Pasanen kirjoitti:
Jep, olis pitänyt tarkentaa että tarkoitin "ralph lauren" tms alkkareista kirjoittamista...Tosimies voi kyllä huolehtia hygieniasta mutta ei mielestäni analysoi alkkareita tuolla tarkkuudella :) Kalsarit ne on, kunhan on puhtaat.
Luulen että muistutat yhtä kaverianiani; kerran lähdin hänen kanssaan vähän iltaa istumaan ja törmäsimme hänen kaveriinsa, heti alkoi tilitys "voi vitsi sullon samanlaiset farkut kun mulla, oliks pakko laittaa just noi tänään" "mistä ostit" "paljon maksoit" "eikä, mä maksoin paljon enemmän". Kummatkin heteroita, ainakin kulissiliitossa. No minä en muutenkaan osaa pukeutua (sen mekaanisen puolen osaan), vaimoni valitsee pääsääntöisesti mun kledjut, joten ei kannata paljon välittää minun arvosteluista.
Olet suhteellisen pihalla. Ensinnäkin kyllähän jokaisella pitäisi olla jonkinlainen tuntuma omaan karderoobiinsa ja miten kutakin kappaletta tulee käsitellä. Ja toisekseen ei muiden vaatetusta yleensä tulee kommentoitua ja mitä merkitystä, mitä se toinen on jostakin maksanut. Kyllä useimmat tietävät esim. 50e tarkkuudella jonkun vaatekappaleen hinnan muutenkin.
Itse esim. näin kaverillani eilen, kun olimme muutamalla, aika tyylikkään paidan päällä, mutta se oli niinkuin positiivinen huomio, että hän on shoppaillut. Ei siitä tarvinnut ääneen mitään mainita. Kyllä itsellänikin lähtee joskus lapasesta shoppailun kanssa. Välillä ei shoppaile esim. kuukauteen ja välillä sitten sattuu johonkin vaateliikkeeseen (siis eri liikkeitä, mutta eri shoppailukertoja) vaikka pari kertaa viikossakin ja voi parissa viikossa ostaa valtavat määrät moskaa. Kysehän on love at first sight -jutusta eli jos jostain pitää niin se pitää liipasta välittömästi, sillä samoja hyviä fiiliksiä ei saa jälkeenpäin.
Ainoa hyväksyttävä syy jauhaa pidempään toisen henkilön vaatetuksesta on se, että jengillä on merkkiä, joka on yleisesti kaikkien mielestä todella legendaarinen, hyvä juttu kuten J Lindeberg. Silloin voi vaikka heittää high fivea kehiin jos haluaa ja kehua NK:n valtavaa shop in shoppia.
Eikä sillä toisen käyttämästä rahasummasta ole mitään merkitystä siinäkään mielessä, että jokaisella suomalaisella on kuitenkin vaatteita ja kenkiä, joten ne eivät tule tarpeeseen, vaan hyvää shoppailufiilistä ja itsensä hemmottelua se yhä enemmän tietystikin on. Ja mietipä sitä, kun lähdet viihteelle niin ei tarvitse tempoa kovin montaa vaatekappaletta sängylle, vaan voit suoraan valita sellaisia freeshejä vaihtoehtoja, joita sulla ei ole ollut päällä ennen tai vähään aikaan ja joissa sen illan meno tuntuu hyvältä. Se, että laittaako sitten yhdellä kauppareissulla 5000e, 500e tai 50e on samantekevää, pääasia, että tuli se hyvä fiilinki siitä, että löysi yhden tai useamman vaatekappaleen, mistä diggaa.
"mies, jolta joku yritti ostaa housut päältä 800 eurolla yökerhossa eli jotain kai sitä on muodinkin suhteen tehty oikein"
p.s. miten joku voi antaa jonkun toisen valita vaatekappaleita?