jo useita mainitsikin. Lisäisin listaan vielä yhden, (ja ehkä siis kaikkein tärkeimmän) nimittäin varsin suuret ja potentiaaliset pintaliito-ominaisuudet.

Minä ainakin alan jatkossa seuraamaan Y-J:n otteita entistä tarkemmin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Master God
Niin, kyllähän kyseessä on sellainen aukko, jota ei koskaan pystytä paikkaamaan. Ei kulttimaineeseen niin vain mennä; se vaatii vuosien treenaamisen pöyhkeily- ja pintaliitoskenessä, jumalallisuuteen verrattavan persoonan ja palloniveltäkin notkeammat lanteet. Tällaisia puolustajia ja ihmisisä ei ole kuin yksi maailmassa, ja hänet on nyt menetetty.

Kaipaamaan eivät jää lähikannattajat. Olkaa hyvä Pelicans. Suurella sydämellä lahjoitan johnin teitille. Kyllähän mies ihan rempseä kaukalon ulkopuolella on, mutta liian jännäksi menee tilanne, kun johni ottaa paikkansa kentällä...
Sådant är livet...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Rontti
Juhamatti Yli-Jumalalla tosiaan on monia kiehtovia ominaisuuksia joista Flo tuossa jo useita mainitsikin. Lisäisin listaan vielä yhden, (ja ehkä siis kaikkein tärkeimmän) nimittäin varsin suuret ja potentiaaliset pintaliito-ominaisuudet.
Ilmoittaudun myös Y-J:n kannattajajoukkoihin. Alcatraz Heinon suhteenhan olin aluksi varsin skeptinen. Nykyään tunnustan jumal-aseman ilman mitään, vaikka mielipiteet herran pelitaidoista eivät olekaan muuttuneet. Yli-Junnilan jumaloimisen aloitin jo marraskuun alussa nelostiellä jossain Jyväskylän ja Oulun välillä. Silloin nimittäin löin nimimerkki Nilkkakiiturin kanssa kossukorin vetoa siitä, että Ylli pelaa ensimmäisen NHL-ottelunsa 1.11.2005 mennessä. :) Kulttipelaajan ominaisuuksiinhan kuuluu erottamattomana osana mitä moninaisimmat vedonlyönnit.

Yllin pintaliito-ominaisuuksien en kuitenkaan usko yltävän koskaan Akin tasolle. Tosin Yllihän on vielä junnu, ja harjoittelee toistaiseksi Metropolin lauteilla. Koska Ylli muuten täyttää 24, että pääsee kokeilemaan pintaliitosiipiään varsinaiselle pääkallopaikalle? (Vai mikä se Sirkuksen ikäraja on?)
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Master God
Koska Ylli muuten täyttää 24, että pääsee kokeilemaan pintaliitosiipiään varsinaiselle pääkallopaikalle? (Vai mikä se Sirkuksen ikäraja on?)

Kuukauden päästä jo 23v, eiköhän tuo riitä ko. paikan tiukkis pokeille?!
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Kyllä mnää Yllin hyväksyisin,

mutta Tuukka on kone. Se haastattelu, se haastattelu. Maalin kun vielä tälläisi, olisi sydämeni myyty. 1+1 olisi jo jotain Gurkomaista.

Mutta mitkä ovat Tuukan kaukalon ulkopuoliset pelikyvyt? Onko samaa raivopäistä asennetta kuin todellisilla voittajilla, jotka jalka poikkikin raahautuvat taisteluihin salonkien hämyisiin valoihin?

Pidättäydyn nimeämästä Ylliä jumalhahmoksi. Jonkin sortin profeetaksi kaverilla ilmeisesti olisi aineksia. Muistakaamme suunnistusta, tuota todellisten pihkaniskojen lajia.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
mää olin varmaan eka

Mä ilmoittaudun kanssa Ylli Yli-Jumalan kannattajaksi. Tosin mä huomasin nämä piilevät kyvyt jo lokakuun puolivälissä...
Poika on aika söpökin kun tarkemmin kattoo ylös asti ;)

Ja aina olen ollut Aksun kannattaja ja aina pysyn vaikka se sulat saikin ;(
Toivottavasti polvi paranee niin pääsee vaikka tanssilattiallekin joskus...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: mää olin varmaan eka

Viestin lähetti Professori McGarmiwa
Mä ilmoittaudun kanssa Ylli Yli-Jumalan kannattajaksi. Tosin mä huomasin nämä piilevät kyvyt jo lokakuun puolivälissä...
Poika on aika söpökin kun tarkemmin kattoo ylös asti ;)

Ja aina olen ollut Aksun kannattaja ja aina pysyn vaikka se sulat saikin ;(
Toivottavasti polvi paranee niin pääsee vaikka tanssilattiallekin joskus...

En olekaan osannut ajatella tuolta kantilta....
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Master God
Tosin Yllihän on vielä junnu, ja harjoittelee toistaiseksi Metropolin lauteilla. Koska Ylli muuten täyttää 24, että pääsee kokeilemaan pintaliitosiipiään varsinaiselle pääkallopaikalle? (Vai mikä se Sirkuksen ikäraja on?)
Niinpä, samalla kun Ukko Yli-Jumala pelaa tällä hetkellä ikään kuin farmissa FPS:ssa, lienee selvää että hänen tämän hetkinen paikkansa pintaliitoskenessä löytyy myös virallisen pöyhkeily- ja pintaliitoravintolan sijaan farmi-Metropolista.

Gagne, mitäs se Tuukka on haastattelussa heitellyt, kun on ilmeisesti päässyt livahtamaan ohi minun korvieni?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Marko Toivonen! Siinä se on. Meikäläistä rupesi aina hymyilyttämään tämän äijän liike luistimilla. Pitkä kaveri, hidas mutta kankea, mutta hoitaa tonttinsa ihan kohtuudella. Jotenkin Levokarin tuntumaa.

Kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös