Kuinka suurella ikäerolla voisit seurustella?

  • 8 011
  • 26

Kuinka suurella ikäerolla voisit seurustella?

  • Voisin seurustella vain alle viiden vuoden ikäerolla.

    Ääniä: 21 15,8%
  • Voisin seurustella noin 10 vuoden ikäerolla.

    Ääniä: 73 54,9%
  • Voisin seurustella noin 15 vuoden ikäerolla.

    Ääniä: 25 18,8%
  • Voisin seurustella noin 20 vuoden ikäerolla.

    Ääniä: 7 5,3%
  • Voisin seurustella noin 25 vuoden tai suuremmalla ikäerolla.

    Ääniä: 7 5,3%

  • Äänestäjiä
    133

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kai sitä pystyy seurustelemaan vaikka 50 vuoden ikäerolla. Miettikää sitten 70v, niin kumpi olisi houkuttelevampi vaihtoehto 65-v Aino vai 22 kesäinen Ansku? Toki sitten 20-30 ikähaitarilla sitten mennään siihen, että täysi-ikäinen pitää olla.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parikymppisenä oli 12v vanhempi daami. Siitä oppi sen ettei sitä oikeasti mitään osannutkaan vaikka luuli. Kolmenkympin kohdalla oli 11v nuorempi ja siitä oppi ettei sitä jaksa itse ainakaan mitään opettaa.

10v vanhempi daami menisi kyllä. Nuorempaan suuntaan ei kyllä sitä ottaisi.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Kai sitä pystyy seurustelemaan vaikka 50 vuoden ikäerolla. Miettikää sitten 70v, niin kumpi olisi houkuttelevampi vaihtoehto 65-v Aino vai 22 kesäinen Ansku? Toki sitten 20-30 ikähaitarilla sitten mennään siihen, että täysi-ikäinen pitää olla.

Saman voisi kääntää myös toisinpäin. Kiinnostaisiko Anskua mielummin 20-vuotias Sakari-Taneli vai se 70-vuotias Reino? Tai sit sun nimes täytyy olla Bernie Ecclestone.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Saman voisi kääntää myös toisinpäin. Kiinnostaisiko Anskua mielummin 20-vuotias Sakari-Taneli vai se 70-vuotias Reino? Tai sit sun nimes täytyy olla Bernie Ecclestone.

Sen takia kysymys olikin että kuinka suurella ikäerolla voisit seurustella.

-Panisitko Mila Kunista?
-Joo
-No ei se panis sua, herää.
 

scholl

Jäsen
Sen takia kysymys olikin että kuinka suurella ikäerolla voisit seurustella.

-Panisitko Mila Kunista?
-Joo
-No ei se panis sua, herää.

En tiedä kuka Mila Kunis on, mutta Schwarzenegger esim. toteaa omassa kirjassaan, että kannattaa pyrkiä elämässään huipulle. Siellä on suurin ruuhka siellä keskinkertaisuuksien kohdalla, joten voi hyvinkin olla, että kun satsaa niihin kymppeihin niin onnistuu paremmin kuin yrittämällä jotain seiskamiikkaa.

Äänestää en osaa. En ole koskaan ajatellut asiaa tällä tavalla. Olen joskus saattanut ajatella jostain henkilöstä, onko hän sellainen, jonka kanssa voisi seurustella, mutta sillä tavallakin olen ajatellut aika harvoin, joten ei ole minkäänlaista ikäjakaumaa käytettävissäni.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisin seurustella 20v kanssa, mutta en 40v kanssa. Vastasin n. 10v niin siitä voitte ikäni päätellä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
10 vuotta nuoremman tai vaihtoehtoisesti maksimissaan viisi vuotta vanhemman naisen kanssa voisin seurustella.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Selkeä peli. Kymppi ylös, viisi alas. Poikkeuksina Satu Silvo ja toiseen suuntaan Jennifer Lawrence.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seurustelu on monimutkaisempi käsite, mutta omat "kaatorajat" tähän mennessä -5 <oma_ikä> +8. Nuorin oli fyysisesti viehättävin kokemus, vanhin ylivoimaisesti paras suihinottaja joka mahtavaa slerssoniani on päässyt lutkuttamaan.
Toivon toki että iän myötä ensimmäinen luku tulee muuttumaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tapauskohtasta tietty mut kai toi kymppi on ihan passeli, etenkin kun on itse sopivasti siinä iässä että kymppi kumpaankin suuntaan on vielä (ainakin uusilla kriteereillä) "nuori aikuinen" -kategoriassa (tosin yläpäässä alkaa uhkaavasti kääntyä jo oletettavasti aikuisen puolella).
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tähän mennessä haarukka (siis ikä-) on ollut -13 - +15. Toistaiseksi ainakin tuo -13 on pitänyt.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Riippuu omasta iästäni. Vastaanko nykyhetkeen nähden vaiko koko elämään verrattuna. Minimi-ikä on 20-vuotias, siinä iässä oleva käy nyt ja aina. Saa vanhetakin. Jos asiat sujuvat, en potki pois, kun hän täyttää vuosia.

Olen ollut alasti vuosien 1962-1992 välillä syntyneiden kanssa. Siis neljällä eri vuosikymmenellä syntyneiden kanssa. Tuo 1962 oli vuonna 2000 ja tuo 1992 tänä vuonna eli viimeksi. Seurustellut olen vuosina 1976-1992 syntyneiden kanssa. Uskoakseni en enää ennen vuotta 1980 syntyneiden kanssa seurustele. Tai mistäpä sitä varmasti tietää.
Siellä on suurin ruuhka siellä keskinkertaisuuksien kohdalla, joten voi hyvinkin olla, että kun satsaa niihin kymppeihin niin onnistuu paremmin kuin yrittämällä jotain seiskamiikkaa.
Tuo asia on usein juuri noin. Itse asiassa eilen hotellilla se respan kaunis nainen oli ehkä joku 9+ ja sanoin Uleåborgirille, että tuonlaisia naisia en saa helposti. Pitää olla 10 tai 10-, toki sitten ne seiskapuolesta alaspäin olevat saa lähes aina jos haluaa mutta tuo väli 8-:sta tuonne 9,5:een, se on vaikein. Täytyy siis tyytyä parempiin, kun muita en saa tai halua.

LISÄYS: Ihmebantussa on faktat kerrottu
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylöspäin ehkä sen kymmenen vuotta. Alaspäin ei rajoja kunhan nyt olisi sen 16+ ettei saa mitään namusetäsyytöksiä.

Toki niitä saa vaikka emäntä ei olisi kuin viisi vuotta nuorempi(16/21)

Mutta voi vittu kun suomalaisella 50+ Pirkolla on se 20v Juan-Carlos kainalossa niin se on sitten niin lutusta ja ihanaa kun eri kulttuurit ovat löytäneet toisensa ja aaah.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ikää tärkeämpi seikka on morsion vakaa taloustilanne. Pitää vain tarkistaa saako kovasti nuori morsio säännöllistä viikkorahaa. Tämä pitää erikseen urkkia kun viikkorahakäytäntöjä on niin monenmoisia. Sen sijaan vanhemmissa ikäluokissa kansaneläkkeen perusosaa hyökyy ikäneidon tilille tasaisena kymenä. Tältä osin vanhassa vara parempi, mutta nuoressa voi olla yllättävää potentiaalia piilossa. Ai-foun jos on nuorikolla verkkarin taskussa niin se antaa osviitan. Uudet kumit ikäneidon pyöräkelkassa on sekin mahdollinen viesti vakavaraisuudesta.

Puoliseurustelin hetken aikaa toistakymmentä vuotta itseäni vanhemman tätösen kanssa rapiat parikymppisenä. Eihän tuo missään tuntunut, tai tuntui kovastikin, muttei siis ikäero haitannut. Nyt on noista hetkistä vierähtänyt sellainen kotva, että sama rouva on jo pikapuoliin lähempänä kuuttakymppiä kuin viittäkymppiä, jos on ylipäätään elossa. Siunakkoo! Tuossa iässä muutamat onnekkaat ovat vielä mainiossa kunnossa, mutta monella on suussa tekohampaat ja muualla kropassa kaikenlaista kremppaa. Meinaan vaan että kyllä minulle jopa sellaiset 20 vuotta ikäeroa kävisi vallan mainiosti, nuorempaan suuntaan tällä kertaa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
En jaksaisi enään kenenkään kasvukipuja, joten alaspäin "muutama" vuosi korkeintaan ja kymppi ylöspäin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos seurustelulla tarkoitetaan sitä, että voisinko nusaista 16-kesäistä jos tämä sitä oikein kovasti hinkuisi, niin sitten on pakko vastata "20 vuotta nuoremman kanssa". Seppo Rädyn linjalle eli "jos 15-vuotiasta sais" ei sentään viitsi mennä.

Tositarkoituksella hakusessa oleva nainen saisi kuitenkin selvästi lähempänä omaa ikääni, sillä kokemuksieni mukaan kovin nuoret naiset ovat niin epäkypsiä ja heidän ajatusmaailmansa ja elämänkokemuksensa ovat niin erilaisia, että tuskin siitä mitään tulisi. Ei tullut viimeksikään kun ikäeroa oli reilut kymmenisen vuotta.

