Krapulaketju

  • 446 555
  • 1 745

Sambody

Jäsen
Eihän siitä mitään apua olisi. Panettaisi kuitenkin jo illalla.

No se on kyllä totta. Äärimmäisen vittumaisia kaikin puolin nuo krapulat. Nyt onkin hyvä lähteä uusiin nousuihin parin tunnin päästä ku vihdoin päässyt edellisestä darrasta eroon.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Eilen tuli pitkästä aikaa otettua vähän enemmän alkoholia. On kyllä ollut ihan hyvä päätös jättää isommat ryyppäämiset minimiin. Olo on sen mukainen, että olis isommatkin pirskeet ollut. Mutta sitä se vodka teettää.

Ei ole enää huono olo, mutta jumittaa ihan perkeleesti. Kai tässä pitäisi jotain piristävää koittaa keksiä, että heräisi. Yöllä join tuopillisen vettä krapulan pienentämiseksi ja kyllä se taisi vähän auttaa asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kannattaa ennemmin juoda vaikka limpparia tai sokeroitua vissyä, kuin pelkkää vettä. Voda auttaa toki nestehukkaan, mutta ei niihin muihin puutteisiin mitä alkoholi haihtuessaan saa aikaan.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksei täällä ole laskuhumala ketjua, sellaiselle olis meinaan tilausta, ainakin minulla. No sovitaan nyt että laskuhumala lasketaan krapulaksi.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Yöllä join tuopillisen vettä krapulan pienentämiseksi ja kyllä se taisi vähän auttaa asiaa.

Kannattaa ennemmin juoda vaikka limpparia tai sokeroitua vissyä, kuin pelkkää vettä. Voda auttaa toki nestehukkaan, mutta ei niihin muihin puutteisiin mitä alkoholi haihtuessaan saa aikaan.

Mutta kyllä pelkkä vesikin auttaa. Krapulassa se on jo osittain myöhäistä, varsinkin jos nielemisessä ilmenee haasteita.

Vettä ja ruokaa kannattaa vetää ennen nukkumaanmenoa kunnolla. Monelta pahalta välttyy sillä. Pitkäntähtäimen suunnitelmaksihan tuon voi laskea kyseisissä tilanteissa, mutta se palkitsee. Suola ja proteiini kannattaa olla mukana.

Valvominen on myös hyvä kikka. Kun antaa laskuhumalan reilusti tulla ja tissuttelee vettä, niin saa nukkua pois sitä kaameinta aikaa enemmän.

Jos oksentaminen on ennustettavissa, niin reilusti vaan ennen nukkumaanmenoa pois päiväjärjestyksestä. Ei imeydy enää myrkyt. Sen pitää antaa tulla, mutta epäonnistumisesta se silti kertoo. Siitä on otettava opiksi ja mietittävä miksi näin pääsi käymään. Vettä perään.

Näitä on testattu.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oloa pukkaisi. Huominen duunipäivä tuntuu vitun etäiselle mutta miten lie unensaannin laita ensi yönä...

Vähän ottaa kupoliin kun piti lähteä sopimaan tuolla yössä näkemisistä työpaikan yhden tytön kanssa vaikka varattu mies olen. Ei mulla kaiketi mitään sen suurempia intressejä ollut tavata tätä kyseistä neitokaista mutta kun alkoi viestiä tulemaan niin vastasin että voin mä parit tulla juomaan. Sitten kun eksyttiin samaan kuppilaan niin kyllähän se aika kiinnostuneelta vaikutti ja ehdotti yömyssyjä. Vaikea kuvitella että oikeasti olisi halunnut juoda seurassa yömyssyjä. Duunissa juttelee vaan mukavia, mutta kännissä yrittää iskeä. Aiheuttaa allekirjoittaneessa lievää morkkista koko naikkonen ja näin darrassa morkkikset tuntuvat pahemmilta kuin syytä olisi. Enhän mä tuon kanssa ole mitään tehnyt tai aiokaan, kaverina häntä pidän. Ärsyttää vaan kun itsellä jo löytyy upea nainen ja se on kyllä tuon duunipaikan typykän tiedossa varsin hyvin.

Nyt taidan mennä puistoon fiilistelemään tätä ihanaa olotilaa, onneksi keli sentään on täällä Turussa hyvä. Elämä voittaa toivottavasti taas jossain vaiheessa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Huomenna saattaa olla tänne asiaa. Vituttaa nyt jo, mutta sen siitä saa. Sunnuntai on työssäkäyvälle huono ottaa mitään, etenkin kun aamulla töihin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitäisi varmaan vähän vähentää ryyppäämistä, kun nämä sunnuntait (tai no maanantain puolellahan tässä jo ollaan) tuppaavat ahdistamaan aina niin perkeleesti. Ihan henkisestikin. Varsinkin kun on kaiken lisäksi yövuoro, niin kuin nyt.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Huomenna saattaa olla tänne asiaa. Vituttaa nyt jo, mutta sen siitä saa. Sunnuntai on työssäkäyvälle huono ottaa mitään, etenkin kun aamulla töihin.

Positiivinen ylläri, olo on lähes normaali. Kyllä tämä tästä lähtee, jee jee.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Viiden viikon loman jälkeen ensimmäistä päivää töissä. Loman viimeinen viikko lähti lapasesta ja radalla tuli oltua 4/7. Liskojentäyteinen yö takana ja nukuttua sain ehkä kolme tuntia. Tärinää ja hikoilua toimistossa, jossa kollegat vaikuttavat vittumaisen pirteiltä ja positiivisilta. Vatsakin on kuralla. Itkettää.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Taas täällä. Kolme päivää määrätietoista ryyppäämistä teki tehtävänsä ja viime yönä nukuin noin tunnin. Hikoilua ja pyörimistä koko yö. Välillä tunsin leijalevani huoneen katosssa ja yritän huutaa itseni hereille. Vatsakin ihan kierossa.

Aika zombie olo.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viikonloppuna festareilla, joten viime yö olikin sitten mielenkiintoinen. Sain noin kolme tuntia nukuttua. Aamuyöllä kolmen jälkeen kuulin rapinaa oveni takaa. Ensin menin takapihalle kuikuilemaan, että josko näkisin sitä kautta turvallisemmin mitä etuoveni edessä tapahtuu. En nähnyt, menin etuovelle. Kättä pitempää käteen ja syöksy ulos. Ei siellä ketään ollut, paitsi että orava juoksi puuhun. Hieman kun nukahdin, niin unessa olin Paranormal ativity -elokuvamaisissa tunnelmissa ja joku näkymätön töni minua päin hellaa. Hella oli unessani päällä mutta en osunut kuumaan kohtaan.

Ja sitä rataa. Nyt ei huvita ryypätä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koin elämäni pahimmana liskojen yön tuossa jokunen päivä takaperin. Enää en pelkää yhtään mitään. Tuona yönä tajusin, mistä Juicen Viidestoista yö kertoo. Ei ollut hauskaa. Se että heräät noin puolen tunnin välein ei ole mitään uutta. Joskus olen uinut kilpaa Haisulin kanssa, sekin oli kevyttä. Tällä kertaa näin oikeasti ihan hirveitä painajaisia, yhdistettynä siihen, että kuvittelin koko ajan jonkun tulevan parvekkeen kautta sisään asuntooni, siltä se ainakin päässäni kuulosti.

Mutta se pahin uni. Olin jossakin luolastossa kahden pikkumiehen kanssa. En tiedä olivatko he jotain pirun hobitteja vai mitä. Kovasti me aarretta kuitenkin etsimme. Luola kävi koko ajan ahtaammaksi ja pikkumiehet puikkelehtivat joka helvetin välistä, vittuilivat vielä minulle, muka isosta takapuolestani. Sain seurattua näitä kahta melko pitkään, mutta sitten tuli stoppi. Luola kävi liian kapeaksi. Tuossa kohtaa reitti kuitenkin haarautui ja lähdin vasemmalle näiden kavereideni suuntaan. Pääni yllä meni matalalla kivisilta, jonka ali minun olisi pitänyt päästä. Kehotin pikkumiehiä auttamaan minua reitin aukaisemisessa, koska he olivat jo toisella puolella, ja tokihan he niin tekivätkin. Kuitenkin yht´äkkia huomasin, että kaverini tuijottavat jotakin sillalla seisovaa. Tajusin jo siinä vaiheessa, ettei kannata katsoa. Katsoin silti. Siinä kivisillalla seisoi todella pelottava kasvoton huppupäinen hähmo. Hän sanoi minulla: nyt pistetään poika syömään multaa ja matoja. Tämän jälkeen tämä oikeasti pelottava tyyppi työnsi nyrkillään suuhuni multaa ja matoja.

No, tähän sitten heräsin. Heräsin siis siten, että istuin sängyssäni ja syljeskelin ympäri makuuhuonetta, itkuakin siinä oli mukana. Ilmeisesti yritin päästä mullasta ja madoista eroon. Onneksi tajusin edes sen verran, että hain talouspaperia ja siivosin makuuhuoneen.

Ei kait siinä. Luultavasti parhaat kirjat, biisit ja elokuvatkin ovat saaneet alkunsa pienen rännin jälkeen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen viime aikoina huomannut, että krapulapäivänä nousee tunteet pintaan aika vahvasti. Enkä nyt tarkoita, että kiehahdan pienistä tai itkien pyytelen jeesukselta edellisiltaa anteeksi, mutta yleisesti on herkempi fiilis kuin normioloissa.

Esim. joskus n. kuukausi sitten oli pitkäksi venähtäneen lauantai-illan jälkeen tuollainen krapulapäivä. Oli muutenkin poikkeuksellisen vahvat olotilat sunnuntaina varsin pitkälle iltapäivään asti, ja pariin otteeseen tässä sohvalla makoillessani tuli tv:tä tuijottaessa tippa linssiin. Kyllä mä osaan tunteella joskus elää muutenkin, mutta aika harvoin kuitenkin ja huomaa että tuo puoli on paljon herkemmässä sellaisessa tuntuvan krapulan ja jonkun ihme morkkiksen ja pelkotilan sekoituksessa.

Toinen noista kyseisen sunnuntain tilanteista oli jotain tanskalaista dokumenttia MTV3 Faktalta katsellessani, siinä seurattiin aalborgilaisen rauhanturvaajan elämää ja kuinka heppu aina välillä lähti sinne Afganistanin vaaravyöhykkeille sotaan, jättäen naisystävänsä ja tyttärensä kotiin suremaan ja pelkäämään puolestaan ja toivomaan ettei lähtisi.

Ja helvetti soikoon, miten täällä kotikatsomossa ottikin koville nuo eron hetket, ihan joka sunnuntai vastaavia dokumentteja katsellessani ei olisi sellaista kyynelten vuodattamista koettu.

Myös urheilun seuraaminen osaa nostattaa tunteet pintaan ilman krapulaakin, esim. joku 5 tunnin tennistrillerin päättyminen uskomattomien taistelujen jälkeen ja pelaajien halaamiset päälle, joskus kostuu silmäkulma skarpeissakin fiiliksissä. Kuitenkin tuollaisenkin katseleminen krapuloissa, ja siinä on paljon herkempi lataus että tunteet vievät voiton ja sitä saa nieleskellä jo yksittäisistä reiluista eleistä kentällä.

Että sellaista, onneksi mulla kunnon krapulat eivät tule ihan pienistä tai vähän pidemmistäkään perusillanvietoista, yleensä aamulla jomottaa päätä ja sitten homma on ohi. Ennen kaikea onneksi sen verran harvoin tulee ryypiskeltyä ylipäätänsä, että senkin puolesta krapulapäiviä on varsin vähän.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Koin elämäni pahimmana liskojen yön tuossa jokunen päivä takaperin.

Pidempien putkien päätteeksi iskee tuo yö jos viinan litkimisen lopettaa kuin seinään. Monesti on vastaava yö koettu sillä erotuksella, että herään puolen tunnin välein omaan huutooni. Unet ovat todella hirvittäviä ja hereillä ollessa säpsähtää pienintäkin ääntä. Käsien ja jalkojen pakkoliikkeet, vuolaasti valuva kylmä hiki sekä nuo unet liitettyinä erilaisiin aistiharhoihin ei ole kovinkaan kiva olotila. Paras hoito tuon tilan ehkäisemiseen on se, että heittää illalla pari bentsoa huiviin. Rauhoittaa yötä ja unia kummasti. Niitä ei sitten viinan kanssa kuitenkaan kannata vetää.

Mulla unet yleensä liittyy jonkilaiseen helvettiin ja Saatanan läsnäolo on voimakkaasti mukana kuvioissa. Hereilläkin.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Kyllä nämä krapulat on vaikeita nykyään. Muutaman päivän setti taustalla ja nyt noin 36h makailun ja hikoilun jälkeen alkaa olo hieman helpottaa. Huomenna herättyäni olen luultavasti jo täydessä tikissä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Puuh, kylläpä on olot.. pitikin vetää eilen kaikkea sekaisin.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Puuh, kylläpä on olot.. pitikin vetää eilen kaikkea sekaisin.

Tähän aivan ehdottomasti sama, ei saatana. Tuntuu, että tukka lähtee päästä. Matsiin tässä kohta lähdössä. En mene fanikatsomoon, varmasti tulis kanssakatsojilla tukalat oltavat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kauhea krapula. Päässä heittää. Hyvä etten pökertynyt äsken tonne Subwayhin. Nyt korkki kiinni. Tai no parit krapulakaljat hain Lidlistä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Hyi helv kun olin eilen koomassa lauantain pikkujoulujen takia. Vedettiin työkavereiden kanssa mitä erilaisempia viinakoostumuksia alas ja lantrinkina oli vain olutta. Pääsin sängystä ylös vasta illalla ja nyt vielä töissäkin heikottaa. Ikinä en enää juo viinaa.. ainakaan ennen seuraavaa kertaa!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Eilen oli ilmaista viinaa. Nyt päähän taotaan moukarilla, kerman saisi vatkattua itsestään ja suuhun nousee tasaisin väliajoin raudan maku. Kahden tunnin päästä on lähtö jouluostoksille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös