Kyllähän se siinä parinkymmenen annoksen paikkeilla normaalisti pyörii, mutta nyt on ollut harvinaisen selvä jakso. Helmikuussa taisin olla humalassa 14 kertaa, nyt touko- ja kesäkuun aikana yhteensä ehkä kolme kertaa.
Ei ole maistunut. Syinä lähinnä rahanpuute, kiire (joka tosin hellitti jo jokin aika sitten) sekä kammottaviksi muuttuneet jälkitaudit. Kerran kun kunnolla ottaa, niin seuraavat pari päivää menevätkin sitten ahdistuessa ja oudoista kehollisista tuntemuksista kärsiessä. Kyllähän ne muutamat oluet sun muut tulee aina kaupasta rutiininomaisesti ostettua, mutta melko rauhassa ovat saaneet olla. Pari bisseä joinain iltoina, siinhenpä se on nyt jäänyt.
Kieltämättä ihan saatanan tylsää olla selvänä. Kun on epäsosiaalinen persoona, joka ei tykkää shoppailemisesta, leffassa tai syömässä käymisestä eikä ostareilla hengailemisesta, niin juomattomuusputkessa ei tule tehtyä oikeastaan mitään. Kotona nojatuolissa istuskelemistahan tämä on nyt ollut. Välillä olen järjestellyt cd-levyjä ja kirjahyllyä. Yksi päivä imuroin nurkkia, joita en ollut aikoihin imuroinut. Pyöräiltyäkin on tullut aikalailla. Jotain perkeleen tietokirjoja olen lukenut, mutta en minä niistäkään oikeastaan mitään ymmärrä saati enää seuraavan päivänä muista, mitä olen lukenut. Kaikenlaisia uuniruokia olen tehnyt. Hemmetin ankeaa ja elämää vierastavaa toimintaa. Ei tarvitsisi kuin käydä parturissa ja liittyä Keskustaan, niin olisin kuin läskimpi ja lyhyempi versio Matti Vanhasesta.
Todella hienoahan tämä on ollut. Pirun kivaa tylsäilyä. Mukavaa, kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään tai käydä yhtään missään tapaamassa yhtään ketään. Kaverit on juoppoja kaikki, en minä niitä tahdo selvänä tavata. Paino on varmasti pudonnut monta kiloa eikä naamakaan ole kaiken aikaa punainen ja turvoksissa. Aamuisin ei tarvitse enää taistella mukavuudenhaluaan vastaan, vaan ylös pääsee hetkessä ja skarpisti. Ongelmanratkaisukykyni on parhaimmassa kunnossa aikoihin ja yleinen kiukutteleminen ja mököttäminen vähentynyt merkittävästi. Siistiä.
Luulisin kyllä, että tämä kaikki muuttuu viimeistään perjantaina. Silloin on yhdet bileet, joissa on tarjolla sellainen porkkana että lähteminen on suunnilleen pakollista ja erittäin suositeltavaa. Siitä voisikin sitten helposti taas luisua takaisin tutumpaan toimintaan ja ryhtyä aktiivisemmaksi kupittelijaksi. Humalassa oleminen on kuitenkin oikeasti hienoa ja mukavaa touhua. Alkoholiakin on kertynyt nurkkiin ja jääkaappiin pyörimään aika määrät nyt selväillessä. Siistiä sekin.