Kuinka tuomittavana pidät kertapanopettämistä?

  • 6 233
  • 35

Kuinka tuomittavana pidät kertapanopettämistä?

  • Erittäin tuomittavana

    Ääniä: 95 60,9%
  • Melko tuomittavana

    Ääniä: 25 16,0%
  • Jonkin verran tuomittavana

    Ääniä: 11 7,1%
  • Vähän tuomittavana

    Ääniä: 14 9,0%
  • En juuri ollenkaan tuomittavana

    Ääniä: 11 7,1%

  • Äänestäjiä
    156

Bacon

Jäsen
Jos on nauttinut 50 hehtolitraa viiniä ja pettää niin sen voisin vielä antaa anteeksi. Myös oman työn puolesta johtuva pettäminen saattaisi mennä sormien läpi. Todennäköisesti en kuitenkaan tämän tyyppisen naisen kanssa tule koskaan seurustelemaan.

Mutta jos nainen pettää tai edes hipelöi itseään samalla, kun televisiossa pyörii Mika Häkkisen uran huippuhetket niin se olisi anteeksiantamatonta. Sitten katkeaa selkäranka.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos pettää kertaluonteisesti, täytyy pitää huoli siitä ettei jää kiinni eikä saa sellaisia tunnontuskia että menee mokoman puolisolleen omantunnon tuskissaan ilmoittaman. Puolisoaan ei pidä loukata, jos näin toimii ansaitsee kyllä kaiken sen paskan joka jutun ilmitullessa lävähtää tuulettimeen. Tuhatkertaisesti.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Tähän pitäisi oikeastaan lisätä, että kertapano pettää vain jos OP- kassaneiti ei suostu ottamaan tarjottua summaa vastaan mutta pakkohan hänen on ne tilille laittaa, koska se on hänen työnsä. Tämä siis koskisi sitä oikeaa kertapanoa, mitä määritelmä itseasiassa virallisesti tarkoittaa : D
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En usko kertapanopettämiseen. Kerran pettänyt pettää hyvin usein uudelleen. Tämä oli vain oma näkemys asiasta. En tuomitsisi, mutta en antaisi anteeksikaan, enkä liioin jatkaisi suhdettakaan.

Ei mulla ole sinällään kokemuksia pettämisestä, joten vaikea arvioida miten suhtautuisin suhteessa tosi paikan edessä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Pettäminen on pettämistä, oli se kertaluontoinen tai jatkuva niin pettämistä se on silti. Itse en hyväksy pettämistä ollenkaan ja koska tiedän, että tuntisin siitä niin kovia tunnontuskia niin tiedän etten pystyisi elämään itseni kanssa, jos pettäisin, jos olisin parisuhteessa.
 
Kysymys on outo. Hyvässä ja terveessä parisuhteessa ei ole mitään tarvetta pettää, oli promilleja alla nolla tai tuhat. Itse olen kerran pettänyt ja suhteen tila oli tämän tapahtuessa lusikoiden jakoa vaille "paketissa". Pettäminen ei ole tuomittavaa, vain hieman säälittävää.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Vaikutuksensa on tietenkin sillä, kuinka pettää. Oma eukkoni petti kännissä täysin vieraan miehen kanssa. Reaktioni olisivat todennäköisesti olleet erilaiset, jos pettäminen olisi ollut pitkäkestoista ja siihen olisi liittynyt sivusuhde.

Imo tuolla ei ole mitään väliä. Sama kuin miten tappaa ihminen? Lopputuloksena kuitenkin aina ruumis.
Vielä pahemman tilanteesta tekee se, että pettäjänä olisi nainen. Mies kun on luonnostaan alttiimpi.

Kysymyksenasettelu on kyllä hassu. Tuomittavana? Jos se on yksinkertaisesti väärin niin ei siinä mitään asteita tarvitse mittailla. En itse voisi oikein mitenkään perustaa parisuhdetta ihmisten mielipiteisiin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoinen kysymys. Tähän ei oikestaan ole oikeaa vastausta ja omakin mielipide vaihtelee. Itse olisin valmis antamaan pettämisen anteeksi, mutta toisaalta jättäisihhän se arvet ja tuskin mikään olisi enää niinkuin ennen. Vanhemmiten sitä on oppinut ymmärtämään, että seksi ei määrittele kaikkea, mutta onhan se kuitenkin aina henkilökohtaista. Siinä tilanteessa antautuu toiselle ja ajatus siitä, että vaimo antautuisi jollekin toiselle ei ole kiva. Toisaalta taas se on myös inhimillistä ja kuten jo sanoin seksi ei määritä kaikkea. En tiedä. Tuskin pystyisin antamaan anteeksi, mutta ei sitä ikinä tiedä. Eikun lähestytään näin. Itsellä on kovat puheet ja katse aina harhailee, mutta en antaisi itselleni lupaa pettää. Olkoon toi sama sääntö myös toiselle. En hyväksyisi!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ole tarpeellista miettiä mitään anteeksiantoa, koska suhteen jatkamista en edes harkitsisi. Varmaan voisinkin antaa anteeksi, mutta emme tulisi enää koskaan olemaan missään tekemisissä, niin aika vähän sellaisella varmaankin olisi edes merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös