Yritä sinäkin pikkuhiljaa jo omissa kitinöissäsi ymmärtää, että kaikki Ässäfanit eivät tykkää pikkunäteistä neppailuista ja jostain helvetin potkulauta (vai potkuhousu??) jääkiekosta! Mikäli kaunis luistelu ja sulava pelivälineen käsittely kiehtoo, suosittelen lämpimästi seuraamaan ringetteä. Minä en ainakaan tuomitse ketään fania, vaikka neitikiekko kiinnostaisi ryminäkiekkoa enemmän. Meitä on katsokaas moneen lähtöön ja kaikki eivät edes ehdi mukaan mihinkään lähtöön...
Olet alkanut hidastua. Yleensä saavut viidessä minuutissa kun mainitsen nimen Kudroc, nyt meni 12, mikä on vikana?
Minä en ole tuominnut yhtään ketään, toin vain esiin mielipiteeni, jonka takana seison. Sen mukaan aika iso osa Ässäfaneista yliarvostaa näyttävää fyysistä pelaamista muun kiekko - osaamisen kustannuksella, mikä on ehdottomasti yksi syy porilaisen kiekon pitkäaikaiseen alennustilaan: tämä kaupunki ei ole riittävästi päivittänyt kiekkonäkemystään. Tähän olisikin kiinnostava edes kerran lukea joku perusteltu vastaväite iänikuisen "Kudroc kiinnostaa ihmisiä myös Porin ulkopuolella" - jaarituksen sijaan. Minulle itselleni kun on herttaisen yhdentekevää kinnostaako pelaaja ketään kunhan hän vain osaa pelata ja on hyödyksi joukkueelleen.
Kudrocilla olisi tietysti ainekset olla liigan parhaita puolustavia pakkeja mutta ainakin treenipeleissä hän on ollut kaukana tasostaan, mikä tosin ei ole johtanut massiiviseen kritiikkiin, koska Kudroc on kuitenkin "pelote" kentällä useimpien mielestä. Kenties näin on jos taklausten perässä juokseminen ja itsensä ulos pelaaminen on jonkun mielestä pelottavaa. Minusta taas pakistossa on tällä hetkellä tasan yksi pelote, Tapio Sammalkangas, koska "Parru" taklaa silloin kun pitää eikä silloin kun häntä sattuu huvittamaan.
Ja tiedoksi: pitkän linjan Nhl - fanina arvostan taklauksia ja tappeluita siinä missä taitoakin, mutta ansaitsematon henkilönpalvonta ei mielestäni johda muuhun kuin kadotukseen.