Kuinka usein vaihdat alushoususi?

  • 12 371
  • 93

Kuinka usein vaihdat alushoususi?

  • Joka päivä

    Ääniä: 269 60,2%
  • Joka toinen päivä

    Ääniä: 89 19,9%
  • Joka kolmas päivä

    Ääniä: 25 5,6%
  • Kerran viikossa

    Ääniä: 12 2,7%
  • Kahta en vaihda, Turun sinappi ja kalsarit

    Ääniä: 5 1,1%
  • Kanada

    Ääniä: 33 7,4%
  • Joku muu vaihtoehto, mikäs?

    Ääniä: 14 3,1%

  • Äänestäjiä
    447

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
scholl kirjoitti:
Ei ole äijää olla likaisissa vaatteissa.

En ymmärrä ollenkaan, mikä ongelma vaatteiden vaihtoon liittyy. Sehän on helppoa puuhaa. Ja sitä paitsi kiva laittaa hieman erilaista vaatetta päivittäin päälle.
Jep, olis pitänyt tarkentaa että tarkoitin "ralph lauren" tms alkkareista kirjoittamista...Tosimies voi kyllä huolehtia hygieniasta mutta ei mielestäni analysoi alkkareita tuolla tarkkuudella :) Kalsarit ne on, kunhan on puhtaat.
Luulen että muistutat yhtä kaverianiani; kerran lähdin hänen kanssaan vähän iltaa istumaan ja törmäsimme hänen kaveriinsa, heti alkoi tilitys "voi vitsi sullon samanlaiset farkut kun mulla, oliks pakko laittaa just noi tänään" "mistä ostit" "paljon maksoit" "eikä, mä maksoin paljon enemmän". Kummatkin heteroita, ainakin kulissiliitossa. No minä en muutenkaan osaa pukeutua (sen mekaanisen puolen osaan), vaimoni valitsee pääsääntöisesti mun kledjut, joten ei kannata paljon välittää minun arvosteluista.
 

scholl

Jäsen
Pasanen kirjoitti:
Jep, olis pitänyt tarkentaa että tarkoitin "ralph lauren" tms alkkareista kirjoittamista...Tosimies voi kyllä huolehtia hygieniasta mutta ei mielestäni analysoi alkkareita tuolla tarkkuudella :) Kalsarit ne on, kunhan on puhtaat.
Luulen että muistutat yhtä kaverianiani; kerran lähdin hänen kanssaan vähän iltaa istumaan ja törmäsimme hänen kaveriinsa, heti alkoi tilitys "voi vitsi sullon samanlaiset farkut kun mulla, oliks pakko laittaa just noi tänään" "mistä ostit" "paljon maksoit" "eikä, mä maksoin paljon enemmän". Kummatkin heteroita, ainakin kulissiliitossa. No minä en muutenkaan osaa pukeutua (sen mekaanisen puolen osaan), vaimoni valitsee pääsääntöisesti mun kledjut, joten ei kannata paljon välittää minun arvosteluista.

Olet suhteellisen pihalla. Ensinnäkin kyllähän jokaisella pitäisi olla jonkinlainen tuntuma omaan karderoobiinsa ja miten kutakin kappaletta tulee käsitellä. Ja toisekseen ei muiden vaatetusta yleensä tulee kommentoitua ja mitä merkitystä, mitä se toinen on jostakin maksanut. Kyllä useimmat tietävät esim. 50e tarkkuudella jonkun vaatekappaleen hinnan muutenkin.

Itse esim. näin kaverillani eilen, kun olimme muutamalla, aika tyylikkään paidan päällä, mutta se oli niinkuin positiivinen huomio, että hän on shoppaillut. Ei siitä tarvinnut ääneen mitään mainita. Kyllä itsellänikin lähtee joskus lapasesta shoppailun kanssa. Välillä ei shoppaile esim. kuukauteen ja välillä sitten sattuu johonkin vaateliikkeeseen (siis eri liikkeitä, mutta eri shoppailukertoja) vaikka pari kertaa viikossakin ja voi parissa viikossa ostaa valtavat määrät moskaa. Kysehän on love at first sight -jutusta eli jos jostain pitää niin se pitää liipasta välittömästi, sillä samoja hyviä fiiliksiä ei saa jälkeenpäin.

Ainoa hyväksyttävä syy jauhaa pidempään toisen henkilön vaatetuksesta on se, että jengillä on merkkiä, joka on yleisesti kaikkien mielestä todella legendaarinen, hyvä juttu kuten J Lindeberg. Silloin voi vaikka heittää high fivea kehiin jos haluaa ja kehua NK:n valtavaa shop in shoppia.

Eikä sillä toisen käyttämästä rahasummasta ole mitään merkitystä siinäkään mielessä, että jokaisella suomalaisella on kuitenkin vaatteita ja kenkiä, joten ne eivät tule tarpeeseen, vaan hyvää shoppailufiilistä ja itsensä hemmottelua se yhä enemmän tietystikin on. Ja mietipä sitä, kun lähdet viihteelle niin ei tarvitse tempoa kovin montaa vaatekappaletta sängylle, vaan voit suoraan valita sellaisia freeshejä vaihtoehtoja, joita sulla ei ole ollut päällä ennen tai vähään aikaan ja joissa sen illan meno tuntuu hyvältä. Se, että laittaako sitten yhdellä kauppareissulla 5000e, 500e tai 50e on samantekevää, pääasia, että tuli se hyvä fiilinki siitä, että löysi yhden tai useamman vaatekappaleen, mistä diggaa.

"mies, jolta joku yritti ostaa housut päältä 800 eurolla yökerhossa eli jotain kai sitä on muodinkin suhteen tehty oikein"

p.s. miten joku voi antaa jonkun toisen valita vaatekappaleita?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joka päivä ne tulee vaihdettua. Briteistä pystyn jokseenkin uskomaankin että kalsareita vaihdetaan niinkin harvoin. Hyi saatana!
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mä elelen kiekkokauden mukaan.

Edellisten pleijareiden lopusta tammikuun loppuun voin vaihdella ja jopa ostaa uusia kuten mielin. Helmikuun alusta alkaa sitten totaalikielto. Ei vaihtoja eikä varsinkaan uusia.
 

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
scholl kirjoitti:
Olet suhteellisen pihalla.
p.s. miten joku voi antaa jonkun toisen valita vaatekappaleita?
Ensimmäiseen: totta, ja paljon muunkin suhteen kuin pukeutumisen. "Rumat ne vaatteilla koreilee", siinäpä sitä pukeutumisen mottoa:) Ja sillä hintojen vertailulla tarkoitin koRRRostin vain sitä että he puhuivat VAATTEISTA, ei herranjumala. Kaikillahan nyt vaatteet on, miksi niistä jauhamaan...
Tottakai juhliin tms tapahtumiin pitää laittaa asianmukaiset vaatteet, mutta jotain rotia vaatteiden hankkimiseen. Silloin harvoin kun vaimoni saa minut shoppailemaan niin en tod saa mitään kiksejä vaatteiden hypistelemisestä/sovittamisesta/ostamisesta, mutta se on välttämätön pakko ettei tarvitse monia vuosia samoissa vaatteissa kulkea. Shoppausvaistojen herättämiseksi vaimoni tekee aika ajoin "kovia poistoja" vaatekaapissani...
Ja tohon ps kohtaan niin ihan helposti, tyylitajulla ei ole minua siunattu. Osaan/uskallan sentään sanoa mielipiteeni kun isken valitut vaatteet päälle, mutta harvemmin tulee itse poimittua vaatteita sovitettavaksi. Onneksi on muunlaisiakin ihmisiä.

edit. Muistelen jokin aika sitten lukeneeni että kauppojen pukeutumiskonsultit tms. (esim stokkan) ovat todella suosittuja...Homma toimii kai siten että käydään ensin esittäytymässä ja sitten toisella kertaa kaupan täti on valinnut muutamia asukokonaisuuksia...Eli mun tilanteessa asun ko. henkilön kanssa, hyvä minä!
 
Viimeksi muokattu:

TeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat menee kaakonkulmalle
Yleensä päivittäin, joskus useamminkin. Riippuu tilanteesta miten tulee liikuttua ja hikoiltua. Kyllähän henkilökohtaisesta hygieniasta pitää huolehtia.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Päivän tai pari on samat alusvaatteet päällä jos en hikoile. Urheilun jälkeen vaihdetaan tietysti kuteet.

Saa olla kyllä melkoinen vainukoira jos meinaa haistaa että toisella on kalsarit toista päivää jalassa.

Farkkujani en kyllä pese montaa kertaa vuodessa. Näillä mennään kunnes joku alkaa valittamaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Aina urheilun jälkeen eli lähes päivittäin, mutta toisaalta kahta en vaihda eli kalsasit ja sinappi. Meinasin jo vastata Kanada, mutta laitoin "joku muu".

Pleijareissahan muuten ei kalsareita vaihdeta ollenkaan, ei edes pitkiä, sakko-mallisia kalsareita.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Keltainen eteen ja ruskea taakse.
 

ditrim

Jäsen
Keltainen eteen ja ruskea taakse.

Ja käännös.

Joka päivä tulee vaihto tehtyä suihkun yhteydessä. Vahinko vaan että minulla on 2 kappaletta hyviä boxereita, loput ovat ihan kulahtaneita ja tyhmän muotoisia. Eli hyvät säästän viikonlopuille ja arkisin sitten painan menemään huonommilla.

Voishan niitä ostaa lisääkin, ei vaan jaksa tuhlata aikaa eikä rahaa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vähän naurahdin, kun näin otsikon, mutta sen jälkeen piti kuitenkin tulla vastaamaan. Eli ihan joka päivä vaihdetaan, lukuunottamatta sitten niitä päiviä, kun on esimerkiksi kylässä, eikä ehdi käymään suihkussa.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Muutaman kerran päivässä. Hygienia kunniaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivittäin ne on tietenkin vaihdettava, ja etenkin kesällä lähes poikkeuksetta kahteen kertaan vuorokauden aikana.

Esim. kesälomalla kun käy aamulla treenaamassa, on luonnollisesti suihkun jälkeen vedettävä uudet bokserit jalkaan. Ja taas kun on iltapäivän ja illan ollut liikenteessä jossain ja joutuu nihkeyden takia kuitenkin käymään uudestaan suihkussa ennen nukkumaanmenoa, tulee bokserit vaihdettua silloinkin puhtaisiin. Tai vaihtoehtoisesti mökillä ensin aamuhikoilun jälkeen uudet kehiin kun ottaa pikapesut saunalla ja sitten taas luonnollinen vaihto puhtaisiin varsinaisen iltasaunomisen yhteydessä.

Sukkia ja boksereita menee siis kesäaikaan kaikkiaan aika vitusti, tämän takia onkin hyvä olla kaapit niitä pullollaan.

Paskaisissa vaatteissa en suostu kulkemaan, oli kyseessä sitten t-paita, sukat tai kalsarit.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Mä vaihdan aina kun käyn suihkussa. Eli yleensä joka päivä. Joskus voi olla silti parikin päivää, mutta sitten on kyllä pakko vaihtaa oman hyvän olon vuoksi.
Urheilua varten on tietty täysin omat kalsarit, joita tulee käytettyä pari treeniä putkeen, jos kamat voi jättää treenipaikalle kuivumaan. Kotona ei viitti pahemmin hikisiä kalsareita kuivailla ja silloin saavat mennä suoraan pyykkiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käyn saunassa vähintään joka toinen päivä, useimmiten joka päivä, ja tuon yhteydessä aina vaihdan myös kalsarit. Jossain reissussa voi joskus olla kolmekin päivää samat kalsarit jos peseytymismahdolisuudet ovat huonot, mutta se ei ole enää yhtään kivaa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Joskus pentuna, kun aloin olemaan itse vastuussa pukeutumisestani, vaihdoin kalsarit jos sinä päivänä oli käyty paskalla. Mikäköhän järki siinäkin sitten oli?

Mutta nykyään siis vaihdetaan päivittäin, riippumatta siitä tuliko käytyä tuhmalla vai ei. Urheilua varten minulla on vaatepussissa omat alkkarit, joita käytän reenailun yhteydessä pariin-kolmeen kertaan ja pesaisen sitten.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
2 kertaa päivässä. Aamulla suihkun jälkeen ja iltapäivällä urheilun jälkeen. Jos joudun jostain syystä tilanteeseen, ettei minulla ole puhtaita boksereita (esimerkiksi venähtänyt reissu vieraassa kaupungissa), käyn ostamassa uudet. Mikään ei ole kamalampaa kuin edellisen päivän bokserit jalassa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tosimies ei vaihda kalsareita kuin jouluna ja juhannuksena. Tosin oikein tositosimies ei vaihda silloinkaan, vittuako sitä vuoden parhaita pyhiä kalsarinvaihtoon tuhlaamaan.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Jo alkoi selviämään miten niitä sukupuolitauteja syntyy.. Ne jotka vaihtavat kerran viikossa kalsarit, niin hyi helvetti! Pesettekö koskaan munianne edes?

Kyllähän kalsarit kuuluu ehdottomasti vaihtaa aina pesun yhteydessä ja miehen pitää käydä päivittäin suihkussa, vähintään joka toinen päivä.

Intissäkin ihmettelin kun 10 päivän leireillä joillakin sankareilla ei ollut lainkaan puhtaita kalsareita mukana, komiaa..
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä taas joka kerta kun Suomi vie MM-kisat.

Minä taasen jokaisella kerralla kun Suomi selviytyy jalkapallo arvokisoihin, alkaa tuosta viime edustuksesta olla aikaa. No oltiinhan silloin sentään neljäs.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös