Kosa kirjoitti:
Kilttejä poikia ja tyttöjähän he ovat. Ongelmaksi näkisin sen, että heillä on ihmeellisen usein tilipäivä "ensi viikolla", harvemmin palkka tulee tällä viikolla. Konemusiikin ystävien oikeusturvaa taidetaan palkanmaksussa siis loukata rankalla kädellä.
Niinkuin eräs ex-palstalainen (hah!) minua opasti, yritin lukea tämän viestin ii-iihan rauhassa, viivottimen avustuksella ja ilman Shakin´Stevens- ilmiötä, niin siltikään tämän postauksesi pointti ei minulle avautunut, joten voinet kertoa sen minulle, että miten toi palkka nyt liittyy tähän mihinkään. Jännä homma kyllä, että isolla osalla konemusapossea mitä tiedän, on hyvä duuni ja korkea koulutus, mutta kuten sanoin, en tajua mitä tuossa ajettiin takaa.
Mutta ihan ketjun aiheeseen, niin Suomessa on järjestetty nyt muutaman kerran tapahtumia "Taipuuko teräs"- nimellä ideana saattaa raskaamman rockin ja hardimman konemusiikin diggareita saman katon alle yhteisiin bileisiin. Samana iltana ovat lavalle astuneet mm. Turmion Kätilöt, Ruoska, Dj Neon, Dj Proteus, Dj Poliisi jne... Itse en paikalle päässyt kun se Kotkassa oli, mutta silminnäkäijäraporttien mukaan ilta todellakin oli mennyt hyvissä ja rakentavissa merkeissä metalliväen jammaillessa mm. Poliisin psytrancepaukkeen tahdissa ja päinvastoin. Mutta siltikin näkisin, että onko se yhteishenki ja ymmärrys kuitenkaan tarpeellista. Tai siis onhan se toki siinä mielessä, että olisi hienoa jos ei aina tarvitsi vääntää rautalangasta, että mitä klubeilla oikein tapahtuu, mutta kuitenkin niin eri alakulttuureista on kysymys ja molemmille on ne omat kohdeyleisönsä, joskin itse viihdyn mainiosti myös esim. metallikeikoilla, sillä hevijengiä lepposampaa väkeä saa maailmasta hakea. Aina ollut hyvät bileet, ku keikalle menee.
Täytyy lisätä vielä loppuun se, että kaikesta kaupallistumisesta ja valtavirtaistumisesta huolimatta, on kiva nähdä, että reivkulttuurin yllä on vielä varsin paksu mystisyyden verho. Pienten piirien harrastushan se Suomessa on kuitenkin.