Tässä iässä (36 tulee tänä vuonna täyteen) ongelmana on tosin se, että vaikka nainen saisi henkisen kehityksen ja tasapainon kannalta mielellään olla suht samassa iässä ja omata tietyn yhteisen kokemuspohjan (Kekkonen täytyy muistaa, ja Neuvostoliiton romahduksen tuottama ilo ja onni), niin valitettavasti miesten ja naisten fyysiset kehitykset menevät tässä iässä eri suuntiin. Naisen hedelmällisyys on jo vahvasti laskusuunnassa, joten jos mies haluaisi joskus tulevaisuudessa perhettä, niin olisi virheliike seurustella samanikäisen, lähes neljääkymppiä käyvän naisen kanssa.

Traditionaalinen laskukaavahan puolisoiden ikäeroille on se, että mies jakaa oman ikänsä kahtia ja lisää lukuun +7. Tämä kaava pätee ainakin länsimaissa suurin piirtein siitä asti kun mies on täysi-ikäinen. Hartaimmissa rauhan ja rakkauden uskonnon maissa kaava menee tietysti niin, että mies vähentää iästään oman ikänsä sellaisenaan ja lisää lukuun +9, niin päästään naimaikään. Kaava pätee, vaikka sheikki Ali Hassan olisi 80-vuotias.

Tällä länsimaisille sopivalla kaavalla minulle optimaalisin puolison ikä olisi siis (36/2)+7=25 vuotta.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Empiiristen havaintojeni perusteella 4 kuukautta ja 26 päivää vanhempi puoliso vaikuttaa sopivalta. Mielelläni en tinkisi tästä päivääkään.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Tällä länsimaisille sopivalla kaavalla minulle optimaalisin puolison ikä olisi siis (36/2)+7=25 vuotta.

Mielenkiintoinen kaava, minulle tulisi 34-vuotias tuon mukaan. No, mikä ettei.

Jos satunnaiset yhden yön tuttavuudet unohdetaan, niin omalla kohdalla ikähaarukka on ollut -21v ... +5v. Tuon -21v:n kanssa oltiin aviossa 8 vuotta + ½ vuotta seurustelua; toinen minua hiukan nuorempi, -16v, pysyi aikoinaan matkassa 5,5v. Itseäni vanhempia on matkan varrelle sattunut vain pari.

Minulle ikä on vain numeroita, kyllä siinä on paljon muuta kun parisuhdetta hoitaa. Noiden nuorempien kanssa ns. ongelmia tulee yleensä heidän ystäviensä ja ystävien näköalattomuuden kanssa. Toisaalta tulin kyllä hyvin toimeen appiukon ja anopin kanssa kun olivat about samanikäisiä kuin minä.

Kerran täällä vain ollaan.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Minulla tuo ikähaitari on mennyt niin ylös- kuin alaspäinkin tuolla about 10 vuoden ikäerolla. Tosin nyt on menty jo yli 15 vuotta yhdessä neljä vuotta nuoremman kanssa ja tuo ikäero on kyllä toiminut erinomaisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
+13 vuotta on menty viimeiset 15 vuotta. Ei valittamista. Kiva mimmi ja hyvä meininki. Ei kai toi ikä ole mikään raja?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tällä hetkellä sanoisin, että -2 - +10. Nuoret tytöt vaan tuppaavat olemaan toistaiseksi hyvin kaukana siitä naisihanteesta, joka minulle on. Kumppanini on toki samanikäinen (23) kuin minäkin, mutta fiksuudeltaan ja miellyttävyydeltään siellä 30 hujakoilla. Paljon kokenut nainen on minun makuuni, eikä semmoinen tusinapissis, joita on yökerhoissa joka viikonloppu 99 %. Naisesta kertoo jo paljon se, että viihtyykö yökerhossa yli tunnin parissa kuukaudessa. Jos viihtyy, niin ei jatkoon.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Otsikossa puhutaan nimenomaan seurustelusta, niin sen osalta empiirinen kokemus ikävä kyllä kertoo, että siihen puuhaan ikäero ei paljoa yli tuon viiden vuoden saa mennä, kumpaankaan suuntaan. Alarajan saattaa pystyä joku erityislaatuinen yksilö puhkaisemaan, mutta noin keskimäärin en jaksa kauhean kauaa katsella henkisesti epäkypsiä neitosia. Ylärajalla taas tulee valitettavan usein käytännön asiat, kuten jälkikasvu (tai lähinnä uuden jälkikasvun haluamattomuus) vastaan.

Jos taas puhutaan kevyemmistäkin suhteista, niin muut asiat ratkaisee kuin ikä.
 

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itsellä ollut teinistä saakka tapana ajautua suhteeseen hieman itseäni vanhempien naikkosten kanssa. Useimmiten kyseessä ollut max kaksi-kolme vuotta vanhempi tapaus, mutta viimeiset pari vuotta on tullut vietettyä itseäni vajaat yhdeksän vuotta vanhemman puuman kanssa. Ainakaan meillä ikäero ei tuo minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia suhteeseen ja ihan "tosissamme" yhdessä olemme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös