Kuinka hyvä ajaja olet?

  • 3 291
  • 37

Kuinka hyvä ajaja olet?

  • Olen keskiarvoajajaa parempi kuski

    Ääniä: 88 46,3%
  • Olen keskivertoajaja

    Ääniä: 85 44,7%
  • Olen keskivertoajaa huonompi kuski

    Ääniä: 17 8,9%

  • Äänestäjiä
    190

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olen parempi kuin keskiverto kuski, vaikka minulla on ollut kortti vasta reilu 6kk ja 2,vaihe ajamatta. Jos 11 vuotiaasta lähtien on ajanut traktoreilla paljon, niin käsittelyssä ei monelle häviä. Maalla kun asuu, kaupunki ajo on varmaan vaikeinta, mutta menee "kepoon", ja kohta sattuu! Tulen parhaaksi!

EDIT: kaupnuki sekä kiusaantunut hymiö
 
Viimeksi muokattu:

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
puuha-pete kirjoitti:
Olen parempi kuin keskiverto kuski, vaikka minulla on ollut kortti vasta reilu 6kk ja 2,vaihe ajamatta. Jos 11 vuotiaasta lähtien on ajanut traktoreilla paljon, niin käsittelyssä ei monelle häviä. Maalla kun asuu, kaupnuki ajo on varmaan vaikeinta, mutta menee "kepoon", ja kohta sattuu! Tulen parhaaksi!

Näitä kuolee joka vuosi parisataa.

Itsestäni voin todeta, etten mene helposti kenenkään kyytiin. Paitsi käsiraudoissa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Luultavasti aikas keskiverto kuski, kilometrejä tosin tulee vuodessa aika paljon (pääsääntöisesti työmatka ja pelireissujen ajoa) eikä varsinaisia sakkoja minulle ole tullut kertaakaan. Kertaalleen olen saanut pysäköintivirhemaksun Tampereella Ilves-Jokerit pelissä ollessani kun joku virkainto Ilveksen parkkipirkko kävi lätkäsemässä sellaisen Hakametsän parkkipaikalla. Viereinen auto oli vielä parkkiruudussa mutta minunpa ei ollut, en tosin huomannut sitä vielä parkkeeraessani. Ja todellisia isoja ylinopeuksia tulee ajettua hyvin harvoin, pieniä 5-10 km/h ylityksiä sen sijaan jatkuvasti. Tosin onhan sitä aina pitänyt oman auton huippunopeus käydä testaamassa, auton mittarin mukaan ajetut huippunopeudet:
- Saab 900 185 km/h
- Volvo 440 193 km/h
- Citroen C5 200 km/h

Kertaalleen on tullut ns kaahattua sanan varsinaisessa merkityksessä, eli ajoin aikanaan Volvo 440:llä Riihimäeltä (kaupungin läpi) Parolan Panssariprikaatiin 14 minuutissa (välimatkaa hieman yli 40 km), kaupunki alueella ajoin rajoituksen mukaisesti mutta taajama-alueen ulkopuolella käytännössä sen mitä tuo Volvo kulkee. En suosittele kokeilemaan, vaikka tuo pätkä käytännössä melkeinpä pelkkää moottoritietä onkin.

Kolareita olen ajanut reilun 13 vuoden ajoaikanani 4 kertaa ja ne kaikki on sattunut kaupunkialueella ja aina ollaan selvitty lievin peltivaurioin. Kaksi ensimmäistä kolaria ajoin parkissa olevaa autoa päin. Ensimmäisellä kerralla hölmöilin (kortti ollut vasta pari kuukautta) ja sudittelin loskakelillä ja kun auton renkaat sitten osuivat loskan sijaan asfalttiin niin sehän (yllätys, yllätys) repäs ratin käsistä ja sitten mentiinkin tien sivussa parkissa ollutta Ladaa perään, omasta Saab 900 ei lähtenyt kuin kurat puskurista mutta se Lada vääntyi keskipalkin kohdalta. Toisella kertaa törmäsin peruuttaessani parkkipaikalla parkissa olleeseen lava-autoon ja lava-auton lava teki autoni takaluukkuun pienen mutta terävän lommon, lava-autoon ei tullut jälkeäkään. Tämä jälkimmäinen parkkipaikka kolari johtui siitä että annoin vaihdetta pakilta ykköselle vaihtaessani auton rullata edelleen taaksepäin ja autohan valui hyvin hitaasti tuota lava-auton lavaa päin. Muut kaksi tuli liikenneympyrään mennessä (en nähnyt ympyrässä jo ollutta autoa C5:n jykevien etupalkkien takaa) ja pihasta tielle oikealle kääntyessäni. Jälkimmäisessä kolarissa näkyvyyttä haittasi merkittävästi pihan laidassa olevat korkeat ruusupuskat ja toinen merkittävä seikka oli että tuon tien laidassa vastaantulijoiden kaistan laidassa seisoi auto parkissa joten se auto johon törmäsin oli minun kaistallani (minun syyllisyys varmistettiin poliisin kautta). Että sellainen kolarihistoria. Läheltä piti tilanteita sen sijaan on toki ollut näinä ajovuosina ja kilometrien aikana useita mutta niistä ollaan selvitty taidolla (omalla tai sen vastapuolen kuljettajan) ja tuurilla.

Edit: tehty pieni korjaus ja muotoilu juttuun.
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Dante kirjoitti:
Näitä kuolee joka vuosi parisataa.

Itsestäni voin todeta, etten mene helposti kenenkään kyytiin. Paitsi käsiraudoissa.

Ei nyt sentään. En jaksa sanoa vastineeksi mitään, luumu olo. Paitsi, ei nyt kuitenkaan ihan noin, juni june giu.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jeah, flintstone räjäytti pankin. Nyt sitten mielenkiinnolla seuraamaan kuinka paljon löytyy nokittajia. Tätä tässä jo odoteltiinkin.
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Ajokortti ollut 5 kk, oma auto 3 kk enkä nyt voi väittää olevani edes keskivertokuski. Täysin tumpeloksi en kuitenkaan itseäni tunnusta, paitsi
ehkä peruuttaessa ja ruutuun parkkeeratessa=pyrin välttämään näitä
tilanteita eikä mitään kummallista ole sattunut (lue:auto on ajettavassa kunnossa eikä kehenkään ole sattunut=).
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ihan normikuski

Lyhyesti pallukoin(ahaa pallukat ei toimi):

Sakot
2*kiekko unohtunut
1*turvavyötä en ajatellut tarvitsevani, mutta poliisi olikin passissa n.80m matkalla kodistani kauppaan, kieltämättä harmitti että tulivat kauppamatkaani häirisemään

Kolarit
en ole saanut enkä käynyt

Muuta
18v. sain kortin ja on tossa "autojakin" ollu yhtä kauan
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mazza kirjoitti:
Jeah, flintstone räjäytti pankin. Nyt sitten mielenkiinnolla seuraamaan kuinka paljon löytyy nokittajia. Tätä tässä jo odoteltiinkin.

Niinpä. Nuo kaikki (yhden käden sormilla laskettavissa olevat) kaahailuni olen tehnyt myöhään yöllä, hyvin hiljaisen liikenteen aikana moottoritiellä. Eihän kaahailu silloinkaan ole turvallista mutta silloin vaarassa oli suurimmaksi osaksi vain minä itse. Ja korttihan noista olisi lähtenyt kuivumaan jos vain olisi sattunut poliisi paikalle. Ruuhkassa ja normaalin liikenteen seassa kaahailu sen sijaan ei missään nimessä ole kannatettavaa. Eikä myöskään silloin kun on muita kyydissä.

Ja tuo Riihimäki-Parola "pikataival" oli ns melkein pakon sanelema juttu kun muussa tapauksessa olisi tullut myöhästyminen lomilta palatessa ja eihän sitä nyt ehdoin tahdoin pekkaa halunnut ottaa. Tyhmää ja vaarallistahan tuo toki oli. Enkä suosittele ketään kokeilemaan tuota uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:

krobbe

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Läheltä piti tilanteita sen sijaan on toki ollut näinä ajovuosina ja kilometrien aikana useita mutta niistä ollaan selvitty taidolla (omalla tai sen vastapuolen kuljettajan) ja tuurilla.

Luettuani koko juttusi tuntuu kohdallasi hieman rohkealta tuo ilmaisu taidolla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
krobbe kirjoitti:
Luettuani koko juttusi tuntuu kohdallasi hieman rohkealta tuo ilmaisu taidolla.

No onneksi siellä on vastapuolella ollut tarpeeksi taitavia kuskeja ja minulla itselläni on ollut julmetun hyvä tuuri.

Ja kyllähän tuota auton käsittelyäkin on tuon reilun 13 vuoden ajokokemuksen ja jokusen sadantuhannen ajokilometrin takaa jäänyt korvan taakse vaikka kyseessä onkin tällainen tampio kuin allekirjoittanut on.

ps. määrittele taito?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös